A hétvégi forduló egy-két eseménye arra vall, hogy ez a kampány még nem épült be a drukkerek tudati világába, igy magatartásformájuk, és megnyilvánulásaik , hát hogy finoman fogalmazzak, még nem a kampány hatásaként elvárt.
Az angliai javulás a drákói szigor és szankciók - csapat vmint a rendbontók irányában - eredménye.
Az itthoni ultrák a társadalmi célú hirdetésekre nagy ívben tesznek - viszont jól hoz a konyhára. :-)
Mindent fel lehet fogni úgy is, hogy "ezek a szemetek megint hülyeséget csinálnak".
Ami tény: a futball mindenhol jó üzlet, nálunk csak pénznyelde. Máshol a bérletekért ölik egymást a szurkolók, nálunk egy zöld/lila/kék/ sálért. Sőt, máshol szurkolók vannak, nálunk szinte csak a csürhe maradt a pályák mentén (tisztelet a kivételnek).
Tehát valamit tenni kellett. Hogy a kampány értelmetlen-e? Mi lesz a hatása? Elvileg ezek mérhető, előre számítható (hibaszázalékkal) adatok. A megtérülés is az. Tegyük fel: néhány ezerrel több néző meccsenként - több bevétel a klubboknál - kevesebb elengedett köztartozás (százmilliókról van szó!) - talán meg is térül. Rövid távon fel lehet lépni erővel (néha egyáltalán nem ártana), de hosszabb távon csak a nevelés használ. Ez is tény (angliai tapasztalatok).
Gondolkodjatok el ezeken is, nem kell csípőből szidni mindent, ami FIDESZ. Nekik is bejöhet vlami "vaktyúkistalálszeget" alapon.
Értelmetlen döntésekért nem megy a szomszédba az ISM. Ha jól tudom még pörre is mentek az ISM 001-es rendszámért. Ha a fontosságtudat a jog magas szintű ismeretével párosul abból csuda dolgok születnek. :-)
Dájcs Tompika érzi a véget és így ment ki egy jókora falatot a mi tortánkból. Csak csendesen kérdezem meg tisztában vagytok-e vele, hogy mennyibe kerül egy ilyen falméretű "társadalmi célú" plakát és pár tízmásodperces, szintén "társadalmi célú" hírdetés a médiákban?
Azt lenne érdekes megnnézni melyik "marketing és reklámiroda" koordinálja a "feladatot".
Erősen csodálkoznék ha nem lenne köze valamelyik FIDESZ közeli "Hírdetési céghez".
Kis baksis erre, kis baksis arra (természetesen szigorúan számlára és megbízási szerződésre), és máris lehet csinálni a "költséget", amivel szépen elmossák az egész zsozsót.
Aki milliókra tippel, az nagyon téved. Persze a SZÁZMILLIÓK is milliók...
A kampány értelméről nincs is értelme vitát nyitni. Az egészben a legborzasztóbb, hogy a MI PÉNZÜNKRŐL VAN SZÓ!!!!!!!!!!!!!!
Ugye kedves Tompika, ott az ISM-100 rendszámú verdában?
Társadalmi célú reklám: Megnézném, ha az a reklámügynökség NEM nyereségesen jönne ki (no jó nullszaldósan) a kampányból. No, az ISM pénze SZVSZ bőven elég egy ilyen kampányhoz.
Amúgy kell az ilyen is, ha jól van összeállítva (amire azért a gyakorlott médiavásálók garanciát is jelenthetnek) - ugyanis ezzel hívják föl a figyelmét az emberek többségének a jelenségre, különben elmennének mellette, pedig a pályákon az állapotok inkább a háborúra hasonlítanak, s ha az innen kiszabaduló erőszak az utcán pl. véletlenül arra járó embert találnak meg, nem lenne túl jó. Nem kell megvárni míg egy tragédia bekövetkezik.
A napokban nagy hírveréssel TV, rádió sajtó beharangozták, hogy egyik nagy nemzetközi reklámügynökség kezdeményezésére, az ISM támogatásával a világon egyedülálló országos reklám kampányt indítanak, hogy a spotpályákról kiszorítsák a bunkó, garázda elemeket, hogy a szurkoló, netán gyermekével ne félve menjen ki egy meccsre...Az egyik szlogen: Szurkolj, ne háborúzz.
Alapvetően egyetértek a megfogalmazott célokkal, de biztos, hogy ez a legmegfelelőbb módszer? Megjelentek az oriásplakátok és az egyéb midiamegjelenések is jönnek. Na és akkor mi van. Az a bunkó, aki eddig is anyázott, szidott mindenkit, netán bedobált a pályára az ettől megjavúl? Szvsz nem. A sors fintora(?), hogy a kampány beindulását követően, talán az eddigi egyik legsúlyosabb incidens történt az UTE pályán (lásd az idevágó topicokat).
Ez a kampány biztos, hogy milliókat emészt fel, mér akkor is, ha valaki támogatja.
Nem arról szól e az egész, hogy a reklámügynökség így akar "bevágódni" az ISM-en keresztűl a kormánynál, "zsíros" munkák reményében?
Az ISM pedig élükön sportrajongó miniszterével olcsó propagandát remél?
Inverz, _aki_nem_érintett_a témában, maximum, mint szurkoló, aki nemigen szeret az utóbbi időben meccsre járni, és ne csak a sport színvonala miatt.
A topicból nem akarok politikát kreálni, ezért tettem a tasztalra.