Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 56723

4-5 napja az SSC-n belinkeltek egy haon cikket:

https://www.haon.hu/helyi-kozelet/2024/02/gyors-beavatkozasra-van-szukseg-a-42-es-fouton-puspokladanyban

A halogatás eredménye...

elmúlt napokban valaki megosztott egy régi tervet Püspökladány keleti elkerülőről még főúti elgondolásban keresem de nem találom itt...

 

és pár nappal később a f-bookop megjelent egy térképvázlat:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=783113607188819&set=pb.100064705598180.-2207520000

Majd kialakult a vita:

 

 

Felesleges mostmár ilyen szükségmegoldásokkal tovább húzni az időt.
A koncessziós kivitelezésben az elejére kell/kellett volna venni a Kaba - Berettyóújfalu szakasz megvalósítását. Ezzel meglenne a visszakötés a 4-es főútra, ami északról elkerüli Püspökladányt. Egyszerűen szakítani kell a fővárostól építünk mindent a határ felé logikával. A M4 Berettyóújfalutól a határig tartó szakasz már amúgy is évek óta megvan. Ebből az irányból kell folytatni és akkor majd Karcagnál találkozhat a teljes pálya. Addig is a települések elkerülése a 42-es főút mentén hamarabb megoldott lenne.

 

Ez a logika soha nem fog megváltozni, amíg Budapesten születnek a döntések. Lásd M8, M9. vagy épp az M200 (M81). Sajnálom.

Az M4-es ezen szakaszát 2029-2032 között fogják kivitelezni, így itt még szerintem lenne idő elkerülőt építeni, főleg, ha az elkerülő út tervei már készen állnak, akkor csak kormány-szintű elhatározás kellene hozzá. Egy lehetséges szcenárió az elkerülő építésére:

  • 2026-ig tervek felülvizsgálata, újra engedélyezés, ha szükséges
  • 2026 vége: kivitelezési tender kiírása
  • 2027 eleje: kisajátítás, régészkedés
  • 2027-2030: kivitelezés

 

Nagyon régóta nem ott döntenek, hanem Felcsúton, esetleg Debrecenben. A döntés helyszínétől 150 km-re lévő út és híd építések egy centit nem javítanak a város mindennapi közlekedési gondjain, de érdekes ezredjére is Budapestezni, úgy, hogy egy darab új útépítő munkagép nem tartózkodik nemhogy a városban, de még Pest megyében sem. Ez is biztos a város érdeke, mint valami mumus, amitől tizensok éve nem lehet szabadulni.

 

A követhetőség érdekében most eddig tettem fel...    folyt. köv.

 

rm40 Creative Commons License 4 napja 0 1 56722
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.22 0 0 56721

Ey kis újdonság azM47-el kapcsolatban. ankó Béla facebook oldalán van egytérkép. Na, ott már csak egy nyomvonal szerepel. Tehát ez lesz a végleges verzió:

https://www.facebook.com/danko.bela.bekes.vk.2/posts/pfbid065XDr671HcG8PLBhscLRpynMNaK3A82YSoqfUfs7LTVNU2NWcuazBEiJjMcpqMNgl

 

A kép:

 

K. Oszkár Creative Commons License 2024.02.17 0 1 56720
Előzmény: K. Oszkár (56719)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.02.17 0 0 56719

Persze, Badacsonyon túlról Veszprém felé jó a 77-es út, de a part felé nem.

Ez a sok évtizede félbehagyott badacsonyi északi elkerülő elég fura.

Előzmény: NAR (56716)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.02.17 0 0 56718

Annak idején mikor a 403-as utat átadták az M3-ra Nyíregyháza felé lévő felhajtóján is megcsúszott rézsű. Ott is 1-2 évvel az átadás után. 

trizs77 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56717

Alépítmény hiba ?

Előzmény: radio100jozsi (56713)
NAR Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56716

Badacsonyon túlról praktikusan a 77-es út lett az elkerülő...

Előzmény: K. Oszkár (56715)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56715

Ha már szóba került a 71-es út: na az az, amit borzasztó nehéz fejleszteni, elkerülni, mert egyik oldalon a Balaton, másikon a dombok és a méregdrága telkek.

De, ha jól látom, volt egy terv erre, ami részben meg is valósult: a Badacsony északról elkerülése. Ez láthatóan nagy forgalomra van tervezve, kapaszkodósávokkal, enyhe ívekkel.

És a nemesgulácsi becsatlakozásnál látszik is, hogy elő volt készítve a továbbvezetés Szigliget felé, de nem valósult meg, immár több évtizede.

Így viszont a félig elkészült út nem igazán jó semmire, mert Badacsonytördemic macskaköves főutcájára vezet rá, akkor meg már gyorsabb a Badacsonyt délről kerülni.

Tud valaki arról, hogy miért maradt félbe ez az útépítés? Valami környezeti ok lehet? Vagy a vasúti felüljáró lett volna túl drága?

Előzmény: nikkinév (56705)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2024.02.16 0 0 56714

Ha a vasútépítésnél a vasat hagyták ki, itt vajon min spóroltak? Mindenki csak a lopásra fókuszál?

Előzmény: radio100jozsi (56712)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.02.15 0 0 56713

Már tavaly júniusban is ilyen volt a jobb pálya oldalt, és a bal pálya oldalt meg frissen aszfalzott volt már akkor.

Előzmény: radio100jozsi (56712)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.02.15 0 1 56712

Minőségi útépítés hazánkban, avagy hónapokra lezárják az M30-ast Szikszónál, mert alapig vissza kell azt bontani. 

Elmondhatjuk ebben is utolértük Romániát, mert ott volt ez szokás több esetben is autópályák átadását követően.

 

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240215/szetrepedt-egy-magyar-autopalyaszakasz-honapokra-le-kell-zarni-669329

rm40 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 56711
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.01.23 0 1 56710

a cikkben említett Sárok- Főherceglak közti út eleje.

 

Előzmény: rm40 (56707)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.23 -1 2 56709

elkészült.

Most próbaüzem, műszaki átadás-átvétel jön.

 

https://hvg.hu/cegauto/20240122_Gyakorlatilag_kesz_van_az_M6os_autopalya_hianyzo_szakasza?utm_source=related&utm_medium=hvg.hu&utm_campaign=widget-5130974

 

azután várnak egy politikus szüli napjára és akkor lesz szaalgvágás, himnusz, TV Híradó, kislány kezében párna, azon ollók.

 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2024.01.20 0 0 56708

OFF

Mail ment...

Előzmény: rm40 (56707)
rm40 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 56707
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.01.18 0 1 56706
nikkinév Creative Commons License 2024.01.08 0 1 56705

A nagy forgalom Keszthelyről kifelé a 71 -es úton van , 2x1 sáv , még szezonon kívül is nagy a forgalom , na oda kellene egy új 2x2 sávos , amit 760 -asra rá lehetne kötni .

Előzmény: NAR (56685)
dimelo Creative Commons License 2024.01.08 0 1 56704

https://mfor.hu/cikkek/makro/orban-banyak-epitesi-hulladekkal-tomik-be-a-gigantikus-vertesi-tajsebet.html

 

Évente mintegy 400 ezer tonna építési-bontási hulladékot kívánnak átvenni. Ez főleg betont, téglát, cserepet és üveget jelent. Mivel a kitermelés közben folyamatosan zajlik, ezért a hulladékhasznosítás céljára alkalmas bányagödör is folyamatosan növekszik. A bánya területe jelenleg egészen pontosan 43,3656 hektár, a feltöltéses tájrendezés pedig 2077-ben fejeződhet be, ha 2024-ben elkezdik a munkát. Azt még nem lehet tudni, hogy az elképesztő mennyiségű építési hulladék pontosan honnan érkezne az Orbán-bányákba. Az eljárási dokumentumok szerint a beérkező hulladékot a telephely bejáratánál szemrevételezéssel ellenőriznék. Elvileg így akadályoznák meg, hogy környezetszennyező hulladékokat is beleöntsenek a bányagödrökbe.

Előzmény: dimelo (56703)
dimelo Creative Commons License 2023.12.31 0 6 56703

Boldog Új Évet Kívánok!

rm40 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 56702
ssimi Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56701

Egyetértek. Én is csak a térképre kereséssel akadtam rá erre a cikkre, más cikkekben nem láttam térképet.

Előzmény: trizs77 (56698)
RadiX Creative Commons License 2023.12.24 0 2 56700

Azok az 'újságíró'-k tudják, honnan van pénz a munkabérükre: nem az olvasóktól, hanem az államtitkároktól.

Előzmény: trizs77 (56698)
rm40 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56699
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -2 3 56698

Neked is köszi.

Elolvastam több cikket és egyikben sem találtam meg azt a közérthető ábrát ami az általad betett cikkben benne van.

 

Fel nem foghatom, hogy az útátadásról foglalkozó cikkekben miért az a legfontosabb közölni való (de azt pontosan ám), hogy a kb. 120-130 helyettes államtitkár közül melyik vágta el a szalagot.

 

 

 

Előzmény: ssimi (56696)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 1 56697

köszönöm.

Ilyet kerestem

Előzmény: RadiX (56695)
ssimi Creative Commons License 2023.12.24 0 1 56696
Előzmény: trizs77 (56694)
RadiX Creative Commons License 2023.12.24 0 0 56695

A Google Maps-en elég jól látszik:

 

Előzmény: trizs77 (56694)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.24 -1 2 56694

Olvastam - több cikkben - hogy átadták Nagybátonyban a 23-as út egyik új szakaszát.

Mindent leírtak ami lényegtelen.

kik voltak ott az átadón?

mi a beosztásuk?

milyen típusú ollóval vágták e a szalagot?

stb.

 

de azt nem találtam meg sehol, hogy pontosan:

 - hány méter új utat adták át?

 - honnan-hová vezet az új út?

 - egy részét adták át vagy a  teljeset?

 - és sehol sincs térkép amely bemutatná, hogy itt volt a régi út, itt meg van az új út ?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!