és milyen klassz lenne, ha ebből csinálnának egy KTI féle forgalomterhelési ábrát, de valami korrekt (pl. 10.000x7.000es) felbontásban, vagy mégjobb, ha vektorosan, és a színcsíkok mellett feltüntetnék számszerűen is a forgalmi adatokat...
pontosabban:
ilyent biztos, hogy csinálnak, csak közzé kéne tenniük...
Ukrán és román. Mert mennek ám a 49-es felé is elég sokan. Rokon mondta is, mikor otthon voltunk náluk, hogy milyen fura, hogy feléjük már megint nincs kamion hisz átadták a felújított 49-es, most már mehetnek azon megint.
Hűha, még soha nem hallottam erről a déli elkerülőről, de nagyon jó ötlet. Mondjuk a becsatlakozása a 61-esbe kicsit fura. Nem beszélve az új 61-es nyomvonaláról, ami a sánci temetőbe vezet.
A Ro-La esetében ez a 900 millió évente mennyi elkerülőre volna elég, ha 2*1 sávon szintbeni csp-al építünk?
hát azért annyira nem nagy összeg... :-)
sajna ezek a 2x1es főúti elkerülők 0,5-1mrd/km között vannak, így ez csak 1-2km-re lenne elég...
ágazati szinten ez az összeg lópikula.
máshogy számolj:
ha napi 83 kamion vasútjegyének dotációja 900M, akkor napi 2500kamion (kb. ekörül lehet a tranzit) már 27mrd.
és akkor még ott van az általad említett pályaigénybevételi problemma (növekvő pályafenntartási költségek), ill. ilyen volumennél már szerintem igen jelentős hálózati kapacitás problemmák lennének... (ez napi 70 szerelvény!), ami igen jelentős kapacitásbővítési forrásokat igényelne...
és az már csak hab a tortán, hogy ezzel a mutatvánnyal még csak a kamionok kb. HARMADÁT takarítottuk le az utakról, 2/3-ad, még mindig az utakon van...
vagyis:
jó móka ez a terepasztalosdi (nekem is volt modellvasutam), de illik tisztában lenni azzal, hogy ez bizony sok pénzbe kerül, qrva sokba...
Majd megtudod, mi lesz egy hét múlva, ha átadják az M3-ast Nyíregyházáig. Özönlik majd rá a sok ukrán kamion, amik jelen pillanatban még Debrecen felé mennek, vagy keresztülgázolnak Nyíregyházán és a 35-ös utat rongálják Polgárig.
Az előbb írtam, hogy a két elkerülő a kiadott kormányprogram része, reméljük 2009-ig mindkettő meglesz és ránézésre is sokkal többért, mint 4 Md ( szerencse, hogy mi csak egy kisebb részét fizetjük, a költségek túlnyomó része vissza nem térítendő adomány az Uniótól ). Végülis mindkettőből már megvan néhány méter. Lásd Nagykanizsa K-i lehajtónál a körforgalmi kiágazást és az Északi csomópontnál a kihagyott helyet.
Örüljünk, hogy átadták az M7-es egy újabb részét. Örvendetes módon Nagykanizsa az utóbbi, illetve az elkövetkező 1-2 évben jelentős közlekedési fejlesztéseket kapott, illetve fog kapni. Nem kevésbé fontos lesz a Palint és Sáncot elkerülő utak megépítése is ( kormányprogram része mindkettő ).
Az elkerülő utakkal kapcsolatban van egy kérdés, az ottani helybeli, illetve a környéken gyakran járó fórumozókhoz.
Egyes egyedül a Térképbankon látható, sehol máshol még nem találkoztam vele, egy délkeleti elkerülő út terve. www.terkepbank.hu, ott ki kell keresni Nagykanizsát.
A tervezett út Miklósfát elhagyva ágazik ki a Csengery útból, elkerüli Ligetvárost, majd a temető, illetve a KÖGÁZ mellett kettéválik. Az egyik fele megy a vasút felé merőlegesen, ott egy új hídra is szükség lesz, majd a mai Levente utcával folytatódik. A másik része jobbra kiágazik a Csónakázó tó felé és a Kaposvári útba megy bele a végén. http://www.terkepbank.hu/show.asp?id=0D185A04-40DE-4E9C-81A6-8783E0B4387D
Kérdés az, hogy bárki hallott-e már erről az úttervezetről.
A városnak egyébiránt azért is lenne fontos ez az útvonal, mert a Budapestre menő vasútvonaltól D-re eső városrész az mindössze két útvonalon közelíthető meg : a Csengery utcai sorompónál és a temető melletti hídon keresztül, mely utóbbi csak személykocsikat bír el. Ha a Csengery utcai sorompónál bármi történik, akár valami átépítés, akár baleset, a városrész nagyobb tömegű gépkocsikkal és autóbuszokkal is megközelíthetetlen.
Még annyit, hogy egy hét múlva újra átadásnak örülhetünk, aki esetleg nem tudná : M3-as Nyíregyháza. Ezzel az ottaniaknak több évtizedes vágya teljesül. Ezt követően legközelebb ilyen eseményre már csak jövő tavasszal / nyár elején kerül sor, ami talán ismét az M7-es lesz, az utolsó része, ha a letenyei Mura-hidat nem számítjuk, amit reméljük a nyertes horvát vállalkozó már elkezdett építeni.
vicces, ahogy ebben próbáltok logikát keresni, mikor nyilvánvalóan nincs... :-)
egy kis érdekesség a sebességekről:
megyek egy szar dűlőúton... télleg nagyon szar, a széle szétfoszlott, csak a felezővonalat a lábaim közé kapva lehet úgy-ahogy normálisan menni - ott nyugodtan ki lehetne rakni a 70et..., szóval megyek 110-el....
és hirtelen elhúz mellettem egy volvó, min. 140el... (a sebesség különbségből saccolva)
szóval annyira, de annyira irreálisak ezek a 90es korlátok azokon a príma utakon, hogy teljesen érthető, hogy a többség magas ívben szarik bele...
azt kellene az illetékeseknek felfogniuk, hogy ezeken az utakon a balesetek nem a nagy sebesség miatt vannak, hanem főként az előzések miatt...
és minél irreálisabban alacsony a sebességkorlát, annál több az előzés, hisz ennek hatására már nem csak az ifások és skodások fogják meg a forgalmat, hanem csatlakoznak hozzájuk a merev szabálykövetők és az önkéntesrendőrök...
Na szóval ezt már vehetjük hivatalosnak. :-) A Vágóhíd utcát kiszélesítették a kanyarban 2 sávosra, de a nagyobb része továbbra is csak egysávos. A Camping maradt, de az elég széles volt eddig is.
Azonban az Indexen lévő térképen látni valami két másik lehajtót is : egyet a jelenlegi 74-es út kereszteződésénél ( Magyar utca ), egyet a galamboki úton ( Petőfi u. kereszteződése ).
Le lehet hajtani az M7-esről ezen utóbbi két helyen is, vagy csak rossz a térkép ?
ezek csak nyomvonalkorrekciók...
a csp. körrel van jelölve...
- a 61/74 elkerülők vajon mikor lesznek készen?
- a 36mrd-hez miért nem lehetett hozzátenni még úgy 4mrd-t, hogy ezek is meglegyenek egy füst alatt?
és ezt miért a 6519-re írod? (az a rolához kapcsolódó hsz volt...)
1. ne a mostani derékszögkanyaros idióta főutakat vedd alapul.
inkább 100as tervezési sebességű nyomvonallal számolj.
ahol a kereszteződések ki vannak építve. kanyarodósáv jobbra-balra.
az út széles, akár 3 autó is elfér egymás mellett... és van autószéles padka a félreálláshoz...
ilyen utakon 15-20es forgalommal is prímán lehet haladni.
ennek ellenére, mi ezen forgalom TÖREDÉKÉRE építünk FULL pályákat, ami iszonyú pazarlás.
ami ráadásul a kisebbik gond. a nagyobbik az, hogy a nagy pénzszórás közepette pest és pestmegye szenved a kapacitáshiánytól, és TÖBB száz településen ELFOGADHATATLAN az átmenő forgalom nagysága, de elkerülőre "nincs pénz"...
ui:
Heccből betartottam a 60-at.
ez ROSSZ hecc.
azért mert valamelyik idióta indokolatlanul korlátoz nem kellene balesetveszélyes helyzetet előidézned. márpedig ha a TÖBBSÉG ennél nagyobb sebességet tart célszerűnek, akkor ehhez kellene igazodnod (végülis demokrácia van, nem?), hogy csökkentsd a felesleges előzések számát......
Érdekes a 62-es út is a maga 4000-es átlagával, és az 52-es 5000-vel nem igazán igényelne bármiféle autópályát is, így jogos, ha inkább a 62-eset feltuningolják, és a az M8-as Kecskemétig meg csak 2*1 sávban épül meg. A gond az, hogy párhuzamosan fejlesztünk. Megcsináljuk azért az M0-ást 2*3 sávra délen, hogy bírja az M1-M0-M5 tranzitot, akkor minek párhuzamiosan egy alternatív utat is csinálni most, mint az M8-as?
Azért ennyire nem vagyunk tele pénzzel.
Viszont a 441-es 9-10000-es értékével már azért jobban hangzik, így akkor legalább valami logika van abban, hogy Kecskemét-Szolnok között miért 2*2 sávon menne az M8-as.
Jó tényleg ez a táblázat, sokat lehet agyalgatni rajta.
Annyit látni, hogy Százhalombatta alatt Dunaföldvárig a maximuma az M6-6-os útnak együttvéve 15 ezer jármű/nap.
Ha azt veszem, hogy Monornál a 4-es úton 16 ezer jármű halad naponta, és 2 sávon, míg ott együttvéve 6 sávon.
A 6-os útnak Dunaföldvártól lefelé tényleg nem indokolt az autópálya, sőt még fentebb sem volt az a számokat nézve. Jóformán PÉcs környékén van 30 ezer jármű/napi forgalom.
Ezzel szemben itt csak egy autóút épülne Monornál, és nagyobb forgalom van, mint az M6-6-ososn együttvéve...
A számok is alátámasztják, hogy Gyömrőnél a 31-esről jelentősnek mondható forgalom jön át a 4-es elkerülőre. Míg a 31-esen Gyömrőig nő a napi járműszám 11 ezerre, aztán innen 3000 jármű eltűnik. A 4-es elkerülőn meg megdublázódik Monorhoz képest a forgalom.
Az M0-ás megnyitása Ecser felé, szerintem átrendezi ezt a forgalmat is, és a 31-esen fog haladni befelé tovább az M0-ig ez a 3000 jármű, és csak onnan fognak lekanyarodni.
Jól látható, hogy a 405-ösről jönnek be a teherautók a 4-esre, mivel Monornál még csak 1500 teherjármű halad naponta, addig Albertirsánál már 3000 jármű, és a 405-ösön jön 2000 jármű, a 40-esen be Albertirsára meg megyen 400 jármű.
Az M3-as az M30-as elágig 18000 járműt visz naponta. Budapesten még 79 ezer jármű van, Hatvannál már fele csak. A Polgárdi lehajtónál 10 ezer jármű, aztán Görbeházánál már csak 5000 jármű/nap.
Mennyire érdekes, egy 2*2 sávos út elején még 79 ezer jármű megyen, a végén meg csak közel 20-ada 5000 jármű.
Ebből is látni, hogy értelmesebb lett volna az M3-ason is Gyöngyösig 2*3 sávra bővíteni, és Polgártól meg csak 2*1 sávon elvinni tovább Nyír és Debrecen felé.
100-200km talán nincs akkora nyereség, de 300km-en már jelentős. Érdekes módon, mióta az M3 egyre jobban hosszabbodik, egyre rövidül az idő, amíg elérek a román-ukrán határ közelében lakó nagyszüleimhez. (Régen 5 óra volt. Ma már alig 4. Ha lesz egyszer M49, akkor lecsökkenhet 3-ra is.)
Új tag vagyok a topicban, de hellyel-közzel (főleg közzel :-) beleolvasgatok.
Az M0 építését szeretném nyomonkövetni minél több fotón, esetleg videón. Valaki tudna ajánlani viszonylag friss és gyakrabban frissülő helyeket? Netán magán-dokumentációt? (A www.nif.hu, és a www.M0.hu ismerős, de azutóbbin is csak júniusi fotók vannak... A roads.extra.hu pedig alapértelmezett hely ;-)
Nincs mit. Jogos, jogos, fogalmam sincs, hogy miért kevertem oda a balatoni utat, de ugyanarra az útra gondoltunk.
Nem kell azt a Kiskanizsa felé vezető utat félteni, nem lesz annak nagy forgalmi terhelése, a Nagykanizsánál (akár az északin, akár a keletin) lehajtó autósok ezután is a 7-es főutat (aztán a Magyar utcát) fogják használni - kivéve persze akik Kiskanizsa/Gyékényes felé mennek. De azok eddig is azt az utat használták.
A Magyar utcánál nem lesz lehejtó, sem a Galamboki útnál, ez tévesen szerepel az általad olvasott anyagban. A Principális melletti lehajtó valóban a 7-es elkerülőre van rákötve egy körforgalommal, de ha bemész a körforgalomba, akkor szembe kijöhetsz egy régi útra. Ez az út a kemping mellett vezet, a principálissal párhuzamosan, a végén egy benzinkút is van a gépgyár mellett a Vár útnál. Elég szűk út, egy nagyobb kanyar is van rajta és nem hallottam hogy bővítették volna, bár már elég rég jártam rajta. Szóval mehetsz egyenesen is, de ha kelet felé fordulsz, akkor a Magyar utcán keresztül is elérheted a belvárost, szerintem kb ugyanannyi út Szerintem ezek a jelölt lehajtók pihenőknek, vagy benzinkútnak vannak fenntartva, amit ugye szokás szerint majd ecce megépítenek...
Köszönet a beszámolóért. Reméljük egy helybeli nagykanizsai fórumozó is olvassa e kérdéskört és pontos választ tud adni. Annyit fűznék még hozzá, hogy a galamboki útnak Petőfi u. a neve, ahogy én írtam és a Camping út az valóban ott van és létezik, csak kétségeim vannak az felől, hogy az M7-ról lejövő forgalmat főútként le tudja-e vezetni a város felé. Ezért továbbra is áll a kérdés, hogy az Északi csomóponttól hogy van megoldva a város fele a forgalom irányítása.
Ha az M35-ös leérne a Román határig, akkor szerintem lenne tranzit átrendeződése a 4-42-es útról idefelé. Bár itt az is számít, hogy az M0-M5-405-4-es útvonal sokkal rövidebb, mint felmenni az M3-asig, ezért is volna fontos a gödöllői átkötés az M0-nak.
A Magyar utca/74-es-nél nincs csomópont, csak aluljáró az M7 alatt, illetve a galamboki út - Kanizsán Balatoni út - (a nagyon régi 7-es főút nyomvanala) szintén csak alul/felüljáró, nincs csomópont. (nem is jelöli karika a térképen, csak a híd miatt új nyomvolat rajzoltak/építettek).
A másikra nem tudok pontosan válaszolni, (mivel a kiskanizsára/gyékényesre vezető út le volt még zárva, amikor arra jártam legutóbb), csak annyit, hogy az általad említett É-D irányú út a csatornával párhuzamosan már évtizedek óta létezik (camping utca), csak a Google nem kapcsolta be a térképen a 7-es főútba. Mindenesetre elég furcsa a terveken az a piros vonal délre, és gondolom, nem véletlen, hogy le van/volt zárva az az út.
Legkésőbb este biztos tud majd valaki mondani pontosabbat is. :-)
Azért jellemző, hogy az M6 gyakorlatilag nem látszik a térképen. Ezzel szemben a 4-42 útvonalon sose mondták, hogy autpályát akarnánka építeni, pedig ott lényegesen erősebb a forgalom, mint a már megépült autópályahálózat egyes részein.
Ami csalóka, az az M7, ahol igen erős szezonális ingadozások figyelhetőek meg a forgalomban. Bár az átlagos forgalma viszonylag alacsony (n<2000j/n), egy júliusi szombaton meghalna a forgalom ott autópálya nélkül.
Viszont az már ezen is látszik, hogy a 35 erősebb, mint a 4 Db-Nyírh. között.
A Ro-La esetében ez a 900 millió évente mennyi elkerülőre volna elég, ha 2*1 sávon szintbeni csp-al építünk? Azért pár év alatt pár falunál lehetne tehermentesíteni a 86-os forgalomtól, és nem óránként 3 kamionról volna csak szó.