Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5202
Meg kell mondjam, ez nem minden útra igaz.
Előzmény: attus germanicus (5176)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5201

24 szerelvény/óra...

 

a mávval?

ennyire nem kéne komolytalan adatokat mondani...

ez a piroskék metrónak is csúcsrajáratás...

Előzmény: attus germanicus (5199)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5200

az a baj megint elértünk a kiindulási ponthoz, és mint kutya a farkát, úgy kergetjük mi is egymást körbe-körbe az érvek-ellenérvek mentén...

 

#1: Mivel a városban már az utakat sem lehet bővíteni.

 

tipikus közútellenes axióma...

dehogynem lehet, sőt, rahedli új utat kell építeni... (ismétlem: nem a belvárosban)

 

#2: Az is tömérdek pénz lenne. Ezért lenne jobb a vonatokat bővíteni.

nemkevés, az biztos. csakhogy ennek az autósok biztosítják a fedezetét.

és szerintem az döntse el mit kell bővíteni, aki a cehet állja.

 

(pl. mit szólnál, ha a munkáltatóda fizetésed felét levonná, és azt mondaná, hogy azt természetben kapod meg?

pl. spenótlevesben, répafőzelékben, meg opera és színházbelépőben, uszodabérletben.

 

elvileg ezekkel semmi gond nincs, mind egészséges és hasznos dolgok, de pl. én ezeket nem szeretem, ne a munkáltató döntse el mire költöm a pénzem...)

 

Előzmény: BoGar (5195)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5199
Ez nem így van, a probléma nem a vonal szűkössége, hanem a Keleti pu. fogadókészsége. De ugyanez igaz a másik két fejpályaudvarra is. Egy alagút tulajdonképpen ezt a problémát is orvosolná.
24 szerelvény/óra egy tartha követés volna, míg ma Rákos - Keleti közt csak 10 szerelvény megy óránként.
Előzmény: BoGar (5191)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5198

jó, ezt sejtettem...

nyilván az volt ennek a bksz-ezésnek is a fő akadálya, hogy jelentős bevételkiesést jelent az érintetteknek...

(merthogy az ennek hatására esetleg növekvő utasszám nem kompenzálja ezt, az tuti...)

 

de akkor most miről szól ez az egész?

 

csinálunk bksz-t (tehát az ingázóknak egy kedvezményesebb bérlet konstrukciót),

de JÓL ELTITKOLJUK, hogy nehogy túl sokan BEB-et vegyenek, mert az nekünk (bkv, máv, állambácsi) nem túl jó bót???

 

asszem ez a sumákolás minősített esete...

 

Előzmény: Rooger Preed (5194)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5197
amúgy jól ismerem a kerepesi/jászberényi/pesti utakat: én is arra járok...
Előzmény: BoGar (5193)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5196

Nem hát! A fenét nem....

 

min. 2x2es gyorsforgalmikról beszéltünk... azokon nincs (nem lenne) torlódás...

(befelé, ahol véget és a gyf, ott természetesen betorlódhat, ha az alsóbbrendű városi hálózat nem bírja nyelni...

Előzmény: BoGar (5193)
BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5195
Nem, én az általad elvárt dolgokra reagáltam. De megsúgom, az autósok útra keléséért sem rajongok. Mivel a városban már az utakat sem lehet bővíteni. Az is tömérdek pénz lenne. Ezért lenne jobb a vonatokat bővíteni. Mégpedig ténylegesen S-bahn rendszert létrehozni, sűrűbb követéssel.
Előzmény: Törölt nick (5192)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5194
A BKV egy BKSZ bérletbőlk kevesebbet kap, mint egy "sima" bérletből. Hülye lenne a BKSZ-t ajánlani.
Előzmény: Törölt nick (5186)
BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5193
(kifelé meg ugye eleve nincs torlódás - csak baleset, vagy útkaparás esetén...)
Nem hát! A fenét nem. Gyere el egyszer a Kerepesi útra délután, aztán kanyarodj el a Jászberényi felé. Esetleg a Keresztúri út felé. Aztán gyere tovább a Pesti úton. Ott sincs dugó délután, nincs ám! Csak a normál idő 1,5-2szeresével jutok el a végcélomhoz a városból kifelé menet!
Előzmény: Törölt nick (5170)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5192

egyetértek.

 

csak azt nem értem miért nekem címezted, mikor nem én korteskedek az "autósokat a vonatra!" kampányszöveggel?

 

és bezony a vasúti kapacitásbővítés városi környezetben igencsak drága buli. (városon kívül is az, de bévül meg pláne...)

 

itt egy friss,ropogós anyag, amiben a buszos átterhelést elemzik, a vasutat eleve nem is vizsgálva annak horribilis forrásigénye miatt...

 

http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/atterheles.pdf

Előzmény: BoGar (5191)
BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5191
ézd. Egyet nem veszel figyelembe. mégpedig azt hogy a vasutakat is fel kell újítani, bővíteni, mert a jelenlegi vonatok pl az Szolnok-Újszász-Bp és a Hatvan-Bp vonalak egyesülése után kicsi az áteresztősképesség, emiatt a jelenleginél gyakrabban sajnos nem közlekedhetnek vonatok. Márpedig iskolaidőben igenám zsúfoltság van a vonatokon. Tehát az általad leírt dolgok önmagukban még nem fogják növelni az elégedettek számát/a vonaton utazók számát. (Az utazók számát sajnos a már leírt dolgok miatt sem szerencsé egyelőre így növelni. Teljes átszervezés kellene.)
Előzmény: Törölt nick (5165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5190

uff

hogy kapná be a bkv...

a bksz.hu-n van egy frankó kalkulátor, ami kiszámolja, hogy adott viszonylatban mi mennyibe kerül, ill. mennyi a megtakarítás a BEB bérlettel...

nem lehetne ezt jobban reklámozni????

on

Előzmény: Törölt nick (5189)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5189

A hülyék tényleg nem írták oda.

 

vagy AZ a bérlet vonatra télleg nem használható (?)

 

(mert itt ír a "Budapesti Egyesített Bérletek (BEB)"-ről, ami valóban használható a mávon.

csakhogy BEB bérlet nincs a bérletfajták között felsorolva.

(régebben amikor nézegettem volt ilyen kb. 11e hufért...)

Előzmény: attus germanicus (5188)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5188
A hülyék tényleg nem írták oda. A Volán és a MÁV járatain használható Budapesten belül. Nem érvényes a helyjegyköteles vonatokon és a Volán távolsági járatain Bp-en belül sem.
Ez az érvényes, és helyes leírás: bksz.hu
Előzmény: Törölt nick (5186)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5187

hát nem tudom ezt hol írtad, de így még nem láttam összegezve...

mert így egyetértek a leírtakkal...

Előzmény: attus germanicus (5185)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5186

Már Budapesten is elértük azt, hogy a vasútra is érvényes BKSZ-bérlet ára csak 10%-al (735 forint) magasab, mint a BKV;

 

itt: http://www.bkv.hu/jegyek/index.html egy árva szóval nem említi, hogy a mávon is használható...

 

Előzmény: attus germanicus (5184)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5185
Leírtam 10-20 hozzászólással ezelőtt, csak nem biztos, hogy el is olvastad: első fokon a torlódásokat úgy kell enyhíteni, hogy a Belvárosnak nevezett zsákutca felé valóban csak azok torlódjanak, akik ténylegesen oda is akarnak menni. Ez a 2/M2 <-> D-Buda irányban kényes kérdéseket vet fel, amikről folyt itt a vita tegnap-tegnapelőtt, az összes többi irányban értelmes keretek közt lefolytatott közúti fejlesztésekkel megoldható.

Illúzó volna azonban azt gondolni, hogy ezzel mindent megoldunk, bár tény, hogy sokkal tisztábban látnánk. Fennálna ugyanakkor a veszélye, hogy a belvárosi célforgalom visszatorlódva ott is megfogná a forgalmat, ahol az egyébként magától még vígan haladhatna. Ez a ny-európai nagyvárosok közül a leglátványosabban talán Brüsszelben mutatható ki, ahol a belvárost elkerülő forgalom számára még kissé túltervezettnek is látszó közúti kapacitásokon is folyamatosan áll minden, mert a többszörösen túlterhelt belváros visszatorlasztja a forgalmat, így többszörös áttételekkel a várostól 30-40 kilométerre van a sorok vége reggelenként. Ezért második lépcsőben meg kell teremteni annak a feltételeit, hogy korszerű módon bejuttassuk az embereket a belvárosba közösségi eszközökkel (vasút, metró), ill. ott el tudjuk osztani (villamos). Ezalatt persze semmiképpen sem a mai MÁV-START ill. BKV színvonal értendő.

Ez után (és csak ez után) harmadik lépcsőként a belváros életővé tételének érdekében hatósági eszközökkel is csökkenteni kell a belvárosi autóforgalmat (néhány kiemelt helyen persze már előbb is, ahogy ma is vannak sétálóutcák). Ehhez a harmadik lépcsőhöz kb. 2025 körül el kellene jutni. Nem árulok el nagy titkot, ha leírom: nem fogunk.
Előzmény: Törölt nick (5182)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5184
Már Budapesten is elértük azt, hogy a vasútra is érvényes BKSZ-bérlet ára csak 10%-al (735 forint) magasab, mint a BKV; és nem lesz olyan nagyon soká, amikor már ez a felár sem lesz. Tehát megszűnik a BKV-bérlet, és csak egységes bérlet lesz Budapesten.
Előzmény: Törölt nick (5183)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5183

Nem, Münchenben az S-Bahn a városon belülről is sok utast szed fel. Mintha nálunk Rákoskeresztúrról, Nagytétényből, stb. sokan vonattal mennének a városba.

 

gondolom nekik nem kell külön eszbán-bérletet venniük a meglévő "MKV" bérlet mellé...

ez azért elég nagy vonzalmat okozhat...

Előzmény: attus germanicus (5181)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5182

Persze, ott meg is kell ezeket építeni, mindenképpen. Ez fontosabb is, mint a belvárosi vasút...

 

bakker, akkor tulk. egyetértünk... :-)

 

Ha az 1. esetben a torlódásban 1 óra 10 percet, a második esetben 10 percet töltesz el, akkor mindegy.

 

akkor valóban mindegy.

 

csakhogy nem ez történik. lásd. M4 vecsés/üllő szakasz...

ott hosszú kmes sorok voltak, mert vecsésen a gyáli elágazásnál lévő lámpának kicsi volt az áteresztése...

most nincs lámpa, nincs torlódás... (a gyorsforgalmi meg elég jól tudja nyelni a forgalmat)

 

ill. sajna van torlódás: kifelé.

mert valamelyik agyamentbarom lámpás csp. szintbeni keresztezést csinált az M4 gyömrői csp.-jánál... különszintű helyett...

 

 

Meg a torlódás a legtöbb úton már most is a városhatáron TÚL kezdődik, és ez 10 év múlva minden bevezető útra igaz lesz.

valóban így van. de miért?

mert a városhatárban van egy lámpa, ami óránként 1000 autót enged át. pedig 1500 akar bejönni.

na ebbő lesz a torlódás...

Előzmény: attus germanicus (5174)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5181
Nem, Münchenben az S-Bahn a városon belülről is sok utast szed fel. Mintha nálunk Rákoskeresztúrról, Nagytétényből, stb. sokan vonattal mennének a városba. Ráadásul napi 750.000 utasban ugye a legtöbben kétszer vannak benne (egyszer reggel, egyszer délután).

De ezzel együtt többen ingáznak, mint itthon, és azok közt a hazainál lényegesen nagyobb a vasutat használó utasok aránya, hisz nem csak S-Bahnnal (ejtsd: esz-bán) utaznak, hanem vannak zónázó vonatok is, 3-6 emeletes kocsival, és azok sem üresen jönnek reggelenként.
Előzmény: Törölt nick (5177)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5180
Pécs, Győr, Debrecen, Miskolc, Szeged térségében valóban megoldásokat kell keresni, de azok biztosan nem ugyanazok, mint a nálunk nagyságrenddel nagyobb fővárosban. Inkább a karlsruhe-i modell a megoldás.
Előzmény: Rooger Preed (5171)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5179

mer az csak 2 sáv... :-)

 

de ezek rossz példák, mert az M1/M7 bevezetők túl vannak terhelve...

 

a jelenleg végig lakott területeken vezető sugárirányú utak (5,4,31,3,2,11,10) ha "csak" 2x2es gyorsforgalmik lennének, ott forgalmi okokból SOHA nem lenne torlódás...

 

Előzmény: Rooger Preed (5173)
mzdude Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5178
Ezzel együtt pl. Pécsen a közelmúltig ismeretlen fogalom volt a rendszeres (nem balesetből fakadó) dugó.

Most is inkább csak azért van, mert az egyik helyen egy idióta lámpatelepítéssel káoszt csináltak.
Előzmény: Rooger Preed (5171)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5177

Nem. Ez csak az S, az U kb. még egyszer ennyi.

 

csak azért sokallom, mert münchen detto ugyanakkora, mint Bp...

és Bpre 200e+400e=600e ingáznak ÖSSZESEN.

 

ott meg nemcsak, hogy többen, de az a több mind esbánnal megy???

Előzmény: attus germanicus (5172)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5176
Ez péteken igaz elég sok kivezető útra, de a többi napon meg nem annyira. Délután kifelé sokkal jobbak az autózás feltételei, mint reggel befelé. Persze délután is nehéz kijutni a városból, de kb. a belváros határától kifelé már lehet menni, míg reggel befelé már odáig is nehéz eljutni.
Előzmény: Rooger Preed (5173)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5175

A bpről kiköltözések csökkentésében szerintem sokat segítene, ha a tanács lemondana nemkevés ingatlanbevételről és nemkevés kiadást bevállalva parkokat építene.

(a 9kerben erre vannak szép példák...)

 

esetleg hatósági szabályozással a belváros slumosodását is meg lehetne akadályozni...

(pl. az utcafront felújításának kötelezővé tételével... akinek erre nincs pénze, az meg költözzön 1-2 kerülettel kintebb...)

 

de ez itt már nagyon uff...

Előzmény: Rooger Preed (5171)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5174
>de van. a hungárián kívül mindenképp...
Persze, ott meg is kell ezeket építeni, mindenképpen. Ez fontosabb is, mint a belvárosi vasút, mert nagyobb mértékben tudja tehermentesíteni a belvárost, ha a nem oda igyekvő autósok el tudják kerülni.

>és megint a belvárost kevered ide. értsd már meg, hogy a hungárián KÍVÜL is csak a cammogás megy, a qrva nagy pusztában is...
Persze, a belváros felé haladó forgalom cammog ott. Erről beszélek folyamatosan, csak mintha el sem olvasnád... Dugul az M1-M7 Budaörsnél, de hiába lenne még kétszer ennyi sáv (szintbeli kereszteződés már most sincs), akkor is dugulna, mert nincs hová menni róla.

>de nem mindegy, hogy a városhatártól a torlódásig 10perec, vagy 1óra10perec alatt jutsz el...
Ha az 1. esetben a torlódásban 1 óra 10 percet, a második esetben 10 percet töltesz el, akkor mindegy. Meg a torlódás a legtöbb úton már most is a városhatáron TÚL kezdődik, és ez 10 év múlva minden bevezető útra igaz lesz.

>kifelé meg ugye eleve nincs torlódás
Mondjuk ez sem igaz, de tény, hogy kiemelkedően fontos szempontja a tervezésnek. Annak az időnek, amit reggel lehet nyerni a vasúttal a közúthoz képest, egy részét vissza kell adni délután, amikor a vasút már lassabb. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a vasút délután is kiváló minőséget adjon, hogy ez a veszteség csökkenjen.
Előzmény: Törölt nick (5170)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5173
Azért kifelé is tud torlódni minden. Péntek délután az Osztyapenkótól araszol a sor Tárnokig időnként.
Előzmény: Törölt nick (5170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!