Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 10 perce 0 0 52455

Rátettem a NIF-es térképre az A3 határhoz közeli szakaszát is. Ha a két ország közötti versenyként nézzük nézzük is az egészet, akkor sem olyan reménytelen a helyzet, mert lesznek még odaát meglepetések, a fejemet teszem rá. Most vakargatják a tíz éves kosz alól az eddig elkészült torzókat és műtárgyakat, szerintem tuti lesz olyan, hogy inkább bontani kéne, mint a régit folytatni, aztán ezen majd jól elvitatkozgatnak az építők és a hatóság, út meg nuku.

http://nagymarton.eu/nif/index.php?ut=57

Előzmény: dimelo (52454)
dimelo Creative Commons License 1 órája -1 0 52454

Egy méltatlanul árnyékban maradt hír, amely - kivételesen -

alapos összefoglaló a Hu M4 - Ro A3 autópályakapcsolat állásáról.

 

Az M35-M3 opció nem a legrövidebb és ma már nem is a leggyorsabb.

 

Hu: 240 km, ebből 100 km M4 működik, 28 km épül és 95 km még mindig előkészítés alatt.

Ro: 275 km, ebből   99 km A3 működik,  44 km épül, 35 km-en van kivitelező és 56 km-en még idén kiválasztják. Csak 41 km marad előkészítés alatt.

 

Az elmúlt 2 évben lódult meg az építés (itt Szolnokig és ott Marosvásárhely felé)

 

Az egy külön kérdés, hogy a 26+5 km-es M4/A3 átadásával 4 km-rel hosszabb lett az útvonal,

Maroskece és Radnót között ugyanannyival és 3 település elkerüléssel rövidebb.

 

Le leszünk maradva...

Előzmény: rm40 (52426)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 órája 0 0 52453

Az első kommented negyedik térképéről messziről ordít, hogy csak óriási természeti károk árán valósítható meg...

A korrigált térkép az első kommentthez képest jobb, de nem hiszem, hogy a BFNP könnyedén belemenne a területének ilyen szétvágásába. Inkább azt mondanám, az M76 hiányzik most nagyon, amire rá lehetne terelni.

 

Az első kommented második térképe, a messzebbről érkezők terelőútját illetően viszont korrekt, és valóban, már azokon a pontokon, jó messze jelezni kellene a lezárást. Ez sajnos eléggé hiányzik az útkezelők kultúrájából manapság :(

Előzmény: Hírfigyelő (52448)
Avaar Creative Commons License 3 órája 0 2 52452

E-mailben kaptam visszajelzést, immáron az M4-es Abonyt elkerülő szakasza is osztottpályáznak van jelölve a Google Mapsen. 

Hírfigyelő Creative Commons License 9 órája -3 0 52451

Nem akarok semmit sem eltúlozni, természetesen Zalaegerszegnek is van bekötése más irányból, pl. a 74-es a 8-asra és onnan Kámnál a 87-esre köti rá, onnan pedig (áttételesen) a 86-os észak felé menő ágára, Szombathely-Csorna-Győr felé. Budapest felől kelet-nyugati irányában azonban a fő rákötés a 7-esből kiágazó 76-os, aminek viszont -- eléggé egyedi módon -- a Sármellék-környéki szakaszán nincs elterelhetőségi tartaléka. <--- Ez a gyenge pont, ezen kell segíteni!

Sőt, ha rajtam állna, még egy kelet-nyugati irányú bekötést is megadnék neki, mégpedig a 8-as útból kiágazva -- a 84-es keresztezésével főúttá építtetném át a Devecser-Sümeg-Zalabér-Zalaegerszeg utat. Ez egyben Győr felé is adna egy másik rákötést, ha a Pápa-Devecser utat is főúttá építenék ki, a 83-asból kiágaztatva.

Előzmény: mzdude (52450)
mzdude Creative Commons License 13 órája 0 3 52450

Jaj, ne csináljuk már úgy, mintha a 76-os út lezárása esetén Egerszeg el lenne vágva a világtól, másnap nem lesz kenyér és elfogy a levegő.

Előzmény: Hírfigyelő (52449)
Hírfigyelő Creative Commons License 14 órája -1 0 52449

"Akkor lenne M76, mellette 76, mellette 766 (mondjuk), csak azért, hogy ha a 76-oson van valami, akkor lehessen kerülni?!"

 

 

Mint írtam, ez a főúthlózatban egy olyan, csaknem teljesen egyedülálló módon, és egy olyan kritikusan gyenge útszakasz, ahonnan baj esetén nincsen hová átterelni a forgalmat. És mint tudjuk, a 76-os főút fő célja egy megyeszékhely, Zalaegerszeg bekötése. Ennek elérhetőségét megtorpedózva hagyni útlezárás esetére pedig több, mint hiba: ez BŰN!!!

Előzmény: kamant (52445)
Hírfigyelő Creative Commons License 15 órája 0 0 52448

Éppen azért, mert csak egy hosszabb ottlétből ismerem ezt a tájat, a tájvédelmi körzet határait megnéztem a Google-maps-on is, és a Dimap-Szarvas-féle, aránylag részletes 1: 250000 léptékű autóstérképen is. Amit ezeken láttam, azt másoltam át az (52442)-be tetett 4. térképemen.

 

Ezek alapján a Balaton Keszthelyi-öblének Fenékpusztai-öblözetétől (ahol a Zala-folyó belefolyik a Balatonba), attól 0,5 km-re DNy.-ra van a közös 71-76-os útszakasz, és innen még kb. 1 km-re DNy.-ra kezdődik a Kis-Balaton természetvédelmi területének határa, amely hivatalosan a Balaton-Felvidéki Nemzeti Park egyik részterületét képezi (a többi részterülete a Balaton-Felvidéken van Tapolca, Nagyvázsony, és Veszprém környékén több kisebb-nagyobb területfoltban, pl. ide tartozik a Káli-medence is).

 

Ha a 71-76-os fenékpusztai szakasza, és a nemzeti park Kis-Balatont felölelő részének ÉK.-i szeglete közti 1 km-es sávban építenék meg az új utat, akkor az és annak Zala-hídja visítva ugyan, de még kívül esne a Kis-Balaton védett övezetén. Csak arra kellene nagyon ügyelni, hogy az új utat a természetvédelmi törvényekkel összhangban építsék meg (a folyói-hidakon túl patakokat és a folyóvizeket átengedő átereszeket, ill. az út alatti és esetleg az út feletti állatátjárókat, ill. még egy, a természetvédelmi területtől elhatároló zajvédő falat kellene megépíteni, és az utóbbin keresztül nem kifelejteni az állatátjárók kiépítését.

 

Így az út is megépülhet, és a természetvédelem alatt álló élővilágnak sem esne semmi baja, mert azok így el tudnák kerülni az autók általi elüttetésüket. Magyarán művelt európai módra kell utat építeni, minden védendő és minden más egyéb tényező (rövid nyomvonal, gazdaságosság, megfelelően nagy útszélesség, pár autóspihenő, modern csomópontok, stb. ... ..) figyelembevételével.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52447)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 19 órája 0 1 52447

Csak a Kis-Balatont, természetvédelmet, Nemzeti Parkot, Natura2000-et hagyod teljesen figyelmen kívül.

Szerény vvéleményem szerint az is egy kisebb csoda, hogy az M76 megkapta az engedélyeit.

Előzmény: Hírfigyelő (52434)
MZ/J Creative Commons License 19 órája 0 0 52446

Na jo de az M0 es M2 Pest kornyeke. M4 az mas, ”jovanaznekik”, ”oruljenek a 2*2 savnak ne csomopontokert meg burkolt leallosavert reklamaljanak”. Mondom ezt M4 melletti ”videki paraszt”-kent.. Meg egyebkent is tudjuk, hogy sok mindenen mulik.. Cegledi strand-nal valoszinuleg narancsszinubb az eg, vagy nagyobb a lobbiero, lobbinyelv. ...

Egyebkent mikor eldolt, hogy nem lesz kozos M4-M8 szakasz, akkor tele volt minden azzal, hogy attervezik az Abony - Keletnel levo elvalasi pontot (csomopontot), hogy ne az M8 hanem az M4 lesgyen a foirany.. az a terv azota sem keszult el? Tudom, boven raer, mert jodarabig nem lesz arra M8, de a hosszutavu tervekben most is benne van gyakran az M8 Abony - Fuzesabony szakasz is.. vagy majd ha aktualis lesz akkor majd atepitik azt amit most csinalnak?

Előzmény: NAR (52432)
kamant Creative Commons License 20 órája 0 1 52445

1. Tehát amiről hallottál, az már van. Értem. :D Valamikor lesz időm, kerülök egyet és megnézem a 75×76 körforgóját, hogy építik-e már helyette az autóúti csomópontot?! (Tuti, hogy nem, mert akkor arról azért lenne hír a helyi médiában, másrészt nem arra javasolná mindenki a kerülőt Fenékpuszta-Balatonszentgyörgy helyett.

2. Azért néhányszori látogatás nem biztos, hogy mindent megmutat (milyen védett területek, talajviszonyok -itt azért ez nem egy egyszerű eset-, stb. van). Zalai vagyok, jópárszor jártam arra, de nem merném azt mondani, hogy részletesen ismerem a tájat...

Akkor lenne M76, mellette 76, mellette 766 (mondjuk), csak azért, hogy ha a 76-oson van valami, akkor lehessen kerülni?! Érdekes, amíg nem volt szó M76-osról, sem hiányzott senkinek az 76-ossal párhuzamos út EMIATT. Amúgy, ha olyan havária van, hogy a főút nem járható, akkor a párhuzamos fizetős út is ingyen használható, ha a rendőrség arra terel.

3. Maradjunk csak az M76-nál, ha már az lesz! És lesz mellette, ha nem is közvetlen mellette,  alternatív ingyenes út, akár több is. Persze kicsit hosszabban, de lesz.

Előzmény: Hírfigyelő (52442)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája 0 0 52444

Jav.: Ez a régi 76-os főúttól D.-re és K.-re futna, de csaknem egészen közvetlenül mellette.

Előzmény: Hírfigyelő (52442)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája 0 0 52443

Csak majdnem-et írtam... ..

De ha baj van, akkor én ott -- rendőri forgalomirányításos útvonal-biztosítás mellett -- a Bonyhád-Szászvár-Magyaregregy-Hosszúhetény-Hird terelőutat jelölném ki. Messze nem ideális, tudom, de egy rövidebb lezárás idejére -- sebesség-, és súlykorlátozásokkal ki lehetne bírni.

Előzmény: mzdude (52441)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája 0 0 52442

1. Már a 75-76-os csp. átépítéséről is olvastam, ez tehát valószínűleg már zajlik. De ha csak a közeljövőben indul el mint írod, akkor majd akkor fog nem kisebb gondot jelenteni, mint emez.

 

2. Többé-kevésbé ismerem a vidéket, mert már többször is voltam arra (tartósabban csak egyszer, de sok mindent többnyire jól megismerni az már bőven elegendő volt. Az ide betett térképen berajzoltam azt is, amit te féltesz: a Kis-Balaton I., és II. vízszűrő-jellegű "tározó"-tavát, ami a Balatontól DNy-ra fekszik. A II. tározót félted, ami ott van Balatonszentgyörgy Vörs, Tikos, Főnyed, Sávoly, és Szőkedencs (<--- keleti part!), ill. Sármellék, Zalavár, Balatonmagyaród, és Zalakomár (<--- nyugati part!) falvak között.

 

Itt annyit lehet változtatni, hogy az utat minél közelebb kell vinni Fenékpusztához, és a nyomvonalául a Balatonszentgyörgy-Ny. -- Fenékpuszta-Ny. -- Sármellék-K. -- Alsópáhok-K. -- Felsőpáhok-K. -- Hévíz-Ny. -- Zalacsány-ÉK. irányú nyomvonalat kell kiválasztani. Ez a régi 76-os főúttól D.-re és Ny.-ra futna, de csaknem egészen közvetlenül mellette. Így megmenekülne az értékes természetvédelmi terület, de mégis megvalósulna az -- !"eddig" hiányzó! -- alternatív útvonal. <---(Lásd: 4. Térkép!)

 

4. Térkép.:>> Másik nyomvonal az új útnak, amely nem vágja át a Kis-Balaton védett területét, csupán annak ÉK.-i szeglete mellett megy el (a Kis-Balaton, és a Balaton között.)

 

3. Én nem kétlem hogy most épül az M76-os (vagy R76-os, mindegy legyen most itt a pontos neve... ..), de azt sem kétlem, hogy az R76-os út biztosra vehetően fizetős, és 2×2 sávos út lesz. Én pedig egy nem fizetős alternatív, terelő(!)- és tehermentesítő útra gondoltam, 2×1 sávon.

Előzmény: kamant (52438)
mzdude Creative Commons License 21 órája 0 0 52441

Az egész országban máshol csaknem minden főútvonal mellett megvan a vele többé-kevésbé párhuzamosan futó forgalom-átterelési lehetőség

 

Ugyan már. Ha pl. Mecseknádasd felett a 6-os úton történik egy baleset, akkor hova terelsz?

Előzmény: Hírfigyelő (52440)
Hírfigyelő Creative Commons License 22 órája 0 0 52440

Nemcsak az a baj hogy ott két főút forgalma dupla terhelést rak rá erre az egyébként rövidebb útszakaszra ott a 76-os főúton Balatonszentgyörgy és Keszthely között, hanem sokkal inkább az a fő baj, hogy a Balatonszentgyörgy-Sármellék szakasznak nincsen közeli rövid alternatív terelőútja sem főút, sem pedig jobb minőségű összekötő út szinten. Így ui., ha útjavítás vagy baleset miatt részleges vagy teljes útlezárást kell alkalmazni ezen az útszakaszon, akkor a közelben nincsen hová átterelni a forgalmat, és marad a benzinpocsékolással és többlet-kilométerekkel járó nagyon nagy kerülővel járó(!) forgalomelterelés... .

 

Ez a megyehatár két oldalán dolgozni járáshoz ingázó autósoknak jelent nagy gondot, pl. ha egy Marcali-környéki természetvédelmi őr, vadász, vagy gátőr menne munkába Marcali környékéről a Kis-Balaton parti természetvédelmi területekre, akkor nekik a 76-os főút érintett szakaszának a lezárása esetén óriásit kell kerülniük, és egy max. 2×30-40 km-es szakasz miatt biztosan nem fog megyematricát venni az R76-osra ha az majd készen lesz, mivel nem lesz bolond a benzinköltségeket még az útdíjjal is "megspékelni"... !!

 

Az egész országban máshol csaknem minden főútvonal mellett megvan a vele többé-kevésbé párhuzamosan futó forgalom-átterelési lehetőség; a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék szakasza azonban sajnos nem ilyen, mert annak nincsen vele párhuzamos ilyen "párja".

 

Ezért írtam az (52434)-ben, hogy a Balatonszentgyörgy-Sármellék-Zalacsány szakasszal párhuzamosan ki kell építeni egy másik 2×1 sávos főutat vagy jobb minőségű összekötő utat, hogyha baj van (útjavítás vagy autóbaleset miatti útlezárás), akkor legyen egy hasonlóan rövid alternatív terelőút is a 76-os főút ezen szakaszával párhuzamosan. Ugyanitt az (52434)-ben írtam arról is, hogy miféle útvonal-áttervezési bűvésztrükkök szükségesek ahhoz, hogy jelen idő szerint egy Székesfehérvár-Zalaegerszeg irányú, vagy egy Barcs-Zalaegerszeg irányú utazás esetén milyen léptékű útvonal-áttervezésekkel lehetséges csak ezt az óriási kerülőt kivágni az útvonalból, és visszarövidíteni azt az eredeti útvonallal csaknem azonos vagy csak alig hosszabb másik útvonalúra.

 

Az 1. és a 2. részlettérképeket "egy kicsit" átpontosítottam -- (a km-adatok pontosításai miatt!) -- , ezért azt még egyszer beteszem ide nagyban. Az áttervezéssel kapcsolatos átnézeti térkép pedig ott van az (52434)-ben, mint "3. Térkép"!

 

1. Térkép:

 

2. Térkép:

Előzmény: troglodita (52437)
rm40 Creative Commons License 23 órája 0 0 52439
kamant Creative Commons License 24 órája 0 0 52438

1. Bár nem jártam mostanában arra, de szerintem amit jelenleg átépítenek az a 71×76-os kereszteződés. (A 75×76-os kicsit odébb van, Zalaapátihoz közel - ezt nem tudom, hogy átépítenék. (Fogják majd, de csak az M76-is építése kapcsán, lesz itt egy csomópont: M76-76-75-reptérre vezető új út + pihenő.)

2. Nem tudom, hogy ismered-e a környéket (kétlem), vagy csak a térképen rajzolsz vonalakat, de a 3. térképeden javasolt párhuzamos terelőút a Kis-Balatont vágná még egyszer ketté, kb. 1 kilométerre a jelenlegi (a nyári csúcsforgalom kivételével bőségesen elégséges kapacitású) úttól délre.

3. A 76-ossal párhuzamosan most épül, illetve fog tovább épülni az M76-os... Pont az, aminek a 2. szakaszának építése miatt van most a szokásosnál nagyobb forgalom és dugó a 76-oson és 71-esen. Vagy úgy gondolod, hogy a párhuzamos autóút építéséhez előtte építsenek egy párhuzamos elkerülőt?

Előzmény: Hírfigyelő (52434)
troglodita Creative Commons License 25 órája 0 0 52437

Zseniális egy darab a 71-76 találkozása, megbolondítva a vasúti átjáróval is...

Előzmény: nikkinév (52436)
nikkinév Creative Commons License 25 órája 0 1 52436

Szentgyörgy és a 71-es között már vagy 2 éve folyik az útépítés , nem mostani a probléma , hanem folyamatos a torlódás.

Meg egyébként is Keszthelyről kifelé-befelé  a 71-76 -oson folyamatos a forgalom , nem csak nyári szezonban.

Előzmény: Hírfigyelő (52434)
troglodita Creative Commons License 26 órája 0 0 52435

M0: Fóti út, M3

M5: Soroksár, áruházak

Valahogy meg lehet ez oldani, ha akarják...

Előzmény: NAR (52432)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 52434

A 76-os főút javítása által szükséges forgalomelterelések és az ezáltal okozott forgalmi zavarok

 

2020 augusztus eleje óta javítják a 76-os főút Sármellék-Balatonszentgyörgy közötti szakaszát, ill. átépítik a 75-ös és a 76-os főutak csomópontját, ill. a 76-os főúton egy hidat is felújítanak.

Emiatt "félpályás lezárás miatt a 76-os főúton Keszthely irányába, a közeli 71-es főúton pedig Balatonszentgyörgy felé lehet komolyabb torlódásra számítani csúcsidőszakban, ilyenkor érdemes a Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok útvonalon kerülni – tájékoztat az Útinform".

 

Ennek következményeként az autósoknak átmenetileg a Balatonszentgyörgy-Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok terelőútvonalat (össz.: 43 km) javasolják a 76-os főút Balatonszentgyörgy--Sármellék--[76]-[75] csp. közti szakasza (össz.: 7+4=11 km) helyett, amely azonban nagyon jelentős kerülőt (43 km-t!, azaz 43-7=36 km-t!!!) jelent.

Link:>> https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/utepites-miatt-torlodasra-lehet-szamitani-keszthely-es-balatonszentgyorgy-kozott-4468169/

 

Az a probléma ezzel, hogy mivel minden útjavítás eredménye csak egy bizonyos ideig tarthat, de utána viszont a forgalmi terhelés okozta állagromlás miatt időről időre megismételt útfelújításokra van szükség, mely tapasztalat minden és mindenféle  útra általánosan érvényes, ám a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék szakasza egy olyan útszakasz, amelynek közelében nem futnak vele párhuzamosan hozzá közeli összekötő utak, így itt csak nagyon nagy kerülővel járó terelőút javaslása lehetséges.

 

Egyrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Barcs-Marcali-Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg-Katafa-Körmend ([68]-[76]-[86]) útvonalon, most azonban ennek Barcs-Marcali-Zalaegerszeg szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Barcs-Nagyatád-Berzence-Csurgó-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[6809]-[6801]-[61]-[74]) kerülőmentes helyettesítő útvonal, vagy a Barcs-Nagyatád-Böhönye-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[61]-[74] kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.

 

Másrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[76]) útvonalon, most azonban ennek Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-Tapolca-Lesencetomaj-Balatonederics-Keszthely-Alsópáhok-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[8]-[77]-[84]-[760-[76]) kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.

 

1. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott lila: korlátozások nélkül használható útszakaszok;.

 

2. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; folyamatos lila: az eredeti távolsági forgalmi útvonal-összeköttetések; szaggatott zöld-lila: az általam célszerűbbnek látott kerülőmentes(!) alternatív terelőútvonalak;.

 

A javaslatom: Azért, hogy az ilyen nagy -- javítások vagy baleseti útlezárások miatt kényszerűségből szükséges terelőutak helyett egy egészen rövid terelőút is a reálisan választható(!!!) lehetőségek közé essen, ezért én célszerűnek tartom egy, a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] szakaszával párhuzamos 2×1 sávos új főút megépítését, amely nem jelent nagy kerülőt, és így a forgalom ezen az útszakaszon sem kényszerül (majd) a javítások vagy a baleseti forgalomterelések esetén nagyobb kerülőkre.

 

3. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott zöld-lila: az általam megépíteni célszerűnek tartott tartalék párhuzamos főútvonal a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] kiváltására (javítási vagy baleseti forgalomelterelések esetére);.

Avaar Creative Commons License 1 napja 0 0 52433

Sőt mi több, a 70-es és 71-es kijárat egymástól alig 1 kilométerre van, és nincs gyűjtő-elosztó pálya. 

Előzmény: NAR (52432)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 2 52432

Az M0 teli van összeérő csomópontokkal, a 2-es úti felhajtó és az M2 lehajtó között van 2,2 kilométer és egy csomópont Káposztásmegyerhez/Dunakeszi Auchanhoz...

Előzmény: troglodita (52428)
nyebojsza Creative Commons License 1 napja 0 1 52431

Ez ugyanolyan blabla, mint hogy azért állították le az M4 szolnoki elkerülő építését mert a zeu blablabla

Előzmény: MZ/J (52422)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 52430

van, lehet olyat építeni ,-)

Előzmény: RadiX (52429)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 52429

Jó, de ezeknél van gyűjtő-elosztópálya, a főpályán nincs weaving.

Előzmény: troglodita (52428)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 52428

M7+71+710

M35+354+33+Kishegyesi út

Előzmény: MZ/J (52422)
aladar644 Creative Commons License 1 napja 0 0 52427

csakhogy a fórum tagjai értesüljenek a tolna m-i hatalmas útkorszerüsítésekről:

https://www.teol.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-felujitas-lenduletbe-hozza-a-kozlekedest-2780543/

 

 

dübörgünk ám itt errefele is, nemcsak Erdélyben.

Előzmény: rm40 (52425)
rm40 Creative Commons License 1 napja 0 2 52426
Előzmény: rm40 (52425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!