Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 7 órája 0 0 53480

Balesetmentesebb lenne körforgóval...

 

Vagy már tapasztalják, hogy Péteri felől mennyi forgalom van?

Előzmény: RadiX (53479)
RadiX Creative Commons License 8 órája 0 0 53479

Szerintem a Péteri felé eső T-elágazásba tesznek egy negyedik ágat, ami bevezet a mérnökségi-rendőrségi telepre, az ott levő darab szántó pont elég hely mindkettőre.

Előzmény: dimelo (53478)
dimelo Creative Commons License 8 órája 0 0 53478

Értelmezzük, ha úgy gondolod:

Továbbá egy szintbeni csomópont is épül a 3111-es úton, és két földutat építenek át.

 

A Péteri úton van külön szintű csomópont...

https://www.google.com/maps/@47.3717825,19.4250977,3a,75y,284.7h,94.43t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipOgTgZqldPWlA-xnqavICFb4CIAHrgWUBsMMzJ_!2e10!3e11!7i7680!8i3840

 

Akkor a hír szerint ez mi lesz?

Előzmény: RadiX (53477)
RadiX Creative Commons License 10 órája 0 0 53477

https://magyarepitok.hu/utepites/2021/01/ujabb-elorelepes-pest-megyeben-az-m4-es-epitkezesen

 

Elsőre azt gondoltam, hogy a Monor feletti dombtetőn előkészített komplex pihenőt csinálják meg, de rendesen elolvasva úgy tűnik, a Péteri úti csomópontnál fognak építkezni.

Landsmann_ Creative Commons License 5 napja 0 1 53476

A bajomi út a megyehatártól emerre is ramaty. Lassan 11 éve hogy nem jártam arra. Mikor Püspökladányba mentem egyszer, akkor szembesültem, hogy a szokásosnál is rosszabb az út. Így aztán az akkoriban vett, igaz nem új, de fiatal autóval inkább kerültem a 4-esen Karcag felé. A karcagi út még mindig jobb volt és most is jobb. Jópár éve robogóval mentem át Biharnagybajomba, de akkor látszott igazán testközelből, hogy milyen borzalmas az út állapota. Majdnem fél óra alatt értem át. :)

Előzmény: dimelo (53475)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 53475

Hogyan nyernél elég időt, ha "csak" 110 a vmax?

30 km autóúton 17 perc, főúton 22 perc.

 

Még egy útvonalat nem említettem:

https://www.google.com/maps/dir/47.5025196,21.5793382/47.305602,21.3837906/@47.358739,21.3283387,11z/data=!4m2!4m1!3e0

Az M4 Földes csp. "csak" 27 km, a kabai 37 km.

Ez is olyan rossz út minőség, mint a 4206. (ahol a távolság ugyanannyi, mint a 4-esen Kaba M4 csp.)

Sajnos rosszabb utak is vannak, például Füzesgyarmat - Biharnagybajom között a megyehatártól Bajom felé

https://www.google.com/maps/@47.1503953,21.2306131,3a,75y,19.88h,75.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUqy1mFMGQdxQkltWSu6LQg!2e0!7i13312!8i6656

 

De van jó példa: M44 mellett Lakitelek-Szentkirály komplett útfelújítások...

Előzmény: Landsmann_ (53473)
Landsmann_ Creative Commons License 6 napja 0 1 53474

Az a Szeghalom-Kertészsziget út az még a Füzesgyarmat-Bucsa úttól is rosszabb,  ráadáaul keskeny is.  Ahhoz a menetidőhöz 10-15 percet hozzá lehet adni.  Ép eszű ember csak akkor megy arra,  ha útközben van dolga.  :)

Előzmény: dimelo (53471)
Landsmann_ Creative Commons License 6 napja 0 0 53473

Mint írtam,  nem néztem térképen,  csak úgy saccra gondoltam,  hogy nincs akkora a távolság,  hogy időt ne lehetett volna nyerni. 

Előzmény: dimelo (53472)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 53472

Üdv! Rég olvastam hozzászólást Tőled.

 

Kifelejtettél valamit:

Az M47 semmit nem javít a 4. es főút Kaba-Ebes közötti forgalmán.

Az M4-4. útvonal 60 km Karcagig,

az M35-47- 4206. kb 90 km.

Az M35-M4 lenne majd 70 km.

 

Miért kellene Füzesgyarmatig lemenni? (még B. újfalutól sem jó verzió. +15 km)

Előzmény: Landsmann_ (53466)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 2 53471

Köszi - ezzel a "becsípődéssel" telnek napjaim, éveim:)

Mindig érdekelt a geográfia, a szakmai kötődésem 4 évtizedes.

 

Petőfit idézve:

"Itt születtem, ezen a tájon, az alföldi szép nagy rónaságon",

és ezt ismerem leginkább.

 

Amit lehet tudni, hogy M. L. államtitkár prezentációja nem volt véletlen, a minisztérium intézkedhet, a lényeg: a csúszás.

 

A 4206. út különleges helyzetbe kerül majd, mert Füzesgyarmat-Szeghalom,

de még Darvas-Furta-Komádi lakóinak is itt lesz "közelebb" Pest és Európa felé.

https://www.google.com/maps/dir/47.0030656,21.4909235/47.2531347,20.9475705/@47.1316391,21.1566451,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

 

Ilyen útviszonyok mellett. Ha a 47-Újfalu-M4 vonalat használnák Komádiból kb. 85 km.

Lehet választani.

 

Alapvetés: 80 %-ban nyugatra akarnak közlekedni - nem keletre...

Lesz forgalomnövekedés a 4206. úton, a mértéke nem jósolható.

A közzétett prognózisok nem éppen megbízhatóak.

Előzmény: szil93 (53464)
Landsmann_ Creative Commons License 6 napja 0 0 53470

Itt is az a helyzet mint a Körösladány-Gyomaendrőd úttal. A talajszerkezet miatt csak óriási anyagi ráfordítással lehetne tartós burkolatot készíteni. Azt meg lássuk be, a jelenlegi forgalom mellett erre az útra nem hogy annyit, szinte semennyit nem áldoznak. Nagyobb forgalmú út sincs rendbe téve. A 47-ese Zsáka és Berettyóújfalu között a kanyargós részen taknyoltak valamennyit, egy része újra lett aszfaltozva, de lett volna még ott mit javítani. Félmunka. Szóval ha egy olyan forgalmas utat nem tesznek rendbe, mit várunk ezen a négyszámjegyű úton.

Előzmény: szil93 (53469)
szil93 Creative Commons License 6 napja 0 0 53469

Ebbe teljes mértékben igazad van! Nem tudom miért de a Gyarmat-Bucsa szakaszt hiába újítgatják évről évre ugyan olyan rossz! 

Előzmény: Landsmann_ (53468)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53468

Azért kiegyeznénk vele ha olyan lenne az innenső fele mint a túlsó. Ég és föld a kettő közötti különbség. 

Előzmény: szil93 (53467)
szil93 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53467

Sajnos már nem csak a Hortobágyi-Berettyótól-Füzesgyarmatig siralmas az út hanem a hídtól Karcag irányába is kezd szét csúszni nyomvályus lenni az út szerkezet!

Előzmény: Landsmann_ (53466)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53466

Ez az V. verzió nekem személy szerint jobban tetszik, az már kevésbé, hogy nem autóút lesz belőle. Most annyira nem néztem meg térképen, de ha a Karcag-Debrecen között a 4-essel nem csinálnak addig valamit, elképzelhető, hogy a Nyíregyháza felől és részben az M35 felől dél felé haladók a Debrecen M35-berettyóújfalu M4-új 47-es-Füzesgyarmat-(Karcag) M4 útvonalra szoknának át. Távolságban saccra valamivel több lehet, viszont az M35/M4-en debrecentől Berettyóújfaluig időt lehet spórolni a 4-eshez képest. Bár, végülis ki tudja. A 4-esen Debrecen és Karcag között részben Püspökladány ami lakott terület. Itt és Ebesnél van lámpa ami megfoghatja a forgalmat. Másik irányba Debrecen és (Karcag) M4 között lakott település Füzesgyarmat és Bucsa. Ha e két utóbbi település közötti úttal, pontosabban a megye határig nem kezdenek valamit, akkor időben sem lesz rövidebb. 

Előzmény: Aladár46 (53456)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53465

Ebben azért nem vagyok olyan biztos. Majd kitalálnak rá valamit, hogy fizetős legyen. Elvégra a régi 47-es ott marad alternatívának akinek kell. 

Előzmény: nyebojsza (53458)
szil93 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53464

Nagyon jó írásaid vannak szeretem olvasni és mellé nagyo  sok plusz információt is tartalmaz! Engem a Karcag 2020 azért zavar mert akár ujabb évek és évek mehetnek a kukába! Egyébként mi a véleményed arról hogy a 4206-os út megsinylené a M4- M47 forgalmát!? Vagyis járna ez valamilyen nagyon forgalommal az érintet út szakaszon?

Előzmény: dimelo (53463)
dimelo Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53463

Minden állításoddal egyetértek,

kérdéseidet remélem olvassák a politikusok, akik hülyítik a térségben lakókat.

Sajnos túl sok a kampányduma.

 

De nézzük az pozitívumot:

Körösladány-Vésztő

https://www.google.com/maps/dir/46.9468223,21.2049445/46.9600722,21.0842714/@46.9725332,21.1347986,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az (M)47 nyomvonal átvitele a körösladányi duzzasztó  környékén kb. 12 km-es rövidítést eredményezne.

A környék legnagyobb termelő üzeme Körösladányban a Henkel... Évi 70 milliárdos árbevételt termel 180-200 fő.

 

Kétségtelenül nem Paks-II., de fontos +egy Körös-híd+ 7 km új út.

A V. nyomvonal hossza 85,6 km, a határmenti: 102 km. Nincs miről álmodozni...

 

Innen már megint van párhuzam:

M4 Karcag, Kaba és a "részeg anakonda"-nyomvonal...

 

Előzmény: hegyaljai3 (53462)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.12 0 2 53462

A Via Carpatia magyarországi szakasza 2021 december 31-ével az M30 Miskolc-Hidasnémeti szakasz átadásával el fog készülni. Minden további szakaszokra, mint a Via Carpatia részére való hivatkozás félrevezető, káros.

Kétségtelen, hogy a Nagyvárad-Arad kapcsolat jó román szokás szerint késik. Senki nem tudja, mikor lesz kész, de komolytalannak tűnik ennek a kapcsolatnak a magyar gyorsforgalmi úthálózatra való átvonzásáról álmodozni.

Nyugat-Magyarországon a Dél-Csehország-Adria útvonal átvonzása Ausztriából nem csupán az olcsóbb útdíjjal történt, hanem effektíve rövidebb volt az út. Ez a keleti országhatárral párhuzamosan nem működik.

Tényleg megéri nekünk az olcsósággal forgalmat átvonzani, hogy legyen nagyobb útdíj bevétel? Erre a lehetséges bevételre fordítsuk a forrásokat, amikor lenne fontosabb?

Előzmény: dimelo (53460)
nikkinév Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53461

 " 2010 és 2019 között összesen 755 mil­liárd forint ráfordítással "

azt mondja akkor az 83 milliárd / év 

ugye nem csak én érzem hogy ez rettentő kevés pénz útfelújításra a 32 500 km-hez képest 

Előzmény: hegyaljai3 (53452)
dimelo Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53460

Nekem úgy tűnik a V. nyomvonal többeknek megfelelőbb - itt a fórumon és az SSC-n is.

Csak éppen ennek is vannak hiányosságai, konfliktusai.

Ha 2x2 főút körforgókkal, ami racionális (bármelyik nyomvonalon), akkor nem a tranzitforgalomnak szánják.

NEM lehet M47-nek nevezni, sem Via Carpathia folytatásnak...

 

Hiányosság:

A Darvas-Füzesgyarmat közötti körforgótól észak felé eltávolodik a 47 úttól.

Komádi-Furta térségéből több településen keresztül lehet felhajtani. (Többlet út Debrecen felé)

https://www.google.com/maps/dir/47.133279,21.4474709/47.1965181,21.3929704/@47.1680348,21.386963,12z/data=!4m2!4m1!3e0

Ami ugyanezért aggályos:

Ártánd(Nagykereki) határról Berettyóújfalu-Bakonszegen keresztül halad a déli tehertranzit (42-427-47-4213)

https://www.google.com/maps/dir/47.167615,21.6233914/47.1965181,21.3929704/@47.2209921,21.4985429,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Igen, bárki mondhatja, hogy lesz az M4-M35-M47 csomópont. Csak 20 km-rel lesz arra hosszabb az út.

 

De van pozitív elem is, ami előrelátásra utal: folytatásban megírom

Előzmény: Aladár46 (53456)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53459

Végre egy észszerű döntés. Első ütemben a 2x1 sávos kiépítettség is elegendő.

Mérhető vagy prognosztizálható forgalom ami 2x2 sávot alátámasztana nincs.

Az M80 Körmend-Országhatár is csak 2x1 sávon épül ami a mostani 5-8 ezres

forgalomnak szintén megfelel.

Előzmény: Aladár46 (53456)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53458

legalább nem lesz fizetős :)

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53457

47. főút - 2x2 sávosítás folytatása Békéscsaba és Szeged között

 

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53456

Viszlát M47 autóút - 2x2 sávos főút lesz a 47-esből

2 nyomvonalváltozattal és 13 körforgóval és 2 különszintűvel startol a főúti projekt.

V. nyomvonal változat:

 

 

I. nyomvonal változat:

Előzmény: dimelo (53446)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53455

Ha már szóba került az útjavítás. Igen érdekes látváyn volt ma délelőtt az esegető hóban a vizes aszfalton kátyúzást látni. A vizes lyukba löktek egy kis anyagot, majd azt a fanyelű valamivel beledöngölték. Szerintem a lyuk azóta ismét tátong. 

aladar644 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53454

Végre észrevették a Kecskemét Dunaföldvár közötti út katasztrófális minőségét. Ha már nem épül az M8-as, legalább ne járjunk tengelytörés és balesetveszélynek kitéve arrafele.

A hatezer km 10 év alatt szép szám, csakhogy legalább húszezer igényelte volna a felújítást.

Persze, ha egy kis faluban felújítanak 800 m utat, azzal választást lehet nyerni. Ilyent minden ÖK meg kellene tudjon oldani saját büdzséből.

Előzmény: hegyaljai3 (53452)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53453

Az elégedetlenség oka megmagyarázhatatlan, mert a Tápióság 6 csomóponton érhető el az M4 autóútról:

3112. út Gomba-Bénye,

4606. út Káva - Pánd - Tápióbicske

3115. út Tápióbicske -Tápiószentmárton (számozatlan út)

3116. út Tápiószentmárton

311. út  Tápiószőlős - Tápiószele - Újszilvás

3122. út Tápiógyörgye - Újszász

Hát ebből megint az jön ki, hogy vagy mindenkinek Pestre kell menni, vagy csak az az egy célja legyen, hogy elérje az M4-et...

Mi van ha valaki Farmosról, Tápiószeléről, Tápiógyörgyéről, stb. Szolnokra akar menni? Vagy rohadt nagyot kerül, vagy nem használja az M4-et...

Az M4/401 csomópontnak nem sok értelmét látom, az újszilvási pihenőnél sokkal hasznosabb lett volna egy felhajtó, de mint tudjuk nem a zemberek érdekei voltak szem előtt :(

Előzmény: szil93 (53442)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53452

Nehéz visszafogottan reagálni erre:

 

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/ket-evre-valo-munkat-kapott-a-magyar-kozut-2-3477043/

 

" több mint 157 milliárd forint állami forrást megnyitva számára, hogy abból csaknem 590 kilométernyi útszakaszt tegyen rendbe a jövő év végéig."

Két év alatt!

"Megújult 6000 kilométer út."

Igen, 10 év alatt.

Akkor hol itt a növekedés?

Nem is beszélve arról, hogy az itt tárgyalt utak hossz kb. 30.000 kilométer. Ez osztva 600-al, az 50 év.

Melyik út az amelyik nem igényel felújítást 50 évig?

nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53451

Pestről nézve egész közel van a határhoz :)

Előzmény: Gyurma73 (53448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!