Keresés

Részletes keresés

Dr.W.Gy. Creative Commons License 9 órája 0 0 31257

Kibujt a szog a zsakbol, mindenkit a Scenes erdekel :-)

90 percbe azert sok DT szam nem fer bele. Es ha 70-90 euros jegyet kel venni, az 1 euro/perc. 

Egy fesztivalon mondjuk oke egy ilyen hakni, ezt is varja az ember. De nekem mar az is fura hogy elozenekar van. Sose volt. En is mindig rendes 3 oras evening with-en voltam.

Előzmény: Learning_to_Portnoy (31256)
Learning_to_Portnoy Creative Commons License 10 órája -1 0 31256

Zseniális :D:D:D Ezek szerint mégsem olyan jók az új "dalok" ? :P

 

EU-s trollkodás:

Kimenni a bulira, megnézni az előzenekart (ami amúgy is odaverné a jelenlegi DT-t), aztán mindenki irány haza! :D

Előzmény: Dr.W.Gy. (31255)
Dr.W.Gy. Creative Commons License 19 órája 0 0 31255

Olvasom hogy bocsanatkeres van, amiert becsaptak a nezoket es csak az USA-ban van "evening with" ahol a Scenest is eljatszak.

 

Az europai koncertek 90 percesek, jo dragak, senkit nem erdeklo elozenakarral es Scenes nelkul. A kommentekben a facebookon elegge ki vannak akadva a nezok, hogy meg lettek vezetve. Egyetertek. Majdnem vettem jegyet Pozsonyba, de en is megszivtam volna. Ahogy a tobbseg nekem is a Scenes lett volna az ok, 90 perces fesztivalszeru hakniert nem fizetnek ilyen sokat.

 

Ez eleg gaz, eleve hogy a tobbseg a Scenes miatt menne (haha), masreszt hogy honapokig nem volt ez vilagos. Jegyarat kerik vissza. Bar egyszerubb lenne eljatszni...

HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 31254

Kösz a megerősítést... :)))

Előzmény: specialist (31251)
specialist Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 31253

jaja és felvarrójuk is nagyobb, meg a szögek a csuklószorítón...

Előzmény: Chaosmönger (31252)
Chaosmönger Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 31252

Mondjuk inkább annak egyértelmű, aki a Metallicán kívül nem nagyon hallgat más metálzenét, mert rajtuk kívül még fel lehetne sorolni több tucat zenekart ahol ez előfordulhatna nyitó riffként. Persze kétség kívül a Metallica a legismertebb és sokan csak tőlük hallottak ilyet.

Előzmény: specialist (31251)
specialist Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 31251

"Ennyi, számomra szubjektíve ez a helyzet."

 

ne szabadkozz, teljesen egyértelműen metallica, 100-ból 99 a két zenekart ismerő elsőre hallja ezt, kivéve yodamestert.

Előzmény: HSzabolcs28 (31249)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 31250

A Vacant és a Stream... természetesen kivételek. Kis túlzással az az a 2 dal, amiért beteszem a Train cd-t. :) És a Honor Thy Father egyes részei. De mivel - ahogy már sokszor írtam itt is - én a lágyabb zenék felől közelítettem szép lassan a progmetálhoz, ez a hozzáállásom bizonyos szempontból teljesen természetes. :) Peace!

Előzmény: Artúr Doki (31247)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 31249

Nincs konkrét Metallica dal, de a kezdő riff, és amíg arra épül a dal, NAGYON Metallica. Ez a stílus minden szempontból az övék, én nagyon ezt hallom benne. Természetesen a gitárszóló, meg az, hogy van billentyű is, eltávolítja a dalt ettől, de addig az. Sőt, a belassulós részt is tudom hasonlítani a One hasonló részeihez érzésben. Ennyi, számomra szubjektíve ez a helyzet. :)

Előzmény: Yoda 2010 (31246)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.23 0 0 31248

A kedvenc progresszív metal zenekarom, bár az új albumuktól nem nagyon vagyok hasra esve...

Artúr Doki Creative Commons License 2019.04.21 0 1 31247

Ellenkeznék.

Mondjuk nem csinálok titkot belőle,hogy nekem a ToT az egyik kedvenc albumom Myungéktól.

Zúzós album kétségtelenül,talán a legzúzósabb. De hogy ne lenne rajta finomság?

Van azért ott szerintem bőven,még a számokon belül is,hol több,hol kevesebb. És ott van a Vacant,melyben mindössze zongora, basszus és cselló kíséri az éneket.

A Stream pedig egy eszméletlen jó kis komplex intrumentális tétel,kár hogy ritkán játszák,pedig elővehetnék,amíg James pihenteti az koncerten a megfáradt hangszálait.

Az In the name pedig amúgy csodálatos lezárása ennek a remek,de kicsit alul értékelt albumnak.

Metallica,mint hatás? Igen,van...de ez nem újdonság,ha az emlékem nem csal, már korábban is csempésztek némi Metallicát a Peruvian Skiesba...

Szerintem nincs ezzel semmi baj,ha nem tolják túl...

Előzmény: HSzabolcs28 (31244)
Yoda 2010 Creative Commons License 2019.04.20 0 0 31246

Konkrétan melyik Metallica dalra gondolsz? Mert nekem ez egyáltalán nem jutott eszembe. Szerintem esetleg annyiban hasonlít(hat), hogy ebben (Fall Into The Light) is a torzított elektromos gitár a domináns, de egyébként? Semelyik másik hangszeres játéka (a DT-ben) még csak nem is emlékeztet Larsékra. Petrucci és Hetfield stílusa között meg ég és föld a különbség.

Előzmény: HSzabolcs28 (31245)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.15 -1 0 31245

Ugye a 3. dal se tökéletesen az ő stílusuk, mert valóban komoly Metallica utánérzés, de legalább megbonyolították kicsit. :) Nem tudom, ilyenkor nekik leesik-e, hogy mennyire hasonló a stílus egy másik bandához. Vagy már annyit próbálgatják, hogy a sajátjuknak érzik?

Előzmény: Yoda 2010 (31242)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.15 0 0 31244

Nagyon kíváncsi vagyok, mi vár még rám, és szerencsére újra lelkes is vagyok. A Train of Thought épp azért nem jött be igazán, mert a zúzást szinte sehol nem kompenzálta finomság a dalokon belül. Ami a 3. dalban van, az nagyon kell egy prog albumra. Ettől változatos, sosem unalmas. És mennyire jó tud lenni egy ilyen egyszerű gitárdallam! A kevesebb néha több... :)))

Előzmény: Figyelget (31243)
Figyelget Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31243

Csatlakozom az elöttem szólóhoz, valószínűleg Neked (is) tetszeni fog összeségében az album, hiszen elég finom pillanatok várnak még rád a továbbiakban. :)

Most éppen az At Wit's End bűvöl, de majd meghallod. 

Előzmény: HSzabolcs28 (31241)
Yoda 2010 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31242

És akkor milyen lelkes leszel, ha eljutsz a végéig!  :)

Ugyanis ahogy haladsz előre, a dalok egyre jobbak. Komolyan. A lemez második fele az erősebb. Konkrétan az S2n-től végig jó, pl. még az Out Of Reach is frankó, hiába volt már hasonló daluk korábban (a 2013-as lemezen), de ezt hangulatilag most nagyon elkapták. A záró Pale Blue Dot pedig az album legjobbja, ahogy a közepén ,,elborul az agyuk", az szenzációs!

(És a bónusz Viper King is klassz nóta, semmi baj sincs azzal sem, csak nem totál az ő stílusuk.). 

Előzmény: HSzabolcs28 (31241)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 31241

Naszóval. A harmadik dal kurva jó. Azzal a minimalista, lassú, gitáros résszel telitalálat. Viszont így utólag az is Metallicás egy kicsit. De nem baj, nagyon ízes, fílinges. Tetszett. :) Lelkes vagyok. Most egy darabig még az első 3 szám fog menni back to back.

HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.11 0 1 31240

Na... ma reggel eljutottam a harmadik dalig, ami egészen addig, hogy thrash-es zúzda, valóban nagyon Metallica-utánérzés, és unalmasnak is tartom. Viszont a lenyugodós rész... az nagyon bejön! Kutyafuttában hallgattam, este többet erről. De itt megállt a reggeli rutin, és leragadtam a hangfalak előtt. :)

 

Van egy régi bejegyzésem az Illumination Theory-ról, idemásolom, hátha izgat valakit. :)

 

Sziasztok!

 

Írtam FB-ra egy recenziót az Illumination Theory-ról, amely azt hiszem, előlépett nálam a valaha írt legjobb könnyűzenei számmá. Emitt is közzéteszem, hátha valaki elolvassa. :)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Na, azt hiszem, eleget hallgattam ezt a nótát ahhoz, hogy megpróbáljak hozzá kedvet csinálni. Ez itt egy jó hosszú bejegyzés lesz, nyilván senki érdeklődésére nem tart majd számot, mégis megpróbálkozom vele, elvégre valamivel el kell ütni az időt. :)

 

Megkaptam néhány kommentben, hogy ez a szám klisés, és a DT ugyanezeket az eszközöket, megoldásokat elsütötte már korábban, más albumokon, más dalokban. Igyekszem ezt is cáfolni (és igazat adni a kommentelőknek ott, ahol igazuk van), amellett, hogy nem erre lesz kihegyezve eme recenzió. Lássuk tehát.

 

0:00-01.20 Ez természetesen Csajkovszkij. Közel sem lopásnak mondanám, inkább tiszteletadásnak. És ha egy ilyen együttes tiszteleg valaki/valami előtt, akkor azt hiszem, nagyon jól választott a b-moll zongoraversennyel, amelynek az elején hallható vonós bevezető 6 hang erejéig pontosan megegyezik nótánk billentyűs akkordjaival. Itt az összehasonlítási alap: 0:16-0:21. Egyébként ezek után az a fura, hogy miért a mozis Lumiére neve jelenik meg a részlet címében… Lelkük rajta, de nem hiszem, hogy annyira szemellenzősek lennének a DT tagjai, hogy ezt a párhuzamot nem vették észre. Ez a kezdő részlet előrevetíti azt is, hogy nem akármekkora dalba akadtunk bele, imo.

 

01:20-01:47 Itt egy akkora hard rock riff hallható, amekkorát azért keresni kell a hard rock irodalomban. Nem különösebben jellemző a DT-re, így aztán messze nem klisés. Itt erről most csak ennyit, mert kibontja ezt a banda a dal későbbi részében.

 

01:47-03:40 Ez tulajdonképpen a bevezető rész, és itt van igazság abban, hogy olyan elemekből építkezik, amelyeket már hallhattunk itt-ott. Főleg Rudess billentyűjátékára igaz ez, bár a kiállások ezzel együtt (vagy ennek ellenére) is jók, csak bevillan, hogy esetleg hallottuk már őket máshol. Ezt a részt is áthatja a hard rockos feeling, Petrucci gitározásában végig tetten érhető az egyszerűbb, de fogósabb megközelítés. Persze néha muszáj eleresztenie az ujjait, de azt mondom: csinálja utána aki tudja!

 

03:40-06:01 Ez itt a tulajdonképpeni verse-refrén rész. Dohog, dübörög, a hangszeresek szerintem jól és intenzíven alájátszanak az éneknek. Ének… a Dt neuralgikus pontja. Ez a nóta főleg a későbbi, szimfonikus rész utáni ének és a dal vége miatt messze pozitív kivétel, de az igaz, hogy nem sok fantázia van a versében ének terén. Nem rossz, de ha nem lenne mögötte ilyen intenzív hangszeres háttér, nem tűnne fel, hogy egyáltalán hallunk valamit. :) Természetesen egy 19 perces számnak nem lehetnek kizárólag csúcspontjai, így ez tekinthető az egyik gyengébb résznek. Ugyanakkor 4:41-4:57 között van egy zongorás díszítés benne, ami teljesen más hangulatúvá teszi ezt a részt, kicsit baljóssá, ködössé… óriási szerintem!

 

06:01-07:00 Itt jön az egyik kedvenc részem, és talán a dal egyik legjobb része is. Amit Rudess művel a billentyűn (06:26-ig), és amit utána Petrucci a gitáron, az olyan elképesztően kreatív, tele neoklasszikus elemekkel (Yngwie Malmsteen és társai, Vivaldira, Corellire és egyéb barokk zenészekre emlékez(tet)ve), hogy a szám tátva maradt. Játékosság, óriási dallamérzék, apró kis zenei játékok… nagyon jó!

 

07:00-08:38 Erre a részre van egy külön elképzelésem. Először is ilyen pszichedelikus, elszállós progrock talán a Pink Floyd-ra meg a King Crimson-ra jellemző, nagyon érdekes, hogy a DT elővette ebben a dalban. Egy ilyen rész nyilván sehova se illik igazából, ebből következően mindenhova illik egy kicsit. :) Szóval amikor ezt a dalt először hallottam, épp a kórházban feküdtem, küzdöttem a fájdalommal, és mindenféle képeket társítottam a nóta egyes részeihez. Ez a rész számomra ez: egy hatalmas barlangba érkezünk meg, kb. 2 km hosszú és 500 m széles-magas része látszik, de az ember tudja, hogy annál sokkal nagyobb. Nincs sötét, hanem minden zöld és lila-vörös fényben-árnyjátékban úszik. Vannak cseppkövek, óriásiak is, padlótól mennyezetig érők, de minden zöld, mohaszerű növényekkel borított, és a cseppkövek körül madarak (vagy hasonlók) és egyéb, főleg repülő lények szállnak. Minden lassú, minden tökéletes nyugalmat áraszt, és mindent messziről, a barlang szájából látunk. A számban hallható csiripelő-csilingelő hangokat a lények adják ki magukból. Különleges körülmények között hallottam ezt a részt, ez tény, de nagyon így maradt meg bennem. Tökéletesen kikapcsol.

 

08:38-11:10 Az előzőekből következik szinte egy zeneileg konkrétabb, de hangulatában ugyanaz az ellazító, nyugalmas szimfonikus hangulat. Nagyon szép dallam. Ami egy kicsit fura (ugyanakkor a progresszivitásba bőven belefér), az az, hogy soha nem nyugszik meg a rész teljesen, kizárólag a legvégén, mielőtt jön a repülőgép… Amolyan Wagner-es. Hihetetlenül harmonikus. Az utolsó részben visszatér a szám eleji Csajkovszkij részlet is, ha lehet, még konkrétabban a vonósok miatt.

 

11:10-12:20 Jön egy basszus-dobbal induló szaggatott rész, aminek paradox módon a legnagyobb erőssége LaBrie éneke. Ez itt csupa nagybetűvel POWER! Így ez az ember utoljára talán az Images and Words albumon énekelt, tele energiával, feszültséggel… borsódzik a hátam, ha hallom. Döbbenetesen odateszi magát. Hatalmas magasak vannak, ugyanakkor közben is megőrzi a hangja az erőt. Hihetetlen, hogy összeszedte magát emberünk! A szám egyik csúcspontja.

 

12:20-13:06 Itt van egy átvezető rész, amiben tök érdekes a zongora-dob kettőse, de egyébként minimalista stílustanulmány, igazából semmi különös, egészen a szólóig.

 

13:06-14:00 Petrucci szóló… úgy, ahogy csak ő tudja. Főleg a szóló második felében… basszus milyen futamok ezek?? Fantáziadús, a technikáról meg minek mondjak bármit is?

 

14:00-15:17 Itt visszatér az elején hallható hard rock riff, de ráépül egy olyan hard rock instrumantális nóta (szinte dal a dalban), amilyet csak ritkán lehet hallani akár még a Deep Purple-től is. Nem akarok más vadászterületre tévedni, de főleg a gitárriff és a szólórész a legeslegjobb hard rock előadókat idézi, ha túl nem szárnyalja!

 

15:17-19:16 Ezek után jön a hosszú lezárás, amiről nem tudok eléggé jót írni. Hol vannak a szimfonikus metál csapatok, hol van a Nightwish, a Within Temptation, akik igyekeznek monumentálisat alkotni? Hát bocs, de nem ezen a színvonalon. Lehet, hogy azt, ami itt szól, sokan inkább hatásvadásznak érzik, én nem tartozom közéjük. Engem felemel, örömet okoz, ha ilyen megadallamokat, ilyen tökéletes énekdallamot hallhatok. Megint csak LaBrie… vajon hova tette eddig a fantáziáját?? Ez a monumentális lezárás úgy tökéletes, ahogy van. Tökéletesen együtt élnek a hangszerek, az ének… hiba nélküli.

 

Hát ennyi. Ez után a dal után nem szoktam mást hallgatni, mert egyszerűen nem érdemes.   

Maxicircus Creative Commons License 2019.04.10 0 1 31239

Nem rossz ez az új album, de visszafogott..

visszafogott zeneileg,egyénileg, szerkezetileg a dalok, ez a dt-től kicsit kevés ,kevés de nem rossz:)

 

nálam Haken-Vector ért be mostanra, elmúlt évek talán legjobb (egyik) albuma lett:) számomra:)

 

 

HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.04.05 0 0 31238

Na... az első két dallal ismerkedek, jó szokásomhoz híven sokszor meghallgatva őket. És hát... túl sok jót nem tudok elmondani róluk. Nem is tudom hirtelen minősiteni őket, de azt érzem, hogy ha e két dalt hallottam volna először a zenekartól, sosem szerettem volna meg őket. Valahogy túl szimpla, egyáltalán nem prog ,és az énekdallamok valóban közel vállalhatatlanok... mindegy, kap még eélyt bőven, de az első két szám konkrétan rossz. Számomra. Sajnálom. :(

InteriorLulu Creative Commons License 2019.04.03 0 0 31237

Eszembe sem jutott semelyik album dalainak pontszámait átlagolni, nemhogy az, hogy aztán azokból hozzam ki az adott album pontszámát. Ez nem így működik. Az adott album dalai és az egyes albumok nálam két külön dimenzió; a pontszámaim csakis a Distance-en belül értelmezhetőek itt, és csakis a Dream-sorlemezek között ott. Igazából nem is tudom, miért nem eleve hétfokú skálán értékeltem az egyes lemezeket, logikusan ilyenen kellett volna (ahol 1 pont a Systematic, 7 a Scenes)… talán mert egyszerűen jobban néz ki két egységesen tízes skála. Így viszont persze becsapós lehet a dolog, mintha volna átjárás, megfeleltetés a két dimenzió között, holott nincs.

DT-dal nagyon sok van, nagy is a szórás, így aztán éppúgy van nekik (nálam ugye) 1 pontos daluk, mint 10-es, még ha egyik sem az új albumon (mondjuk a Pale tényleg majdnem utóbbi).

Előzmény: Yoda 2010 (31234)
Yoda 2010 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 31236

Ami nem megy, azt nem kell erőltetni. Valószínűleg kiszerettél már ebből a zenekarból, pedig ez most - persze nem újszerű, de -, egész jó!

Előzmény: Dr.W.Gy. (31235)
Dr.W.Gy. Creative Commons License 2019.04.02 0 0 31235

Par hallgatasan utan arra jutottam, hogy az elso ket szam oke, meg a Wits End par temaja. A tobbi delete lett. 

De koncertre elmegyek valszeg a Scenes miatt. Kb 15 eve nem voltam.

Előzmény: Yoda 2010 (31234)
Yoda 2010 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 31234

Ha az új album dalainak általad értékelt pontszámait összeadod, majd átlagolod, nem jön ki a végeredménynek adott 7-es ,,osztályzat" (sőt még 6 sem). Szóval itt valami nagyon nem stimmel. 3-as, 4-es, sőt 5-ös gyengeségű dalok szerintem nincsenek a lemezen, ez nagyon erős leminősítése lenne az albumnak. Szerintem a legkevésbé jó nóta is eléri a 6-os szintet, a legjobb (Pale Blue Dot) pedig a 9-est. A végeredmény nálam - hangulattól függően - 8 pont körüli, vagyis jó!

Előzmény: InteriorLulu (31226)
Artúr Doki Creative Commons License 2019.03.21 0 0 31233

Hááát...

Na jó,ha Scenes ámblokk+ lemezbemutató,akkor nagy varia nem fér bele...

Előzmény: purpendicular (31231)
Dr.W.Gy. Creative Commons License 2019.03.21 0 0 31232

Belefér :-)

Pull me under pláne. Ha jól emlékszem, ők pont azok, akik nem ugyanazt a setlistet nyomják mindenhol, évekre visszamenőleg tudják, adott helyen miket játszottak és variálnak. Pár számot mindenképp. Ez egyébként nagyon dicséretes. 

Előzmény: purpendicular (31231)
purpendicular Creative Commons License 2019.03.21 0 0 31231

Ahogy elnéztem az első esti setlistet, nem fogsz ráizgulni. 
Viszont inkább az első rész 1 óra körüli, és a Scenes a másfél óra. Plusz volt ráadásnak a Pull Me Under.

Előzmény: Dr.W.Gy. (31230)
Dr.W.Gy. Creative Commons License 2019.03.21 0 0 31230

Látoma  facebook posztból, hogy a koncertek "an evening with" lesznek, szokásos módon két felvonásban. Az elsőben új meg régi dalok, a második meg a Scenes2 egyben. Gondolom kb jó másfél óra az első menet, egy óra meg Scenes.

Megnézem majd a setlisteket, de ha az első rész fele olyan, amire ráizgulok, akkor elmegyek koncertre ha tehetem, főleg a Scenes rész miatt. 

InteriorLulu Creative Commons License 2019.03.16 0 0 31229

Köszi. :) Igen, mi nagyjából hasonlóan látjuk (halljuk ugye) a Dreamet.

Előzmény: HSzabolcs28 (31228)
HSzabolcs28 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 31228

Ez tetszett! :)

Előzmény: InteriorLulu (31226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!