Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 4 órája 0 0 53836

Nem közvetlenül a topic témájához tartozik, de mégis az úthoz. Nagyjából pont egy évvel ezelőtt kérdeztem, hogy mi a fészkes fenével szórták végig az aszfaltozott utakat. Főút, mellékút, autüópálya, város beltere. Nem igazán volt rá válasz. Hanem most megint azt látom, hogy 33-as út, Debrecen, M35, 47-es út, 4225-ös megint fel van szórva fehér porral. Sok helyen úgy néz ki, mintha hó lenne az úttest és a szegélykő között. Illetve a csíkozott, járműforgalom elől elzárt területen is jól látszik  a fehér por. Akkor is és most is hétvégén szórhatták ki, mert pénteken még nem látszott semmi. ma meg már igen. Én azt gondolom, valamiféle fertőtlenítő szer lehet a "járvány" miatt. A tavalyi évet leszámítva ilyennel nem találkoztam. MIntha egy éjszaka leple alatt szórták volna ki mindenhol. 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 12 órája 0 0 53835

A pihenőnél nem az merül fel, hogy a 3508 csomópontja helyett legyen rejtett csomópont?

A pihenő már létezik, és sokszor igyezeknek elkerülni a nagyon közeli kijáratokat, ahol összeér az előző gyorsítósávja a következő lassítósávjával, szóval ennek megvan valamiféle rációja.

Előzmény: dimelo (53834)
dimelo Creative Commons License 14 órája -1 0 53834

Sok dologban egyetértünk.

Sőt, már nem csak ketten...:)))

 

SSC-n Peter 601:

A teljes beruházás egyik leginkább hasznos hozadéka az M3x35 csomópont pótlása lehetne, de pont ezt nem látom a kiírásban.

Igazából ez jobban hiányzik, mint az M3xM35 kettő csomóponti ága, amelyek közül a Debrecen - Nyíregyháza irány különösebb műtárgy nélkül első ütemben is megépíthető lett volna.

Sok szükség nem lenne rá, másrészt a csomópont legkisebb költségű ága, ráadásul a ki- és felhajtó csatlakozások elkészültek,

A fenti térképvázlat alapján viszont egyből világos, hogy ezzel elépítették volna a 35-ös főút lehetséges csomópontját vagy gyűjtő-elosztó pályát kellene tervezni.

Kíváncsi leszek a hivatalos térképen milyen megoldással jönnek el, mert a pár évvel ezelőtti M3xM35 tervben még szerepelt a D-ág megépítése is, viszont a 35-ös főút becsatolása fel sem merült.

Remélem egy újabb pozitív és jó irányú felismerés előtt állunk.

 

Van erre példa, nem is túl messze, M3-403 Nyíregyháza-Keletnél 780 m-es hosszon megoldották:

https://www.google.com/maps/@47.895362,21.8097292,16z

 

 

Ami egyáltalán nem érthető:

miért gondolhatják, hogy a versenypályáról Nyíregyháza felé olyan nagy forgalom lehetne, hogy ezért külön csomópontot építsenek az M3 pihenőhöz?

https://www.google.com/maps/dir/47.8174126,21.3154271/47.8281258,21.3281786/@47.8213514,21.3202195,2916m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A 2 csomópontos elképzelés nem csak drága, hanem indokolhatatlan is. Ezt a forgalmat a 3508. útnál tervezett csp. bőven kiszolgálhatja.

 

A Tiszalök-Debrecen iránynak a 3508. út nagy kerülő. (de ilyen irányforgalom alig létezik, arra elég a 3323. és 3502. út...)

Előzmény: ÁsítóSárkány (53833)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 16 órája 0 0 53833

A gigalomán csomópont halmozást nem egészen értem...

Mogyoródnál megvan a nyugati és keleti végen is egy-egy csomópont, ami tehermentesíti a települést a felesleges átmentő forgalomtól -- legalábbis amióta a nyugati oldal is korrektül megvan, a Fót felé való bekötéssel...

 

Görbeházánál ez nincs meg kelet felé, és ráadásul a Tiszalök/Tiszavasvári stb. irányából Debrecen irány sem problémamentes a települések elkerülése szempontjából. Egy M3-3508 csomópont mindkét oldalnak tudna segíteni... a pihenő valóban nem a legjobb helyre került, de most már akár rejtett csomópontra is fel lehetne használni.

 

Az M3/M35 csomópont közelében a 35 bekötésének hiánya pedig érthetetlen, ahogy az M3 másik ága felőli bekötés hiánya is

 

A 2x1 sávos utat nehéz megspórolni, és annál kisebbet építeni.... Mogyoródnál azóta hogy a nyugati bekötés megvan Fót felé, ritkán utazom át, de el tudom képzelni, hogy a körforgalmak, szintbeni kereszteződések kritikussá tudnak válni domináns balra kanyarodó irány miatt... A fővárosi agglomerációban egy csomó ilyen helyen módszeresen el kellene gondolkodni a szintbeni kereszteződések megszüntetésén. (A németeknél a B jelű utakra szoktak nem szintbeni kereszteződést csinálni lámpa nélkül, akár 1 sávos utaknak is autópálya csomópont stílusban... el lehetne tanulni, külöösen a budapesti agglomerációra nézve)

Előzmény: dimelo (53832)
dimelo Creative Commons License 17 órája -1 0 53832

Bocsi, a térképkivágattal csak a problémára fókuszáltam:)

 

A kormányzati elvárás nem a mellékutak generálfelújítását célozza, hanem kizárólag a MOTO GP pálya minél könnyebb elérését.

Csak annyi mellékutat újítanak fel, amennyi közvetlenül kapcsolódik.

Szerintem a 33121. út indokolatlan, miért kellene egy ötszámjegyű mezőgazdasági útra autópálya csomópont?

Főleg, hogy a Görbeházára bevezető szakaszát nem is újítanák fel, csak az elkerülő út csomópontját vezetnék ide.

Sokkal fontosabb lenne a 35. út - M3 csomópontot tervezni...

 

Miféle gondolkodás ez itt, amikor Mogyoródnál összesen 2 csomópont van, de brutális jármű- és népsűrűség terheli.

https://www.google.com/maps/dir/47.6014139,19.2720356/47.5835007,19.241509/@47.595885,19.2377142,5857m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Görbeházánál pedig a "madár sem jár", Mogyoródhoz képest.

 

Ide írom, de remélem mások is értik:

a 3508. út burkolatállapota jobbnak látszik Görbeháza - M3 felüljáró között, mint M3-Hajdúnánás között, de csak ezt az 5,3 km-t tervezik felújítani,

Hajdúnánás pedig 10 km-re van a tervezett csomópontoktól.

2019-es képen:

https://www.google.com/maps/@47.8173999,21.3085444,3a,75y,92.44h,80.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9IfFfL4vKjV-K30PARE74Q!2e0!7i16384!8i8192

 

De miért is kellene ez a gigantomán-elvetemült csomópont-halmozás?

 

Ha a pénzt sajnálják a mellékutaktól, de még a 35. úttól is... (Nem ez a projekt fogja megoldani a térségi közlekedés hiányait...)

Előzmény: ÁsítóSárkány (53829)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája -1 0 53831

"1.: Az tényéeg érthetetlennek tűnik, hogy miért nincs csomópont az M3-nál sem a 3501-hez sem a 3508-hoz.

 

2.: Ha ehhez hozzáadjuk, hogy az M3+M35 a jelen formájában nem tűnik segíteni a Tiszavasvári-Balmazújváros vagy Tiszavasvári-Hajdúböszörmény szakaszokon sem, [...]"

 

 

Nos, egy "utólagos betoldás-jellegű" megoldással mindkét problémán lehet segíteni utólag is. Ennek lényege, hogy az M3 - 3502 csp.-ot és a 3323-as út Hn. -- M35 - 3323 csp. közötti szakaszát összekötjük egy új 2×1 sávos (és 8-9 m széles) korszerű átkötő úttal (M3 - 3323 Átk. út), amelynek déli csomópontja a Hajdúnánás -- M35 - 3323 csp. közötti útszakasznak a kb.-i felezőtávolságára esne.

 

A nyomvonala ez lehetne: Az új átkötő út (az "[M3 - 3323 Átk. út]") az [M3 - 3502 csp].-tól 0,2 km-re D-re a [3502]-es útból indulhatna ki az [Átk. - M3 - 3502 csp.]-tal -- így ui. nem kellene átépíteni(!) az [M3 - 3502 csp.]-ot. Innen 1,2 km-re DNy-ra a [109]-es vasút felett közúti felüljáróval kellene átvezetni.

 

A következő csomópontja [Átk. - 3501 csp.] innen 2,2 km-re D-re (a [3501]-es út -- [109]-es vasút vasúti átjárójától 0,3 km-re ÉNy-ra a [3501]-es úton), a két kis tanya közötti (csak 70-80 km/h-val bevehető) kanyarban lenne (az ún. "Kiserdő" előtt és mellett), mivel a [109]-es vasút [3501]-es úti vasúti átjáróját nem érinthetné(!) az új csomópont megépítése.

 

Innen 1,0 km-re DNy-ra kellene az új átkötő út részére egy (É-i) híd a Keleti-főcsatorna felett, mert az ezen belüli védett területet az átkötő útnak feltétlenül el kellene kerülnie(!) -- (a "Kendereskert" nevű, mezőgazdasági bemutató növénytermesztő és állattenyésztő terület ez, amely a város élelmiszeriparába zöldségféléket és húsféleségeket szolgáltató fontos élelmiszeripari termeléssel bír) -- , majd a következő csomópontja innen 1,0 km-re D-re a [3508]-as úttal kötné össze ([Átk. - 3508 csp.]).

 

Innen 5,2 km-re DK-re kellene az új átkötő út részére egy (D-i) híd a Keleti-főcsatorna felett, majd végül innen 1,9 km-re DK-re lenne az új átkötő útnak a [3323]-as úttal alkotott csomópontja ([Átk. - 3323 csp.]). Innen pedig a [3323]-as út adja (egy 7,1 km-es útszakasszal) az [M35]-ös útra történő csomóponti rákötést ([M35 - 3323 csp.]).

 

Az új átkötő út összhossza:>> önmagában (a megépítendő rész): 1,2 + 2,2 + 1,0 + 1,0 + 5,2 + 1,9 = 12,5 km; (a [3502]-es út és a [3323]-as út rákötő részeivel együtt pedig: 0,2 + 1,2 + 2,2 + 1,0 + 1,0 + 5,2 + 1,9 + 7,1 = 19,8 km) lenne.

 

Az új átkötő út [M3 - 3323 Átk. út] lehetséges célszerű nyomvonala

 

 

Az áttekintő térkép, melyen az [M35 - 3323 csp]. is jól látható

 

 

A "Kendereskert" nevű mezőgazdasági terület, ii. annak villamos felsővezetékes bekötésének nyomvonala

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53829)
Hírfigyelő Creative Commons License 25 órája 0 0 53830

"Ahol a 4-es már csak 2x1 sávosra szűkül, ott"

 

...Onnantól kezdve ott az nem is igazi autóút. Egy autóút vagy min. 2×2 sávos legyen, vagy semmilyen... . Azt kéne ott elérni hogy ahol megvan, ott 2×2 sávosítsák az újonnan megépült részt, végig.

Előzmény: Landsmann_ (53799)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 26 órája 0 0 53829

Szerintem kicsit túl nagy a nagyítás... kicsit nagyobb madártávlati kép nem ártana.

Az tényéeg érthetetlennek tűnik, hogy miért nincs csomópont az M3-nál sem a 3501-hez sem a 3508-hoz.

 

Ha ehhez hozzáadjuk, hogy az M3+M35 a jelen formájában nem tűnik segíteni a Tiszavasvári-Balmazújváros vagy Tiszavasvári-Hajdúböszörmény szakaszokon sem, az M3-M35 csomópont jellege és a M35-35 igencsak ritka felhajtási lehetőségek és M3/35 csomópont hiánya miatt, akkor úgy tűnik, mintha szándékosan szívatnák a kialakítással Hajdúnánás lakosságát...

 

A dolog olyan mint a Demszky-éra bicikliútjai voltak Budapesten: ha pont A-ból B-be akarsz menni, akkor segít, de ha valahol menetközben hajtanál fel vagy le, akkor jobb, ha elkerülöd...

Előzmény: dimelo (53823)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 0 53828

"1.: Elhiszem, hogy rossz állapotú a 3508-as út, de akkor végig rossz, nem csak 5,3 km-en.

2.: Másrészt csak a 3508. felújításáért autópálya csomópontot és elkerülőt építeni Görbeházánál, nagyon bizarr érvelés."

 

1.: Nem végig rossz, hanem főleg a Hajdúnánás területére eső útszakasza az Görbeháza a rá eső szakaszt mindig is időben kijavíttatta, az a rész kifejezetten jó állapotú. A Hn.-i szakaszból annyi a jó szakasz, amennyi az autópálya feletti felüljáróra és annak fel-levezető szakaszaira esik. A többi Hn.-i szakasz végig rossz: nem kátyús, mert minden kátyú be van tömve rajta, de a helyi tehergépkocsi,- traktor,- és kombájnforgalom hatására minden évben kiverődnek belőle a szakszerűtlenül betömött körbevágás nélkül beletömött kátyútömések, és az útfelületből kiálló tömések miatt az út hepehupás, egyenetlen, és 60-70 km/h-nál nem tanácsos rajta többel menni, különben az ennél gyorsabban közlekedő autók kerékfelfüggesztése akár le is szakadhat(!!!). Magyarázat: ennek az útnak a javítását nem a KPM, hanem a helyi önkormányzat végezteti, helyi minőségű ún. hidegaszfalt-"technológiával". A techn. azért van idézőjelbe téve, mert ez a javítási mód gyakorlatilag egy kalap lósz***...***-t sem ér.

 

2.: Itt alaposan félreértetted a fontossági sorrendet: nem a bekötőút kedvéért épül az autópálya-csomópont... <---> ...Hanem -- (és ehhez előbb a 3501-es út felújításának előbbi példáját és főképpen okát olvassad végig) -- előbb megépítették az autópályát, de mivel azt úgyis tudni lehetett már előre is, hogy az aszfaltszállítók az összekötő utak burkolatát úgyis teljesen tönkre fogják tenni a nagy tonnaterhelésű aszfaltszállításokkal, így az érintett települések polgármesterei egy egymással közös összefogásban kidolgoztak egy, az autópálya-konzorciummal kötendő egyezséget, amely az általuk tönkretett utak felújítási kötelezettségéről szól, továbbá arról, hogy ez a felújítás az érintett utak teljes egészét kell hogy érintse, és az összefogásban résztvevő települések (Polgár, Tiszavasvári, Hajdúnánás, Hajdúdorog, Hajdúböszörmény) összeadják a megtakarított pénzüket egy közös kasszába amelyet egy parlamenti előterjesztésben általuk közösen szerepeltetett állami büdzsésegítség-kérelmet nyújtottak be amit meg is nyertek több mrd. Ft. értékben, és ezzel az összeggel kiegészítve az autópálya építők pénzét, beszálltak a környező összes fontosabb út felújításába is, melyek a 3501-es, 3502-es, 3504-es, 3632-es, 3612-es, 3613-as utak voltak. Ezen utakat ekkor újították fel mindet, 2-3 év leforgása alatt. A felújításhoz a pénzért nem kellett sokat könyörögniük a parlamentnek, mivel a fényképek önmagukért beszéltek: ezen utak burkolata végig úgy nézett ki az útpadka-menti 0,5-1,0 méteres sávban, mint amit egy gigantikus "óriásegér" cikkcakkosra kirágcsált, mert a burkolat padka felőli szélső sávja mindenhol felbomlott vagy felbomlófélben lévő állapotban leledzett rajtuk... !

A fontossági sorrend itt tehát: autópálya-építés --> ebből eredő mellékúti károsodások --> a környékbeli károsodott mellékutak teljeskörű felújítás-szintű ki- és megjavíttatása az autópálya-konzorciummal.

 

 

 

"Görbeháza elkerülő semmit nem javít a 35. út 2500/nap forgalmán, mert nem a 3508. felé halad ez a tranzitforgalom,"

 

Persze hogy nem arra halad... Miért haladna arra... ??? Írtam is, hogy a 3508-ast azért hanyagolták el ilyen mértékben, mert mindkét irányba, Polgár felé is, meg Balmazújváros felé is több-kevesebb kerülőt jelent a 3501-eshez, ill. a 3323-ashoz képest. -- A többi utat (lévén azok nem bekötő,- hanem összekötő utak) mindet rendbe tették! (A környék két rossz útja a 3508-as és a 3503-as bekötőutak. Az utóbbi Hajdúdorogot köti össze a 3317-essel, kriminális(!) minőségben..... .)

Amelyik utak a térképen kék mezőben megírt útszámozásúak, az csak bekötőutak. A zöld mezőben megírt útszámozásúak -- a főutakon kívül -- azok azok az összekötő utak, amelyeknek jelentősebb átmenő forgalmuk (is) van.

Pl.: a 3501--3317 útkombinációt azok veszik igénybe, akik nem a sokszor túlterhelt 36-os úton akarnak Nyíregyházára menni Polgár felől, mert a két útvonal hossza gyakorlatilag megegyezik, egyik sem vesz útba több teleülést a másiknál, és időben is egyforma hosszú utazást tesz mindkettő lehetővé. Így forgalmi túlterheléskor a 36-os helyett sok tehergépjármű a 3501--3317 nyomvonalon halad Polgár irányából Nyíregyháza felé.

Vagy: a 3321--3323-3632-es nyomvonal együtt a Hajdúszoboszló--Balmazújváros-Hajdúnánás-Tiszalök útvonalat adja ki, ennek pedig km-ben mérve nincsen konkurens útvonala sem a főutak, sem az összekötő utak között sem, ezért a Hajdúszoboszló--Tiszalök viszonylatban ezen a nyomvonalon halad az átmenő forgalom. A városon belül ennek a nyomvonalnak a része a Balmazújvárosi út -- Jókai út -- Bartók Béla Krt. -- Bethlen Gábor Krt. -- Móricz Zsigmond u. Polgári út -- Fáy András u. -- Tiszavasvári út nyomvonal-szakasz.

Vagy: a 3632--3502-es nyomvonal azoknak jó, akik Tiszalök, Tiszavasvári, Hajdúnánás, és Hajdúdorog felől Hajdúböszörményen keresztül Debrecenbe utaznak (hivatali ügyintézések, szakrendelő-és kórházlátogatások, szakboltokba és alkatrészboltokba igyekvők, az e települések között ingázó dolgozók [pl. Tiszavasvári: Téglagyár!] továbbá még a mentőautók és a tűzoltóság autói bajelhárítás idején!).

Előzmény: dimelo (53827)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 1 53827

Azért rendesen elindult a fantáziád...

Elhiszem, hogy rossz állapotú a 3508-as út, de akkor végig rossz, nem csak 5,3 km-en.

Másrészt csak a 3508. felújításáért autópálya csomópontot és elkerülőt építeni Görbeházánál, nagyon bizarr érvelés.

 

Ha az elválási csomópont hiányzó felhajtóit is meg fogják építeni, akkor 10 km-en 4 csomópont lesz az M3-on.

 

Ki és miért talál ki ilyen pazarlást a pusztában?

 

Ami még teljesen szakmaiatlan:

Görbeháza elkerülő semmit nem javít a 35. út 2500/nap forgalmán, mert nem a 3508. felé halad ez a tranzitforgalom, hanem Polgárra.

Sőt, ha a 35. utat akarják alternatív útvonalnak Polgárig, akkor az összes MOTOGP nyugati irányforgalom Görbeházán menne keresztül,

Havaria terelés időszakokban.

 

Hol késik a szakmai kontroll?

Készült megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés?

Előzmény: Hírfigyelő (53824)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 53826

Nos, ennek a kommentnek köszönhetően kezd érthetővé válni, mi volt a mondanivaló a korábbi kommenttel, azonos térképvázlattal... de még rakom össze a mozaikot.

Előzmény: dimelo (53823)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 53825

Jav.: elírtam az út számát egy helyen (az 1. bek.-nél).

Helyesen: [...] Polgár felé 5 km-rel rövidebb a 3501-es, Balmazújváros felé pedig a 3323-ashoz képest ez a 3508-as 15 km-es kerülőt jelentene.)

Előzmény: Hírfigyelő (53824)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 0 53824

"Tehát Görbeháza megközelítése csak "trójai faló"..."

 

 

Nem, nem trójai faló; a 3508-as görbeházi utat azért vették bele a tervbe, mert miután borzalmasan rossz állapotban van az út, legalább vele -- az M3-al együtt -- ezt az utat is felújítják. (Ez az út azért maradt ki a felújításokból, mert nincsen átmenő forgalmi jelentősége, csak és kizárólag a két település összekötésére szolgál. Polgár felé 5 km-rel rövidebb a 3501-es, Balmazújváros felé pedig a 3323-ashoz képest ez a 3501-es 15 km-es kerülőt jelentene.)

 

Ui.: a 3501-es utat is úgy újították fel teljes hosszában, mert Hajdúnánáson van az egyik aszfaltkeverő telep, és miután innen a 3501-esen át hordták az M3 építéséhez az aszfaltot (kb. 2002-2003-ban), mivel emiatt az út burkolata teljesen tönkrement, ezért az autópálya-építő konzorcium feladatául szabták az általuk tönkretett utak teljes körű felújítását is.

 

Azóta a 3501-es a 2012-2013-as későbbi felújítással még egy plusz burkolaterősítést is kapott (20 tonna feletti, azaz kb. 25-35 tonna közötti teherbírásúra, mert nincsen rajta kint a 20 tonnás korlátozó tábla sehol sem!), és gyakorlatilag azóta van rendben az állapota annyira, hogy egyszer sem kellett hozzányúlni még máig sem. Ezzel a 2012-2013-as felújítással korszerűsítették a 3502-est is, ennek -- ha megnézed a Hajdúnánás városfejlesztési PDF-es dokumentumokban -- 2020-2030 közötti időszakra még a főútvonallá fejlesztése is szerepel, mégpedig a 3502--3632--3612--3633 nyomvonal részeként (a [35]--Hajdúböszörmény--Hajdúdorog--Hajdúnánás--Tiszavasvári--Tiszalök--Tiszaeszlár--Tiszanagyfalu--Rakamaz--[38] főútvonali kapcsolat megteremtése céljából). 2003 óta a 3502-esen a fontosabb útk.-eknél megvannak a balra kanyarodó sávok is (a Hn.-i és a Hb.-i benzinkutaknál legelsőbbként).

 

Ha ehhez még hozzáveszed, hogy a 35-ös Debrecen--Hajdúböszörmény szakasza Debrecennel, a 38-as Rakamaz--Tokaj--Tarcal--[38]--[37]--[39]--Mád--Abaújkér--Encs--[3] szakasza pedig Hidasnémeti és Tornyosnémeti felé ad kapcsolatot (a 39-esen a Tállya falunál lévő elkerülő is készen van kb. csaknem 15 éve már), ezzel a valószínűsíthető cél a Debrecen--Tiszalök--Tokaj--Tornyosnémeti--[H.-átk.]--Kassa kapcsolat lerövidítése lenne. Legalábbis erről a vidékről erre rövidebb utazni Kassa felé, mint a Debrecen--[35]--Nyékládháza--[3]--Miskolc--Szikszó--Encs--[h.-átk.]--Kassa útvonalon.

 

Viszont az interneten mégcsak nagyítóval sem találtam a "MOTO GP"-pálya elkészítési tervrajzát és térképét sem, ezért kérdeztelek meg téged... .. .

Előzmény: dimelo (53823)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 1 53823

Úgy tapasztalom, hogy te vagy otthon a környéken.

A veszélyhelyzeti zártság miatt az önkormányzat munkája alig követhető.

Nincsenek ülések, jegyzőkönyv, netalán TV felvétel...

 

Van utalás arra, hogy módosították a rendezési tervez decemberben, de nincs közzétéve a tartalom.

 

Ezek miatt csak a tervezési közbeszerzés adataiból lehet kiindulni.

De már az elnevezés is megtévesztő:

M3 ap. új csp-i kapcsolatok kialakítása tervezés

Hivatkozási szám: EKR000198192021

Rövid meghatározás:

M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében, engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése

 

Meg kell a szívnek szakadni - 15 évvel az M3-M35 átadása után rájöttek, hogy Görbeháza elérhetetlen a pályáról?

Hajdúnánásnak eddig is volt csomópontja - igaz nyugat felé 5 km-es többlet úttal.

 

Ám gyorsan kibújik a szög a zsákból - ez csak a hivatalos elnevezés, már a következő mondatból kiderül a valós cél:

A tervezett versenypálya megközelítése érdekében az érintett közúthálózat átfogó és komplex fejlesztése indokolt

 

 

Tehát Görbeháza megközelítése csak "trójai faló"...

 

Mindez térképen:

Jelmagyarázat:

Átlagos napi forgalom kék és piros téglalapok (szürkével felszorzott adatok, kékkel M3 Görbeháza-Polgár becsült adat, mert az OKA hosszú évek óta hibás teheradatokat közöl)

Piros jelek: szükségtelen 

Kék jelek:  elfogadható

Zöld jelek: kiemelten fontos objektumok

 

Induljunk Polgár felől

TED: "alternatív útvonal lehetőségének biztosítása szükséges Budapest irányából a meglévő polgári csomóponton keresztül, a 35. sz. másodrendű főút felhasználásával"

 

A 35. úton Görbeháza 8,3 km, a 33121. jelű úthoz tervezett csomópontnál 12,5 km. (ez nem hasznos Görbeháza lakóinak sem)

Különösen, hogy Debrecen felé is kerülő és a 35. utat nem kapcsolja az autópályákhoz,

 

Hasznosabb lenne a 35-M3 csomópont (Zöld-sárga) Így 1,5 km-rel rövidebb elkerülőt kellene építeni.

 

Milyen nagyságú forgalomnövekedésre számít a megrendelő?

 

De az is elgondolkodtató, hogy miért akarnának a 3508. útnál 2 autópálya csomópontot is kialakítani. (Zöld és piros kör)

A TED a 3508. út 5,3 km-es szakaszának felújítását jelzi, vagyis az új elkerülő körforgalmától a Rétaljai pihenőhely bekötő útjáig.

 

és most jön feltételezésem a MOTO GP pálya helyével kapcsolatban:

Ha  nem tervezik a 3508. utat korszerűsíteni tovább Hajdúnánás felé (egyébként nonszensz),

akkor a versenypálya a rétaljai pihenőt bekötő út közelében lesz.

Azért van itt még sok nyitott kérdés, például ott miért nem terveznek körforgalmat?

 

Összesítve: abszurd pazarlás ez, gondolj a Mogyoródi Forma1-pálya megközelítésére.

Jelzem, Mogyoródnál az M3 forgalma 60-62 ezer gépjármű/nap

Görbeháza 3508. útnál mindösszesen 13-14 ezer...

 

"Abcúg..."

 

Előzmény: Hírfigyelő (53821)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 53822

A releváns részletek ismerete nélkül

no comment...:)

Előzmény: Aladár46 (53819)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja 0 0 53821

Dimelo!

 

Próbáld meg már berajzolni az itt mellékelt térképekre a tervezett "MOTO GP"-pálya helyét, ha tudod hogy hová fog esni! (Kb.-i pontosság is jó.) Arra vagyok főleg kíváncsi, hogy a 3508-as (Hajdúnánás -- Görbeháza) bekötőút és az M3-as autópálya közötti terület mely részén fogják megépíteni.

 

Azt lenne jó tudni, hogy mely földparcellák területét fogja érinteni az építési terület, ill. hogy a kész "MOTO GP"-pálya bekötőútját az M3-as autópálya, ill. a 3508-as bekötőút hányas számú kilométerszelvényéből tervezik majd hozzávezetni.

 

Itt vannak a térképek, nyugodtan beleszerkeszthetsz! :>>

((Főutak: zöld számozás [2-3 szjgy.]; Összekötő utak: zöld számozás [4 szjgy.]; Bekötőutak: kék számozás [4-5 szjgy.];))

 

1. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (kinagyított részletesebb áttekintő térkép)

 

2. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (részletes áttekintő térkép)

 

3. Térkép: Hajdúnánás környékének úthálózata (vázlatos áttekintő térkép)

 

4. Térkép: Hajdúnánás átmenő forgalmú városi úthálózata

 

Előzmény: dimelo (53813)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 53820

nem perc, hanem fő/munkanap...

Előzmény: . kata31 (53816)
Aladár46 Creative Commons License 2 napja 0 0 53819

Az M100-as autóút dimelo kedvenc projektje lesz: :) :) :)

 

32 km, 3 alagút, 4 völgyhíd, számtalan műtárgy és nettó 150-200 Mrd Ft várható kivitelezési költség...

Előzmény: Aladár46 (53818)
Aladár46 Creative Commons License 2 napja 0 1 53818

Alagutakkal és völgyhidakkal jön az M100 autóút:

 

 

. kata31 Creative Commons License 2 napja 0 0 53817

Ők is..mivel ma sokan Budakesziről mennek a városba,majd onnan ki. Másik Telkinek Piliscsaba felé és van aki Szépilonának tér le a kertészet után.. Mind használná az M0 nyugatot, akár a B.keszi, akár a Telki felhajtón.

 

A Dorog-Piliscsabaiak pedig mehetnek a Pilisen át is Pomáznak,de még Csobánkának is letérve, ahova a Budakalászi átkötő is kiépül..

Előzmény: NAR (53814)
. kata31 Creative Commons License 2 napja 0 0 53816

Merre annyi és mikor? Nekem 10 perc is elég innen a Bécsi úti körforgóból..

Előzmény: ÁsítóSárkány (53815)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 53815

Üröm-Szentendre pl. 30

De maga ez az oldal Budapest agglomerációjában teljességgel használhatatlan, mert Budapestet még csak kerületekre sem bontja...

A kerületek városrészei szintje lenne már-már használható.

Előzmény: NAR (53814)
NAR Creative Commons License 4 napja 0 0 53814

Valami egyedi eset lehetett, tegnap nem volt semmi sor arrafelé. kicsit számolgattam, hogy Buda "mögül" mennyien ingáznak Dunakeszi-Vác-Gödöllő irányába (adatok a http://webmap.lechnerkozpont.hu/webappbuilder/apps/foldgomb1708/ oldalról):
Budakeszi - 13 fő

Budajenő - 1-2 fő

Dorog - 11

Páty - 4-5 fő

Pilisborosjenő - 8-10

Piliscsaba - 10

Pilisjászfalu - 1-2

Pilisszántó 1-2

Pilisszentiván - 2-4

Pilisvörösvár - 10-11

Solymár - 6-8

Telki - 1-2

Tök - 1-2

Tinnye - 4-5

Üröm - 10

Zsámbék - 6-8 fő


Ha jól számolom, ez 89-105 ember. Nem ők fogják megtölteni az M0 észak-nyugati szektorát...

Előzmény: ÁsítóSárkány (53801)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 53813

A hír igaz, a tartalma meghökkentő, sőt cifra gondolatokat válthat ki:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:107766-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

MOTO GP: A tervezett versenypálya megközelítése érdekében az érintett közúthálózat átfogó és komplex fejlesztése indokolt...

M3 autópálya és Görbeháza között (a Görbeháza elkerülő és a 35. számú főút keresztezésénél, valamint a Görbeháza elkerülő és

a 3508. jelű út keresztezésénél körforgalmú csomópont kialakításával), továbbá biztosítani kell a versenypálya elérését a Rétaljai pihenőhely fejlesztésével, kombinált csomópont kialakításával.

— Új autópálya csomópont kialakítása a meglévő különszintű keresztezés felhasználásával: 2 db

— Meglévő autópálya pihenőhely fejlesztése: 1 pár meglévő pihenőhely fejlesztése 1 db kombinált csomóponttá

— Új nyomvonalon Görbeháza elkerülő megvalósítása: mintegy 3 km (egybefüggő)

— 3508. jelű összekötő út fejlesztése: mintegy 5,3 km (egybefüggő)

— Új körforgalom létesítése: 2 db

https://www.google.com/maps/dir/47.8188909,21.2626566/47.8208602,21.3321195/@47.8288932,21.2951784,11661m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0https://www.google.com/maps/dir/47.8188909,21.2626566/47.8208602,21.3321195/@47.8288932,21.2951784,11661m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Jelek:

Piros: szükségtelen

Kék:   elfogadható

Zöld:  fontos

 

és ha kérhetném: még drága jó nagyanyám is lehetne villamos...

adiaboli Creative Commons License 4 napja 0 0 53812
Előzmény: RadiX (53810)
Hírfigyelő Creative Commons License 4 napja -1 0 53811

Oké, igazad van. Azért így kérdeztem, mert az útfelújítást végző munkáját az jellemzi a legjobban, hogy egy adott útszakaszból hány km-t mennyi idő alatt újítottak fel, és mennyit hagytak meg még hibásan.

Az adott útszakasz állapotát pedig az tükrözi vissza leginkább, hogy milyen hosszú az az egész útszakasz, és főleg, hogy abból mennyi a hibátlan és hány km a javításra váró hibás útszakasz.

 

Egyébként a belinkelt útképeden nekem azon az útszakaszon egyvalami nagyon nem tetszik: ott az út magastöltésen halad, tehát nagyon mély mellette az árok. Nem kellett volna oda már régen egy szalagkorlátot építeni??? Mert hogyha ott egy pályaelhagyásos baleset történik, akkor nem mindegy hogy az autót megfogja-e a szalagkorlát és megússzák az egészet néhány kisebb horpadással, vagy az autó egyből "fejest ugrik"-e a magastöltés melletti 3-4 m mély árokba, és így az autóból is biztosan csak egy totálkáros roncs marad, meg aztán ez esetben a műszaki mentés is jóval nehezebb lesz, mert hívhatják ki a daruskocsit ami kimenti onnan a sérült autót.

És nemcsak az autósoknak szánt útpálya mellé tennék szalagkorlátot, hanem a mellette futó kerékpárút széle mellé is (nem mindegy hogy egy defekt, egy téli jeges útpálya, vagy egy részeg biciklista miatt hirtelen "megugrott" kerékpárról 3-4 métert zuhan a gazdája, vagy csak egy egyszerű elesés lesz belőle mert megfogta a szalagkorlát)!

És akkor már a kerékpárút és az autós úttest közé is tennék egy szalagkorlátot, de oda más okból kifolyólag: ez esetben a ui. a szalagkorlát a kerékpározókat az autóbalesetek közben kisodródó autóktól volna hivatott védeni, hogy legalább a kerékpárosok ne kapjanak "ízelítőt" a balesetből, ha már az autós útpályán meg is történt a baj... .. !

Előzmény: dimelo (53806)
RadiX Creative Commons License 5 napja 0 0 53810

Az M5-öst kell majd kereszteznie Táborfalva és Lajosmizse között, a többi elvileg megvan (M7 Székesfehérvár allatt, M6 Adonynál).

Előzmény: 20-as vonal (53809)
20-as vonal Creative Commons License 5 napja 0 1 53809

Szerintem főleg meglévő vasútvonalak kipofozásával építik meg a V0-t Azok felett meg már megy autópálya.

Előzmény: csalántea (53807)
Landsmann_ Creative Commons License 5 napja 0 0 53808

Ássák a vasutat az autópályák alá. Lehet nem kerülne többe mint minden utat megemelni a vasút fölé. Nem beszélve arról, hogy így a közúti közlekedésben sem okozna fennakadást. Ha elképzelem, hogy az M0 egy szakasza lezárásra kerülne, hát remélem, nem gondolták komolyan. Bár itt nem az ésszerűség a lényeg, hanem a magánérdek, lobbi és hol tudnak lenyúlni a költségekből. 

Előzmény: csalántea (53807)
csalántea Creative Commons License 5 napja 0 0 53807

Ismét előkerült a V0 vasúti projekt megvalósítása ...

Ha ez elkezdődik, akkor minden utat és autópályát át kell emelni rajta ... gondolom ...

(Nem hiszem, hogy a vasúti málya fog magasan futni.)

Mekkora munka és torlódás egy Budapestet elkerülő vasút pályájához a terület szabaddá tétele?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!