M4, akkor Üllőtől Ceglédig/Abonyig végig aszfaltos leállósávval készül? De mi lesz akkor ha így van a Vecsés-Üllő szakasszal, ahol murvás csak az útpadka, és ugye most is csak sima 4-es számú autóút M nélkül.
Amúgy én jobban várom azt, hogy végre Üllőnél megszűnjön a lámpa, és átadják a külön szintű csomópontot.
nem mondtam, hogy nem forgalmas, de ott mar legalabb lehet haladni, legalabb kamiontempoban, nincsenek lampas/korforgalmas keresztezodesek, meg atkelesi szakaszok 40nel cammogokkal...
nyilvan itt is ki kell epiteni a 2x2-ot, ez nem kerdes, csak arra celoztam, hogy a "szolnoki regioban" az eszaki elkerulo szakasz fog legtobbet javitani...
Igen technikailag biztosan úgy oldják meg, ahogy leírtad, viszont annyival biztosan gyorsabb lesz a régi félpálya felújítása, hogy a koronaszélesség az már megfelelő, hisz eleve úgy készült a 4-es főút Abonyi elkerülője, hogy az a leendő M4-es egyik félpályája lesz.
A teljes Cegléd -Abony szakasznak általad megjelölt részét szerintem 1-2 hónapon belül átadják, hisz már csak az útburkolati jelek felfestése és néhány méter védőkorlát hiányzik. Az aszfaltozást már tavaly évvégén befejezték és a leállósáv is készen van.
Legyen úgy, bár a látható tempó alapján nehezen hiszem. Ha megépül az új félpálya, akkor a régit még fel kell újítani, és csak az eltartott 8-10 hónapig a többi környékbeli szakaszon is.
Azt el tudom képzelni, hogy megépül az új pálya idén év végére, és átterelik rá a forgalmat, a régi pálya felújítása és a csomópontok befejezése pedig megtörténik 2020 végére.
Szóval a pontos szelvényszámokkal szerintem a 73+235 és 80+472 közötti szakasz átadása várható idén, a teljes Üllő-Cegléd szakasz mellett, és így Vecsés-Nyugattól majdnem 60 kilométer egybefüggő autóút lesz.
Sajnos 2021 felére, csak Törökszentmiklós Nyugat a cél 118 + 00-ás szelvényig, mivel a félbehagyott szakasz 118 + 00 és 126 szelvény közti szakaszát nem vették bele az új kiírásba.
Elég gyakran járok arra, mivel szolnoki vagyok, szerintem tartható az évvége. A 17 km-es szakaszból kb olyan 4-5 km-en nem volt még semmilyen munkavégzés. A csomópontok kialakítása előrehaladott állapotban van már, ráadásul a hét eleje óta visszatért az élet az építkezésre, még nem teljes gőzzel, de már elindult a munka a szakaszon.
Kérdés, hogy ha Abonyig el lehet jutni gyorsan az mennyire lesz hatással az Abony-Berettyóújfalu szakaszra.
Lehet hogy (még) többen választják ezt, mert már erre is lehet haladni...
Az M3-M4 által bezárt területen van egy választóvonal, amelytől északra jellemzően az M3, délre jellemzően az M4-4 felé indulnak el az emberek.
Ezen kívül van egy hasonló vonal az M4-4 és az (M)44 között.
Most ezek a vonalak el fognak mozdulni, kérdés hogy ez milyen hatással lesz az érintett utakra.
Nem látom igazán a lehetőségét annak, hogy itt egyhamar meginduljon egy nagy, 100 km hosszú kivitelezés. Amilyen hamar lehet el kéne kezdeni az alábbi szakaszok 2*2 sávos bővítését:
- 114 és 120 szelvények között, Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomóponttal
- 141 és 151 szelvények között, két végponti csomóponttal
Ezek az előzési szakaszok kis zavarással, gyorsan, talán kevés engedélyeztetéssel megépíthetők, viszont sokat dobnának a 4-es út baleseti statisztikáin.
Ezzel párhuzamosan megcsináltatni az engedélyeztetést és építeni ASAP az alábbi három fázisban:
- 120-141 szelvények között (ide még csomópont se kéne): Törökszentmiklós-Kisújszállás