Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 10 órája 0 0 47689

lassan kiürül a térképem (http://www.nagymarton.eu/nif/), ha valaki végre kitalálná, hogy merre fog az M8-M44-M4 találkozni, akár rajzolhatnák is pár szürke vonalat rá...

Előzmény: kamant (47688)
kamant Creative Commons License 10 órája 0 1 47688
Landsmann_ Creative Commons License 11 órája 0 0 47687

A kátyúzűást én csak taknyolásnak hívom, mert körülbelül annyit is ér. Poros, piszkos, vizes kátyúba löknek egy kis anyagot, amit jobb esetben géppel tömörítenek, rosszabb esetben a teherautó kerekével tapickálják bele. Másik bajom a kátyújavítással, hogy az addigi homorú felületből domborút csinálnak. Még csak véletlenül sem sikerül síkban javítani az utat.

Előzmény: Hírfigyelő (47685)
trizs77 Creative Commons License 12 órája 0 1 47686

Kb. 2 éve az egyik megyei közúti kormánymegbízott (már az is hiba, hogy ilyen beosztás egyáltalán van) azt mondta az egyik megyei útról.:

 

...."...Most újítottuk fel......"

 

Utána néztem.

           - valóban lecserélték az úton lévő KRESZ táblák kb. 70%-t új táblára,

           - az kb. harmadán megújították a burkolat jeleket és majdnem végig, ami kb. 28-30 km-t jelent

            - kicserélték a szegélyt jelző műanyag elemeket.

 

 

S Ő ezt nevezte felújításnak, megújulásnak.

S Ő a "hozzáértő" főnök-politikus.

 

Azt viszont fennen hangoztatta, hogy ez mennyibe került.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 12 órája 0 0 47685

Az senkinél sem fedi... . A kátyúzás nem egyéb mint toldás-foldás. Egy darabig bírja, aztán max. a 200-adik autó után kihull a kátyútömés, és újra ott lesz a lyuk.

 

Komoly megújulás nálam a teljes burkolatcserét jelenti, lehetőleg min. kétrétegű burkolaterősítéssel, a szalagkorlátok és az útjelzések felújításával (burkolati jelek átfestése, sérült táblák kicserélése új fényvisszaverősekre, stb. ...) együtt.

 

Sokszor figyelem az útinformot, és mostanában benne sok balesetről van szó mindig, amelyek 80%-a a gyorsforgalmi utakon következik be. Akkor ezek szerint a gyorsforgalmi utakat a balesetekkel sűrűn érintett szakaszokon szélesíteni kellene, plusz sávokat kellene oda kiépíteni hosszú szakaszokon, mert a sok baleset oka nyilván az egyre növekvő forgalmi túlterhelés. Ezen pedig csak a sávszám növelés segíthet. (Meg még az is, ha az alternatív útirányokat is gondosan felújítják, mert ezek le tudnak valamennyit venni a főbb utak "válláról" a forgalmi terhelésekből.)

Előzmény: trizs77 (47678)
. kata31 Creative Commons License 23 órája -2 0 47684

Miért kellene jelző??Az M0 nyugat bőven megépülhet 2024 julius 31-ig,ami a lejárta az északi szakasz építési tilalmának a Pilisborosi rekultivációs területen.

 

Tehát simán ésszerűen. .már csak negyed év. Nyár elején kezdhetik a műszaki hatástanulmányt a nyugati szakaszon..

Előzmény: adiaboli (47652)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 47683

Bocsi, siettem:))

 

A jobb felső grafikon , az rendben.

az összes piros szám jelzi a konfliktusos szitukat.

A címekben pirossal jelzettek nem egyeznek a grafikonok kalibrációjával. (bal felsőn 2018-ig, de odarakták a 2019-et is)

bal alsón 2000 helyett 2002-től.

 

Ami nagggggyon durva:

2006-ban 322,6 milliárdból 150, 2 km épült (nyilván voltak áthúzódó tételek)

2014-ben 318,5 milliárdból    21,2 km épült (a helyzet nehezen magyarázható)

 

Kíváncsi lennék a prezentáció hangfelvételére...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47681)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 47682

A fajlagos költségen felül amin csodálkozom, hogy a Szentkirályi szakaszt az M8 M5-M44 közti szakasza nélkül elkezdik.
Ha azzal együtt építenék, még valami értelme is lehetne, nem kellene Kecskemétet kerülgetni Budapest fele/felől.

Előzmény: nyebojsza (47670)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 47681

Mármint melyik pirosak anomáliák?
Nekem nem egyértelmű a kommentből és sok grafikonon látok pirosat is...

Előzmény: dimelo (47680)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 47680

Jut eszembe'...

korábban gugliztam ezeket a prezentációkat, amelyekben az ITM és a Nif mintha nem egyformán nyilatkozna:

A pirosak anomáliák.  A grafikonok trendvonalai egyeznek, de az időszakok eltérnek.

2002-ben pl. nem épült 157 km autópálya.

2011-től csak Eu-forrásból fejlesztettek 2017-ig, előtte PPP és hazai forrás.

 

A bruttó Ft megjelölés lehetőséget ad kb. 45-50 milliárd Áfa különbözet beszámítására. (2011-től 25-27%)

Ha a címzés 2000-2018 közötti forrásokról szól, akkor miért van a végén a 2019-es terv?

 

4146 milliárdból 1060 km épült???

valami nagyon nincs a helyén...

Ez még nettóban is 3 milliárd Ft/km felett van

2011-től 1800 milliárd van jelölve (2019-et hagyjuk), 260 km épült...ha a 2011-es átadásokat is ide számítjuk.

most ez hogy?

Előzmény: totyit (47676)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 1 47679

Na igen, nem ártana pontosítani, hogy a "megújult" egészen pontosan mit takar...

Előzmény: trizs77 (47678)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 47678

Hiába kátyúztak meg valóban 2 km-t egy négyszámjegyű úton, az nálam nem fedi a "megújult" szó tartalmát.

 

 

Előzmény: totyit (47676)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 47677

A cikk információiból még néhány furcsaság kiderül ( nem teljeskörű):

A 6000 km-en 755 milliárd = 126 millió Ft/km (aszfalt-infláció?)

 

ez gyorsforgalmi útban számolva 300 km 2x2 sáv (2,5 milliárd/km)

 

Na most: "az idén" csak 500 km felújítás 65 milliárd : még mindig nem több, mint 130 millió/ km

ellenben csökkent a felújított utak hossza (A 667 km-ről 500-ra)

 

Az általad jelzett 48 év a 2019-es tempóban már 60 évnél is több lenne.

 

Úgy dicsekednek, hogy inkább szégyenkezniük kellene.

Előzmény: totyit (47676)
totyit Creative Commons License 2 napja 0 0 47676

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/12/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-az-elmult-9-evben

 

6000 km 9 év alatt

akkor átlagban évente 667 km

A 32000 kilométer közút hálózaton amíg ezzel a tempóval végigérnek az kb. 48 év.

Azért az elég sovány (667 km/év) , sokkal több kilométer út  amortizálódik mint amit felújítanak.

Van itt a fórumon aki tudja, kb. hány évente kellene felújítani az utakat?

Gondolom én olyan 10-15-20 évente , forgalom nagyságtól , terheléstől , karbantartástól (foltokban javítás, repedések kiöntése) függően.

A 48 év biztos hogy nagyon sok , de még a 30 év is.

 

 

dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 47675

Rendben! 

Sajnos az írásjelekkel nem egyszerű kifejezni a felháborodást.

Ha Te is így gondolod, akkor egyetértéssel konstatálom.

 

Mai ismereteink szerint 2-2,5 milliárd/km-ből épülnek a szakaszok.

De ez a 4,6 km valamiért dupla költségű.

 

... és így semmi értelme.

A 4625. útnál már vissza lehet menni a 44. útra.

A Nagykőrösig hiányzó M44 szakasznak csak együtt van forgalmi haszna.

 

Miért elsődleges a ráhordó utak rekonstrukciója, ha a gyorsforgalmi hálózat torzó marad?

Abból a 8+6 milliárdból (+ túlárazott 4,6 km) megépülhetne legalább 10 km (vagyis a nagykőrösi szakasz fele)

Előzmény: nyebojsza (47674)
nyebojsza Creative Commons License 2 napja 0 2 47674

Sajnos ez nem vicc :(

Szerinted mi értelme van az M44 egy darabjának, úgy hogy nem csatlakozik egyik végén se más gyorsforgalmi úthoz? (mondjuk akik épp a két vége között utaznak, azoknak jó :)

 

Mióta két hatalmasság csetepatéja miatt leállították a szolnoki elkerülőt, pár ember meghalt a 4-esen... de bármilyen baleset van a régi elkerülőn, aznap Szolnokon megáll az élet a bejövő forgalom miatt :(

Előzmény: dimelo (47671)
puntooo Creative Commons License 3 napja 0 0 47673

balesettezetekre=balasetek áldozataira

Előzmény: puntooo (47672)
puntooo Creative Commons License 3 napja 0 0 47672

Semmi sértő, vagy cinikus nem volt a balesettezetekre nézve nyebojsza hsz-ban-éppen ellenkezőleg!

-Ilyen kemény és igazságtalan reakciókkal csak elüldözöd az érdeklődőket a topicról!

Előzmény: dimelo (47671)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 47671

Értem a viccet, csak nem bírom ebben a témában (sem)

 

Ahol emberek halnak, vagy lesznek rokkantak,

ott nem lehet egy humorosnak tűnő beszólással reagálni...

 

A 4622-44. úti csomópontot átépíthetik abból a rohadt sok pénzből...

Előzmény: nyebojsza (47669)
nyebojsza Creative Commons License 3 napja 0 0 47670

Ja, egyébként aki járt arra, az nem fogja elhinni, hogy bármelyik kamionsofőr a szentkirályi utat választaná a 44-es helyett, mert ott elég nehéz visszajönni a 44-esre...

Előzmény: dimelo (47668)
nyebojsza Creative Commons License 3 napja 0 0 47669

Nem értem miért nézel forgalmi adatokat,

hogy miért kell a TOP-10 leggazdagabb közé hirtelen bekerült, Gellért-hegyi műemlék telken panorámás luxusingatlant építőnek autópálya kapcsolat?

CSAK!!! mert megteheti!!!

Előzmény: dimelo (47668)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 3 47668

https://www.google.com/maps/dir/46.8030558,20.6952196/47.419803,19.2749646/@47.0956714,19.7132135,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Amikor egy befejezetlen nyomvonal miatt kerülőutakat "fejlesztenek", akkor nem feltételezném, hogy előrelátásból teszik.

Sokkal inkább ráfogják ezt is, egy-egy helyi szükséglet másodlagos megoldásaként.

 

Végső soron Hamburgból el lehet jutni Bukarestbe így is:(((

Mindegy, hogy Kecskeméten, vagy Szolnokon (Szandaszőlős) keresztül.

(Mert az M44-nek sohasem lesz román folytatása)

 

A megoszló M44 forgalomnak is "mindegy", hogy melyik MÁSOD-HARMADRENDŰ úton találja meg a gyorsforgalmi csatlakozását...

 

 

Hivatalos prognózis szerint a 4. főút Kisújszállás-Püspökladány szakaszán 18900 forgalom lesz 2030-ban. (2x2 sáv nélkül)

Az ott mégsem sürgős probléma a döntéshozóknak.

Az M44 fölösleges 4,6 km-ét halaszthatatlanul kivitelezik. 2033-ban 5640 forgalomra.

 

Több adatot csak azért nem sorolok, mert nem ismerem pl. az M30, vagy az M67, 76, 83 hasonló időtávú prognózisait.

(de sejtem, hogy miért hallgatnak róla.) Fő, hogy épülnek, nemde?

Hálózati koncepció??? (kormánypropaganda a 3000 milliárdról)

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 3 napja 0 1 47667

Vakond Kft!!!

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 0 47666

víz és aszfalt, nem elég az?

Előzmény: ÁsítóSárkány (47665)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 3 napja 0 0 47665

Az sem lenne feltétlen hülyeség, ha Kecskeméttől északra, akár Nagykőrös felé vezetve kötnék be (akár kétfele ágazva az M5-be és M4-be is). De egyelőre ilyen tervekből se látszik sok.
Milyen üzemek lehetnek Szentkirály környékén?

Előzmény: nyebojsza (47664)
nyebojsza Creative Commons License 3 napja 0 0 47664

Bizony, ebből az látszik, hogy az M44-et nemigen akarják bekötni az M5-be (M8 meg még a "holdon" van),

talán ezzel a szentkirályi kanyarral, meg Kunszentmártontól a szandaszőlősi elkerülővel (ott Rákóczifalva meg Rákócziújfalu fognak szívni) viszik el a forgalmát...

DE:  a Vakond (ami mindennek a kezdete volt) autópálya összeköttetést fog kapni, és gyorsabban ér Békéscsabára az aszfalt... csak akkor miért ilyen drága, ha ott van helyben...

Előzmény: dimelo (47655)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 3 napja 0 0 47663

Nem feltétlen a jelenlegi viszonyokból kell kiindulni. Ha a vasút egy kisebb fejlesztéssel versenyképessé válik, akkor miért ne?
De ehhez rendszerben is kell gondolkodni.
Másrészt lehet hogy nem feltétlen azonnal minden napra kell járat, lehet elsőre próbálkozni pl. péntek és vasárnap estével, és meglátni, van-e rá igény.

 

Előzmény: trizs77 (47661)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 47662

Vasúti forgalom terén kicsit sem vagyok képben,

csak épp annyira, hogy 3-4 relációt leszámítva (Elővárosit külön) brutálisan alacsony.

 

Ha volna olyan archívum (nem kerestem), ahol megtekinthető lenne egy 1910-12-es (Monarchia-beli)

vasúti forgalmi adatsor, úgy összevethető lenne az ország többi vonalával...

A későbbi változások totálisan lerombolták a viszonyrendszert.

 

A mából kiindulva sem a horvát, sem a szerb határszakaszon nincs számottevő utazásigény. (Röszkénél Balkán globáltranzit)

 

Rosszmájúan: az eszéki focicsapat meccseire kiutazás nem tömeges... (pedig a tulajnak van ráhatása az M6 építésre)

 

Miért (csak) Pécsről lehetne utasforgalom és miért (csak) Eszékre?

 

Belehelyezkedve a bosnyák-horvát V/c folyosó gigantikus forqalomnövekedését remélők gondolatvilágába,

a konklúzióval inkább türelmesen kivárom a Száva híd átadását.

Letenye akadálytalan forgalmi viszonyai miatt erősen szkeptikus vagyok...

Előzmény: trizs77 (47661)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 47661

Köszönöm.

 

Érzelmekben gazdag, indulatokkal jól ellátott olvtársak egy másik topikban, a Pécs-Eszék közötti vasuti forgalom felélesztésén, fejlesztésén fáradoznak.

 

Ugyan nem tudják, hogy mennyi ember milyen eszközökkel utazik Pécs és Eszék közé, de harcolnak azért, hogy a mai 4 pár vonat mellett legyen egy közvetlen IC vonat*** is Budapestről Eszékre.

 

Ez a vonat amúgy 1=egy vasúti vagonból (80 ülőhely) állna, amit egy közel 2000 LE-s dízel mozdony vontatna.

Ugyanis a ma is közlekedő 4 pár vonaton, vonatonként átlagban 5 fő, vagy annál kevesebb utas lépi át a határt.

Tehát ha valóban beindítják majd azt a vonatot, akkor az 5 főre jut majd 80 ülőhely.

Ha 100%-kal megnőne az utasforgalom hirtelen, akkor 10 főre jutna 80 ülőhely.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A két város közötti valós forgalomról - vizsgálat hiányában - nincs, nem lehet fogalmunk.

 

Ezért próbáltam a Beremendi határátkelőhely forgalmát vizsgálni, mely a legközelebb van a Magyarbólyi vasúti határátmenethez.

De kiderült, hogy Pécsről Eszékre, az utazók többsége Mohács-Udvar útirányon át közlekedik, ami 106 km, mert a rövidebb utat Pécs-Siklós-Beremend-Eszék = 89 km, nem annyira szeretik az utak állapota miatt.

 

Zsákutca.

Csak saccolhatom, hogy a két város között utazók kb:

 - 80%-a személygépkocsival,

 - 10% teherautóval,

 - 10% busszal,

 - 0,1% - 0,3% vonattal utazik.

 

Körülbelül.

 

A teherautóval utazókba beleszámoltam a 3,5 t alattiakat és a felettieket.

Közútnál a Beremendi és az Udvari határátkelő adatait együtt vettem figyelembe.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Közelítőleg jó, vagy szerinted még pontosítani kell(ene) ?

 

 

 

Előzmény: dimelo (47660)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 47660

OKA2018 szerint ennyi.

365 napos mért adat.

 

Félrevezető lehet, hogy az 5708. út Beremend-Nagyharsány közötti szakaszán

felszorzott 2005-ből származó adat szerepel.

Nem tudható mennyit és milyen irányban változott 13 év alatt.

 

A drávaszabolcsi átkelőt valamivel többen használják. (673/154)

Pedig 2014 óta Horvátország is EU tag.

 

De a főforgalmú Letenye is feltűnően halvány, leszámítva a nyári turizmust.

 

Előzmény: trizs77 (47659)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!