Úgy látom A T-Home-mal másnak is meggyűlt a baja! 2009.julius 29-én a T-Home telefonon megkeresett kedvezményes IPTV szolgáltatásukkal kapcsolatban.Mivel az internet nekem nem a T-Home szolgáltatása,hanem az ő hálózatukra kiépített Externeté,egy év hűségidővel,ezt jeleztem, a hölgy nem talált kifogást,így megbeszéltünk egy időpontot,hogy az üzletkötők eljönnek,megkötjük a szerződést.31-én el is jöttek,Ők sem találtak kifogást,megkötöttük a szerződést Családi csomagra.Azt mondták 1-2 nap alatt bekötik.(természetesen a hétvégét leszámítva)Ez meg is felelt volna,így az előző kábelTV szolgáltatónak nem is fizettem ki az esedékes díjat,Ők pedig 3-án ki is kötötték.Aznap felhívtam a T-Home ügyfélszolgálatát,ahol közölték,hogy nincs nyoma annak,hogy én szerződést kötöttem.(!)Újra megkötöttük telefonon,az ügyintéző ellenőrizte,hogy lehetséges-e rákötni a vonalamra,nem talált kivetnivalót. Aug.5-én újra hívtam az Ügyfélszolgálatot,mivel jön a hétvége,mégis mire számítsak?A hölgy közölte,hogy nem lehetséges a rákötés,már másodszor lett elutasítva.Kérdem én,akkor miért nem értesítettek?Megadtam az elérhetőséget,elvártam volna! Most megkötöttem a Sat TV-re,de azt meg csak 1-2 hét múlva kötik be. Ezt felháborítónak tartom,mert ha azt mondják,hogy több hetet kell várnom,akkor nem köttetem ki addig az előzőt,most meg hetekig nincs TV.Ráadásul, ahány ügyfélszolgálatossal beszéltem,annyiféle felvilágosítást kaptam!Reklamáltam,mire több,mint egy hét után elnézést kértek a félretájékozatás miatt,és ennyi!Hivatkoztak arra,hogy 5-én lett megkötve a SatTV szerződés,bekötési idő pedig 30 nap.Ez ellen viszont valóban nincs érvem.Viszont én először 31-én kötöttem szerződést,és nem tehetek róla,hogy elszúrták! Ja,és amikor harmadszor telefonáltam,(mivel a postával megérkezett a második IPTV-s szerződésem)közölték, vegyem semmisnek.Jó.Aztán felvilágosított az úr,hogy valószínüleg azért lehetett különböző a véleménye a kollégáinak,mert mindig a vonal adott pillanatnyi helyzetét nézik.Így előfordulhat,hogy aki először nézte,akkor volt szabad kapacitás,aki meg másodszor,annál már nem.De lehet,hogy egy hét múlva újra lenne.(Kérdem én,akkor megint egy új szerződést kellene kötnöm??)Nem értek hozzá,de ez nekem nonszensz.Különben is nem azt mondta a hölgy,hogy "pillanatnyilag nem lehet,",hanem azt,hogy ,mivel más az internetszolgáltató,így nem lehetséges. Egyébként nem ez az első esetem a T-Home-mal.Tavaly dec.2-án lett internetszerződés kötve az Externettel.Egész hónapban nem kötötték be(itt is 30 nap volt a határidő,így nem is reklamáltam).Ők a T-Home-ra hivatkoztak.Akkor hittem is,nem is.Januárban már bátrabban mertem fellépni,mire közölték,hogy újra kellett kötniük az összes szerződést a T-Home-mal,mert lejárt.Január második felétől lett internetem.Kiderült,tényleg a T-Home a ludas! És ez mostanában jutott eszembe,amióta bosszankodok a cég hozzállásán.Most nyugodjak meg,hogy nem én vagyok az egyetlen? Mivel már megfordult a fejemben,hogy esetleg megint "eltűnt" a szerződésem,Újra felhívtam őket.(valóban hosszú idő múlva sikerült)Most kiderült,kisebb eszközhiány miatt áll a dolog,de "bele fog férni a 30 napba"!Közöltem,hogy egyáltalán nem vagyok megelégedve velük,erre 5 perc múlva felhívott egy géphang,hogy elégedettségi vizsgálatot tartanak,3 kérdésükre nyomógombbal(!) válaszoljak!Hát nem pofátlanság??Most lehet,hogy az elmarasztaló vélemény miatt(ha egyáltalán figyelembe veszik) újabb heteket kell várnom?:)
Nekem már előre borsózik a hátam, ha "szakemberrel" valamit kell csináltatni a hasonló tapasztalatok miatt. Amit lehet én megcsinálok sk. - lassabban, de garantáltan jobban mint szakember - és ha hiba van, akkor sem kell újra hívni. Ha mégis rájuk szorulok, előtte több helyen körbeszaglászok referenciával kapcsolatban.
Egyébként Matáv szerintem is a leghitványabb cégek egyike lett ügyfélkapcsolat területén. Addig számít az ügyfél, amíg aláírta a szerződést...
Szeretném megosztani mindenkivel azt a horror élményemet, aki a MATÁV által T-HOME-nak elnevezett ún. szolgáltatását venné, veszi, vagy venni szándékozik:
Történt ugyanis, hogy feleségemmel úgy döntöttünk, hogy felbontjuk a helyi internet és kábeltévé szolgáltatóval a szerződésünket (bár ne tettük volna), és mivel a vezetékes telefonunk amúgy is matávos, elkövettük az első hibát: felhívtam a T.HOME-ot. Már másnap megjelent nálunk egy csinos szexi bombázó, miniszoknyában, udvarias, bájos, aranyos, egyszóval lehengerlő csajszi, és pillanatok alatt szerződéses ügyfelei lettünk a MATÁV-nak internet, és szatelittévére.
A bajok ezután kezdődtek. Elöször is két hónapot vártunk a következő történésig, ekkor megjelent egy munkásember, talpig sáros munkaruhában, összetrappolta az egész házat, bennünket a hideg frász kerülgetett, hogy mit fog még a pasas nálunk művelni, majd megkérdezte, hogy hol jönnek be a lakásba a kábelek, én megmutattam neki a padlásunkat, és elmagyaráztam, hogy az egész ház be van kábelcsatornázva, tehát be kell húzni a kábeleket, miután a tányérantennát felszereli. Kérdésemre, hogy hogyan képzeli a kábelek behúzását egyedül, a világ legtermészetesebb hangján közölte velem, hogy majd én segítek neki e műveletben, meg amúgy is a tányérantenna felszerelését sem tudja egyedül, tehát abban is segítsek neki, más házaknál is szoktak neki. Öszintén tátva maradt a szám egy darabig, de azután úgy vágtam ki az ürgét, mint macskát sz...ni. Én hülye, gondoltam, majd jól beolvasok a cégnek.
Elkezdődött a kálváriám a call centerükkel. Akinek akár egyszer is volt dolga a MATÁV call centerével az tudja, hogy mi íszonyatos türelemre van szükség, hogy cirka 40 percnyi zenehallgatás után kagylóvégre kapott ügyintézőt ne küldje el melegebb éghajlatra - kibírtam. Elmeséltem a történéseket az illetékesnek, aki elmagyarázta nekem, hogy sajnos külsős alvállalkozokkal dolgoztatnak, de felveszi a panaszomat, és intézkedik, hogy egy másik szerelő jöjjön. Ez meg is történt, néhány nap múlva három pasas jött, felszerelték az antennát, behúzták a kábeleket, beüzemelték a tévét. Heuréka, gondoltam, és magam bekötöttem az internetet. Egy-két nap múltán észrevesszük, hogy a tévé el-elakad, dobogó szívvel nekiveselkedek a callcenternek újra kb. negyven percnyi zenehallgatás, ideggörcs, stb., eljutok az illetékes ügyintézőhöz, aki türelmesen a beltérin lépésről-lépésre resetet csináltat velem, a tévé így is akadozik, az ügyintéző igéri, hogy kijön valaki, de most már nem külsős alvállalkozó, hanem saját emberüket küldi. Már másnap csenget is a pasas, műszerével megállapítja, hogy valóban a szerelők nem állították be jól a tányérantennát, kimászik a tetőre, beállítja, tényleg minden OK, azóta is tökéletes.
Boldogan interneteznék, és tévéznék, ha asszony nem kér meg arra, hogy szereljek fel neki egy polcot. Semmiség - gondoltam, van egy jó kis profi akkumlátoros ütvefúróm (kékeszöld Bosch gyártmány), fél éve nem használtam, ott van a padlásfeljáróban, feltöltöm az akksit, és felszerelem nejem szíve választott polcát a fürdőbe. HOPPÁ, nem találom a fúrógépet, a fúrószárak benne vannak abban a táskában, ahol a gép is leledzett, de a gép felszívodott. Felmegyek a padlásra, hátha valamelyik pasasnak kellett esetleg szerelés közben, na ott kaptam a következő sikító frászt. A tetőfólia, ahol ezek a "jóemberek" kimászkáltak a tetőre cafatokra van hasogatva, és ez a fólia az, ami megvédi a házat a negyobb esőzésnél, hogy ne ázzon be a ház. Rohanás a gazdaboltba, mert már látszanak a sötét esőfelhők, és alpinista módra kijavítom a tetőfóliámat, mire elkészülök, már zuhog is az eső. Ha belegondolok, hogy nem megyek fel a padlásra, nem veszem észre, hogy nincs felülről esővízvédelme a háznak, akkor most még egy festéssel is beljebb lennék, ugyanis ha beázik a tetőtér-padlás, akkor a lakás is. Még belegondolni is rossz.
Első dühöm elpárolgása után, lelkierővel felkészülve hívom az MATÁV ügyfélszolgálatát félórás callcenter (ugyebár már ismerős) ügyintézőnek sorolom a panaszaimat, hogy kis hijján beáztatták a házamat, és különben is elcsaklizták a fúrógépemet. Ügyintéző megértően udvarias, elszörnyülködik azon, hogy milyen pofátlan alakokkal dolgoztat a cége, újfent elmagyarázza, hogy ezek nem MATÁV dolgozók, hanem külsősök, és tegyem meg azt a szívességet, hogy mindezt írásban is bejelentem, gondoskodni fog arról, hogy gyorsan rendezzék a panaszaimat. Ime a levél:
Tisztelt Hölgyeim, ill. Uraim.
Egy igencsak kellemetlen ügyben teszek bejelentést:
Feleségemmel megrendeltünk Önöknél egy T-home szolgáltatást, amely tartalmaz egy szatelit tv.-is, amely bekötéséhez az Önök munkatársai (esetleg alvállalkozói) a padlásomon keresztül, a tetőn kellett, hogy kiépítsék a szatelit vételi lehetőséget. Ehhez a padlásfeljárón keresztül vezet az út.
Ebben a padlásfeljárón tartottam (többek között) egy Bosch gyártmányú professzionális (kékeszöld) akkumlátoros ütvefúrómat, amelyet öt hónappal ezelött használtam a padlásomon. Azóta az Önök kollégáin kivül senki sem tartozkodott az ominózus helyiségben.
Az ütvefúróm hiányát a mai napon vettem észre, mivel ma akartam vele dolgozni.
Megismétlem, hogy öt hónap óta, csakis az Önök munkatársai voltak a helyszinen, ezért megalapozott az állításom, hogy a fenti gépemet az Önök munkatársai közül tulajdonította valaki el!!!
Kérdésem a következő: a cégük felelősséget vállal-e munkatársaiért (alvállalkozóiért), és hajlandó-e nekem a káromat megtéríteni (semmiképp sem gondolok pénzbeli kártérítésre, hanem egy ugyanilyen Bosch professzionális -kékeszöld- ütvefúrógépre)? Avagy forduljak egy fúrógép eltulajdonítás végett a rendőrséghez?
Várom mielöbbi megtisztelő válaszukat:
Vámos László
Nos ezután jött a hideg zuhany: néhány nap mulva hív egy pasas az ügyfélszolgálattól, és közli velem, hogy kiküld valakit, hogy a fóliát kijavítsa, mondtam, hogy már okafogyott, hiszen én sk. már megjavítottam, és csak úgy mellékesen közli, hogy sajnos nem áll módjukban, hogy a bejelentett lopás miatt belső vizsgálatot folytassanak, mert nem tudom megnevezni, hogy ki és pontosan mikor jött ki tőlük, milyen munkát végezni, és amúgy is nehezen bizonyítható, hogy az ominózus fúrógép valóban ott volt a padlásfeljáróban, ugyhogy forduljak a rendőrséghez.
Természetesen megtettem a feljelentést, s most kiváncsian várom a fejleményeket.
Mindezt azért írtam meg ilyen részletesen, hogy tudja mindenki, ha a MATÁV-val akar szerződni, mi mindenre legyen felkészülve.
Szia! Nekem is GSM-RLL központ volt telepítve, méghozzá SAGEM RT 3000-et kértem, és amikor a hívószmküldést igényeltem, nekem is azt mondták, hogy technikai okok miatt nem lehet a szolgálatást megrendelni, de ügyintéző válogatja, ugyanis a 2. ügyintézőve akivel rögtön utána beszéltem, nem is kérdezett semmit, egyszerűen csak aktíválta a szolgáltatást és működött természetesen. Nem hinném, hogy a MATÁV munktaársai hülyék lennének, de lássuk be a GSM - RLL megoldásoknál elég nehéz mindent megoldani. Főleg mivel a két cég, nem ugyan az... És véleményem szerint itt nem az ügyintézőket kell hibáztatni, hiszen ők csak azt csinálják amit tudnak, a munkályukat végzik... Azokat kéne piszkálni akik a Krisztina krt.-i székházba üldögélnek... Üdv: Gábor
Pontossan, sőt a törvények egyértelmüen rendelkeznek arról, ha alkalmazott voltál akkor SEMILYEN beiskolázást, tanfolyamot, nem fizetethetnek ki veled.
Ha vállalkozó ként dolgoztál akkor pedig az elötte szóló által említett a helyzet, csak ne írj alá semmi megondolatlanul.
Egyrészt mert - formális logikai úton erre jutottam -
1) vagy Te is Maus vagy, vagy "Maus-közeli" lennél: ekkor azért szánalmas a tévesztés, mert tudnád, hogy az életben soha nem laktam - hála Istennek! - a "Nagybányai úton"; ellenben azt is tudnád, milyen "felhangja" van számomra ennek a félmondatnak.
Ha tudod, és készakarva írtad, akkor pedig lazán kívánok Neked minden rosszat amit az élettől csak meg tudsz kapni! És most mehetsz a politika rovatba siránkozni, hogy a sváb-zsidó keverék hogyan oktatott ki (ha lenne némi agyad, akkor 120 évre vissza tekintenél és nem előre...).
2) nem vagy Te "senki" (sem) és akkor új nick-ed (ellenére?) kapásból kiállítottad magadról a bizonyítvt. Elég sok Maus szerepel (különböző írásmódban) a telefonkönyvekben, de RÓBERT biztosan csak egyetlen van és az (én) sem ott, ahová Te elképzelted! Csak egy kis ész és némi türelem kellett volna a nagy anyázás (melyik Maus tehetett be Neked?) közepette, és akkor nem tévedtél volna ekkorát.
Azonban egyvalamire felhívnám messze nem tisztelt figyelmed: az Index fórumán az egyik legundorítóbb a másik olyan (vélt vagy valós) adatát megjeleníteni, melyet az a valaki nem hozott nyilvánosságra.
Ha ezt (a szándékot!) és az Általad nagyívűen elkövetett tévedést együtt nézem azzal az egyszerű ténnyel, hogy hozzászólűásodnak semmi (0) köze nem volt sem a topik sem a hivatkozott hozzászólás témájához, akkor kijelenthetem, hogy egy különösen undorító embertípust képviselhetsz valószínűleg.
Persze e-mail címed alapján erre mindenféle levezetés és akár megszólalásod nélkül is (igaz prejudikálva) lehetett volna következtetni.
Őszintén sajnálom, hogy Veled kellett eltöltenem az előző néhány percet.
Azért egy ilyen általam megírt "válasz" természetesen nem csak Neked (a címzettnek) szól, ezért hajlamos vagyok a lehetséges "töréspontokat" kiemelni. Azaz nem feltétlenül gondoltalak ismeretlenül és előzmények nélkül Téged gondatlannak;-D
Egyébként nekem a PGSM-mel és a Vodafone-nal vannak (azaz inkább csak voltak) hasonló "problémáim", de kitartó levelezéssel és faxolással eddig mindig eredményes voltam;-D)!
Ha nem megy a visszakapcsolás holnap sem, akkor egy mail-ben küldd el a számod és utánanézek (nem Matáv-osként, de ismerve a "hátsó bejáratot")!
Pozitívan értékelném a segítő, empátiára ösztönző hozzászólásodat, ha nem mindig a rosszabb verziót feltételeznéd az ügyintézésemről.
1. 0-ás gomb: Kapásból az axeleronál sem működik és a bankomnál sem. Matávnál, valóban jó, (köszi!) de szerintem ezt kevesebb mezei júzer tudja, mint ahányan nem, igazán bemondhatnák egy baromi fontos akció helyett.
2. fax küldés: mind elötte, mint pedig utána konzultáltan az 1212-őn, új adat pedig nem volt.
3. Emberi hiba: tolerálható, de attól még bosszanthat nem? :) Ráadásul nem az én bizniszem, csak segítettem valakinek. Ezért idegesít.
4. 45 perc: biztos nem kiszúrás, nem is gondoltam, attól még bosszantó várakozni a (elismerten) saját hibájuk miatt.
5. fizikai visszakapcsolás: Csüt reggel ígértek 24-48 órát, beleértve a szombatot is, most hétfő dél van és vonal sehol.
6. A fax kb. így nézett ki:
blablabla xy ("A" cím) lemondom az alábbi előfizetésem:
(3 bekezdéssel lentebb)
- ügyfélszám ("B")
- telefonszám ("B")
Elég komoly figyelmetlenség volt az ügyintéző részéről, persze nem hibáztatom őt, csak mérgeskedem itt, dehát ez a Matáv Sux topic nem?
Elsőként is az szomorít el, hogy (általában) nem tudják az emberek, hogy a 0-ás gomb a legtöbb esetben az operátor (jelen esetben az ügyfélszolgálatos) direkt kapcsolását jelent (igaz van, ahol ez 7-es vagy 8-as, GSM-szolgáltatóknál pl.).
Tehát NEM KELL végighallgatni a menürendszert.
Azután: elküldesz egy fax-ot, amiben a "közös" előfizető olyan "új" adatával, mint értesítési cím ('A' lakás). És - feltételezem - még véletlenül sem konzultáltál erről az 1212-vel előtte, de főleg utána nem: pedig illene tudni, hogy a fax-on küldött megrendelések esetében célszerű annak regisztrálásáról a saját érdekedben meggyőződni (általánosságban, nem csak a Matá-nál és nem csak távközlési cégek esetében - a Ptk. ezt az "elvárható gondosság"-ként jegyzi - mivel a fax vétele fizikai értelemben sem bizonyos a küldő számára lásd tárolós fax papírfogyás és téves művelet esete i;-) ).
Azután az, hogy lekapcsolták a másik lakás vonalát, talán tekinthető - persze egy kis beleélő képességgel - olyan kismérvű emberi hibának is, amilyen esetében egy kollégádat, állítom, mentegetnéd (és joggal!).
Az 1212-nél az ügyintézés lassúsága a maga 45 percével nekem nem is tűnik olyan kirívónak, hiszen ebben az esetben össze kell keresni az eredeti fax-odat, egyezetteni az összes adatot, nehogy véletlenül mással is (még tovább) kiszúrjanak és uram bocsá' még az is előfordulhat, hogy a számítógépes rendszer a mostanában is esedékes fejlesztések miatt náluk (is) akadozik.
A fizikai visszakapcsolás pedig (jól sejtem, hogy Te megelőlegezted a több napot?) pedig ilyen esetben "gyorsított" eljárásban történik, amúgy pedig egy másik szakterület a telefonközpont adatbázisából "tiltja ki" az adott számot és a korábban hozzárendelt portot (vonalat), vagyis ennek a visszaállítása lehet olyan 10-15 perc (szintén inkább a körültekintő muunkavégzés miatt ennyi, amúgy lehetne akár 2 perc is). Mindez persze csak akkor igaz, ha nem pl. ARF-en él(t) a két vonal, tehát csak digitális főközpontok esetében.
Zárszó: kíváncsi lennék, az Általad küldött faxon mennyire vltak az említett adatok kiemelve és központozva?! Mert 10 pontos betűkkel küldve akár még félre-olvasás is történhetik. Persze a vlószínűbb, hogy a Nevedhez tartozó két szám közül egyszerűen rosszra indította el a munkatárs a leszerelést, és ilyen esetben látja meg az ember a hibát legkevésbé még utólag is (lásd a hibázás pszichológiáját).
A továbbiakban több empátiát és kevesebb negítv érzést kívánva üdvözöl
Adott két egymás melletti lakás, mindkettőben vezetékes telefon ugyanazon előfizető nevén.
"B" lakás el lett adva, lemondó fax küldve ügyfélszámmal, telszámmal névvel és külön a névhez tartozó "A" lakás címével. (mivel "B" lakás már nem az övé) Hát nem az "A" lakás előfizetését kapcsolták le? Rohadt béna banda. Persze amúgy is a 8 nap felmondási határidőt kifizettetik... kb 3/4 óráig tartott az 1212-n az anomália rendezése, persz pár napba beletelik amíg visszacsinálják...
Amúgy is pusztuljon meg aki kitalálta a telefonos ügyfélszolgálatok automata előrendszerét a köcsög akcióikkal együtt amire felhívják ott is a figyelmet...
A matávosok teljesen megbolondúltak!
Amikor új GSM-es telefonvonalamat megrendeltem, kértem a hívószámkijelzést is, de arra azt mondták, hogy ezen a rendszeren ez nem működik.
Nem hagytam annyiban a dolgot, a problémámat megírtam a matávnak, ki is vizsgálták, és a vizsgálat eredménye a következő:
A hívószámkijelzés szolgáltatás elvileg működik a gsm rendszeren, de azt a westel nem aktiválja, mivelhogy olyin irányú megállapodás nincs a két szolgáltató között, de azért utánnanéznek, hogyan lehet ezt bekapcsolni.
pár nap múlva felhívott egy matávos szerelő, aki érdeklődött a dolgok után, beszélgetésünk után abban egyeztünk meg, hogy felhívom az 1212-őt és megrendelem a szolgáltatást.
Fel is hívtam őket, de a szokásos szöveget hallottam: "A szolgáltatás műszaki okok miatt nem megoldható"
ekkor bbedurrant az agyam, és visszahívtam a szerelőt. elmondtam neki, hogy az 1212-ön "elhajtottak".
Komolyan mondom az a szerelő a legnormálisabb az egész bandában, mert intézkedett, méghozzá nem is akárhogy...
Kerölőúton megrendelte a hívószámkijelzést a westelesektől, akik azt bekapcsolták, és azóta is működik...
A poén az az egészben, hogy a matáv minden hónapban számlázza a hívószámkijelzés havidíát...
A java csak most jön!
Ezt AZ EGÉSZ ESETET bejelentettem a matávnál, akik elnézést kértek a kellemetlenségért, mert arrol volt szó, hogy a szolgáltatás működik, csak nekik az ügyviteli programukban úgy volt megjelölve, hogy nem működik. A matávos csaj azt is mondta, hogy a hibát kijavították, és ezek után megrendelhető lessz a hívószámkijlzés a GSM-RLL Vonalra is.
Ennek az egész család megörült, mert anyámnak is GSM-telefonja van, és gondoltam, ha már működik a szolgáltatás meglepem az öreglányt egy hívószámkijelzős telefonnal.
meg is rendeltük a szolgáltatást , és láss csodát, egy hét mulva jött anyámnak az ajánlott levél idézem: "köszönjük megrendelését a hívószámkijelzéssel kapcsolatban, de sajnos az ön telefonvonalán a szolgáltatás műszaki okokból nem működik."
Ekkor aztán teéjesen eldurrant az agyam, mert azt hittam, hogy már egyszer sikerült ezt az ügyet letisztázni.
Úgyhogy kénytelen voltam megin felhívni a matávos szerelőt, (akivel azóta összehaverkodtunk, és ketten röhögünk a matáv hülyeségein...) hogy csináljon valamit.
Ö aztán "rendet csinált" (ugyanolyan módon mint az én telefonomnál, kerülőúton megrendelte a westeleseknél). Azóta az anyám vonalán is működik a hívószámkijelzés!
Tehát mindenkinek aki GSM-es Vonallal rendelkezik
mondom, hogy tartson ki és ha hívószámkijelzést akart akkor ne fogadja el a "műszakilag nem megoldható" választ, mert a szolgáltatás működik a GSM vonalon is csak a matávosok hülyék!!!
A hívószámkijelzés CSAK a következő esetekben nem működik:
-PCM-Vonal(Vonalkoncentrátor)
-RLL Állomás(Ilyenek már állítólag nincsenek)
-Ikervonal
-AR központ
lehet, hogy írni kell nekik egy E-Mail-t, és megoldható a hívószám kijelzés!
Én az ugyfelszolgalat@mail.matav.hu címre írtam, és bejött!
MKindent összefoglalva, ez az eset bizonyítja azt hogy a matávosok valahol nagyon bírkák!!
Működik egy szolgáltás, és azt mondják rá hogy nem!!! Pedig a hívószámkijelzés fizetős, külön havidíja van!!!! Tehát nem csak az előfizetők szívnak, hanem valamien szinten a matáv is!(Az országban kb 50.000 GSM-RLL Telefon van, és képzled el ha ezeknek csak a fele megrendeli a szolgáltatást az mennyi bevételt jelent! számonként havi 200 forint)
Ja és mégegy dolog a matávos kártyát éttetem egy mobilba és, láss csodát az egész országban a saját körzetszámomon és telefonszámomon vagyok elérhető!!!
Én debreceni vagyok, és akár a balatonnál is az othoni számomon tudok telfonálni!!!!!!!!!!!!!!!!
A trükk a következő:
- Meg kell tudni a kártya PIN kódját (Tehát összehaverkodni egy matávos szerelővel, mert a pin kódot csak úgy nem mondják, meg, de ha a szerelő azt mondja odabent, hogy terminált kell cserélni, akkor a szerelőnek megmondját a kódot, az meg neked.
-Át kell írni a terminál IMEI Számát a mobilba.
A használat során a következőkre kell ügyelni:
- A használt mobil lehetőleg NOKIA vagy SAGEM legyen(Attól függ mijen a terminál, elvileg akármien mobilba be lehet írni az IMEI-t)
-A terminál és a mobil ne legyen egyszerre bekapcsolva.
-a mobilon a saját szám elküldése beállításnak "hálózati beállítás"-on kell lennie, mert különben nem jön létre a hívás(A GSM RLL vonalon valamien oknál fogva nem lehet a számot esetileg letiltani, tehát a mobiloknál megszokott #31# nem működik.)
-A tárcsázás során 06 előválasztóval lehet hívni(kivéve a helyi számokat) mert a +36 esetén nem jön létre a hívás
-A GSM RLL Telefonok WESTEL hálózatot használnak, a SIM kártya is Westeles, tehát a mobilnak is westelesnek, vagy függetlennek kell lennie.
-A vidéki GSM RLL Számok valamien oknál fogva Pest megyében nem működnek(Olyan mint ha a kártya le lenne tiltva a hálózatról: "Hozzáférés elutasítva") bAzt hogy ennek mi az oka egyenlőren nem sikerült kiderítenem, de "Dolgozom" az ügyön...
Akinek használható hozzászolása van a "mobilizáláshoz" vagy további információra van szüksége az írjon nekem: 9754074@westel900.net
Ha gondolod, add meg a címedd, és házhoz is elmegyek a lófaszért! :-D
Pont Nőnapon kellett Neked piszkálódni, amikor én egész nap a szerencsétlen, elfásult nőket köszönthettem úton-útfélen (sic!) és sokan már nemis értik, miről van szó?
Miért nem Te is a felköszöntgetéssel foglalatoskodol olyankor? :-)
Jobb egyet rúgni, minden konkrét indok mélkül.
Mellesleg: nemészt osztogattam. Elmeséltem a véleményem. Nem kell vele egyetérteni, lehet vele vitatkozni (még szép!) - de csak odaköpni, nos ez Rákóczi térre való stílus.
Esküszöm Neked, olyan baromi naív, alapvetőenmindenkit bizalommal kezelő, és emberszerető és segítőkész (nem öndícséret!) faszi vagyok - tényleg az a célod, hogy ezt kiöld belőlem?
Ha igen, akkor előre szólok: felesleges :-)))
Ha viszont értelmes beszélgetést kívánnál folytatni, hidd el, minden pontban meg tudsz győzni ha igazad van és ha tévedek elismerem (ki nem szokott tévedni? Aki nem csinál semmit, meg a zsarnokok..)
Részemről kinyújtom Feléd is baráti jobbom - ha elfogadod, megtisztelsz, ha nem, akkor viszont ne bánts.
Előre is köszönöm mindkettőt, bármelyik is legyen választásod eredménye.
És mindenkép sok sikert kívánok (amennyiben bibe lennél, úgy Neked is sok boldogságot Nőnapra, még utólag is!) Neked minden tekintetben,
Alapos gyanú esetén a HÁZKUTATÁS és néhány nyomozati cselekmény megengedett. DE: az a tény, hogy Te valahová fizetsz egy lehetőségért (ez nem egy termék megvétele, hanem egy olyan szolgáltatás igénybevétele, ami ab ovo lehet törvényes, is mármint az elérhető infók(!) ), nem lehet jogosan alapos gyanú sem.
Ami a legfontosabb: HA valamely ilyen WEB-SMS szolgáltatót mégis eljárás alá vonnak (nyílt eljárás, ui. ilyen esetekben az operatív eljárás nem megengedhető) AKKOR logikusan nem a fizetőket fogják felkutatni (épp a megfelelő eltitkolási lehetőség és az ebből adódó bizonyítási problémák miatt), hanem a direkten itt letöltő IP címek alapján próbálnak meg lenyomozni és csak ebbőlé jöhet az SMS visszakeresése.
Egy érdekesség: arról nem vagyok meggyőződve, hogy a szolgálltatók azon kívül, hogy KIT hívtál, azaz kit hívott a náluk nyilvántartott előfizető(!) vagy hova SMS-ezett (és mit), nem is igen kaphatnak legálisan információt. Márpedig az illegálisan beszerzett információk alapján megindult nyomozás akkor is megtámadható, ha bebizonyosodik a bűncselekmény. A nyomozóhatóság az elkövetett és felderített bűncselekmények kapcsán végezhet nyomozást, de egy el nem követett bűncselekmény (pl. tervezel egy bankrablást) alapján még csak nem is nyomozhat. (Lásd a neonáci szervezkedéseket, melyek pedig már operatív eszközökkel nyomozhatóak, de vádindítvány épp emiatt nem is készül(t))
Azt pedig, hogy a készülék(ed)re utaló információ a szolgáltatótól kikerülhet-e (nyomozati szakban!), szvsz nem lehetséges. De mondok jobbat: az ártatlanság vélelme alapján a nyomozó hatóság(ok)nak kell bizonyítani, hogy abban az időben Te hazsnáltad AZT a telefont és Te küldted el AKKOR és AZT az SMS-t PLUSZ, hogy Te töltöttél le a megvásárolt kredit alapján bármit is.
Ez minimum harmadik szintű indirekció, azaz gyakorlatilag bizonyíthatatlan. (Mittudom én melyik vidéki képviselő gépén lévő állítólagos pedofil anyagok miatt ha jól emlékszem megszüntették a nyomozást bizonyítottság hiányában, pedig ott csak egy szintű volt a közvetetség!)
Az megint más eset, ha a BSA kimegy Hozzád (na nem Hozzád, általános alany vagy:-) ) és megtalálják a nyomozókkal és szakértőkkel együtt azt a file-t amit azon a web-sms szerveren is megtalálni, a let9öltés időpontja azonos az IP cím alapján bizonyíthatóval. De ehhez meg megint nincs szükség a mobiltelefonos bizonyítási oldalra.
Úgyhogy: amíg Mo-n az EHT (is) megengedi a pre-paid át-nem-írását (azaz nem követeli meg a szolgáltatóktól és az előfizetőktől egyaránt a jogkövető magatartást) addig magukra vessen a végrehajtó hatalmi ág ! :-/
Más kérdés, hogy magam részéről a WEB-SMS-szerverek működését (függetlenül attól, hasznot hoz-e nekik a működtetés avagy tényleg épphogy megélnek) már a bizonyítható rosszhiszemű kalózkodás és zugkereskedelem közé sorolom, vagyis őket magukat (nem szubjektív okokból!) eleve elkövetőnek tartom és így a nyoomozást velük (de csak velük) szemben megindíthatónak tartanám.
Ez persze nem jelenti azt, hogy én angyal lennék - csak van egy óriási különbség (a tv szerint is) a haszonszerzésből történő másolás és a saját célra történő másolás között.
Sajnos a BSA épp azt hazsnálja ki (nagyon durván szvsz), hogy ezt a két fogalmat összemossák. A szoftverhamisítás ugyanis nem egyezik meg a szoftver 'illegális' használatával. Ui. az utóbbi messze nem fedi le az előbbit: az office-t otthon használó magánzó nem venné meg a boltban (ezért nem is kimutatható az üzleti veszteség!!!!), viszont az aki olcsóbban adja a másolt terméket (ráadásul, itt nem erről van szó, de az az igazi szoftver hamisítás) az eredetivel megegyzeő kivitelben, az jövedelemre tesz szert, miközben a vevő jóhiszeműen jogtisztának gondolja a cuccot (ui., és ez is meggyőződésem, attól, hogy valami a piaci árnál olcsóbb, még nem lehet egyértelműen arra következtetni, hogy hamis -igaz ezt a nézetet nemosztja az ügyészség!).
A törvény ui. nem a szoftver illegális hazsnálata ellen született (alapvetően - szellemiségében), hanem a szoftverrel illegálisan kereskedők ellen.
De szvsz az ilyen szolgáltatók nem fogják kiadni senkinek, kik 'hívták' őket, és ha bizonyos szervezetek fel is akarnának lépni, hamarabb követnek vissza az IP forgalmazáson, mint ezen.
Azaz a noname prepaid és noname készülék feltétlen használata nem megalapozott szvsz.
Más irányból: az, hogy Te valamilyen lehetőségre SMS-sel befizetsz, még nem jelentheti (nem is jelenti, így nem is bizonyító erejű), hogy azt a szolgáltatást valójában használtad is.
Úgyhogy INKÁBB az előfizetett felhasználás során lennék óvatosabb a helyedben:-)
Megmondom az őszintét. Mostanában kezdenek elszaporodni bizonyos weboldalak, ahova csak SMS-ben kapott jelszóval lehet bejutni, miután az ember megeresztett egy emeltdíjas SMS-t egy bizonyos számra.
Namost ezt a dolgot nem szeretném a saját telefonomról és kártyámról bonyolítani, ezért kérdeztem azt, amit.
2 - műszaki jellegű - kérdésem volna az itt megforduló Szakértő Urakhoz:
1. PCM vonaltöbbszöröző mennyire "játszik bele" az adatátvitelbe (pl. Internet), illetve mennyiben függ a sebesség attól, hányan osztoznak a fizikai vonalon?
2. GSM RLL-nél (pfúj!!) mekkora az elérhető maximális sebesség? Azt tudom, hogy a Nokia kütyü esetén 9600 bps, állítólag a Sagem gyorsabb valamivel...
És bocs, hogy nem is reagáltam a konkráét kérdéseidre - vagy elnéztem vagy itt sem voltam!
Amúgy formális logika levezetéssel - azaz anélkül, hogy a konkrét rendszer mütyűrjeit ismerném és gyakorlatban hazsnálnám -: minden rendszerre (javítás: főközponti rendszerre) általánosan igaz, hogy egy évig legalább minden adatot ami elérhető, tárolnak. Egyrészt minőségbiztosítási okokból, másrészt adatszolgáltatási (NBH, Ügyészség) kötelezettség okán, harmadrészt reklamácós eljárások (Hkt, EHT) alapjaként a jövendőre.
Más kérdés, hogy ha nem csinálsz igazi nagy baromságot a telefonoddal, akkor nincs értelme ezzel foglalkozni. (Nem nagy baromság, igaz nem tartom etikusnak messze, de az ügyészségek szvsz messze nem törődnek vele, pl. a "szimpla" zaklatás - nagy baromság pl. a közveszéllyel fenyegetés, zsarolás, bűnszövetségbnen elkövetett bármilyen bűntett).
Máshol felmerül, hogy az NBH bárkit lehallgathat - technikailag igen, jogilag azért mégsem ilyen egyszerű. Szvsz van olyan alkotmányból vagy alsóbb rendű törvényből levezethető eljárás, melynek során kötelesek érdeklődésedre kzölni, hogy folyt-e ellened lehallgatás (általában opretív eszközökkel nyomozás) vagy épp folyik-e jelenleg. Más kérdés, hogy lehet, egy ilyen kérdéssel felhívod magadra a figyelmet :-)
De a téma engem a jogi oldalról érdekel, ezért "felírtam"! :-D
Üdv és még egyszer sorry, amiért nem válaszoltam, de itt sokkal többen vannak ebben a témában nálam sokkal céltudatosabb és okosabb emberek.
Na valahogy én is így gondoltam:-)
csata meg részemről nem volt - párbeszéd (igaz: feleslegesnek tűnik utólag, de aki nem hibázik az vesse rám az első követ :-D )
de a központban mind2-t láttyák.
igy tuggyák hogy megyik IMEI-vel melyik IMSI-t használták.
"És ha a telefont más kártyával használom?"
attól még az IMEI-d ugyanaz.
(meglehet változtatni vannak rá lehetőségek)
" És mondjuk más szolgáltatóval (kártyafüggetlen)?"
még igyis u.a. az IMEI-d, de ha valaki nagyon
akarja akkor megtalál. ha esetleg gázos
kártyával használtad a telefonod akkor
AZONNAL cserélj kártyát és telefont, és mondd
azt hogy ellopták ha valaki "érdeklődik".