Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License most 0 0 49483

Tudod, hogy költői kérdés volt, de jó hogy egyetértünk.

2008-ban még csak olvastam a fórumot...

 

Sokszor leírtam már: én sem vagyok ellene semmilyen építésnek,

ha racionális, takarékos, prioritása és ütemezése objektív.

 

De újabban az egyéb szempontok kerülnek legelőbbre, a döntések nem mutatnak józanságot.

Ezekért joggal fogalmazódik meg kritika...

 

Jelenleg az országban 2 db 60 km-es szakasz épül (M30, M85) meg néhány nyúlfarkinca. (A félbehagyott M4 Tisza-híd külön eset)

 

De a fajlagos költségek 3 milliárdról már az 5 milliárd/km-t közelítik, vagy meg is haladják (M44 Szentkirály)

 

Minden évben minden beruházáson meg lehetne takarítani 0,5 milliárdot km-enként,

akkor évente 20-25 km-rel több 2x2 sáv épülhetett volna.

Csak az utóbbi 4 évben lehetne 100 km-rel hosszabb a bevételt is termelő gyorsforgalmi úthálózat.

 

Az elfogultság és az elvakultság közötti különbség is tapasztalható a fórumon.

Előzmény: bp01 (49479)
józsi24 Creative Commons License 30 perce 0 0 49482

Valojaban azert terveztek a szellem6ot, hogy megszerezzek pecset...

 

Aztan amazok azert epitettek meg, hogy megtarcsak pecset, a folegvarat...

 

De nemjott be a terv, elbuktak pecset...

 

szellem35/debregcen detto...

Előzmény: bp01 (49479)
Gyurma73 Creative Commons License 1 órája 0 0 49481

Pár híd hiányzik a Dunán.

Mohács,Paks,Ercsi térségéből.

Máris többen tudnák használni az M6 ost.

 

Előzmény: bp01 (49479)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 0 49480

Végre értem az ábrádat.

 

 

Előzmény: dimelo (49477)
bp01 Creative Commons License 14 órája 0 1 49479

"..de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)" 

 

Ezt a kérdést ne nekem tedd fel, anno én sem értettem egyet ezzel, lásd 12 éve:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=77830911&t=9013571

 

 

Az M6 lobbi egy sohasem véget érő sztori. Anno rejtett potenciálra hivatkozva meg tranzitforgalmat vizionálva erőltették az M6-ot, majd miután (ahogy az józan ésszel várható volt) nem lett számottevő forgalom arra fogták hogy nincs kész végig. Ha majd kész lesz végig akkor meg az M60 befejezetlenségére fogják a forgalom hiányát. Nem vagyok ellene az M6 befejezésének, de csodát nem várok a korábban említett okok miatt itt nem lesz 30ezres forgalom. 

 

"Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna)." Lehet, hogy viccnek szántad, de ennek is meg van az esélye. 

Előzmény: dimelo (49464)
dimelo Creative Commons License 16 órája 0 0 49478

Ökotoxikológiai Laboratórium

 

Szélsőséges minősítéssel: "Setétződ" szemléletmóddal...

Előzmény: Bosanac (49475)
dimelo Creative Commons License 16 órája 0 1 49477

Ezt elég jól ismerem.

Konkrétan hülyének néztek a GKM-ben, amikor 2005 októberben jelezni bátorkodtam:

2007-ben Románia Eu-tag lesz és megindul az áradat.

 

Nem utólag, hanem akkor...

 

Itt egyfajta összefoglaló:

Összforgalom  +50 %

2005-ről 2007-re.

A többi a képen...

 

Van ettől durvább előzménye is, de nem kellene eltérni az M6 kapitális hibáitól.

Mivel évek óta több kamion jár a 42. úton mint az M6 autópályán.

 

Előzmény: ghosty9 (49476)
ghosty9 Creative Commons License 18 órája 0 0 49476

"Abban igazad van, hogy akkor még nem volt ilyen nagy a román tranzit.

 

De Románia 2007-ben EU tag lett... a többit tudjuk."

 

Tehát egészen konkrétan a mainak töredéke volt a román tranzit.

 

Utólag könnyű látni, hogy akkor mit kellett volna észrevenni -- akkor viszont ez egyáltalán nem volt nyilvánvaló. (Kivéve persze a leendő M4 mellett lakóknak, de nem a tisztánlátásuk, hanem a standard emberi elfogultság miatt.)

Előzmény: dimelo (49469)
Bosanac Creative Commons License 18 órája 0 0 49475

"De: emlékszel-e milyen intézet (laboratórium) működött a tervezés időszakában (2002-2006)

Kunffy kastélyban? (Fácánkert Puszta 1.)"

Milyen?

Előzmény: dimelo (49469)
dimelo Creative Commons License 19 órája 0 0 49474

Remélem erre gondolsz:

 

A gazdasági és közlekedési miniszter 2007. november 21-én írta alá az  M6 Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti összesen mintegy 79 km-es autópálya szakaszok

köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést

a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt.-vel. A sikeres pénzügyi zárás után a projekt végleges nettó jelenértéke 266,1 Mrd Ft lett,

 

 

Véletlenül akkoriban (2005-2009) elég gyakran jártam "arra felé"...

 

Előzmény: aladar644 (49473)
aladar644 Creative Commons License 20 órája 0 0 49473
Előzmény: dimelo (49472)
dimelo Creative Commons License 20 órája 0 1 49472

Az internet nem felejt:

Baleset 2006. 06. 19. (hétfő)

3 héttel az őszödi beszéd után...

 

Tervezés:

A részletes környezeti hatásvizsgálat során, 2007 nyarán a Környezetvédelmi Hatóság jóváhagyta a pályázatot nyert Uvaterv alagút nélküli tervét.

Sokféle érdekből lett ez a torzszülött..

de semmiképpen nem egyidőben történt...

Előzmény: aladar644 (49467)
nyebojsza Creative Commons License 21 órája 0 0 49471

Persze, hogy nem lesz üres, hisz aki Tószeg vagy Martfű felől megy az M4-re, az ott fog menni, plussz az ipari parkban dolgozók... de nem lesznek románok meg ukránok...

A "csáklya-híd"-nak meg még nyoma sincs, szerintem az még csak lobbi szinten van.

Előzmény: dimelo (49465)
dimelo Creative Commons License 22 órája 0 0 49470

Tollernek is és sajnos a balesetnek is...

 

Ki lett volna, aki leállítja, megváltoztatja... abban a helyzetben?

 

Az EKF csak ürügy volt...

Előzmény: aladar644 (49467)
dimelo Creative Commons License 22 órája 0 2 49469

Abban igazad van, hogy akkor még nem volt ilyen nagy a román tranzit.

 

De Románia 2007-ben EU tag lett... a többit tudjuk.

Horvátország csak 2014-től.

Ha számít egyáltalán a tranzit, akkor nagyon erős kettős mérce van - volt az M6 javára.

 

Ha csak Pécs (Szekszárd) számít, akkor rosszul választották a nyomvonalat. De a kettőt összehozni optimálisra, az láthatóan sikertelen...

 

Ezzel példával plasztikusan lehet érzékeltetni.

2,5 km-es fölösleges körív - kurfli - Fácánkert körül...

Amikor az M6 autópályát úgy tekergetik, hogy a 63. útnak legyen csomópontja és Szedresnek elkerülője... (ORSZÁGOS REKORD: 631. elkerülő út forgalma 720 gépjármű, benne 189 teherkocsi)

és, hogy Fácánkertről ne is lehessen felhajtani az M6-ra , csak 15 km-es kerülővel észak felé.

Hogy Fadd-ról 9 km (és Tolnáról 10 km) az északi felhajtó, de 20 km-t kell menni, hogy a légvonalban 10 km-re lévő 63. útra át lehessen menne, ha arra van az uticél.

https://www.google.com/maps/dir/46.4654335,18.8254248/46.4748042,18.6846555/@46.4697205,18.7243689,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ahelyett hogy:

Lehetett volna: 2,5 km-rel rövidebb M6...

4-5 km-rel rövidebb felhajtó Tolna és Fadd számára...

Eggyel kevesebb csomópont az M6-on.

11 km-es összekötő út Fadd és Szedres között a 63 -M6-6. utak komplex kiszolgálásával. (4,6 km-t építettek, de látható kudarc a 631. elkerülő)

 

A kör(ív) közepén Fácánkert is közelebbi kapcsolathoz jutott volna...

 

 

De: emlékszel-e milyen intézet (laboratórium) működött a tervezés időszakában (2002-2006)

a Kunffy kastélyban? (Fácánkert Puszta 1.)

 

Előzmény: ghosty9 (49466)
troglodita Creative Commons License 22 órája 0 0 49468

na igen, inkább Gyurcsi "pécsisége", no meg a Kulturális Fővárosi cím volt a lényeges

Előzmény: aladar644 (49467)
aladar644 Creative Commons License 22 órája 0 0 49467

A Toller balesetnek semmi köze nem volt az M6-os priorításához,mivel egyidőben kezdődött a konkrét építkezés a baleset bekövetkeztével. Tollernek, és az akkori pécsi lobbynak viszont nyilván volt,de jóval korábban,mert mint tudjuk az építkezés a döntés után akár évekkel indul.

Előzmény: ghosty9 (49466)
ghosty9 Creative Commons License 23 órája 0 0 49466

"Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb..."

 

Meg azért tekerjünk vissza kicsit az időben, akkor még nem volt román tranzit (oké, valamennyire nyilván létezett, de a mainak a töredéke volt a volumene). Akkor a 6-os főút volt a halálút; tök érthető volt, hogy tizenöt éve a 6-os kapott prioritást.

 

(Viszont így, hogy legyen pálya Pécsre, de azért elsősorban Pestről induljon -- na így sikerült elcseszni a vonalvezetést; igazából nem az igazi alternatíva az M6+M60 egy Pest-Pécs útvonalon.)

Előzmény: dimelo (49464)
dimelo Creative Commons License 24 órája 0 0 49465

Rendben,

tudod, hogy lesz másik híd (Csáklya utca),

és Szanda elkerülő is - egyszer.

 

Ettől még nem lesz üres a déli elkerülő.

 

Még 2 év és megtudjuk:)))

 

Előzmény: nyebojsza (49463)
dimelo Creative Commons License 24 órája 0 0 49464

Legtöbbször egyetértünk, a lényegben most is.

 

Csakhogy nem tudok szó nélkül átsiklani néhány megállapításodon, még az okokként felsorolt tények ellenére sem.

 

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4.

Ez igaz, - szerintem is -, de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)

Illetve: Miért lehet az M4-et 3 féle paraméterrel építeni, ha mindenki számára evidens, hogy a most épülő utaknál nagyobb forgalmú útvonal ma is?

 

Az M6 az M1, M5-nek nem lesz vetélytársa (M5 alter, csak havaria esetén)

Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb...

 

Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják.

Igaznak tűnik, ma még. Azt most is érzékeljük, hogy Bécs irányába sokkal több bosnyák utazik, mint Prága felé...

De csak addig használja majd az M6-ot, amíg az M9 lobbi el nem éri a célját. (ekkor megoszlik, no persze: 20 év)

 

ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.

Ezzel a Baranya M6 lobbit idegesítheted, még kiderülhet, hogy kamuztak?

Persze bizonyíték csak az M6 átadása után lesz, akkor meg már mindegy - széttárják a karjukat - így jártunk...

 

Engedelmeddel az utolsó mondatokat lefordítom - M4-re:

Szükség lenne Románián át egészen Ukrajnáig kiépíteni, illetve Odessán át egészen Volgográdig. Erre azonban a következő 80-100 évben nem sok az esély.

Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna).

 

De még rémítőbb opció: az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog a Föld...

 

 

 

Előzmény: bp01 (49460)
nyebojsza Creative Commons License 24 órája 0 0 49463

A kamionok, meg általában a tranzitosok úgy is fizetnek, akkor a 2x2 sávot fogják használni (kivéve amelyik az ipari parkba megy), a déli elkerülő felszabadul :)

Viszont a délről jövő ingázókon semmit nem segít, csak ha lenne egy második híd be a városba, de sokan már most is a kórház felé kerülnek.

Viszont hiába van akárhány híd, amíg mindenki autóval hozza-viszi a gyerekét iskolába, meg szakkörre, meg edzésre... addig mindig lesznek csúcsok meg dugók...

Előzmény: dimelo (49461)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49462

P? 

Azaz KözéP-Magyarország = Budapest és Pest megye

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49457)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 49461

Akkor annál fontosabb lesz az északi elkerülő (díjfizetése)

Előzmény: nyebojsza (49455)
bp01 Creative Commons License 1 napja 0 2 49460

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4. Ennek két fő oka van:

  • nem fűződik hozzá akkor népességű és vásárlóerejű terület ami végig több tízezres forgalmat generálna,
  • elsősorban a Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják. Északra (Lengyelország felé) pedig gondolom nincs számottevő forgalom. 

Ráadásul déli irányba egy "zsákutcába vezet", ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni. 

Szükség lenne Bosznián át egészen az Adriáig kiépíteni, illetve Podgoricán át egészen Tiranáig. Erre azonban a következő 30-40 évben nem sok az esély. Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Bosznia-Hercegovina (vagy Montenegró és Albánia). 

 

 

Előzmény: dimelo (49429)
Gyurma73 Creative Commons License 1 napja 0 0 49459

Sajnos pesten nincs körgyűrű.

Előzmény: Avaar (49456)
nyebojsza Creative Commons License 1 napja 0 0 49458

akkorát azért senki nem fog kerülni, ha nem megy a Tiszaliget felé, akkor megy a kórház felé

Előzmény: Avaar (49456)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 1 napja 0 0 49457

...a P lemaradt az ábráról...

Előzmény: dimelo (49452)
Avaar Creative Commons License 1 napja 0 0 49456

Időszakfüggő, de ettől függetlenül természetesen mindenkinek jól fog jönni. Problémás időszakokban talán még a 32-442 is megéri majd erre a Belvárosi híd helyett, ezzel ott is kialakul majd egy körgyűrű, mint jelenleg Budapesten, Kecskeméten, Székesfehérváron, valamint Veszprémben. 

Előzmény: nyebojsza (49455)
nyebojsza Creative Commons License 1 napja 0 0 49455

a 32-46 meg vissza, az nem 10-15 perc, a belvárosi Tisza-híd miatt az inkább 20-30, vagy több

Előzmény: dimelo (49449)
Avaar Creative Commons License 1 napja 0 0 49454

Én a 2022-t azért írtam biztos pontnak, mert lehet, hogy egy esetleges új kormány máshogy gondolná. Ha nem lesz kormányváltás, vagy az új kormányt nem zavarná a dolog, akkor bizony sok idő lesz ez még, hónapokban talán 3 számjegy. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!