Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 1 órája 0 0 46918

M85  Csorna - Győr  1800-2000 kamion

         Csorna - Nagycenk  800 - 950 db.

 

Persze, fontos érv a kis falvak tehermentesítése,

de ahhoz egy-egy elkerülő is elég volna.

 

Bezzeg 4. főúton Fegyvernek-Kenderes Püspökladány továbbra is szívhatja a napi 3000 kamiont.

 

Még az elvek sem azonosak?

De a gyakorlat biztosan nem...

Előzmény: mash.69 (46917)
mash.69 Creative Commons License 2 órája 0 0 46917

miért az M85-nek van forgalma? 

Sok nincs, de az a napi 1500 kamion legalább nem a falvakon megy keresztül.

majd 2021-ben valamikor meglesz az OKA 2020 és abból már okosabbak leszünk.

 

néztél esetleg az M85-re évenkénti statisztikát?

mert gondolom szép lassan, de emelkedik a forgalma

Előzmény: dimelo (46916)
dimelo Creative Commons License 2 órája 0 0 46916

A zenéről még annyit, Ákos 25 éve ismétli önmagát,

kimagasló technikai minőségben ontja a tucatárut...

 

Annyira rövid szakaszon haladtam az M44-en és nem videóztam közben,

hogy az érzetem után írtam.

 

A kapacitásához képest nagyon alacsony forgalom lesz, de hát megépült, átadták, az ajándék pont akkor érkezett...

A békésiek most még hálásak, de aztán tovább követelik a fejlesztést.

 

Valamit tudnak, amit Szolnok nem...

 

 

Előzmény: mash.69 (46910)
mash.69 Creative Commons License 3 órája 0 0 46915

látod ezt nem figyeltem, hogy vasárnap volt, lehet igazad van, mindenki otthon volt

na majd hátha lesz egy későbbi, hétköznapi videó is...

 

Előzmény: gyoparOHs (46914)
gyoparOHs Creative Commons License 4 órája 0 0 46914

Készült  4.  na vasárnap.    Nem tudom ez számít - e .

 

Én másodjára előző nap -  szombat du.  fél 3-kor mentem  a kondorosi csomóponttól Tiszakürtre.

Oda fele figyeltem, de csak az én oldalamat.

 

Engem megelőzött 5 szgk.  és egy  F Tranzit.   Mivel csak 100-110 mentem- nézelődtem...

Én megelőztem 5  kamiont  (4 román 1 török) ,  valamint 2 kistehert.

Azt hiszem én ezzel hosszú időre le is tudtam azt a szakaszt.  Csabai ismerőseim viszont hozsannákat írnak róla.

Előzmény: mash.69 (46901)
mash.69 Creative Commons License 4 órája 0 0 46913

pont múltkor lett linkelve egy videó, amiből idéztem is:

https://youtu.be/T09jvIMCzWE?t=2440

De azért illúziók ne legyenek!!! Valahol mindenki Budapestre akar bemenni.

https://youtu.be/T09jvIMCzWE?t=2525

 

Tehát nem elkerülni akarják Budapestet, hanem bemenni oda!!! 

Ezen leginkább az Aquincumi híd segítene és nem egy M0 nyugat.

Mert mi jó egy 2x2 sávos M0 nyugat, amikor a cél Budapest közepén van...

Előzmény: ÁsítóSárkány (46898)
mash.69 Creative Commons License 14 órája 0 0 46912

én még emlékszem a 80-as évekből a Városkép vagy valami hasonló helyi újságban

hogy az M0-s az Alacskai lakótelep helyén volt tervezve

akkor ott még almás kert volt, hely lett volna bőven

igaz tönkre vágták volna a kiserdőt, ami nem is olyan kicsi

Előzmény: mauzi (46903)
NAR Creative Commons License 15 órája 0 0 46911

Egy csomó helyen 1950-re már összenőtt Budapest a környező településekkel, utcák páros oldala volt Budapesten, páratlan "vidéken". Többek közt Ürömmel is így összenőtt már Budapest.

Előzmény: mauzi (46903)
mash.69 Creative Commons License 16 órája 0 0 46910

hát igen a Sopron környékiek inkább a határ túl oldalára igyekeznek....

de a tranzitnak jó lesz. meg nekünk, ha Murauba megyünk :)

 

a BB-t én is szerettem, de én még Ákos zenéjét is.

inkább a politikai "seggnyalásától" vagyok rosszul

Előzmény: dimelo (46909)
dimelo Creative Commons License 17 órája 0 0 46909

Egyrészt köszi!

 

Másrészt: amennyire szerettem a Banzai-t, annyira émelygek Ákostól...

 

Harmadrészt:  A békésieket az üresség nem érdekli, csak az, hogy végre van útjuk...

 

Ugyanez M35, M30, M67, M83, M76, M6 Ivándárda.

Nem akarok károgni, de az M85 is üres lesz Kapuvár-Nagycenk között...

 

 

Előzmény: mash.69 (46905)
mauzi Creative Commons License 18 órája 0 1 46908

> ... az M0 rogyásig van ...

 

Úgy egyébként pedig - mint nevében is benne van - elkerülő, tehát, a legtöbb esetben (jóval) kilométerben jóval hosszabb utat eredményez, mintha toronyiránt lenne. Éppen ezért, pont kiemelkedően vonzónak kellene lennie a gyorsaságával és megbízhatóságával, hogy az emberek önszántukból elkerüljenek. (A nem önszántukhoz kellhet a dugódíj gúnynevű trigger.)

 

Erre mivan? Fizetőssé tesszük az lassú és megbízhatatlan elkerülő utakat, míg a belváros ingyen van...

 

Előzmény: mauzi (46907)
mauzi Creative Commons License 18 órája 0 0 46907

> Már az nem mindegy, hogy lakott terület utcái telnek, vagy egy elkerülő út telik meg.

 

Bezonyám. Az utak nagy részén nem azért megy az autós, mert arra van dolga, hanem azért, mert egyszerűen az a legjobb eljutási lehetőség két, teljesen távoli pont között. Nekem az elmúlt 5 évben gyakorlatilag nem volt dolgom a Nagykörúton belül, ehhez képest, heti rendszerességgel vagyok kénytelen járni a Kálvin tér felé, a Kiskörúton meg a Bajcsy-Zsilinszky úton, mert egyszerűen az a legjobb megoldás. Az M0 rogyásig van, és simán bekapni rajta többórás piknikeket, ezért aki teheti, bemenekül róla a Hungária körút felé, a Hungária körút ezért tele van, aki mehete arra, az inkább megy a Nagykörút felé, aztán oda lyukadunk ki, hogy Dél-Pest és Kelet-Pest között a legjobb átjárás a történelmi városmag érintésével van.

 

Tényleg baromi jó volna egy sétálós-kiülős Dunapart, de könyörgöm, az ottani forgalom 99%-a sem városnézni jár arra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (46899)
mash.69 Creative Commons License 18 órája 0 0 46906

szerintem a 4-esen 1 perc alatt több autót számolsz, mint ezen a videón 40 perc alatt

nagyon durva, nem gondoltam volna...

az M35 is üres a videókon, de ez az M44 mindent alul múlt...

 

nem úgy tűnik, mintha 25 éve erre vártak volna a békési .......ok

Előzmény: dimelo (46904)
mash.69 Creative Commons License 18 órája 0 0 46905
Előzmény: dimelo (46904)
dimelo Creative Commons License 18 órája 0 0 46904

Ma jártam arra,(Cserkeszőlő-Kunszentmárton között)

"kihalt minden, zene se szól..."

Előzmény: mash.69 (46901)
mauzi Creative Commons License 18 órája 0 0 46903

> De jelenleg Budapest inkább egy faluhalmaz és nem egy nagyváros, ennek megfelelő kiépítettséggel.

 

Az egész (jelenlegi formáját 1950-ben elnyerő) nagy-Budapest koncepció egy funckionális agyrém, de leginkább ott lett elb.szva, hogy a csatolt falvakat/kisvárosokat hagyták úgy egymással összeépülni, hogy nem lehet köztük - a lakott területektől kellő védőtávolságra - átjárásra alkalmas utakat építeni.

 

Budafok és Nagytétény pont ugyanolyan agglomeráció, mint Budaörs és Budakeszi - vagy, a Duna túlpartjáról - hasonló példa Pestszentimre, Soroksár és Vecsés meg mondjuk Csömör.

 

Előzmény: mzdude (46893)
mash.69 Creative Commons License 18 órája 0 0 46902

hamar munka sose jó, tartja a bölcs dakota közmondás...

csak nehogy 2020 év végén majd javítgatni kelljen...

mi értelme van sietni, ha a túl oldal csak  fél év múlva lesz kész???

Előzmény: pentium10 (46900)
mash.69 Creative Commons License 18 órája 0 0 46901

https://youtu.be/dEpMkI5KsHg

M44-esről videó, 40 perc, hát csak félig néztem meg, de ha volt 50 autó a szembe sávba akkor sokad mondok

lehet mégis Józsinak van igaza :) , hogy szellempályákat építünk?

 

Ha jövőre fizetős lesz még ennyien se lesznek rajta?

na majd kíváncsi leszek a 2020-as OKA adat sorokra az M44 kapcsán olyan  5-6 ezer lesz

 

pentium10 Creative Commons License 20 órája 0 1 46900

Nagyon komolyat haladtak a roman oldalon az A3-assal, amit az M4-sel kotnek ossze, a magyar fel csak 2020 juliusara lesz kesz.

 

https://youtu.be/NCsy5QAsfYk

ÁsítóSárkány Creative Commons License 23 órája 0 0 46899

A "megtelik" egy dolog, a másik az az, hogy szabaduljunk meg a lakott területeken feleslegesen átmenő forgalomtól.

Már az nem mindegy, hogy lakott terület utcái telnek, vagy egy elkerülő út telik meg.

Előzmény: ghosty9 (46890)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 23 órája 0 0 46898

Elég sok viszonylat használná az agglomerációban (agglomeráció - Budapest és agglomeráció - agglomeráció viszonylatok mindenképp, de akár Budapest egyik vége - Budapest másik vége viszonylatokban is) -- és sok kicsi sokra megy.

Előzmény: józsi24 (46888)
Ügyfélreferens Creative Commons License 23 órája 0 0 46897
aladar644 Creative Commons License 24 órája 0 2 46896

a körúton belül hozza a nagyváros képet,egyébként valóban egy faluhalmaz,amit mesterségesen felfújtak. Falufelfújt:))

 

 Egyébként,azt hittem kiérződik az irónia a 2x10 sávból. De,ha nem akkor: irónia volt, józsink beszólására.

Előzmény: mzdude (46893)
troglodita Creative Commons License 27 órája 0 0 46895

ne izguljatok, bedugulhat az is:

https://www.youtube.com/watch?v=rnGlYG8UjFk

Előzmény: ghosty9 (46894)
ghosty9 Creative Commons License 29 órája 0 0 46894

"ha 10 savos nullast epitenenk, meg 10 savosra bovitenenk a sugarpalyak agglos szakaszait, azok a qrva eletbe nem telnenek meg."

Neharagudjálmármeg, nem tettem hozzá, hogy a valóságról beszélek, nem a fejedben létező képzelt világról.

Nyilván senki nem gondolt 10 sávos M0-ra meg M?-bevezetőkre, mert irreálisan drágák és fölöslegesek lennének, sose lenne rá pénzünk, de tényleg sose (megjegyzem, attól még bedugulnának, amennyiben nem a soroksári Ikea lenne az agglósok célpontja).

"Europa sereghajtoi vagyunk, olyan keves az auto nalunk..."

Ugye nem keverted össze az országos átlagot a közép-magyarországi régióval? Ja, de.

Segítek. 2016-os adat (amire mindenhol találhatsz nemzetközi összevetést): országos 337, közép-Mo 369; 2018 országos 372, közép-Mo 398. Ebből (teháthogy két év alatt +25-30 autó/e) amúgy a trend is szépen látszik: mire bármi megépül, lesz "elég" autó.

(Ha kételyeid vannak, nosza, ellenőrizd te is: https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html , https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wdsd003c.html?down=1153 )

(A sereghajtó amúgy Románia, de az most tényleg mindegy.)

Ha már itt tartunk, a tágabb közönségnek is érdekes lehet az ábra a 10-es (6., 214., PDF, én így szeretlek) oldalon: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5786385/KS-HA-14-001-10-EN.PDF/f71af704-4499-4a4a-aa55-6bf4ce0d87e8 .  Szépen látszik belőle, hogy egy ideig pénzkérdés az autó, tehát a fővárosi régióban az országos átlagnál jellemzően több a kocsi; aztán viszont már "mindenkinek" futná, de kijön, hogy a nagyvárosban ennyi autó egyszerűen nem fér el, viszont van épkézláb tömegközlekedés, úgyhogy tud kimondottan alacsonyabb lenni, mint az országos átlag (London, Berlin, Stockholm, Bécs pl.).

"Neked, meg a tobbi szerencsetlennek azert TUNIK UGY, hogy pesten es kornyeken semmi nem eleg, mert permanensen 20-30 evvel kullogunk az igenyek mogott..."

Mi a különbség?

De most komolyan, mi a különbség? Ami reálisan épülhet, az nem elég -- és innentől akkor nem úgy tűnik, hanem úgy van (de ebből nem következik, hogy akkor nem kell semmit építeni természetesen).

A másik meg, hogy üdv a klubban, mindenki 20-30-40 évvel kullog az igényei mögött. Képzeld, a falvakban pl., attól még, hogy a "kapacitás" elég, nem nehéz földutat találni, és a bevezető utak (itt külterületről beszélek, magyarközút meg minden) útminősége nagyon-nagyon sok esetben kritikán aluli. De tényleg, időnként a 80 is őrült száguldásnak tűnik.

(Apósom meg néhány rokona jómúltkor pontosan belőtték az évet, amikor az adott falun átmenő út (keletről be, északra ki, amúgy is egy majdnem-egyutcás falu) utoljára föl lett újítva. Most már közelebb van a 40 évhez, mint a 30-hoz. Eszerint: http://kemmk.hu/sites/default/files/dokumentumok/puchard_zoltan_kornyezetbarat_utepitesi_technologiak_1_2018.pdf (34. oldal) a mellékutak 85%-a ráz, mint az állat.)

Ha meg mindenkinek jogos igényei vannak, akkor a "jogosság" csak egy szempont.

"De szamodd ki ocsem, hogy mia dragabb valojaban: "

Próbálod magad még inkább alulmúlni stílusban? :-) Szerintem lehetetlen, de csak pörögj nyugodtan.

Senki nem mondta, hogy üresen kongó utakat kell építeni. Viszont ha km helyett Ft-ban számolunk, láthatjuk, hogy M0-tehermentesítésre sem az Albertfalvai-, sem a Galvani-híd nem egy költséghatékony alternatíva (ami megintcsak nem azt jelenti, hogy húszéves távlatban, a hozzájuk vezető útszakaszokat fokozatosan kiépítve, nem lenne értelme esetleg ezeket is összehozni, hanem hogy M0-tehermentesítésre ez bullshit.)

Másfelől kicsit el is vagy maradva, a valóban nagyon vidéki, valóban megkérdőjelezhető fontosságú M3-folytatás 2014 körül még megépült 1 mrd / km-ből. Az M6 bevezető még Feriék alatt volt 8 mrd/km.

És ha megnézed (jó, nem te, mert te nem jutnál tovább az eddigieken, de mondjuk a többiek) a bedobott képet, hogy hol és milyen piros vonalak is vannak, láthatod, hogy a komplett Balkán-Németosztág (É-Ausztria, É-Franciaország etc.) tranzitot hol vezetjük el a tervek szerint 20+ éves távlatban is? Beeezony, M0D. Ez a pesten belüli vonalvezetés után a második legdrágább megoldás; ha én pesti lennék, biztos, hogy azt szorgalmaznám, hogy ezek a környékemre se jöjjenek.

(A Balkán--Dél-nyugat-Eu tranzitot, ha van egy kis szerencsénk, majd elviszik a szerbek meg a horvátok, és akkor megússzuk az M9-et.)

Előzmény: józsi24 (46891)
mzdude Creative Commons License 29 órája 0 2 46893

Hááát... Azért ez erősen véleményes ám. Ha a 60 évvel ezelőtti - szerintem igen kiváló - metrótervek valósággá váltak volna, ha a 100 évvel ezelőtti - szintén a józan előrelátásról tanúskodó - közúti tervek megvalósultak volna, és még mindig nem lenne elég, akkor elfogadnám, amit írsz.

 

De jelenleg Budapest inkább egy faluhalmaz és nem egy nagyváros, ennek megfelelő kiépítettséggel.

Előzmény: aladar644 (46892)
aladar644 Creative Commons License 1 napja 0 0 46892

gondolom 2x 10 sávosról írsz,mert szerintem annyi min. kell.

Előzmény: józsi24 (46891)
józsi24 Creative Commons License 1 napja -7 0 46891

Ez egy orbitalis baromsag...

(De toled mar mexoktuk...)

 

ha 10 savos nullast epitenenk, meg 10 savosra bovitenenk a sugarpalyak agglos szakaszait, azok a qrva eletbe nem telnenek meg.

 

Mert ahhoz NINCS ELEG AUTO.

(Europa sereghajtoi vagyunk, olyan keves az auto nalunk...)

 

Neked, meg a tobbi szerencsetlennek azert TUNIK UGY, hogy pesten es kornyeken semmi nem eleg, mert permanensen 20-30 evvel kullogunk az igenyek mogott...

 

Ezzel az epitesi utemmel ertelemszeruen soha a budos eletbe nem erjuk utol magunkat, ez csak arra eleg, hogy a beteg ne dogoljon meg, arra nem, hogy taplraalljon...

 

 

Itt az epites valoban dragabb es macerasabb...

 

De szamodd ki ocsem, hogy mia dragabb valojaban: 

 

egy qrva szellempalya 3mrd/km aron napi 3000 autora, vagy egy maceras palya 5mrd/km aron napi 50-100.000 autora...

Előzmény: ghosty9 (46890)
ghosty9 Creative Commons License 1 napja 0 0 46890

Pest körül bármit építünk, az megtelik.

 

Aztán ebből sokminden következik vagy következhet, többek között az is, hogy nem árt, ha a "megtelik" mellett vannak még más indokaink is.

 

(Nemmellesleg van egy olyan összefüggés is, hogy Pest körül bármit építünk, az vagy háromszor annyi lesz, mint ha máshol építenénk. Egy új híd Dél-Pesten például valóban többszázmilliárd Ft és húsz év, már ha az értelmes kapcsolódó úthálózatot is hozzávesszük, mert az utóbbi kb. beláthatatlanul nemolcsó.)

Előzmény: mzdude (46889)
mzdude Creative Commons License 1 napja 0 0 46889

OFF:

Jaja, máshol kell az út, mert majd megtelik. M0 nem kell, az nem telik meg.

 

Előzmény: józsi24 (46888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!