Keresés

Részletes keresés

andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6556
Majd megtudod, mi lesz egy hét múlva, ha átadják az M3-ast Nyíregyházáig. Özönlik majd rá a sok ukrán kamion, amik jelen pillanatban még Debrecen felé mennek, vagy keresztülgázolnak Nyíregyházán és a 35-ös utat rongálják Polgárig.
Előzmény: radio100jozsi (6546)
andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6555
Az előbb írtam, hogy a két elkerülő a kiadott kormányprogram része, reméljük 2009-ig mindkettő meglesz és ránézésre is sokkal többért, mint 4 Md ( szerencse, hogy mi csak egy kisebb részét fizetjük, a költségek túlnyomó része vissza nem térítendő adomány az Uniótól ). Végülis mindkettőből már megvan néhány méter. Lásd Nagykanizsa K-i lehajtónál a körforgalmi kiágazást és az Északi csomópontnál a kihagyott helyet.
Előzmény: Törölt nick (6551)
andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6554

Örüljünk, hogy átadták az M7-es egy újabb részét. Örvendetes módon Nagykanizsa az utóbbi, illetve az elkövetkező 1-2 évben jelentős közlekedési fejlesztéseket kapott, illetve fog kapni. Nem kevésbé fontos lesz a Palint és Sáncot elkerülő utak megépítése is ( kormányprogram része mindkettő ).

Az elkerülő utakkal kapcsolatban van egy kérdés, az ottani helybeli, illetve a környéken gyakran járó fórumozókhoz.

 

Egyes egyedül a Térképbankon látható, sehol máshol még nem találkoztam vele, egy délkeleti elkerülő út terve. www.terkepbank.hu, ott ki kell keresni Nagykanizsát.

A tervezett út Miklósfát elhagyva ágazik ki a Csengery útból, elkerüli Ligetvárost, majd a temető, illetve a KÖGÁZ mellett kettéválik. Az egyik fele megy a vasút felé merőlegesen, ott egy új hídra is szükség lesz, majd a mai Levente utcával folytatódik. A másik része jobbra kiágazik a Csónakázó tó felé és a Kaposvári útba megy bele a végén. http://www.terkepbank.hu/show.asp?id=0D185A04-40DE-4E9C-81A6-8783E0B4387D

 

Kérdés az, hogy bárki hallott-e már erről az úttervezetről.

A városnak egyébiránt azért is lenne fontos ez az útvonal, mert a Budapestre menő vasútvonaltól D-re eső városrész az mindössze két útvonalon közelíthető meg : a Csengery utcai sorompónál és a temető melletti hídon keresztül, mely utóbbi csak személykocsikat bír el. Ha a Csengery utcai sorompónál bármi történik, akár valami átépítés, akár baleset, a városrész nagyobb tömegű gépkocsikkal és autóbuszokkal is megközelíthetetlen.

 

Még annyit, hogy egy hét múlva újra átadásnak örülhetünk, aki esetleg nem tudná : M3-as Nyíregyháza. Ezzel az ottaniaknak több évtizedes vágya teljesül. Ezt követően legközelebb ilyen eseményre már csak jövő tavasszal / nyár elején kerül sor, ami talán ismét az M7-es lesz, az utolsó része, ha a letenyei Mura-hidat nem számítjuk, amit reméljük a nyertes horvát vállalkozó már elkezdett építeni.

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6553

vicces, ahogy ebben próbáltok logikát keresni, mikor nyilvánvalóan nincs... :-)

 

egy kis érdekesség a sebességekről:

 

megyek egy szar dűlőúton...  télleg nagyon szar, a széle szétfoszlott, csak a felezővonalat a lábaim közé kapva lehet úgy-ahogy normálisan menni - ott nyugodtan ki lehetne rakni a 70et..., szóval megyek 110-el....

és hirtelen elhúz mellettem egy volvó, min. 140el... (a sebesség különbségből saccolva)

 

szóval annyira, de annyira irreálisak ezek a 90es korlátok azokon a príma utakon, hogy teljesen érthető, hogy a többség magas ívben szarik bele...

 

azt kellene az illetékeseknek felfogniuk, hogy ezeken az utakon a balesetek nem a nagy sebesség miatt vannak, hanem főként az előzések miatt...

és minél irreálisabban alacsony a sebességkorlát, annál több az előzés, hisz ennek hatására már nem csak az ifások és skodások fogják meg a forgalmat, hanem csatlakoznak hozzájuk a merev szabálykövetők és az önkéntesrendőrök...

Előzmény: radio100jozsi (6533)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6552

Na szóval ezt már vehetjük hivatalosnak. :-) A Vágóhíd utcát kiszélesítették a kanyarban 2 sávosra, de a nagyobb része továbbra is csak egysávos. A Camping maradt, de az elég széles volt eddig is.

Előzmény: andras100 (6541)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6551

Azonban az Indexen lévő térképen látni valami két másik lehajtót is : egyet a jelenlegi 74-es út kereszteződésénél ( Magyar utca ), egyet a galamboki úton ( Petőfi u. kereszteződése ).

Le lehet hajtani az M7-esről ezen utóbbi két helyen is, vagy csak rossz a térkép ?

 

ezek csak nyomvonalkorrekciók...

a csp. körrel van jelölve...

 

 

- a 61/74 elkerülők vajon mikor lesznek készen?

 

- a 36mrd-hez miért nem lehetett hozzátenni még úgy 4mrd-t, hogy ezek is meglegyenek egy füst alatt?

Előzmény: andras100 (6531)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6550

Amikor ezen morfondíroztam, megláttam egy hatamas uszályt a következő hídelemmel.

már épp akartam kérdezni, hogy mikor jön a következő elem, mert elég sok idő (mennyi is? 4hónap?) telt el ez első beemelése óta...

Előzmény: BA123 (6525)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6549

és ezt miért a 6519-re írod?  (az a rolához kapcsolódó hsz volt...)

 

1. ne a mostani derékszögkanyaros idióta főutakat vedd alapul.

inkább 100as tervezési sebességű nyomvonallal számolj.

ahol a kereszteződések ki vannak építve. kanyarodósáv jobbra-balra.

az út széles, akár 3 autó is elfér egymás mellett... és van autószéles padka a félreálláshoz...

 

ilyen utakon 15-20es forgalommal is prímán lehet haladni.

 

ennek ellenére, mi ezen forgalom TÖREDÉKÉRE építünk FULL pályákat, ami iszonyú pazarlás.

ami ráadásul a kisebbik gond. a nagyobbik az, hogy a nagy pénzszórás közepette pest és pestmegye szenved a kapacitáshiánytól, és TÖBB száz településen ELFOGADHATATLAN az átmenő forgalom nagysága, de elkerülőre "nincs pénz"...

 

 

ui:

Heccből betartottam a 60-at.

 

ez ROSSZ hecc.

azért mert valamelyik idióta indokolatlanul korlátoz nem kellene balesetveszélyes helyzetet előidézned. márpedig ha a TÖBBSÉG ennél nagyobb sebességet tart célszerűnek, akkor ehhez kellene igazodnod (végülis demokrácia van, nem?), hogy csökkentsd a felesleges előzések számát......

Előzmény: attus germanicus (6524)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6548

Az M9-esen 2600 jármű, hát ez nem sok, Bajánál meg 4000 jármű halad át a hídon.

Az 52-esen meg 12 ezer megy át a Duna felett. De ez még akkor sem indokolta a 2*2 sávos hidat Dunaújvárosnál.

Az M70-esen meg 2160 jármű, amiből majdnem a fele azaz 987 teherautó naponta.

Előzmény: radio100jozsi (6547)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6547

Érdekes a 62-es út is a maga 4000-es átlagával, és az 52-es 5000-vel nem igazán igényelne bármiféle autópályát is, így jogos, ha inkább a 62-eset feltuningolják, és a az M8-as Kecskemétig meg csak 2*1 sávban épül meg. A gond az, hogy párhuzamosan fejlesztünk. Megcsináljuk azért az M0-ást 2*3 sávra délen, hogy bírja az M1-M0-M5 tranzitot, akkor minek párhuzamiosan egy alternatív utat is csinálni most, mint az M8-as?

 

Azért ennyire nem vagyunk tele pénzzel.

 

Viszont a 441-es 9-10000-es értékével már azért jobban hangzik, így akkor legalább valami logika van abban, hogy Kecskemét-Szolnok között miért 2*2 sávon menne az M8-as.

 

Jó tényleg ez a táblázat, sokat lehet agyalgatni rajta.

 

Előzmény: radio100jozsi (6546)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6546

Érdekesek ezek a közúti 2006-os útadatok.

Annyit látni, hogy Százhalombatta alatt Dunaföldvárig a maximuma az M6-6-os útnak együttvéve 15 ezer jármű/nap.

Ha azt veszem, hogy Monornál a 4-es úton 16 ezer jármű halad naponta, és 2 sávon, míg ott együttvéve 6 sávon.

A 6-os útnak Dunaföldvártól lefelé tényleg nem indokolt az autópálya, sőt még fentebb sem volt az a számokat nézve. Jóformán PÉcs környékén van 30 ezer jármű/napi forgalom.

Ezzel szemben itt csak egy autóút épülne Monornál, és nagyobb forgalom van, mint az M6-6-ososn együttvéve...

 

A számok is alátámasztják, hogy Gyömrőnél a 31-esről jelentősnek mondható forgalom jön át a 4-es elkerülőre. Míg a 31-esen Gyömrőig nő a napi járműszám 11 ezerre, aztán innen 3000 jármű eltűnik. A 4-es elkerülőn meg megdublázódik Monorhoz képest a forgalom.

Az M0-ás megnyitása Ecser felé, szerintem átrendezi ezt a forgalmat is, és a 31-esen fog haladni befelé tovább az M0-ig ez a 3000 jármű, és csak onnan fognak lekanyarodni.

Jól látható, hogy a 405-ösről jönnek be a teherautók a 4-esre, mivel Monornál még csak 1500 teherjármű halad naponta, addig Albertirsánál már 3000 jármű, és a 405-ösön jön 2000 jármű, a 40-esen be Albertirsára meg megyen 400 jármű.

 

Az M3-as az M30-as elágig 18000 járműt visz naponta. Budapesten még 79 ezer jármű van, Hatvannál már fele csak. A Polgárdi lehajtónál 10 ezer jármű, aztán Görbeházánál már csak 5000 jármű/nap.

Mennyire érdekes, egy 2*2 sávos út elején még 79 ezer jármű megyen, a végén meg csak közel 20-ada 5000 jármű.

 

Ebből is látni, hogy értelmesebb lett volna az M3-ason is Gyöngyösig 2*3 sávra bővíteni, és Polgártól meg csak 2*1 sávon elvinni tovább Nyír és Debrecen felé.  

 

BoGar Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6545
100-200km talán nincs akkora nyereség, de 300km-en már jelentős. Érdekes módon, mióta az M3 egyre jobban hosszabbodik, egyre rövidül az idő, amíg elérek a román-ukrán határ közelében lakó nagyszüleimhez. (Régen 5 óra volt. Ma már alig 4. Ha lesz egyszer M49, akkor lecsökkenhet 3-ra is.)
Előzmény: radio100jozsi (6518)
fifikus_fizikus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6544

Üdv mindenkinek!

 

Új tag vagyok a topicban, de hellyel-közzel (főleg közzel :-) beleolvasgatok.

 

Az M0 építését szeretném nyomonkövetni minél több fotón, esetleg videón. Valaki tudna ajánlani viszonylag friss és gyakrabban frissülő helyeket? Netán magán-dokumentációt? (A www.nif.hu, és a www.M0.hu ismerős, de azutóbbin is csak júniusi fotók vannak... A roads.extra.hu pedig alapértelmezett hely ;-)

AcidMan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6543
Nincs mit.
Jogos, jogos, fogalmam sincs, hogy miért kevertem oda a balatoni utat, de ugyanarra az útra gondoltunk.

Nem kell azt a Kiskanizsa felé vezető utat félteni, nem lesz annak nagy forgalmi terhelése, a Nagykanizsánál (akár az északin, akár a keletin) lehajtó autósok ezután is a 7-es főutat (aztán a Magyar utcát) fogják használni - kivéve persze akik Kiskanizsa/Gyékényes felé mennek. De azok eddig is azt az utat használták.
Előzmény: andras100 (6541)
BA123 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6542
A Magyar utcánál nem lesz lehejtó, sem a Galamboki útnál, ez tévesen szerepel az általad olvasott anyagban. A Principális melletti lehajtó valóban a 7-es elkerülőre van rákötve egy körforgalommal, de ha bemész a körforgalomba, akkor szembe kijöhetsz egy régi útra. Ez az út a kemping mellett vezet, a principálissal párhuzamosan, a végén egy benzinkút is van a gépgyár mellett a Vár útnál. Elég szűk út, egy nagyobb kanyar is van rajta és nem hallottam hogy bővítették volna, bár már elég rég jártam rajta.
Szóval mehetsz egyenesen is, de ha kelet felé fordulsz, akkor a Magyar utcán keresztül is elérheted a belvárost, szerintem kb ugyanannyi út
Szerintem ezek a jelölt lehajtók pihenőknek, vagy benzinkútnak vannak fenntartva, amit ugye szokás szerint majd ecce megépítenek...
Előzmény: andras100 (6531)
andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6541

Köszönet a beszámolóért. Reméljük egy helybeli nagykanizsai fórumozó is olvassa e kérdéskört és pontos választ tud adni. Annyit fűznék még hozzá, hogy a galamboki útnak Petőfi u. a neve, ahogy én írtam és a Camping út az valóban ott van és létezik, csak kétségeim vannak az felől, hogy az M7-ról lejövő forgalmat főútként le tudja-e vezetni a város felé. Ezért továbbra is áll a kérdés, hogy az Északi csomóponttól hogy van megoldva a város fele a forgalom irányítása.

Előzmény: AcidMan (6538)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6540
Tele van "tévedésekkel" - ez is. :-(
Előzmény: _roadrunner_ (6529)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6539
Ha az M35-ös leérne a Román határig, akkor szerintem lenne tranzit átrendeződése a 4-42-es útról idefelé. Bár itt az is számít, hogy az M0-M5-405-4-es útvonal sokkal rövidebb, mint felmenni az M3-asig, ezért is volna fontos a gödöllői átkötés az M0-nak.
Előzmény: attus germanicus (6536)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6538
A Magyar utca/74-es-nél nincs csomópont, csak aluljáró az M7 alatt, illetve a galamboki út - Kanizsán Balatoni út - (a nagyon régi 7-es főút nyomvanala) szintén csak alul/felüljáró, nincs csomópont. (nem is jelöli karika a térképen, csak a híd miatt új nyomvolat rajzoltak/építettek).

A másikra nem tudok pontosan válaszolni, (mivel a kiskanizsára/gyékényesre vezető út le volt még zárva, amikor arra jártam legutóbb), csak annyit, hogy az általad említett É-D irányú út a csatornával párhuzamosan már évtizedek óta létezik (camping utca), csak a Google nem kapcsolta be a térképen a 7-es főútba.
Mindenesetre elég furcsa a terveken az a piros vonal délre, és gondolom, nem véletlen, hogy le van/volt zárva az az út.

Legkésőbb este biztos tud majd valaki mondani pontosabbat is. :-)
Előzmény: andras100 (6531)
jelcz Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6537
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6536

Azért jellemző, hogy az M6 gyakorlatilag nem látszik a térképen. Ezzel szemben a 4-42 útvonalon sose mondták, hogy autpályát akarnánka építeni, pedig ott lényegesen erősebb a forgalom, mint a már megépült autópályahálózat egyes részein.

 

Ami csalóka, az az M7, ahol igen erős szezonális ingadozások figyelhetőek meg a forgalomban. Bár az átlagos forgalma viszonylag alacsony (n<2000j/n), egy júliusi szombaton meghalna a forgalom ott autópálya nélkül.

 

Viszont az már ezen is látszik, hogy a 35 erősebb, mint a 4 Db-Nyírh. között.

Előzmény: radio100jozsi (6534)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6535

A Ro-La esetében ez a 900 millió évente mennyi elkerülőre volna elég, ha 2*1 sávon szintbeni csp-al építünk? Azért pár év alatt pár falunál lehetne tehermentesíteni a 86-os forgalomtól, és nem óránként 3 kamionról volna csak szó.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6534

2006 évi külföldi járműforgalmi térkép.

Érdekes, az M3 egyenlő az M5-el.

 

http://www.kti.hu/downloads/trendek/uj/5-070__HU.jpg

radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6533
Ez is talány, mint sokminden a sebesség meghatározásánál közútjainkon. A 8-ason Székesfehérvár-Inota között van korlát, még is 2 km-es szakaszt leszámítva csak 90-es. Míg a Várpalota Veszprém 72-es útig meg 100-as, és nincs korlát. Na meg a Gyöngyösi bevezető 3-as meg 110-es, holott itt sincs korlát, csak zöld növényzet középen, mint az M7-esen anno.
Előzmény: attus germanicus (6530)
kofy Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6532
Az említett csomópont kivételével van korlát (kb. mint M2 Kápmegyer-Dkeszi között). Az adottságai tökéletesek autóútnak. Nem csoda, hogy a hivatalos magyar bemért sebességrekord ott született: 248 km/h. Audi S6-ot próbált ki az ürge. Gondolom leszabályozásig ment...
Előzmény: attus germanicus (6530)
andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6531

Ma átadják az M7-es nagykanizsai elkerülő szakaszát. Ezzel kapcsolatban van egy-két kérdés.

A hírek szerint összesen három csomópont van rajta : egy Sormástól NY-ra, egy Nagykanizsa északi részén, a leendő palini 74-es új elkerülő útnál, egy a jelenlegi végpontnál, a várostól K-re, a majdani 61-es elkerülő becsatlakozásánál.

Azonban az Indexen lévő térképen látni valami két másik lehajtót is : egyet a jelenlegi 74-es út kereszteződésénél ( Magyar utca ), egyet a galamboki úton ( Petőfi u. kereszteződése ).

Le lehet hajtani az M7-esről ezen utóbbi két helyen is, vagy csak rossz a térkép ?

 

A másik : Nagykanizsa-Észak csomópont a Principális csatornától K-re van. Miután a polgár lehajt az M7-ről, a jelenlegi elkerülőre épített körforgalomtól merrefele tud bejönni a városba : Kiskanizsa felé (amihez egy új híd is kellene a csatornán), vagy a csatorna K-i részén építettek egy É-D irányú bekötőutat a Vár utcáig?

 

Megköszönnék egy helyismerettel rendelkező, pontos választ.

attus germanicus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6530
Bevallom, azon a szakaszon életemben nem jártam. Ha van elválasztókorlát, akkor tényleg indokolatlan az alacsonyabb korlátozás.
Előzmény: ghosty9 (6528)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6529
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6528
"Pontosan azért, mert a szembejövőktől csak két fehér vona választ el, ami nem sok."

Asszem ott meg korlat is van.

Amugy egyetertunk, en is pont kb. 110-es korlatra, keresztezodesekben 70-es tablara + gyakori meresre gondoltam.
Előzmény: attus germanicus (6527)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6527

Pontosan azért, mert a szembejövőktől csak két fehér vona választ el, ami nem sok. persze táblák meg mérések helyett jobb ötlet volna a szalagkorlát, de ahhoz ész is kéne.

 

Szóval számomra az etalon az M0 mostani kiépítettsége volna (M1-M5 közt), de persze nem ide, hanem a közepes forgalmú (idehaza nagy forgalmúnak titulált) főutakra. "Autóút" tábla, a komolyabb kereszteződések szintben elválasztva, a kisebbek szintben, de 70-es táblával, amit gyakran ellenőriznek is.

Ami ennél karcsúbb, az balesetvezélyes.

Előzmény: ghosty9 (6526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!