Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5759

kőröshegy:

azért keresztülvágásról nem volt szó, a falut nagy ívben elkerülte volna.

valahogy így:

 

 

(dunaföldvár nyúlványából viszont egy picit lecsípett volna...)

Előzmény: BA123 (5756)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5758
Igen, pontosan itt szálltunk meg.

Teljesen egyetértek veled, a bécsiek a nyolcavanas-kilencvenes évekeben átlendültek a ló túlsó oldalára, most pedig próbálják rendbetenni azt amit akkor elrontottak. A városi igények helyett már akkor is az elkerülőútban kellett volna gondolkodniuk. Persze akkor még nem negyon volt forgalom kelet felé, zárva voltak a határok, gondolom emiatt döntöttek a városi autópálya mellett, és emiatt lett egy hatalmas undorító ipartelep a városnak ez a Pest felé eső fele.

Úgy látszik hogy az is csinál hülyeséget akinak nagyon sok pénze van, és néha kifejezetten jó ha nekünk nincs, mert ha lett volna szerintem mi is megépítjük a magunk városi sztrádáit.

Egyébként valószínűleg pont ugyanígy fognak járni a magasházakkal és a Dunaparttal is, tíz év mulva majd elkezdenek azon gondolkodni hogy lehetne rendbetenni a magasháznegyedet, meg az iparosított, erőművesített, műdunapartot.

Szóval szerintem ne a bécsiektől akarjunk tanulni...
Előzmény: Törölt nick (5755)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5757

Valahogy egész végig az volt az érzésem hogy a bécsiek biztos nagyon irigykednek a Pestiekre, mert a bécsi Dunapart, a hidak, meg a magasházak...

ez az irigykedés csak addig tart, amíg turistaként nézelődik az ember...

ha napmintnap a dugóban ácsorgás, vagy a sima haladás a tét, akkor már nem is olyan irigylésre méltó...

 

kicsit olyan ez, mint a csendes jólevegőjű vidéki élet utáni sóvárgás...

elméletben télleg nagyon romantikus, a gyakorlatban viszont már nem annyira:

minden drága, ha egyáltalán lehet kapni, messze van az állomás, busz csak naponta 2-3x van (tehát autó KELL), az utak iszonyú rosszak, soxor nincs is leaszfaltozva, lehet dagonyázni a sárban...

Előzmény: BA123 (5754)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5756
Még annyit, hogy én teljesen megértem a köröshegyieket, az Ő helyükben én sem járultam volna hozzá ahoz hogy a falujukon keresztülvágtasson az autópálya. Ismerek néhány törökbálintit, nekik is megvan a véleményük arról aki annak idején nem volt képes másfél kilóméterrel nyugatabbra húzni az M7 nyomvonalát. Dolgoztam másfél évet Törökbálinton. Eleinte ez normálisnak tünt, de ahogy elbeszélgettem időseb szakikkal és elmesélték milyen volt a falu az M7 előtt, azért elgondolkodtam rajta hogy ez a falu mennyivel szebb lenne, ha annak idején ezt a másfél kilómétert még hozzátették volna a pályához. Gondolom az érdieknek is hasonló lehet a véleményük, sőt szerintem a bécsiek közül is annak aki a városi autópáyák környékén él.
Szóval azt gondolom hogy a kérdés úgy nem merülhet fel hogy tegyünk tönkre egy falut néhány milliárdért. Ez a kérdés néhány év távlatából még talán magyarázható lehet, de nem lehetünk olyan zsugoriak magunkhoz hogy tönkreteszünk életképes településeket néhány milliárdért. Úgyan kit fog érdekelni húsz év mulva hogy ez a pálya hetven milliárd volt vagy harminc?
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5755

akkor rákérdezek: ITT szálltatok? :-)

(innen délkeletre valóban látszik valami hőerőmű féleség - talán gázos)

 

Biztos hogy kellene néhány jó gyorsforgalmi út Budapestre, de jó lenne elkerülni a Bécsiek rossz példáját.

 

van benne valami, de ők most nagyon átlendültek a ló túloldalára...

 

ami nekem nagyon zavaró, ha bécs úthálózatára ránézek, az az, hogy nincs elkerülő útja, ad absurdum, gyűrűje... (mármint az A21-et és a nemrég átadott S1-et leszámítva...)

 

viszont 2 full ap. átszeli a várost...

 

ha ugyanolyan (vagy nagyobb) hangsúlyt fektetnek a gyűrű kiépítésére, mint a belvárosi pályákra, akkor elkerülhették volna ezt a helyzetet...

 

(nálunk viszont se ez, se az... :-((

Előzmény: BA123 (5754)
BA123 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5754
A múlt hétvégén épp erre jártam. Kiugrottunk Bécsbe, megnéztük az új magasházakat, meg a Dunapartot. Egy kempingben szálltunk meg, kitűnő helyen, az egyik oldalról a belvárost elkerülő régi körgyűrű Duna hídjának a túlpati csomópontja határolta a kempinget, a másik oldalról a vasút, meg az a nekem erőműnek tűnő objektum amiről a Laci korábban írt. Aztán másnap felmentünk Wachauig a Duna parti autópályán.

Valahogy egész végig az volt az érzésem hogy a bécsiek biztos nagyon irigykednek a Pestiekre, mert a bécsi Dunapart, a hidak, meg a magasházak...

A másik amit egész végig éreztem hogy valamikor a nyolcvanas években a bécsieket nagyon elkapta a közútfejlesztési láz, és orba-szájba építettek autópályákat Bécsben oda is ahová teljesen megfelene egy városi út is. Emiatt a város egyes részei eléggé elszigetelődtek egymástól. Valószínűleg ezeknek az ésszerűtlen fejlesztések ellenhatására a civil szervezetek elérték azt, hogy autópályát ma már csak úgy lehet építeni Ausztriában ha annak kb a harmada alagútban megy. Úgy néz ki Bécsnek ez a része minta a város nem az emberekért lenne, hanem az autókért. Itt aztán tényleg felüljáró felüljáró hátán. Nem meglepő ha erre az a válasz hogy ma már minden új út fedett, ha lakott terület közelébe ér. A Brünni és a Linz-Ceske Budejovicei tervezett autópálya is, de akár az S1 új szakasza is tele van "fedett utakkal", épített alagutakkal. Én nem mondom hogy ez rossz, biztos hogy nem olcsó, de valószínű jobb egy fedett út mellett lakni mint abban a kempingben ahol megszálltunk.

Biztos hogy kellene néhány jó gyorsforgalmi út Budapestre, de jó lenne elkerülni a Bécsiek rossz példáját. Néha úgy éreztem magam Bécsben mintha egy Japán városban járnék (pl Gürtel északi végén kiépített csomópont, ahol kb négy szinten özönlik a forgalom egy olyan jellegű helyen mint mondjuk a Baross tér). Ezek után nem lep meg hogy ma minden új út tele van alagutakkal a síkvidékeken is...
Előzmény: Törölt nick (5753)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5753

perszepersze...

tudom, hogy neked minden műszaki-gazdasági nonszensz, tájképvédő gigamega project bejön...

 

csak én mint földi halandó (és adófizető), oda szoktam pislantani az árcédulára is...

(mivel ezt mégiscsak az adófizetőknek kell kiköhögni)

 

 

nemmellesleg:

 

a donau-parton - a natpark területén - van egy elég komoly létesítmény, ami olajtárolónak látszik (a felirata ölhafen)

 

márpedig, ha tájképileg az oda belefér, akkor egy szép dunahíd, és töltésen (ad absurdum: lábakon) vezetett pálya is beleférne...

szerintem...

Előzmény: mestska (5750)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5752

9???

az télleg nem piskóta...

(kár, hogy a dunahidak fontosabbak lennének...)

Előzmény: janoka419 (5751)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5751
duna-hídról nem tudok, de jön az m6-os a maga 9 viaduktjával, muhaha
Előzmény: Törölt nick (5748)
mestska Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5750
ennek vajon mi értelme vagyon?

ha kőröshegyi stílusban 80m-es lábakon vezetnék a pályát, az sem lenne drágább...


Feltétlzhetően ők ismerik a könyezetalakítás, tájképvédelem, stb. kulcsszavakat.
Előzmény: Törölt nick (5749)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5749

... pontosabban a zegyik nem is dunahíd lészen, hanem dunalagút...

nemcsak a donau, hanem végig a donauauen natpark alatt, úgy 8,5 km hosszan...

így a 19km-es szakasz költsége kb. 21mrd/km...

 

ennek vajon mi értelme vagyon?

ha kőröshegyi stílusban 80m-es lábakon vezetnék a pályát, az sem lenne drágább...

Előzmény: Törölt nick (5748)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.04 0 0 5748

austria senkit nem érdekel??

 

ők is teljes körgyűrűt terveznek (bár nyugati irányban eléggé eltolódik)

mindenesetre ehhez kell két zsír új donaubrücke...

 

(ha itthon nem lesz elég meló - jövőre kezdenek egyáltalán újabb dunahidat? -, a hídépítőnek is juthat építeni való...)

janoka419 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5747
köszönöm
Előzmény: Törölt nick (5745)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5746

az S1 schwechati szakasz sem volt ippeg olcsó:

430M ajró/16km cca. 6,6mrd huf/km...

 

lehet, hogy kb. ennyire mi is számíthatunk az M0 11-1 között??

az majd' 200mrd lenne...

Előzmény: Törölt nick (5743)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5745

én írtam, az 5679-ben.

 

meg persze láttam is párszor a töketlenkedést.

Előzmény: janoka419 (5742)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5744

hát vazze, a sógorok is elkapták ezt a csúnya pöpöpö nevű köpködős nyavaját:

 

itt részletesen kivesézik a dolgot:

 

- az előbb említett S1+A5 lesz az első pöpöpö náluk, és frankón le van írva, hogy ez mindenkinek milyen jó lesz...

 

van benne risktransfer, valueformoney, meg efficiencygain...

(dolgozott a kreatív-marketing csapat...)

 

és a legfontosabb: a federal budget meg van kímélve!

(a sok benyadó mehet a nyögdíjkasszába... :-)

 

ez nagyon jó, mert az áhth úgy marad alacsony, hogy közben a labanc nyögdíjas évente 2x utazhat mallorcara...

hurrá.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5743)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5743

itt van egy frankó térkép a tervezett S1-ről (bécs északi elkerülő) + A5-ről (brünn felé vezető ap.)

 

érdekes, hogy bécs is elég hadilábon áll az elkerülőkkel:

 

- csak az A21 van meg régebbóta (A1-A2 között)

 

- a schwechati S1 szakaszt nemrég adták át (a térképen még in bau - múlt héten leteszteltem: egész frankó lett...),

de ez még mindig csak félkör...

 

juteszembe:

az A21 kb. olyan terepen megy át, mint a tervezett M0nyugat, és ráadásul védett területen (naturpark föhrenberge), nálunk viszont csak minimálisan van érintve a BTK...

 

az ábrán szereplő költség viszont elég durva:

3,1mrd euro / 113km... ez kb. 7mrd Huf/km !!!

 

az ábrából nem derül ki, hogy milyen jelentősebb műtárgyak lesznek, de az ár alapján igen sok alagút és viadukt lesz...

janoka419 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5742
emberek, valakinek néhány lappal/nappal ezelőtt volt egy hozzászólása (remélem, itt láttam), hogy csúszik a 37-es főút építése is. aki ügyesebben használja a keresőt, mint én, kérem, segítsen.
Előzmény: Törölt nick (5741)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5741

Évente 15 milliárd dollárral kevesebb pénz jut az amerikai úthálózat fejlesztésére, mint ami csak az állagfentartásra kéne.

 

 Csupán az autópályák karbantartása 75 milliárd dollárba kerülne évente, de csak hatvanmilliárd jut rá - azaz az úthálózat minősége és biztonsága évről évre romlik, írja az AP.

 

ez kicsit azért durva.

(bár ott nincs olyan horribilis adóterhelés az üzemanyagon, mint itt európában, így az ebből származó bevételek sem olyan óriásiak, de azért ez elég meredeken hangzik...)

 

bírom az ilyen bagatell összegekkel szarakodást: ez a 15mrd usd kb. fél napi gdp...

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5740

miatúrót csinálnak dunakömlődnél?

 

1 meg még 1 baleset kb. ugyanott...

 

a képeken jól látszik, hogy az úton komolyabb munkálatokat végeztek:

zsír új útburkolat, frissen fel/le humuszolt rézsű és árok...

 

ez a 11,5t-s rekonstrukció látható nyoma lenne?

esetleg itt szélesítették is az utat?

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.03 0 0 5739

... és egy légifotó... (hamán a gugli baszik berakni a DG múhódképét...)

 



(amúgy baromira nem kapkodják el, figyelembe véve, hogy már majd 2,5 éve dolgoznak a nyomvonalon... :-((

Előzmény: Fricy (5738)
Fricy Creative Commons License 2007.08.02 0 0 5738
Lebontják az érdi Júlia utcai hidat
Az M6 építése miatt egy új híd épül, ami a 6-os, 7-es főút városi elkerülő szakaszát és az új autópályát is átíveli majd.
Térkép
Kép
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.02 0 0 5737

a DG-nek van egy rahedli új (2007es) műholdképe Mo-ról:

 

M7:khegy    M0:M5-M4     M0:31-M3

 

(sajna a gugli még nem vette át tőlük, így csak elég kisfelbontású preview-ban láthatók... :-(((

janoka419 Creative Commons License 2007.08.02 0 0 5736
Igen, én voltam. Csak szabadságolásom közepette, így csak most tudok jelentkezni.
Előzmény: BA123 (5698)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.02 0 0 5735

úgy látszik mégis magasabb a prioritása, mint gondoltam, mert már a nyomvonal is kijelölésre került... :-)

http://edktvf.zoldhatosag.hu/tartalom/archiv/pdf_06/06_3051_3.pdf

Előzmény: felucca (5725)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.02 0 0 5734
viscosai Creative Commons License 2007.08.01 0 0 5733
vedd figyelembe, hogy a dorogi iparvidék-tatabánya közúti kapcsolat csak tatán keresztül lehetséges. ( a bajna-tarján-t.bánya,  ill. a süttő-tarján-t.bánya közutak csak kirándulási célokra alkalmasak' de arra nagyon szépek.)
Előzmény: felucca (5725)
viscosai Creative Commons License 2007.08.01 0 0 5732
üdv a fórumozóknak!
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.01 0 0 5730

annyit tudok róla, hogy a helyiek körében is nagy a vita, hogy kell-e, ill. mikor épüljön?

 

az ellenzők szerint nem kell, mert az M0 ellátja ezek feladatát, tehát az M0-t kell mielőbb építeni...

a támogatók szerint meg az M0 mellett is szükség van rájuk, de csak az M0 építése után (vagy azzal egyidejűleg) érdemes építeni, nehogy az M0 előtt elkészülő elkerülők miatt tovább halasztódjon az M0 építése...

 

hivatalos ütemezésről nem tudok...

Előzmény: BA123 (5729)
BA123 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 5729
Már jól látszanak a pilonok a 11-es útról is az M0 északi hídnál. http://www.m0hid.rgstudio.hu/main.php
Tegnap Budakalász felé jártam, és miközben kerestem a pilonokat a fák felett, azon gondolkodtam hogy mi lett a budakalászi és az ürömi elkerülőkkel. Úgy emlékszem hogy a GM megígérte hogy megépítik ezeket az elkerülőket is a híddal együtt, de egyenlőre ennek nyoma sincs. Nincs valakinek erről infója?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!