Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 15 órája -6 0 52973

Szerintem ne aggódj, a jó öreg "minden szar" magyar alapmentalitás él, és élni fog. 

 

Nem szoktam erre a kérdésre egyértelmü választ kapni, igy most töled is megkérdezem: minden projektröl amiröl kiderül hogy szerintetek tul van árazva (hiszen fillérre pontosan tudjátok hogy minek mennyibe kéne kerülnie), azt azonnal leállitanátok? 

 

Igen vagy nem?

Előzmény: nyebojsza (52972)
nyebojsza Creative Commons License 17 órája -2 5 52972

Lehet, hogy már csak ő maradt itt kritikus, de lehet ő se tart ki sokáig... maradnak a hajbókolók... tiszta 70-es 80-as évek...

Előzmény: Mézgár (52971)
Mézgár Creative Commons License 20 órája -1 0 52971

Igyekszek türelmes lenni veled...

 

Ugyanigy teljesen felesleges 2 alagutepitest összahasonlitani anelkül, hogy ismerned a geológiai viszonyokat és milyen fúrási technológiát alkalmaznak. Föleg haladási sebességeket összehasonlítani nonszensz.

Előzmény: dimelo (52970)
dimelo Creative Commons License 21 órája -3 1 52970

Igyekszem érteni a humort...

De most nem nagyotmondó bajnokságon indulunk.

Az extrém városi beruházásokat semmi értelme vidéki autópályákkal hasonlítgatni.

 

Próbálok figyelni arra, hogy a példák azonos terepviszonyokat mutassanak be (M4-M6)

Számviteli axiómák: a következetesség, az összemérés és/vagy a Költség - haszon összevetésének elvei

 

Ám az M85 alagútjára nincs aktuális magyar párhuzam...

A pénzügyi részét már tavasszal kitárgyaltuk,

a most közölt információ az alagút fúrásának időtartamára vonatkozott... és az megbotránkoztató.

 

Egyben kényelmes hivatkozás a szlovák, bosnyák, horvát, vagy szerb, montenegrói alagút- és viaduktépítőknek.

Lehet, hogy nem is érdekli őket, van elég bajuk a terepviszonyokkal...

Előzmény: Mézgár (52968)
dimelo Creative Commons License 22 órája 0 1 52969

Dombok... biztos, hogy az M6 Bóly - Ivándárda szakaszra gondolsz?

 

https://www.google.com/maps/@45.8864967,18.5658535,3a,75y,342.01h,87.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOcNxqTWq_IpV1ZTTGxeQlg!2e0!7i13312!8i6656

 

Legnagyobb tszf. magasság 138 m... Töttös-Bezedek között

(M30 Szikszó 210 m)

 

 

Nem is értem, hogy miért kérdezed mikor jártam arra...(2019.10.18.)

Nem kell ahhoz odamenni, hogy meggyőződhess bármelyik térség domborzatáról (By Google - Earth, Maps)

Előzmény: Gyurma73 (52964)
Mézgár Creative Commons License 22 órája -1 0 52968

Persze, de szandekosan dobtam be igy. Szerintem a többseg megertette, mire-kire celoztam ezzel. Mondhatnam provokacio volt. A sok plulszt elnezve a többseg meg is ertette, mire gondolt a költö. Amugy meg barmilyen gyümölcs lehetett volna kedves dimelo.

 

A kisajatitas 56 millio € volt, 6,3 milliard Ft/km ment a kisajatitasra.

 

Amugy az A100-al a legnagyobb baj, hogy kitalaltak, ne egy nagy fövallalkozo legyen, hanem par szaz meteres szakaszokra osztva adtak oda kivitelezesre ki tudja mennyi vallalkozonak. Csusznak is vele, meg folyamatosan lesz egyre dragabb. Tipikus nemet mintaprojekt lett, mint pl. az uj berlini repter. A hasonlosag a 2 projekt között: ott sem volt fövallalkozo, a többiröl meg ugyis hallott mar mindenki, es ez egy utepitö forum.

Előzmény: RadiX (52963)
pentium10 Creative Commons License 1 napja 0 1 52967

Felkerult a Google Mapsre az M76-os https://www.google.com/maps/@46.6680314,17.2856662,13.75z 

dimelo Creative Commons License 1 napja 0 1 52966

Hey, nagyon szeretheted azt a sárga gyümölcsöt:)))

De az A100 nem narancs, hanem DINNYE...

Előzmény: Mézgár (52961)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 52965

5 éve épülnek az autópályák Montenegroban ,már akkor is láttam,azóta sem.adtak át egy métert sem.

Előzmény: dimelo (52960)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 52964

Valóban csak dombokon.

Nem tudom.mikor jártál arra .

Előzmény: dimelo (52959)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 2 52963

azért azt tegyük hozzá, hogy az A100 Berlin belterületén halad félkörben, kb mint ha nálunk a körvasút mentén épülne autópályagyűrű. Nálunk sem két fillér lenne a sok kisajátítás.

Előzmény: Mézgár (52961)
Jared- Creative Commons License 1 napja -1 4 52962

A napokban jött ki a Transparency által kiemelt figyelmet kapó M6-os Boly-Ivándárda szakasz tendere. Elég drága 20 km lesz. Meg hát ugye EU-s projekt. Két-három osztrák cég fogja épiteni.

 

https://transparency.hu/hirek/elkeszult-a-legfrissebb-jelentesunk-az-m6-os-autopalya-engedelyezesi-es-kiviteli-terveirol/

 

Szerintem legkésöbb most zárójelbe lehetne tenni ezt az állandó fillérbaszást ami ebben a threadben megy. Minden országban más és más költségek vannak. Nem ugyanannyi a munkaerö, nem ugyanannyiak a bérleti dijak, az ingatlanok árai, az adó mértéke, stb. Èrthetetlen miért kell ezen rugózni mindig.

 

Ès igen, aki nem totál elmbeteg az örül egy határidöre, saját forrásból megvalósuló M85-nek. Még akkor is ha szabályosan csak 110-el lehet majd menni rajta (gyakorlatban persze birná a 130-at is).

Előzmény: Mézgár (52961)
Mézgár Creative Commons License 1 napja -3 8 52961

Németországban meghosszabbítják az A100-as autópályát, kerek 3,2 km-t toldanak hozza. (Legalabb) 500 millio Euroba fog kerülni. Km-re es forintra atszamolva: 56,25 milliárd FT/km. (360 Ft-os árfolyammal számolva) 2013-ban kezdték építeni, talán 2022-ben elkészül.

 

Gondoltam bedobok egy narancsot az almák és körték közé.

dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 52960

Jogod van tévedni... (nekem is)

 

Tavasszal már erőteljesen kielemeztük, most mégis felszinesen "lokálpatriótáskodsz"...

 

4,6 km-ből 780 m az alagút. Ergo 3,82 km megépítése azonos költségű, mint bárhol a többi M85 szakaszon (3 milliárd/km)

Tehát a 44 milliárdos szakaszköltségből 11,5 milliárd jut a "sima" 2x2 sávra.

és 32,5 milliárd az alagútra.

41,66 milliárd Ft/km az alagút építési költsége.

 

Montenegróban 2 milliárd Ft/km...

 

A haladási sebességre nem is reagáltál, tehát hallgatólagosan elfogadtad.

 

Kritikus is lehetnél...

Mert Montenegróban 21 hónap alatt 2x4,8 km-t fúrtak át. (Ugyanabban az időszakban még további 4 alagutat is...)

440 munkanapon a haladási sebesség: 21818 milliméter/ nap

 

Légyszi, ezt vesd össze a 310 milliméter/nappal Sopronnál.

 

Mire lehetnénk büszkék és mihez kell az áldás?

 

Előzmény: Herodes68 (52955)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 52959

Alma - körte...

Ne akarj metróalagutat hasonlítani egy 20-30 m-es dombocska átfúrásához.

 

Az M6 semmiféle hegyen ne vezet át ezen a 20 km-es szakaszon. (Mégcsak hegyek közt sem...)

 

Az M44 hídja Lakitelek és Tiszakürt között épül.

Ez a 4,6 km nyugatra van tőle.

Teljesen abszurd, de Tiszakécske és Lakitelek kiskirályai kilobbizták...

Előzmény: Gyurma73 (52952)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 52958

Bocsi, elsiettem,

mondhatnám elbosz(niáz)tam:)

 

Montenegró autópályájának építése ettől függetlenül releváns.

Örülök, hogy megnézted a videót.

Előzmény: Gyurma73 (52953)
kamant Creative Commons License 2 napja 0 0 52957

Tegnapi M7-Fenékpuszta az M76-oson: https://youtu.be/4dOpSFIN39o

kustor Creative Commons License 2 napja 0 1 52956

M85 Csorna országhatár animáció:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eluQnUqZaVM&t=3s

Herodes68 Creative Commons License 2 napja -4 3 52955

Azért ha csúsztatni kell nem kell menned a szomszédba.

 

Egyrészt egy 780m-es alagút építési költségét ráosztani egy mindössze 4,6 km-es szakaszra nyilvánvalóan súlyosan torzító hatású.  Mi lenne ha az V. ütem mondjuk csupán 2km lenne? 100 Mrd/km-ről jajveszékelnél?

Előzmény: dimelo (52950)
Autobahn89 Creative Commons License 2 napja -2 1 52954

Rohadt drágák vagyunk ,de legalább lassúak :)

Azt a 4 évet én se értem M85 alagútnál. Az árat meg inkább hagyjuk is, már elégszer elszidtuk.

Előzmény: dimelo (52950)
Gyurma73 Creative Commons License 2 napja 0 0 52953

Montenegro.nem Bosznia.

Mondjuk Montenegroban egy.db autópálya nincs még.

A turizmus.miatt nagyon hiányzik nekik.

Előzmény: dimelo (52950)
Gyurma73 Creative Commons License 2 napja -1 1 52952

A 4es metro alagútja mennyi volt?

Az M6 az hegyek.közt megy délen.

Az m44 en hova esik.a.híd?

Előzmény: dimelo (52950)
kamant Creative Commons License 2 napja 0 0 52951

Ha jól emlékszem, tegnap a budaörsi Auchannál 339 volt, az M7-esen volt, ahol 415. Normál kutakon 365-370 körül láttam.

Előzmény: radio100jozsi (52943)
dimelo Creative Commons License 2 napja -2 0 52950

Sajnos -sajnos-nincs új a Nap alatt:

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2018/02/05/kilometerenkent-45-milliard-egy-sztradaert-amelyik-a-mezon-vegzodik/

 

" A magyar oldalon a beruházás teljes költsége alapján kilométerenként 14,4 millió euró, közel 4,5 milliárd forintos ár adódik. Az építési költség nettó 323,9 millió euró, ami 11 millió euró, azaz 3,4 mrd forint kilométerenkénti árat jelent. Az a tény, hogy a projekt sík területen valósul meg, alacsony költséget indokolna, de a 14,4 millió euró jóval meghaladja a magyarországi 2×2 sávos autópályák átlagos árát.

Ilyen finoman kérdezték meg az EU-bürokraták, mi kerülhet 4,5 milliárdba a lapályon."

 

Az ott és akkor 26 km építési költsége volt,

Most az M6 20 km-en "hozza" ezt az árszintet...

 

De van rosszabb: M44 Szentkirály - Lakitelek

https://magyarepitok.hu/utepites/2020/02/kiderult-ki-epiti-az-m44-es-kecskemet-kozeli-szakaszat

 

43-8 milliárd : 35 milliárd Ft-ból 4,6 km, azaz 7,6 milliárd/km

 

És ki ne hagyjuk a "megáldott" M85 alagutat:

44 milliárd/km. Azt olvasom, hogy egy év alatt fúrják át az egyik 780 métert.

 

Értelmezhető?   310 milliméter/munkanap... 0,3 m /(252 munkanap)

 

Már nem is részletezem, hogy 21 hónap (1,75 év) alatt fúrtak 4,8 km-es duplacsövet Boszniában...(2 milliárd Ft/km)

https://www.youtube.com/watch?v=sHQXwyNPgAs

 

ízelítő a video-n 4'11"-től

 

Előzmény: Aladár46 (52897)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 1 52949

Amennyire emlékszem egyik-másik lánc törzskártyával nem (vagy nem annyira) horror áron adja az üzemanyagot, a nagy céges flottákhoz tartozó járgányok szokták ezeket a kutakat használni...

Előzmény: Landsmann_ (52941)
nyebojsza Creative Commons License 2 napja -1 0 52948

Azért nem feltétlenül csak azoknak van szükségük az autópályán benzinkútra akik nem tankolnak meg előtte... Én pl. megszoktam, hogy az öreg Hondám országúton 6 liter körül fogyaszt. Hát simán nekivágtam a 350 km-nek a frissen átadott M3-ason (akkor még csak Polgárig volt meg)... és bizony 5 személlyel, meg 170-el nem 6 liter volt a fogyasztás... szemmel lehetett látni, hogy megy lefele a mutató, azt hittem lyukas a tank, de a tükörben nem láttam semmit... sehol a közelben benzinkút... lelassítottam 120-ra, de mintha soha nem akart volna vége lenni az autópályának... alig vártam, hogy Polgárra érjünk, persze ott se volt az út mellett benzinkút, de ott már visszamászott a mutató, és nem is álltunk meg csak Nyíregyházán... de ha még egy kicsit kellett volna menni autópályán benzinkút nélkül, sétálgathattam volna egy kanna benzinért.

Előzmény: Jared- (52938)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 0 52947

Köszi!

Előzmény: kamant (52946)
kamant Creative Commons License 3 napja 0 4 52946

Előzmény: rm40 (52934)
Jared- Creative Commons License 3 napja 0 7 52945

Tipikusan az a kérdés amiröl majd a piac gondoskodik. Ha megéri kutat rakni oda, akkor lesz is.

 

Engem az sokkal jobban érdekelne, hogy normális autópályaétkező miért nincsen Magyarországon. Amilyen pl az Autogrill vagy a Landzeit. Pl nem tudom elképzelni hogy egy Trófeának ne érné meg berendezni egy "all you can eat"-et mondjuk az M0-n. Mégis csak a hülye Meki van... 

Előzmény: radio100jozsi (52943)
RadiX Creative Commons License 3 napja 0 0 52944

Derecskénél a komplex pihenőben ott a benzinkút helye, csak legyen aki megépíti és üzemelteti. Debrecennél az Auchan kút nincs 3 kilométerre a pályától.

Előzmény: Landsmann_ (52941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!