Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 1,5 órája 0 1 49399

2x2 sav nem csak gyorsabb, hanem biztonsagosabb is. Utobbin van a hangsuly, foleg M4es eseteben. Ha neked jobb a varosokon keresztul docogni, akkor hajra. Csak arra is gondolj, hogy 2x1 savon nagyobb esellyel kapsz egy roman kamikazet az arcodba. Fillerbaszas sokszor megbosszulja magat, de ne legyen igy. Ahogy erzed.

Előzmény: nyebojsza (49393)
Avaar Creative Commons License 3 órája 0 0 49398

Épp ez az, hogy nem mennek le. Az előző (előtti) hsz-ben lett megemlítve a Szolnok-Törökszentmiklós ,,szellempálya”, amit nem egészen értettem (lehet, hogy én értettem félre). Egyébként a Szolnokiak nagyon jól fognak járni, mert a 32-esen már Pest megyeivel is felmehetnek az M4-re a 32-es úton (ha minden igaz).

Előzmény: nyebojsza (49393)
nyebojsza Creative Commons License 3 órája 0 0 49397

Miért mennének le a kamionok délre, ha mehetnek tovább az M4-en északra? Kivéve az a néhány amelyik a 442-ről Debrecen felé tart, de azért meg felesleges a 2x2 sáv.

Előzmény: Avaar (49396)
Avaar Creative Commons License 3 órája 0 1 49396

Ahol megmaradt a régi nyomvonal, ott a lent felsoroltak közül megvalósult egy, vagy több:

-a korábbi elkerülő nyomvonal nem alkalmas a magasabb sebességre, vagy csak szimplán beépült

-a korábbi nyomvonalat nem az autópálya nyomvonalaként építették (lásd: 44-es főút elkerülők)

-a nyomvonal időközben megváltozott

 

Mivel itt a fentiek közül egyik sem valósult meg, adta a dolog, hogy a régi nyomvonalat bővítsék. Szolnok az már más tészta, mert:

-így olcsóbb volt (megspórolt Zagyva-híd, valamint nem rossz a talaj)

-ipari terület feltárása

-az abonyi elkerülőre még csak halvány tervek lehettek akkoriban, így nem volt lényege

 

Egyébként nem gondolnám, hogy ,,szellempálya” lenne belőle, sőt..a kamionok kivétel nélkül arra fognak menni (kivéve, ha szolnoki a célpont).

A külföldiek 10 napossal járnak többnyire, így nyilván nem hajtanak le a 4-esre.

A rendszeres utazóknak pedig nem fog fájni az a JNSz megyei matrica (még nekünk sem, pedig csak évente 6-7 oda-visszánk van Békéscsabára). 

totyit Creative Commons License 3 órája 0 0 49395

Ja, nem az a bajom, hogy fizetni kell, hanem, hogy elvettek egy 30-40 éve meglévő utat, ami miatt nincs más alternatíva (Cegléden, Albertirsán keresztül az nem alternatíva)

 

Nem vettek el semmit, már akkor úgy épült , ha egyszer autópálya lesz ,akkor annak a része lesz.

Eddig használtátok ingyen.

Amerre én járok arra meg még alternatív út sincs , és még szar is a burkolat.

Előzmény: nyebojsza (49390)
totyit Creative Commons License 3 órája 0 0 49394

25-30 ezret megyek egy évben, tavaly 800 ezret fizettem benzinre

 

25-30 ezer kilométerre már diesel autó való.

Egy diselnél az alacsonyabb üzemanyag költség esetén már belefér az ötezres megye matrica.

Bőven.

Előzmény: nyebojsza (49388)
nyebojsza Creative Commons License 3 órája 0 0 49393

Nem tudom a 80IQ az sok vagy kevés, nem is érdekel annyira, hogy utánanézzek.

Nem is gondoltam 2x2 sávos elkerülőre (de lesz ilyen "szellempálya" Szolnok meg Törökszentmiklós között, hacsak fel nem szedik felét).

De mint írtam korábban, régebben volt ahol belefért, hogy megmaradjon az elkerülő is, meg legyen autópálya is.

Persze semmi nem fog változni, csak én füstölgök itt potyára :(

Előzmény: Samott (49391)
Avaar Creative Commons License 3 órája 0 3 49392

De nem vették el. Azt már 95’-ben tudni lehetett, hogy fizetős lesz, ha egyszer gyorsforgalmi lesz belőle. Az pedig, hogy 25 évvel később ez valakinek újdonság, szerintem nem valóságos. Olvtársi jótanácsként ajánlom a makacsság félretételét, valamint a matrica megvásárlását. Mindenkinek jobb lesz úgy.. 

Samott Creative Commons License 3 órája 0 2 49391

De azt azert erzed, hogy abszurd lenne fenntartani 2x1 savot a varoson at 2x2 savot elkerulni es meg 2x2 savot az M4-nek. akinek 80-nal magasabb az IQ-ja az ki tudja szamolni hogy idoben, kenyelemben, fogyasztasban jobban megeri elkerulni mint szopni a lampaknal at a varosokon.

Előzmény: nyebojsza (49390)
nyebojsza Creative Commons License 4 órája -1 0 49390

Ja, nem az a bajom, hogy fizetni kell, hanem, hogy elvettek egy 30-40 éve meglévő utat, ami miatt nincs más alternatíva (Cegléden, Albertirsán keresztül az nem alternatíva),

a régi 5-ösön lemenni Kecskemétre, az pl. teljesen normális (mondjuk ott is elvették az M5 elkerölőt, de van helyette a déli elkerülő)

Előzmény: Avaar (49387)
nyebojsza Creative Commons License 4 órája 0 0 49389

idén még ki is fogom használni, Üllőn keresztül :)

Előzmény: Avaar (49387)
nyebojsza Creative Commons License 4 órája -1 0 49388

Nem azért nem fizetek, mert nem fér bele, 25-30 ezret megyek egy évben, tavaly 800 ezret fizettem benzinre (mondjuk a feleségem kevesebbet), ha úgy ítélem meg, hogy szükségem van rá, akkor veszek egy hetes matricát...

De egyébként meg nem engedek a '48-ból, és kerülöm a fizetős részeket!

Előzmény: Samott (49386)
Avaar Creative Commons License 4 órája 0 1 49387

Én sem hiszem, hogy bármi alapja lenne ennek az egész ,,Miért kell fizetni?” hisztinek. Még 6 évvel ezelőtt megértettem volna, hiszen 43 ezret valóban nehéz lenyelni.. na de most...5 ezer jó magyar forint, 12,5 liter üzemanyag ára, egy teljes évre. Na de tényleg nem is ez a lényeg, mert még azt is megértem, hogy valakinek nem fér bele, vagy csak szimplán nem akar fizetni...vagy nem szereti a pályát...akkor ott a 4-es főút, ahol egyedül Cegléd a nagy falat, és lassú. Egyébként idén még ingyenes, ha jól tudom.   

Samott Creative Commons License 4 órája 0 1 49386

Ha nem akarsz fizetni erte akkor ne autozz. 5e forint egy evre, ha nem fer bele, rakd le a kocsit. Van eppen eleg mas autos az utakon. En is utalom hogy fizetos lett, de most mar eleg hosszu hozza, hogy legyen hozzaadott erteke es megerje fizetni erte. Nincs mentseg az olcsojanosoknak, hogy miert mennek at a varoson.

Előzmény: nyebojsza (49385)
nyebojsza Creative Commons License 5 órája -2 0 49385

Te emlegetsz itt folyton szellempályákat, meg parasztokat, meg hogy tanyasiaknak épül az autópálya...

Hát megmutattam, hogy mi van a tanyasiaknak... nemhogy autópálya, de menj végig az 54-es "főúton" Jakabszállástól Bócsáig, vagy ha már tanyáról van szó, mondjuk Fülöpjakabtól Bócsáig...

Engem nem érdekel az autópálya, mert nem akarok fizetni érte, de az böki a csőrömet, hogy elvették a ceglédi, ceglédberceli meg az albertirsai elkerülőket, mert arra rakták rá az M4-et :(

Előzmény: józsi24 (49348)
totyit Creative Commons License 6 órája 0 0 49384

https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20200218/itt-a-nagy-dontes-meg-tobb-eu-penz-megy-magyarorszag-legnagyobb-autopalya-epitesere-416265

 

Milyen pénzt?

 

85%-ot uniós pénzből fizetünk.

 

Talán inkább keveset költ az állam karbantartásra, az utak állapotához képest.

Maguktól nem fognak kisimulni az utak.

Meg propagandával sem lehet aszfaltozni.

 

Előzmény: józsi24 (49370)
nyebojsza Creative Commons License 7 órája 0 0 49383

Az meg olyan, mintha újra csinálnának 2x1 sávot...

Előzmény: RadiX (49380)
nyebojsza Creative Commons License 7 órája 0 0 49382

De itt az épülő M4-esen nem, látom...

Előzmény: ssimi (49381)
ssimi Creative Commons License 7 órája 0 0 49381

Autópályákon azért a leállósávon is rendes pályaszerkezet van építve.

Előzmény: nyebojsza (49379)
RadiX Creative Commons License 7 órája 0 1 49380

Nyilván a teljes rétegrendet értik alatta, nem a murvára aszfaltozást.

Előzmény: nyebojsza (49379)
nyebojsza Creative Commons License 7 órája 0 1 49379

Annyiszor emlegetitek ezt a leállósáv aszfaltozását... annak mi értelme? A murva alatt se beton, se semmi!

Előzmény: dimelo (49376)
hegyaljai3 Creative Commons License 8 órája 0 0 49378
nyebojsza Creative Commons License 8 órája 0 0 49377

Vagy ott a komp Mohácsnál, ha nem akar több határt átlépni (a háborús időkben is így jártak pl. Eszékről Zomborba), de nagyon kicsi a forgalom azon a Budzsaki úton...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49364)
dimelo Creative Commons License 8 órája 0 0 49376

Jósolni kockázatos, de az utakat 50-100 évre építik...

A jelen forgalmi viszonyaiból ne általánosíts.

Volt kutatócsoport, amely néhány éve még a személygépkocsik csökkenésével számolt, azóta félmillióval több közlekedik...

 

Éppen ezért ez a 2030. évi prognózis nagyon óvatos:

Azért az látszik, hogy Monorig, sőt Gomba csp-ig 30 ezret jeleztek.

 

Miután mindenféle családi- és zöldkedvezmények is megjelentek, rápakolhatunk még 20 %-ot...

 

A tendencia így is - úgy is: növekedés.

 

Abonyig nem lesz bonyolult a leállósáv aszfaltozása - utólag sem.

Egészen más a helyzet Szolnoktól Berettyóújfaluig, mert a 20 m-es koronaszélesség nem teszi lehetővé a leállósáv bővítését (Csak brutális földmunkákkal...)

 

Előzmény: józsi24 (49375)
józsi24 Creative Commons License 9 órája 0 0 49375

Hat a vecses-ullo szakasz valoban durvan forgalmas (40e korul?), de az ulloi csp utan nagyot esik (nem veletlenul van b+ ebben a cspban) ottmar nem okoz nagy torlodast egy baleseti/munkavegzesi egysavra szukules...

Előzmény: radio100jozsi (49361)
dimelo Creative Commons License 9 órája 0 0 49374

Ismered a mondást?

"Kaparj kurta neked is jut..."

 

Az "urambátyám" világban ez mindig így volt-van-lesz...

 

Nincs olyan szakmai érv, amit ne lehetne félresöpörni...

Előzmény: józsi24 (49370)
troglodita Creative Commons License 9 órája 0 0 49373

Micsoda marhaság, ettől biztosan mindenki szabályszerűen kezdett el vezetni ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=7RQWlVP1bWs

dimelo Creative Commons License 9 órája 0 0 49372

A hasonlatod elég bizarr, de ha már kerékpárút...

 

Külterületi kerékpárutakra (50-100 millió/km) is jut forrás... (környezetvédelmi indok)

https://kerekparosklub.hu/hogyan-ne-koltsunk-eu-s-penzt-kerekparos-fejlesztesekre

 

Az autópálya leállósáv egy kerékpárútnyi, (műszaki tartalom más)

hiányában az autóutakon nagyobbak a baleseti torlódások...

 

2005-06-ban 1480 vs. 1405 millió Ft/km volt. A difi:  75 millió/km volt...

 

Az autópálya és a autóút között a különbség most 1000 millió/km!!!!!!!

De újabban már az M85, M44 szakaszokon is vastagon fog a ceruza...

Előzmény: Autobahn89 (49369)
józsi24 Creative Commons License 9 órája 0 0 49371

Igen, ezt az atkotest en is nagyon hianyolom...

 

Ezt az m0k-tel egyutt meg kellett volna csinalni, enelkul az ecseri cspnak kb. semmi ertelme...

Előzmény: dimelo (49367)
józsi24 Creative Commons License 9 órája -1 0 49370

Igy van.

 

Deha a penzt istenverte szellempalyakra basszak el, akkor nem jut pez felujitasra...

 

Sajna a csekelyertelmu szellempalyafanok nem jutnak el ennek felismereseig...

Előzmény: totyit (49357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!