Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2 órája 0 0 49501

"de nem kellene eltérni az M6 kapitális hibáitól."

 

Hmmm, a vonalvezetést ugye jeleztem már én is, tehát ott nincs szó terelésről.

 

Viszont hogy 2000-2005-ös forgalmi adatok alapján legalábbis megbocsátható, ha az M6 kiemelt prioritást kapott, az fix. Nyilván, volt 1%-nyi látnok (téged is beleszámolva), akik tudták, mi fog következni, meg voltak lokálpatrióták is (téged megintcsak beleértve), akik a saját térségük fejlesztését tekintették elsődlegesnek.

Előzmény: dimelo (49477)
dimelo Creative Commons License 2 órája 0 0 49500

Nem az eszmetörténetet kérdőjeleztem meg.

Történetesen ott voltam a 2006-os Érd-Dunaújváros szakasz átadásán.

Az elsők között gurultam át a Pentele hídon. Remélve az M8 gyors folytatását is.

 

Nekem konkrét kifogásaim az M6-M60 Tolna-Baranya szakasszal voltak akkor is -  most is.

Főleg, hogy autópályaként épült meg, bár azidőtájt még nem volt nagy költségkülönbség az autóút és -pálya között...

 

Főleg a nyomvonalvezetése az irritáló.

Respect for Pósta Zoltán!  Remélem ismerős... Többször találkoztam vele.

 

Akivel nem találkoztam, pedig lehet, hogy hasznos lett volna (ámbár hírét és tevékenységét 2 évvel később megismerve kétséges)

az a döntésmanipulátor, akinek"méregződ" mentalitása okozta az M4 nyomvonalainak zátonyra futtatását,

miközben az M6 szépen haladt...

 

Fácánkertnél éppen egy 3 km-es sugarú kurflival...

Vagy Véméndnél az alagutakból völgyhidakra vivő nyomvonalon kialakított csomóponttal,

amelytől Pécsvárad felé az út azért maradt, mint tekergő sikló. (útkorrekció "nem fért bele")

 

Így aztán se nem rövidebb, se nem gyorsabb, igazi "hungarikum": nem hasznos, de legalább drága...

 

Az M60 iránya, és az M9 csp. alatti szellemforgalom már csak következmény...

 

 

Előzmény: aladar644 (49499)
aladar644 Creative Commons License 4 órája 0 0 49499

Az Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszt 2006. június 11-én adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008. szeptember 23-án. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010. március 31-én volt.

Az M6-os autópálya további szakaszai: Bóly és az országhatár között az építését még csak tervezik. Bóly térségében az M60-as autópálya elágazik Pécs irányába.

 

-erre gondoltam,illetve olvashattad volna te is.

Tehát már 2006 előtt megvolt az egész M6-ra a szándék, az akarat és a pénz is rá. vagy legalábbis a finanszirozás elképzelés szintjén a PPP formában. Nyilván szakaszokban épült,a déli részek lettek készen a legkésőbb.

Előzmény: dimelo (49474)
radio100jozsi Creative Commons License 13 órája 0 0 49498

Az előzetes tervekkel ellentétben mégsem végeztek az M4-en az Üllői elkerülőn az elválasztó korlát visszaépítésével, így a belső sáv zárás nem került ma feloldásra. Most kedd délután ígértek, így a dugó hétfőn folytatódik.

kamant Creative Commons License 15 órája 0 0 49497
Avaar Creative Commons License 23 órája 0 0 49496

Így igaz. Viszont még mindig jobban bízom benne, mint egy olyan oldallal, ami nem ezzel foglalkozik. Nyilván ha nekem a biológiai felfedezésekről kéne cikket írnom (amihez nem értek), nem venném észre a pontatlanságokat, amiket leírok. 

Előzmény: dimelo (49495)
dimelo Creative Commons License 23 órája 0 0 49495

Szived joga.

Én is ránézek, kellő óvatossággal...

 

Mert ott is működik a copy/paste (from NIF)

Előzmény: Avaar (49494)
Avaar Creative Commons License 23 órája 0 0 49494

Végülis már most is el lehet jutni Varsóba csak gyorsforgalmi úton...Ausztrián és Németországon keresztül. Már elég régóta ez megy a gyorsforgalmi utakkal: tele vannak valótlan állításokkal a róluk szóló cikkek. Viszont a direkt ilyenekkel foglalkozó oldalak általában hitelesebbek (én a magyarepitok.hu-t szoktam sasolni, általában pontos információk vannak, nem találtam még nagyobb tévedést a két év alatt, mióta olvasom).

Előzmény: dimelo (49493)
dimelo Creative Commons License 24 órája 0 3 49493

Hogy mi az időszerű, az a legfelsőbb szinteken manipulált.

 

Íme egy friss propagandacikk (MTI-től átvett):

https://www.szoljon.hu/orszag-vilag/a-via-carpatia-utolso-magyarorszagi-szakasza-2021-vegeig-keszul-el-2212554/

 

Néhány idézet bizonyítja, hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal:

"2021 végére a Via Carpatia teljes, mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érintő magyarországi szakasza használható lesz."

https://www.google.com/maps/dir/%C3%81rt%C3%A1nd,+4115/Tornyosn%C3%A9meti/@47.8207448,20.8884851,9z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x474650211e2a3939:0x52fea25e6bb5d059!2m2!1d21.7568167!2d47.1241958!1m5!1m1!1s0x473f3b545d3f9fbd:0x400c4290c1e8dd0!2m2!1d21.2506927!2d48.5202757!3e0

 

Én kérek elnézést minden balf... újságíró miatt, aki kritikátlanul átveszi a messziről bűzlő FAKENEWS-okat!

 

Határtól-határig 220 km a teljes M4-M35-M3-M30 hossza.

 

 

"...lengyel infrastrukturális miniszter bejelentette: a Via Carpatia a dél-lengyelországi Rzeszów és a kelet-lengyelországi Lublin között épülő szakaszának köszönhetően

2022-ben egészen Varsóig lehet majd gyorsforgalmi utakon eljutni délkeleti irányból."

 

Az utolsó mondatot ki kell egészíteni: ...Lengyelországon belül.

 

Mert Ukrajnából és Szlovákiából nincs gyorsforgalmi csatlakozás...

 

Az E40 (M-10) Ukrajnában településeken vezet át szintbeli keresztezésekkel:

https://www.google.com/maps/dir/49.5921694,24.5754473/51.2108826,22.6557586/@49.9362826,23.3597867,2813m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A Szlovák-Lengyel kapcsolat (E371) állapota 150 km-en kilátástalan (mint már többször kitárgyaltuk)

https://www.google.com/maps/dir/49.0075788,21.2489479/50.0098809,21.9656284/@49.4692157,21.5781133,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

 

Mire gondolnak odafenn, amikor ilyeneket közöl az állami hírszolgálat?

 

Előzmény: oculus2 (49490)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 49492

Mindezt tudom. Csak akkor már nekem meg eszembe jutott az összes hiányzó Duna-híd, és megnéztem azt is, hogy ezek pótlása esetén milyen új főútvonali kapcsolatok válhatnának valóra. Természetesen ezt az általuk a forgalomba újonnan bekapcsolt utak szükség szerinti feljavításával (csak burkolaterősítés, vagy szélességi bővítés is, kitáblázás és burkolati jelhiányok kiegészítése jó minőségűre és megfelelően hiánytalan sűrűségűre).

 

(Itt a legtöbb esetben nem gyorsforgalmi utakban gondolkodtam, csak az újonnan létrehozható távolsági régióközi új másodrendű főútvonalak kifejlesztésére a meglévő régebbi utak felújításával és felbővítésével.)

Előzmény: Gyurma73 (49485)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49491

A tervezés időszakában:

Környezetvédelmi Minisztérium Természetvédelmi Hivatal Zoológiai Osztálya

Magyar Madártani Intézet

Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség

vagy a "helyi erő": Ökotoxikológiai Laboratórium

 

micsoda véletlenek...

 

Az érdek-azonosságból következő összeférhetetlenség eléggé nyilvánvaló... volt...

Előzmény: Thibczy (49489)
oculus2 Creative Commons License 1 napja 0 1 49490

Az M30 nagyon időszerű. A határon túli autópályához képest szégyenteljes kontraszt a 3-as út Szikszón túli szakasza. Nem is értem, hogy hogyan maradt ki ez a tranzitút a felújításból, szélesítésből, amit már 2 számjegyű utak jelentős részén is elvégeztek, akár 20-25 évvel ezelőtt.  

Előzmény: dimelo (49483)
Thibczy Creative Commons License 1 napja 0 1 49489

Ezt magyarázd meg a sötétzöldeknek is. Nem kis részben ők tehetnek arról, hogy az M0 befejezésére még reális céldátum sincs.

 

A pécsi helyzeten viszont már az is sokat segítene, ha Pécsvárad felől épülne egy átkötés az M6-ra.

Előzmény: dimelo (49488)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49488

Bp-től Mohácsig  balról nincsenek csatlakozó útjai (kivétel M8, 52, M9, 55)

 

mint egy félkarú rabló...

 

Jobb lett volna Szekszárd előtt az M9-cel közös szakaszon a Sióagárd-Bonyhád-Szászvár-Komló-Pécs-Bóly irány...

 

Ott jogos lett volna mind a 4 alagút...

Előzmény: Gyurma73 (49487)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 49487

Nem azért akarok hidakat higy azM6forgalma növekedjen,hanem.mert hidak amúgy is jellenek.

Abszurd dolog a kompozás .

Az M6 mondjuk nem a Duna mellett megy közvetlenül.

 

 

 

Előzmény: dimelo (49486)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49486

Van akinek minden kis megjegyzésről az Univerzum megreformálása jut az eszébe:)))

 

Az M6 viszonylatában, a rettenetesen drága kivitelezés és fenntartás mellett

újabb hidak építésével szeretnéd növelni a forgalmat.

Újabb százmilliárdokkal...

 

Reálisabb lenne elismerni, hogy az elhibázott nyomvonal miatt kudarcos az M6.

 

Eleve abszurd, hogy a Duna mellett halad, idehaza önmagát korlátozva...

A horvátokra és bosnyákokra rakják az M6 kihasználatlanságának terhét.

 

Tudom, tudom:

majd ha elkészül, jön a dramatizált nagyjelenet: ...így jártunk...

Előzmény: Gyurma73 (49485)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 49485

A délre fekvő hidakról írtam ami azM6forgalmát növelné.

Nem azt írtam hogy csak ezek hiányoznak.

Előzmény: Hírfigyelő (49484)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja -2 0 49484

Hiányzik ott jóval több is, nem csak pár... :

 

_________________________________________________________________________________________

 

Szob-Basaharc -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Tatabánya-Esztergom-Szob-Parassapuszta-Nagyoroszi-Dejtár-Balassagyarmat-Szécsény-Salgótarján)

 

Vác-Tahitótfalu (a párja, a Tahi-Tahitótfalu híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Nyergesújfalu-Esztergom-Vác-Galgamácsa-Aszód, ill. Nyergesújfalu-Esztergom-Vác-Vácrátót-Gödöllő-Pécel-Maglód-Vecsés-Gyál-Alsónémedi-Dunaharaszti-Dunanagyvarsány)

 

Tököl-Százhalombatta (a párja, a Dunanagyvarsány-Szigethalom híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Székesfehérvár-Gárdony-Százhalombatta-Szigethalom-Gyál-Vecsés-Maglód-Nagykáta-Jászberény)

 

Adony-Lórév (a párja, a Peregi Dunasor-Ráckeve híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Seregélyes-Adony-Ráckeve-Kiskunlacháza-Bugyi-Ócsa-Gyömrő-Nagykáta-Jászberény, ill. Seregélyes-Adony-Ráckeve-Kiskunlacháza-Bugyi-Ócsa-Gyömrő-Maglód-Pécel-Gödöllő)

 

Kalocsa-Gerjen -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Tolna-Kalocsa-Kiskőrös-Soltvadkert-Kecskemét-Szolnok)

 

Fajsz-Domboritelep -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Siófok-[7]-[M7]-[65]-Balatonkiliti-Tamási-[61]-[65]-Tolna-Fajsz-Hajós-[54]-Jánoshalma-Mélykút-[55]-Bácsalmás)

 

Újmohács-Mohács -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Barcs-Harkány-[58]-Siklós-Szajk-[57]-Mohács-Újmohács-Csátalja-Bácsbokod-Tataháza-[55]-Mélykút-Mórahalom-Szeged-[5]-[43]-Makó-Nagylak, ill. Barcs-Harkány-[58]-Siklós-Szajk-[57]-Mohács-Újmohács-Csátalja-Bácsbokod-Csávoly-[55]-Jánoshalma-Kiskunhalas-[53]-Kiskunmajsa-Kiskunfélegyháza-[5]-Lakitelek-[44]-Tiszakécske-Tiszabög-Szolnok-[4]-Törökszentmiklós-Fegyvernek-[34]-Kunhegyes-Tiszafüred-[33]-Polgár-[M3]-Nyíregyháza-Vásárosnamény-Beregsurány)

 

_________________________________________________________________________________________

 

 

* A vastagon szedett hidak lennének a forgalmi szempontból legfontosabb új hidak.; * A pirossal szedett részek pedig -- az általuk két összekötő út összekapcsolásával létrejövő kiteljesedő -- , és ezáltal az így újonnan létrejövő új távolsági(!) kapcsolati irányokat mutatják.;. *

Előzmény: Gyurma73 (49481)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49483

Tudod, hogy költői kérdés volt, de jó hogy egyetértünk.

2008-ban még csak olvastam a fórumot...

 

Sokszor leírtam már: én sem vagyok ellene semmilyen építésnek,

ha racionális, takarékos, prioritása és ütemezése objektív.

 

De újabban az egyéb szempontok kerülnek legelőbbre, a döntések nem mutatnak józanságot.

Ezekért joggal fogalmazódik meg kritika...

 

Jelenleg az országban 2 db 60 km-es szakasz épül (M30, M85) meg néhány nyúlfarkinca. (A félbehagyott M4 Tisza-híd külön eset)

 

De a fajlagos költségek 3 milliárdról már az 5 milliárd/km-t közelítik, vagy meg is haladják (M44 Szentkirály)

 

Minden évben minden beruházáson meg lehetne takarítani 0,5 milliárdot km-enként,

akkor évente 20-25 km-rel több 2x2 sáv épülhetett volna.

Csak az utóbbi 4 évben lehetne 100 km-rel hosszabb a bevételt is termelő gyorsforgalmi úthálózat.

 

Az elfogultság és az elvakultság közötti különbség is tapasztalható a fórumon.

Előzmény: bp01 (49479)
józsi24 Creative Commons License 2 napja 0 1 49482

Valojaban azert terveztek a szellem6ot, hogy megszerezzek pecset...

 

Aztan amazok azert epitettek meg, hogy megtarcsak pecset, a folegvarat...

 

De nemjott be a terv, elbuktak pecset...

 

szellem35/debregcen detto...

Előzmény: bp01 (49479)
Gyurma73 Creative Commons License 2 napja 0 0 49481

Pár híd hiányzik a Dunán.

Mohács,Paks,Ercsi térségéből.

Máris többen tudnák használni az M6 ost.

 

Előzmény: bp01 (49479)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 49480

Végre értem az ábrádat.

 

 

Előzmény: dimelo (49477)
bp01 Creative Commons License 2 napja 0 1 49479

"..de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)" 

 

Ezt a kérdést ne nekem tedd fel, anno én sem értettem egyet ezzel, lásd 12 éve:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=77830911&t=9013571

 

 

Az M6 lobbi egy sohasem véget érő sztori. Anno rejtett potenciálra hivatkozva meg tranzitforgalmat vizionálva erőltették az M6-ot, majd miután (ahogy az józan ésszel várható volt) nem lett számottevő forgalom arra fogták hogy nincs kész végig. Ha majd kész lesz végig akkor meg az M60 befejezetlenségére fogják a forgalom hiányát. Nem vagyok ellene az M6 befejezésének, de csodát nem várok a korábban említett okok miatt itt nem lesz 30ezres forgalom. 

 

"Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna)." Lehet, hogy viccnek szántad, de ennek is meg van az esélye. 

Előzmény: dimelo (49464)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49478

Ökotoxikológiai Laboratórium

 

Szélsőséges minősítéssel: "Setétződ" szemléletmóddal...

Előzmény: Bosanac (49475)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 1 49477

Ezt elég jól ismerem.

Konkrétan hülyének néztek a GKM-ben, amikor 2005 októberben jelezni bátorkodtam:

2007-ben Románia Eu-tag lesz és megindul az áradat.

 

Nem utólag, hanem akkor...

 

Itt egyfajta összefoglaló:

Összforgalom  +50 %

2005-ről 2007-re.

A többi a képen...

 

Van ettől durvább előzménye is, de nem kellene eltérni az M6 kapitális hibáitól.

Mivel évek óta több kamion jár a 42. úton mint az M6 autópályán.

 

Előzmény: ghosty9 (49476)
ghosty9 Creative Commons License 2 napja 0 0 49476

"Abban igazad van, hogy akkor még nem volt ilyen nagy a román tranzit.

 

De Románia 2007-ben EU tag lett... a többit tudjuk."

 

Tehát egészen konkrétan a mainak töredéke volt a román tranzit.

 

Utólag könnyű látni, hogy akkor mit kellett volna észrevenni -- akkor viszont ez egyáltalán nem volt nyilvánvaló. (Kivéve persze a leendő M4 mellett lakóknak, de nem a tisztánlátásuk, hanem a standard emberi elfogultság miatt.)

Előzmény: dimelo (49469)
Bosanac Creative Commons License 2 napja 0 0 49475

"De: emlékszel-e milyen intézet (laboratórium) működött a tervezés időszakában (2002-2006)

Kunffy kastélyban? (Fácánkert Puszta 1.)"

Milyen?

Előzmény: dimelo (49469)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49474

Remélem erre gondolsz:

 

A gazdasági és közlekedési miniszter 2007. november 21-én írta alá az  M6 Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti összesen mintegy 79 km-es autópálya szakaszok

köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést

a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt.-vel. A sikeres pénzügyi zárás után a projekt végleges nettó jelenértéke 266,1 Mrd Ft lett,

 

 

Véletlenül akkoriban (2005-2009) elég gyakran jártam "arra felé"...

 

Előzmény: aladar644 (49473)
aladar644 Creative Commons License 2 napja 0 0 49473
Előzmény: dimelo (49472)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 1 49472

Az internet nem felejt:

Baleset 2006. 06. 19. (hétfő)

3 héttel az őszödi beszéd után...

 

Tervezés:

A részletes környezeti hatásvizsgálat során, 2007 nyarán a Környezetvédelmi Hatóság jóváhagyta a pályázatot nyert Uvaterv alagút nélküli tervét.

Sokféle érdekből lett ez a torzszülött..

de semmiképpen nem egyidőben történt...

Előzmény: aladar644 (49467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!