Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 16 órája 0 1 54551

Jaja... a másik véglet meg a Gesztely-Szerencs szakasz a 37-esen, ami tele van szórva 60-as meg 40-es táblával vagy 4-5 kilométeren át ott is, ahol épp semmit nem csinálnak napokig, úgy hogy 74-nel haladva a kamionok előzgetnek meg ledudálnak.

(Természetesen annak a néháby pontnak a környezetében, ahol rendszeresen fordulnak be-ki a teherautók, vagy ahol mondhatni a padka mellett dolgoznak, ott a sebességkorlát indokolt. De a többi helyen csak balesetveszélyt csinál.)

 

Előzmény: dimelo (54549)
20-as vonal Creative Commons License 18 órája 0 2 54550

Látom jártál felénk.Utólag is légy üdvözölve.

Előzmény: dimelo (54549)
dimelo Creative Commons License 18 órája 0 1 54549

Meg vagyok lepetve:)

Egy hétre kivonulok a fórumról, és megáll a világ?   )))

 

Szokásos egyhetes vakáción voltam: Zala, Veszprém, Vas megyében közlekedtem.

https://www.google.com/maps/dir/46.7834113,17.191043/46.7829946,17.2429473/@47.0221845,17.0291988,10z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d17.0300776!2d47.1795691!3s0x476948e7e02efcdf:0x969fd97b126fe1dd!3m4!1m2!1d17.1471949!2d47.2339666!3s0x476945101da7c373:0xd6274de5cdbec2f7!1m0!3e0

 

Forgalom alig volt, kivétel a 84. úton, ahol éppen útkarbantartás okozott torlódást.

A mellékutakon nem érzékeltem kátyukat, kb. fele hosszban friss aszfaltozás volt.

a másik része hepe-hupás, a falvakban elképesztően kanyargós.

Útjelző táblák szívatósak, csak az utolsó pillanatban az elágazásoknál érzékelhetők, ha éppen nem takarja egy-egy fa, vagy bokor.

 

Hazafelé kerültem az M0 Déli szakaszt, de a Rákóczi-híd is dugós volt (Lánchíd-zár, Forma-1).

Ennek ellenére 40 percen belül átjutottam Ferihegyig.

Jött az "M4-élmény" - kár, hogy nagyon rövid...

 

Abony után:

az M4 épülő szakaszon már van egy aszfaltréteg.

Mellette araszolás... Felsóhajtani majd csak jövőre lehet...

A sokk bizonyítékaként 4 km-es torlódásba futottam, mert a Szolnok elkerülőn a Tisza-hidat félpályán lezárták.

 

Előjelzés semmi, terelés semmi...

 

Visszafordultam a 32. útra, Szolnokon "csak" 1 km-es torlódás volt a régi híd előtt.

 

Kb. 40 percet szívtam 10 km-es kerülővel. (Ha várok a dugóban, akkor lehet, hogy 1 óránál is több)

Ha baleset lett volna, akkor megérthető a havaria-szitu.

De itt tervezett karbantartás miatt szívatták a közlekedőket.

 

Szolnoktól érdekesen szakaszos volt a forgalom (egyirányusítás utóhatása)

 

Tűrhetetlenül rossz útminőség:

Törökszentmiklós elkerülőn

Fegyvernek-Kenderes között

Karcag elkerülőn, különösen a benzinkút szakaszon

Karcag után Apavára térségében

na és a 42. úton 8-12, 15-36 km között.

 

 

20-as vonal Creative Commons License 18 órája 0 0 54548

SSC Motorways topicot olvasom.Egy topictárs kérdi,a vasváriak miért nem petícióznak az M9 miatt.Ott csak olvasó vagyok,ide írok hátha eljut hozzá.Szerintem is furcsa,hogy egy ekkora lehetőséget hagy elúszni a város,mivel ezzel a húzással(M76 Zeg -Körmend) az M8-at is bukja.Mekkora kitörési lehetőség lett volna az amúgyis hátrányos helyzetű városnak ez a M8-M9 kereszt?Én úgy gondolom,és ez már off politika,hogy a Hende-V Németh megegyezett sajnos Vasvár rovására (és ezzel az egész kelet vas megyei szakasz kuka). Hendének jó ,tud villogni, V Némethnek meg szinte mindegy,Körmend is az ő körzete.Vasvár meg kap egy elkerülőt,ami nem tudom,mennyire lesz kihasznált.A városon átmenő forgalom főleg Rábahídvég felől érkezik.

rm40 Creative Commons License 3 napja 0 1 54547
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 5 napja 0 1 54546

8-as úton foltozgatják az utat, bárcsak ne tennék.... Ennyire trehány munkát ritkán látni még Magyarországon is. 30 méter hosszon 1,5 m szélességben újra aszfaltoztak egy szakaszt. Olyan jól sikerült a munka, hogy egy tenyérnyi sík felületet sem sikerült kivitelezni. Mintha lábbal taposták volna le az aszfaltot, egyenetlen, ráz a felülete.

Másik szakaszon kapaszkodósávot javítgattak, arra nagyon ügyelve, hogy a sáv közepe legyen csak felmarva és újra aszfaltozva, nehogy sérüljön az egyébként kopottas felfestés a sáv két szélén. Így spóroltak néhány m3 aszfaltot és nem kell új útburkolati jeleket festeni. Made in Hungary

rm40 Creative Commons License 5 napja 0 2 54545

https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/osztrak-es-magyar-telepulesek-meghosszabbitanak-az-a3-as-autopalyat-a-hatarig-11205191/

 

"Nemrég Füles (Nikitsch) és Lakfalva (Lackendorf) ausztriai települések is aláírták a Sopronnyék (Neckenmarkt) által kezdeményezett petíciót, melyben az A3-as autópálya magyar határig tartó kiépítését szorgalmazzák, hamarosan pedig Récény (Ritzing) és Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) is csatlakozhat – tudtuk meg Georg Dillhof haracsonyi (Horitschon) polgármestertől.

Az M85-ös autóút utolsó, Sopront az osztrák határral összekötő szakasza 2024-re készül el. A négysávos autóút a kelénpataki (Klingenbach) határátkelő után azonban csak két sávban folytatódna, hiszen az A3-as osztrák autópálya csak Vulkapordányig (Wulkaprodersdorf) tart, a magyar határtól mintegy tíz kilométer választja el. Hannes Igler, Sopronnyék polgármestere akkor egy osztrák napilapnak elmondta, hogy az M85-ös elkészülte után a határátkelőhelynél a forgalom beszűkülése miatt dugók alakulhatnak ki. Az autósok Sopronkeresztúr, Haracsony, Sopronnyék és Lakompak (Lackenbach) felé kerülnének, a kibocsátott kipufogógázok pedig súlyos, negatív környezeti hatással lennének a térségre. Hozzátette, már 2018-ban is naponta 1000 ingázó autót számoltak a Sopronnyék–Harka határátkelőn, ez a szám azóta csak növekedett.

 

Az A3 meghosszabbításával a folyamatos pályakapcsolat pedig nemcsak a környezeti terhelést csökkentené, de növeli Közép-Burgenland turisztikai és gazdasági vonzerejét is. A petíciót rövidesen Haracsony önkormányzata is egyhangúan támogatta, mivel a Magyarország felől érkező autósok miatt megnövekedett forgalom kellemetlenséget okozna a helyieknek. Az A3-as autópálya határig való meghosszabbítása hosszú ideje foglalkoztatja a burgenlandi közvéleményt. Jelenleg Vulkapordány és az osztrák–magyar határ között nagyjából 10 kilométer autópálya hiányzik, ez körülbelül annyi, mint a soproni plázától a határig tartó út. A haracsonyi polgármester elmondta, az osztrák Miniszterek Tanácsa foglalkozott a petícióval, és továbbította azt az illetékes minisztériumnak, de még nem adtak választ a kérdésre."

zirtz Creative Commons License 2021.07.25 0 2 54544
oculus2 Creative Commons License 2021.07.25 -1 3 54543

A BMW-vel együtt bejött a normalitás. Józsánál már eleve kellett volna csomópont; illetve továbbra sem értem, hogy miért a -sokszor- jelzőlámpás trombiták lettek alapértelmezettek a lehajtóknál. Nagyon frusztráló, hogyha a gyorsforgalmi úton megnyert előnyt egy lámpás ácsorgásnál fogyasztgatom el. Nem gondolom, hogy a milliárdok mellett pont ezen szükséges spórolni, ha hely is lenne a kiépítéshez. 

Előzmény: rm40 (54542)
rm40 Creative Commons License 2021.07.24 -1 1 54542
dimelo Creative Commons License 2021.07.24 0 0 54541

Miközben örülök, hogy végre eddig jutott a beruházás,

jeleznem kell: 2008-ban már megvolt a terv, csak hiányzott a szándék.

Persze ráfogták a berobbanó pénzügyi világválságra.

 

Ezért az M4 sem volt már sürgős,

10 év ment rá...vagy 20, ha a karcagi aknamunkát is hozzávesszük...

Előzmény: pentium10 (54529)
rm40 Creative Commons License 2021.07.23 0 0 54540
rm40 Creative Commons License 2021.07.23 0 1 54539
dimelo Creative Commons License 2021.07.23 0 1 54538

Az R7 csatlakozási pontja tényleg csak ürügy... volt 2015-ben.

Ezzel együtt is 8 határ-nyomvonal vizsgálata túlzott színjáték:

"a várható természetvédelmi kockázatok szempontjából leginkább elviselhetőnek ítélhető változatnak az „F” nyomvonal sáv bizonyult. Az összes változathoz képest ez a változat viszonylag kevesebb arányban

érintett ökológiai szempontból jelentős területeket (pl. Országos Ökológiai Hálózat), vagy védett természeti értékeket (pl. ex lege lápok, jelölő élőhelyek). Továbbá ez a változat az Ipoly-folyó medrét erősebben

szabályozott (kevésbé természetes jelleggel bíró) szakaszban keresztezi (Dejtár és Ipolyszög között)... Hidrológiai szempontból az „F” változat tekintetében környezetvédelmi kockázatként jelent meg a Dejtári vízbázis védőterületének keresztezése, továbbá a Lókos-patak folyás irány szerinti jobb oldalán, azzal párhuzamosan kialakított nyomvonalvezetés. Ezek a kockázatok külön környezetvédelmi intézkedések beiktatásával kezelhetőnek bizonyultak. A több szempontú értékelés során a környezeti hatásokon túlmenően, az úgymond keletebbi változatok (F, G, H, I) közül műszaki és gazdaságossági szempontból is kedvezőbb változatnak bizonyult, mivel a kialakítása nem igényelt jelentősebb volumenű környezetvédelmi célokat is ellátó létesítmény (pl. alagút „H” és „I” változatoknál) beiktatását. A TEN-T hálózat, valamint regionális közúthálózati kapcsolati igények teljesülése tekintetében azonban ez a változat nem lenne képes ellátni és biztosítani az elvárt követelményeket (pl. elérési útvonal vagy forgalmi kihasználtság mértéke),

valamint a meglévő 2. sz. főút mentén tervezési időszakban is tapasztalt környezeti terhelések kezelésére sem képes teljes körű megoldást szolgálni"

 

Ez a körbemagyarázás erősíti a színjáték-jelleget. (Kint is vagyok, bent is vagyok, jaj de nagyon boldog vagyok???)

 

Az azóta eltelt 6 évben fix lett a C-C1.

 

Milyen okból nem azonos a szakaszváltozatok vizsgálata és miért lett korlátozott a döntés?

Vác-Rétság között              3 változat   

Rétság- 22. úti csp. között 1 változat    (Nincs szöveges indoklás)

22. úti csp.-határ között     8 változat.

 

Mivel a döntés a Rétság elkerülő elkezdését jelenti, csak erre koncentráltam. (Az északi szakaszok sorsa még lebeg...)

 

A térképrészlet felbontása miatt felnagyított számokkal jelzem a magasságszinteket.

Rétság-keletnél 235-270-180-240 m között kellene kiépíteni a sárga-zöld nyomvonalsávot, mintha szlalompálya lenne 5 híddal (2 850 m) és 1375 m bevágással+támfallal.

Rétság-Nyugat 235-270-183-225 m között lehetne megépíteni a magenta nyomvonalat összesen 2 híddal (1 200 m) és csupán 900 m-es bevágással és kevesebb támfallal.

Natura 2000 érintettség nincs, a nyomvonal 1 km-rel rövidebb is, mint a keleti.

 

 

A 241 oldalas M2 Környezeti hatástanulmányban nyugati opció nem olvasható.

"A kezdőszelvénytől (47+000 km sz.) folyamatosan emelkedik a pálya az 54+150 km szelvényig. A meredekség 1,3% és 3,5% között változik. Innen az 57+880 km szelvényig esik az út

1,2%, illetve 2,7% értékkel. Innentől változatosabb vezetés következik, de 4,0%-nál nagyobb hajlás nem található a tervezett gyorsforgalmi úton.

A 61+930 és 62+700 km szelvények között gyakorlatilag vízszintesen vezet az út 770 méter hosszon (0,5%-os emelkedő), ahol is a Jenői-patak völgyezetét keresztezi az M2."

 

Hogy az út "vízszintesen" vezessen 1060 m-es bevágás+támfal és 450 m-es híd építése szükséges, mert a jelenlegi szintkülönbség 265-180-220 m...

 

Egy kirívó példa a konfliktusforrás bagatellizálására: "változatosabb"...

 

 

A Rétság-Nyugat nyomvonalon a hidak és támfalak építési költségéből 60 % megtakarítható, az pedig több, mint 20 milliárd Ft!

Nagyon nem mindegy, hogy ez a 9,5 km-es M2 szakasz 50 milliárdból, vagy 30 milliárdból épülhetne meg. ( infláció nélkül)

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54534)
oculus2 Creative Commons License 2021.07.22 0 1 54537

És már csak 10 évet kell várni (a Berettyóújfalu-Püspökladányi M4-es szakasz kiépülésééig), hogy a forgalom 2/3-a ne a 42-es út felé menjen tovább...:-(

Előzmény: pentium10 (54529)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54536

Amennyire értem, ezzel érvelnek amellett, hogy az M2 Ipolyság közelében kell átlépje a határt.

Előzmény: adiaboli (54535)
adiaboli Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54535

Azt nem látom át, hogy a Magyarországgal való kapcsolathoz egyáltalán mi köze van/lesz az R7-nek?

 

A felvidéki magyarság belső kapcsolattartásához viszont annál inkább, az R2 Losonc-Kassa szakaszával egyetemben.

Amúgy Pozsony és Kassa célállomások között mind a D1-gyel, mint a "budapesti variánssal" szemben nyerő lehet,

mert a kisebb utazósebességet ellensúlyozza a rövidebb távolság és a kevesebb lehetséges torlódás.

 

https://www.ndsas.sk/uploads/media/78c512df31f91e2d1896f918fe4cf497271ef492.pdf 

Előzmény: ÁsítóSárkány (54534)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54534

A 14-16 oldal tűnik ebből a szempontból lényegesnek, és a szlovákokra mutogatás megy, mondván az R3 fog jóval hamarabb megépülni náluk, mint az R7...

 

Ezzel együt is, "feltűnő" a hallgatás az "E" nyomvonalról is, arról nem is beszélve, hogy lehetne egy új  "E1" nyomvonalon is gondolkodni, ami Patak és Drégelypalánk között átkötne a "C" változatba.

Előzmény: dimelo (54533)
dimelo Creative Commons License 2021.07.22 0 0 54533

Ez van? 

Visszatérnék inkább a posztoláshoz, úgy mint "anonim palackposta"...

 

Az úttervezés témakörében fontosak az elsikkadó, eljelentéktelenített KÖZ-ügyek!

 

Például erre a közbeszerzési felhívásra alig volt reagálás:

„M2 gyorsforgalmi út Vác-észak és Hont-Parassapuszta, országhatár közötti szakasz megvalósítása,
I. ütem Rétság elkerülő (Nőtincs - Rétság északi csomópont között), engedélyezési és kiviteli terv készítése és a szükséges engedélyek megszerzése
9,5 km hosszú, 2×2 forgalmi sávú, fizikai elválasztású gyorsforgalmi út tervezése 20 m koronaszélességgel
5 db völgyhíd 330 m, 1205 m, 445 m, 450 m, 420 m hosszban, melynél
     az A8 megnevezésű műtárgy támaszköz kiosztása 35+16*70+35+35 m, támaszok közötti legnagyobb távolság: 70 m
— 1 db kétoldali egyszerű pihenőhely
— 3 db különszintű csomópont:
— Nőtincsi csomópont
Kapcsolatok: 2. sz. főút, 2114 j. út, 12123 j. út
Körforgalom1: 2. sz. főút és 2114
Körforgalom 2: 2. sz. főút és 12123 j. út
2. sz. főúton 500 m hosszú beavatkozás — Rétság -déli csomópont.
Új kapcsolat kiépítése 2. sz. főúttal és körforgalom építése — Rétság -északi csomópont.
Kapcsolatok: 2. sz. főút és 22 sz. út 2115 j. út
2 db aluljáró; 2. sz. főút alatt, Rétság déli csomópont alatt
Támfalak hossza~1375 m..."

Az M2 folytatásának allergikus pontját (Szendehely - alagút) egyelőre kihagyva, nekifognának a Rétságot elkerülő szakasznak.

 

Visszakeresve a nyomvonalakat Váctól Rétság-ig 2 változatot vizsgáltak, a keletit (Keszeg-Ősagárd-Felsőpetény) ejtették.

https://www.google.com/search?q=M2+aut%C3%B3%C3%BAt+nyomvonalak&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk022PBbl20BAOIylxzjYEfT9U_zTTg:1626945112955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjM35rsqvbxAhWfg_0HHZECBLIQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1920&bih=899#imgrc=huv1jWVZ1yfAGM&imgdii=dcJjrbuhGxi31M

 

Ami feltűnő, hogy mindkét nyomvonal Rétság dél-keletnél halad el a határ felé.

2,85 km hosszban 5 db völgyhidat, továbbá 1375 m bevágást és még 2 aluljárót igényelne!!!

 

Költségszintje még nem ismert, de 50 milliárd Ft körül kalkulálható. (a teljes M2 a határig több, mint 200 milliárd)

 

A brutális milliárdok miatt nem kellett volna még néhány lehetőséget megvizsgálni??? (Pont úgy, mint Nagyoroszi és Érsekvadkert között a határig)

 

 

Különösképp, hogy a forgalmi prognózis szerint 2030-ban még 10 ezer gépjármű sem fogja használni... (22. úti csomóponttól 3 ezer sem...)

Van egyszerűbb megoldás, csak valamiért "mellénéztek".

 

Mit mutathat a titkolt Költség-haszon elemzés?

Miért ragaszkodnak a Rétság-Bánk közötti átvezetéshez?

Előzmény: ÁsítóSárkány (54532)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.21 0 0 54532

A valódi civil szervezetek valóban kaphatnak hideget-meleget minden oldalról...
Ez a mai politikai "kultúra" velejárója. Ez van.

Előzmény: dimelo (54531)
dimelo Creative Commons License 2021.07.21 0 2 54531

Volt időszak, hogy nem csak posztoltam...

de mint már többször jeleztem, ezzel a hatalommal nem lehet észérvek mentén tárgyalni.

Mégis tapasztalhattuk, hogy figyelik a fórum témáit és a kialakuló álláspontokat...

 

Jó értelemben civil, szakmai szerveződés?

Bocsi, ezek csak a vágyaid, mert tudhatod,

hogy ha itt valaki ellentmond, kritizál azonnal Soros-bérencnek titulálják.

 

A Kormányhivatalnál "szelektált megbízhatók" ülnek...

De most úgy tűnik, nem mindenki teljesítette az "elvárásokat".

 

Nehogy már ez is egy ajándék(csoki) elfogadásból kavart kamu legyen...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54530)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.07.21 0 0 54530

Őszintén, nem [csak] posztolni kell, hanem az engedélyezési eljárásban lépni...
Persze az talán nem magányos farkas műfaj, hanem egy jó értelemben civil, szakmai szerveződésen keresztül (nem pártpolitikai látszatcivilekre gondolok) több érteleme lehet...

Előzmény: dimelo (54527)
pentium10 Creative Commons License 2021.07.21 0 4 54529

Alairtak a Nagyvarad elkerulo - A3-as bekoto ut szerzodeset a Strabag kivitelezovel (meglepo modon nem volt fellebezes) 

 

19km amibol 13 gyorsforgalmi 6km pedig 2x2 savos orszagut, 3 csomopont, 12 mutargy

110 millio euro

6 honap tervezes

24 honap kivitelezes

 

A Strabag vallalta hogy 2023-ban befejezi, hatarido elott.  

 

rm40 Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54528
dimelo Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54527

Ahányszor elolvastam egy-egy Környezetvédelmi engedélyt-hatástanulmányt, felnyomták az agyam a felületességek-hiányosságok ...

Észrevételeimről már több tucatnyi posztot írtam a fórumra, kaptam is a (dis)like-okat...

 

De most történt valami nagyon konkrét eset:

https://privatbankar.hu/cikkek/kozerdeku/letartoztattak-a-pest-megyei-kormanyhivatal-negy-dolgozojat.html?utm_source=rss&utm_medium=referral

 

" Az ügyészség „üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt” indított nyomozást."

 

"...Pest Megyei Kormányhivatal több nagy állami beruházás engedélyezési eljárásában vesz részt, 2017-ben vették át a természetvédelmi feladatokat

az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőségtől, annak megszűnése miatt."

 

 

rm40 Creative Commons License 2021.07.21 0 1 54526
MCA-001 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54525
Előzmény: Aladár46 (54524)
Aladár46 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54524
Előzmény: Bombyna (54523)
Bombyna Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54523
Landsmann_ Creative Commons License 2021.07.19 0 0 54522

Kerestem, de nem találtam nyomát. Elkezdődött egy útfelújítás Biharnagybajomban. Ki van téve a nagy tábla, hogy a Biharnagybajom-Szeghalom út felújítása. Biharnagybajom belterületén is felmarják az aszfaltot. Ami infót találtam, az csak annyi, hogy a 4212-es út olyan 600 méteres szakasza újul meg Sárrétudvari belterületén. De erről a bő 20 km-es szakaszról sehol semmi infót nem találtam. Pedig ráférne az új burkolat. Biharnagybajon és Füzesgyarmat között kifejezetten rossz az út, de már régen elkezdett tönkremenni Füzesgyarmat és Szeghalom között is. Még járható 90-el, de már nagyon kerülgetni kell a kátyúkat, repedéseket, felvált aszfalt darabokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!