Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 54417

Na ez viszont örvendetes dolog, végre tesznek a környezetbarát megoldásokért, és még a vele készített aszfalt minősége is tartósabb lesz!!! ;-)!

Előzmény: fjfox (54413)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 1 54414

Hát, aprópénz vagy sem, de mindenesetre kettős hasznot hoz(hatna): 1./ Az újrahasznosított mennyiséggel több bitumenje és aszfaltja lenne az útépítőknek; és 2./ Ennyivel kevesebb veszélyes hulladék veszélyeztetné és szennyezné el érzékeny természeti környezetünket.

És ha már pénzről van szó, itt van egy régi de igaz mondás: "Aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli!".

 

OFF --  ((A lélegeztetőgépekre inkább nem reagálnék, de annyit meg kell jegyeznem erről, hogyha csak jóval kevesebb lélegeztetőgépünk lett volna annál mint amennyit beszereztünk, akkor vajon mennyivel több embertársunk halt volna meg... ? :-O!))  -- ON

Előzmény: rasavsoram (54412)
fjfox Creative Commons License 1 napja 0 0 54413
Előzmény: Hírfigyelő (54411)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 54411

Ja igen, ilyen egy szegényebb ország úthálózata...   Azért lehetne mit tenni akkor is, ha nem túl sok a pénzünk erre. De mivel nem a gépparkkal van a baj (aszfaltozó gépek, trinklerek, stb.-k akadnak bőven), hanem az aszfalt az aminek a négyzetméterenkénti ára a fellegek felett meg a csillagok környékén mozog, ezért Magyarországon az aszfalthoz való hozzájutás anyagi feltételein kellene segíteni. -->

--> Például úgy, hogy ott van az autós és egyéb gépparkból kikerülő rengeteg fáradtolaj és gumiabroncs-hulladék, és mivel az aszfalt főleg bitumen és andezit vagy bazalt megfelelő részarányú keveréke, és a bitumen pedig éppúgy a kőolaj-feldolgozóipar terméke mint a gépolajok és az autógumik, ezért nem kell mást tenni, minthogy -- (az amúgy is csak a természeti környezet terhére szemétként szétszórt!!) -- fáradtolajat és gumiabroncs-hulladékot elvinni a két legnagyobb magyarországi kőolajipari és kőolaj-finomító üzemegységbe, a Tiszaújvárosban lévő TVK-ba (régebbi és újabb nevei: TVK, Olefin Művek), és a Százhalombattán lévő másik nagy kőolaj-finomítóba, és a megfelelő vegyi átalakításokkal a fáradtolajat és az autógumi-hulladékot bitumenné átalakítva feldolgozni, amiből aztán az útjavítóknak bőven juthatna ebből a kőolajfínomítókban újrahasznosítás útján visszanyert bitumenből, ami az aszfalt egyik fő összetevője.

 

Ha szegény ország vízzel főz mert nincs több pénze, akkor tessék neki a hulladékfeldolgozásból újra kinyerhető bitument kinyerni és az is megbecsülni mint -- (!számunkra könnyebben!) -- elérhető alapanyagot!

 

Ezzel egyrészt mindjárt több bitumenünk lenne az aszfaltgyártáshoz, és a természeti környezetünk is megszabadulna egy csomó veszélyes hulladéktól*1. Andezitünk és bazaltunk meg van bőven a Balaton-felvidéki tanúhegyek bazaltbányáiból, a Medves-hg.-ből és a Zempléni-hg.-ből, meg még a Mátra-hg.-ből is.

 

((*1: Kőolajszármazék-alapú veszélyes hulladékokból adó problémák: Nemrég kapták el pl. a rendőrök azt a fickót, aki tonnaszámra vagy hektoliterszámra öntötte bele a fáradtolajat a Ráckevei-Dunaágba, temérdek bajt okozva ezzel!!! ----> Ennek az olajnak is lehetett volna ettől jobb helye is: kőolajfinomítókban történő újrahasznosítás, pl. akár bitumenné is!))

Előzmény: rasavsoram (54410)
rasavsoram Creative Commons License 1 napja 0 1 54410

"A több mint 30 ezer kilométeres úthálózat korszerű színvonalához éves szinten legalább 1000-1500 kilométer felújítására lenne szükség. Ráadásul óriási kilengések voltak tapasztalhatók e téren, az 1000 kilométeres feltételt az elmúlt húsz évben mindössze kétszer sikerült meghaladni." https://www.vg.hu/kozelet/kozeleti-hirek/jokora-lemaradast-dolgozna-le-a-kozut-2-3757633/Ezért olyan trágya minőségűek a magyar utak, mert még annyi pénzt sem tudnak rájuk fordítani, amely a szinten tartást biztosítaná. Nincs pénz, nincs posztó!: "a múlt évre vonatkozó éves deficit 5548,6 milliárd forint lett" Több mint 5000 milliárd lett a tavalyi hiány
"Elszállóban az idei költségvetési hiány Májusban 269 milliárd forintos hiányt termelt a költségvetés központi alrendszere, így az első 5 havi egyenleg már -1312,6 milliárd forintot mutat " Elszállóban az idei költségvetési hiány Ha csak úgy el lehet tapsolni a semmire közel 7000 milliárdot másfél év alatt, akkor nekem ne mondja senki, hogy nincsen 200-300 milliárd forint évente az utak felújítására.

dimelo Creative Commons License 2 napja 0 2 54409

Minden nap csepegtet(nek) valami újdonságot:)))

https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/maris-van-erdeklodo-az-autopalya-koncessziora-3849722/

 

Valakik nem ismerik a valóságot?

"M81-es autóút M8-as sztrádáig tartó szakaszának meghosszabbítása, valamint egy teljesen új,

az M1-et Székesfehérvár és Kecskemét érintésével az M5-tel összekötő útszakasz is szerepel azok között a beruházások között"

 

A magát komolynak tartó sajtótól elvárható lenne a helyismeret... (A kékkel jelölt mondatrész teszi hiteltelenné)

 

De az EU-s magyarázkodás is sántít:

" ezek azok a projektek, amelyekhez nem sikerült uniós forrást szerezni sem a helyreállítási alap (RRF), sem pedig a következő hét év költségvetésének terhére.

Brüsszel nem csak a magyar közúti projektekkel elutasító, általánosságban elmondható, hogy a 2020-ban lezárult fejlesztési ciklust követően a gyorsforgalmi – tehát

az autópálya, a gyorsút és az autóút – hálózat bővítésére nem, vagy csak korlátozottan állnak rendelkezésre EU-s pénzek a tagállamok számára."

 

Ehhez képest a románok...csak a helyreállítási alapból építenek ennyit (kék)

Előzmény: rm40 (54406)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2 napja 0 0 54408

De jó lesz nekik! :-)

Előzmény: Aladár46 (54407)
Aladár46 Creative Commons License 2 napja 0 0 54407

Év végig be lesz húzva.

Előzmény: rm40 (54406)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 0 54406
Előzmény: rm40 (54403)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 3 54405
rm40 Creative Commons License 4 napja 0 0 54404
rm40 Creative Commons License 4 napja 0 1 54403
Előzmény: dimelo (54399)
Hírfigyelő Creative Commons License 4 napja 0 0 54402

Na most akkor ez még csak erősíti annak a burkolaterősítési méretezésnek a létjogosultságát, amit leírtam.

 

A linkedben lévő cikk szerint az öttengelyes járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömeg max. 40 t. tömegterhelés.

Amit meg én javasoltam az az, hogy a komoly kamionforgalmat viselő fontosabb főutakat 60 t tömegterhelésre (= vagy súlyterhelésre, mindegy)erősítsék meg a burkolatukat.

 

A 60 tonnás terhelhetőség 20 tonnával nagyobb a 40 tonnánál, így a 60 tonnára megerősített útburkolat nagyon hosszú élettartamot fog megérni!!

Előzmény: Herodes68 (54396)
rm40 Creative Commons License 5 napja 0 0 54401
20-as vonal Creative Commons License 5 napja 0 1 54400

Szerintem a hálózat továbbra is kincstári tulajdon marad.De várjuk meg a végét.

Előzmény: dimelo (54399)
dimelo Creative Commons License 5 napja -2 3 54399

Megvárnám a tendergyőztest és a koncessziós díj összegét is.

 

Ajánlatok/jelentkezések benyújtási határideje vagy pályázat beérkezési határidő

Dátum: 05/07/2021

 

Addig: ez a nemzeti vagyon kiárusítása!

 

Előzmény: Aladár46 (54398)
Aladár46 Creative Commons License 5 napja 0 0 54398

Pedig ez az elmúlt 30 év híre az autópálya/autóút fenntartásban/építésben. Gyökeresen fogja megváltoztatni a fejlesztés menetét és ütemezését.

 

 

 

Koncessziós hirdetmény

Elnevezés:

Gyorsforg.úthál.fejleszt.,felújít.,üzem.,fenntart.

Rövid meghatározás:
Szerződés meghatározása: A gyorsforgalmi úthálózatra vonatkozó tervezési, felújítási, építési, üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozását magába foglaló koncessziós szerződés.
Szerződés tárgya: A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének és felújításának, valamint üzemeltetésének és fenntartásának feladatai koncessziós szerződés keretében.

A közbeszerzés ismertetése:
Magyarországi többségében meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemek tekintetében (ca. 1662 km alaphálózat + 381 km kiegészítő hálózat) tervezési, felújítási, építési, ennek ellenőrzési, továbbá üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozására vonatkozó feladatok ellátása rendelkezésre állási díj és szolgáltatási díj fizetése mellett, az üzemeltetésbe adás időpontjától a koncessziós időszak (35 év) lejártáig.
A hálózati elemek tételes bemutatását és megjelölését (alap + kiegészítő mennyiség) a részvételi dokumentumok tartalmazzák.
Elvárt beruházási időszak: 10 év; Indítás: Első beruházási ütem finanszírozásának rendelkezése állása (maximum a szerződéskötést követő 12 hó)
A projekt főbb műszaki és mennyiségi paraméterei:
1. Tervezés - Tanulmányterv, engedélyezési és kiviteli, továbbá organizációs tervek készítése, környezetvédelmi hatástanulmány és engedélyezési dokumentációk összeállítása és megszerzése a jogszabályok szerinti tartalommal tervezetten 545 km gyorsforgalmi út felújítása, építése kapcsán.
2. Felújítás (Kezdeti - Koncessziós szintre hozás; lásd KD) - Jogszabályi és SLA szintnek megfelelő módon tervezetten 538 km gyorsforgalmi út felújítása.
3. Építés - Jogszabályi és SLA szintnek megfelelő módon (elsődlegesen 2x2 forgalmi sávos fizikai elválasztással rendelkező) tervezetten 273 km gyorsforgalmi út bővítése, továbbá tervezetten 272 km gyorsforgalmi út kiépítése (elsősorban hajlékony / félmerev pályaszerkezettel) a kapcsolódó műtárgyakkal (100 db-ot meghaladó híd, felüljáró, aluljáró); Ennek keretében várhatóan 1 db, 90 m szabad nyílású várhatóan acél/öszvér szerkezetű folyami híd építése). Főbb mennyiségek tekintetében lásd KD.
4. Műszaki ellenőrzés - Felújítással és építéssel érintett tervezetten 1083 km gyorsforgalmi út 266/2013. (VII.11.) Korm. rendelet szerinti műszaki ellenőrzése a beruházások megfelelőségének biztosítása érdekében.
5. Üzemeltetés, karbantartás - Az üzemeltetésbe vett, továbbá felújított és megépített hálózati elemek jogszabályok (6/1998. (III. 11.) KHVM rendelet) és SLA szintnek megfelelő üzemeltetési és karbantartási feladatainak ellátása összességében 1662 km gyorsforgalmi út kapcsán.
6. Finanszírozás - A beruházási és üzemeltetési program finanszírozásának biztosítása Ajánlattevő feladata.
7. Egyedi Állami elrendelések teljesítése (tervezési, kivitelezéi munkák, szolgáltatások) a Kbt. előírásaival összhangban.
Kiegészítő (feltételes) mennyiségek / hálózati elemek:
A fentiekben rögzített feladatok ellátása további tervezetten 381 km gyorsforgalmi hálózati elemek tekintetében. (A feltételes mennyiség lehívásának, igénybevételének részletszabályait az ajánlattételi szakaszban kiadott közbeszerzési dokumentumok szabályozzák.)
Az előzetes műszaki leírást és műszaki információkat a részvételi szakasz közbeszerzési dokumentuma tartalmazza azzal, hogy a teljeskörű műszaki leírás (műszaki + szakmai információk + elvárások/SLA) és a részletes szerződéses feltételek az ajánlattételi szakasz közbeszerzési dokumentumában kerülnek meghatározásra.
Nyertes Ajánlattevő köteles a hálózati elemek üzemeltetéséhez szükséges eszközök (ingó / ingatlan), készletek tulajdonjogának, illetve használati jogának megszerzésére, ideértve egyéb szükséges vagyonelemeket és erőforrásokat (üzletágátruházás keretében) az ajánlattételi dokumentációban rögzítettek szerint.
A jelen koncessziós beszerzési eljárás során ajánlatkérőként eljáró Nemzeti Koncessziós Iroda az egyes koncesszióköteles tevékenységek tekintetében az illetékes ágazati miniszteri feladatok ellátásáról szóló 495/2020. (XI. 11.) Korm. rendelet 1. §-a és 1. melléklete 5. pontjában foglaltak alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti miniszter közreműködőjeként jár el.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:298194-2021:TEXT:HU:HTML

Előzmény: nyebojsza (54392)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 5 napja 0 0 54397

...és akkor odatesznek egy képet, amelyik egy 6 tengelyest mutat és amelyikre nincs fölötte szabvány...

Előzmény: Herodes68 (54396)
Herodes68 Creative Commons License 5 napja 0 0 54396

Még mindig nem tudod elég jól :)

 

Ez talán segít az értelmezésben:

https://www.hbl.hu/teherauto-ossztomeg-tengelyterheles

 

Mindkét alkalommal figyelmen kívül hagytad a számításaidnál a tengelycsoport létezését.

 

Előzmény: Hírfigyelő (54394)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 napja 0 0 54395

jav.: Ez, a vontató és a vontatmány tengelyszámait összeadva, összesen 5 db tengely. Ha egyenként minden tengely 11,5 tonnát visel, akkor az 5 db tengely együttesen 5×11,5=57,5 tonnát hordoz.

(szorzójelet! akartam írni)

Előzmény: Hírfigyelő (54394)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 napja 0 0 54394

Tudom én azt jól. És egy kamionnak hány tengelye is van? A kamion ugyebár a nyergesvontató kategória. Ez teherfuvarozáskor mindig két fő részből áll, a vontatóból és a vontatmányból. Ebből a vontatónak két tengelye van, egy a vezetőfülke súlyát, egy pedig a mögötte lévő nyeregszerkezet súlyát viseli. A vontatmány az általában egy konténerdoboz alakú járműszerelvény, amely az elején stabilan rögzíthető vontatócsatlakozóval csatlakozik a vontatóhoz, és hátul pedig három tengelye van, melyen ikerkerekek vannak, és amelyekből egy mindig az alaphelyzetében az útburkolattól elemelt rásegítő-kerék.

 

Ez, a vontató és a vontatmány tengelyszámait összeadva, összesen 5 db tengely. Ha egyenként minden tengely 11,5 tonnát visel, akkor az 5 db tengely együttesen 5÷11,5=57,5 tonnát hordoz.

Ezért írtam azt, hogy a komoly kamionforgalmat viselő főutak (és csaknem mindegyikük ilyen!!!) burkolatát min. 50-60 tonnaterhelhetőségűre, de inkább 60 tonnaterhelhetőségűre kell(ene) megerősíteni!!

Előzmény: RadiX (54391)
rm40 Creative Commons License 5 napja 0 0 54393
nyebojsza Creative Commons License 6 napja -2 6 54392

És közben elmútnyócéveznek...

Előzmény: Aladár46 (54389)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 5 54391

A 11.5 tonna terhelhetőség az tengelyenként van, te nagyon okos.

Előzmény: Hírfigyelő (54390)
Hírfigyelő Creative Commons License 6 napja -6 0 54390

Most lehet hogy abban van -- tökéletes állapotban -- , sőt, készséggel el is hiszem!

 

Én viszont a Hírfigyelő (54383)-ban a 32-es 2017 szeptember-októberi állapotáról beszélek. Akkor láttad volna csak aztán... ! Akkor brutálisan ramaty volt... .. !! :-O

 

Az az igazság, hogy azért tart minden javítás csak max. 2-3 évig amíg jó marad az útburkolat és el nem kezd romlani, mert a felújítások során csak a 11,5 tonnás súlyterhelhetőségig erősítik meg a burkolatokat, miközben a komolyabb kamionok ami leterhelik és tönkreteszik azokat, 30-40 tonnákat is visznek a szállításaik során... !!

Ha viszont a burkolatfelújítás során a burkolaterősítés 50-60 tonnaterhelhetőségig lenne megerősítve, az volna csak az igazán jó megoldás, mert akkor min. 15-20 évig nem tudná őket széttaposni egyetlenegy kamion sem!!!

Előzmény: fetamas (54387)
Aladár46 Creative Commons License 6 napja 0 2 54389
Thibi Creative Commons License 2021.06.13 0 0 54388

Régen a Szolnok-Eger buszjárat Besenyszög-Jászkiséren keresztül ment, vagy tíz éve halottam hogy talán télen elakadt a busz a két falu között egy kátyúban , akkoriban azon az úton jártam haza, el tudtam képzelni egy két kátyúról az esetet. Azóta nem arra jár az egri busz.

Az utóbbi években azt hiszem a leendő M4 csomóponttól már fel van újítva az út egészen Jászkisérig,  Szolnoktól a csomópontig az út viszont egyre rosszabb állapotban van. Még  az M4 készítésének első nekifutásakor  (agy hét éve) az útépítés nehéz járművei nagyon tönkretették az utat. Azóta csak romlik.  Talán ha kész lesz az M4 Szolnok észak elkerülő akkor nekiállnak annak a pár kilométernek is

Előzmény: zerger88 (54385)
fetamas Creative Commons License 2021.06.13 0 0 54387

A 32-es tökéletes állapotban  van Hatvan és Jászberény között. Így vasárnap nem volt nagy forgalom, hétköznap a kamionok miatt biztos húzósabb.

Előzmény: Hírfigyelő (54383)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54386

Akkor helyismeret híján rossz útvonal-tippet adtam meg... Pedig csak arra gondoltam -- a mi környékünk felújított útjaiból kiindulva, hogy ezek közül az összekötő utak közül több is bevethető a főút helyett tartalék út-alternatívának, mert miután a legtöbb összekötő utat kisebb forgalom terheli mint a főutakat, ezért kevésbé romlanak le mint a főutak. (Persze azt nem gondolhattam, hogy ott Szolnok megyében ezeknek a felújítását is éppúgy elhanyagolták, mint a főutakét.)

 

-- Mifelénk a 3323, 3321, 3501, 3502, 3612, 3632, 3633 utak teljesen, és a 3317 út (Hajdúnánás-Kálmánháza-Nyíregyháza) a Szabolcs megyei szakaszán (Kálmánháza-Nyíregyháza) fel van újítva.

(A Hajdúnánás-Kálmánháza szakasza viszont csak részben javított: a burkolatszél-kicsipkéződéses kátyúhibák a burkolatszéli hosszú foltokkal, és az egyéb útközép-részi kátyúhibák is már tartós és minőségi kátyútömésekkel ki vannak rajta javítva, de az új egységes kétrétegű aszfalt-kopóréteg felhordása még várat magára. Így kisebb egyenetlenségek mellett ugyan, de a 90 km/h menetsebesség is folyamatosan tartható rajta, és sebességkorlátozások sincsenek rajta, kivéve a 2 db veszélyes kanyarív és az 1 db elnyújtott enyhe buszmegállóhely-menti kanyarív miatt már régen is kint lévő 2 db 40 km/h-s, ill. az 1 db 70 km/h-s sebességkorlátozó táblákat.)

Előzmény: zerger88 (54385)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.12 0 1 54385

Vannak besenyszögi munkatársaim, Besenyszögtől Szolnokig az út "vesekőkirázós" a mai napig. Jászladány-tiszasülyi útvonal meg a környék legrosszabb útvonala, igaz 1-2 éve jártam arra gondolom nem lett jobb. Igaz Besenyszög Kisér útvonalon nem sokat kell menni ezen az úton.

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/36498-tiszasuly_es_jaszladany_kozott_forgalmi_valtozas_a_3226_szamu_ut_leromlott_allapot_miatt_marcius_15_tol

Előzmény: Hírfigyelő (54383)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!