Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5195
Nem, én az általad elvárt dolgokra reagáltam. De megsúgom, az autósok útra keléséért sem rajongok. Mivel a városban már az utakat sem lehet bővíteni. Az is tömérdek pénz lenne. Ezért lenne jobb a vonatokat bővíteni. Mégpedig ténylegesen S-bahn rendszert létrehozni, sűrűbb követéssel.
Előzmény: Törölt nick (5192)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5194
A BKV egy BKSZ bérletbőlk kevesebbet kap, mint egy "sima" bérletből. Hülye lenne a BKSZ-t ajánlani.
Előzmény: Törölt nick (5186)
BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5193
(kifelé meg ugye eleve nincs torlódás - csak baleset, vagy útkaparás esetén...)
Nem hát! A fenét nem. Gyere el egyszer a Kerepesi útra délután, aztán kanyarodj el a Jászberényi felé. Esetleg a Keresztúri út felé. Aztán gyere tovább a Pesti úton. Ott sincs dugó délután, nincs ám! Csak a normál idő 1,5-2szeresével jutok el a végcélomhoz a városból kifelé menet!
Előzmény: Törölt nick (5170)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5192

egyetértek.

 

csak azt nem értem miért nekem címezted, mikor nem én korteskedek az "autósokat a vonatra!" kampányszöveggel?

 

és bezony a vasúti kapacitásbővítés városi környezetben igencsak drága buli. (városon kívül is az, de bévül meg pláne...)

 

itt egy friss,ropogós anyag, amiben a buszos átterhelést elemzik, a vasutat eleve nem is vizsgálva annak horribilis forrásigénye miatt...

 

http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/atterheles.pdf

Előzmény: BoGar (5191)
BoGar Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5191
ézd. Egyet nem veszel figyelembe. mégpedig azt hogy a vasutakat is fel kell újítani, bővíteni, mert a jelenlegi vonatok pl az Szolnok-Újszász-Bp és a Hatvan-Bp vonalak egyesülése után kicsi az áteresztősképesség, emiatt a jelenleginél gyakrabban sajnos nem közlekedhetnek vonatok. Márpedig iskolaidőben igenám zsúfoltság van a vonatokon. Tehát az általad leírt dolgok önmagukban még nem fogják növelni az elégedettek számát/a vonaton utazók számát. (Az utazók számát sajnos a már leírt dolgok miatt sem szerencsé egyelőre így növelni. Teljes átszervezés kellene.)
Előzmény: Törölt nick (5165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5190

uff

hogy kapná be a bkv...

a bksz.hu-n van egy frankó kalkulátor, ami kiszámolja, hogy adott viszonylatban mi mennyibe kerül, ill. mennyi a megtakarítás a BEB bérlettel...

nem lehetne ezt jobban reklámozni????

on

Előzmény: Törölt nick (5189)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5189

A hülyék tényleg nem írták oda.

 

vagy AZ a bérlet vonatra télleg nem használható (?)

 

(mert itt ír a "Budapesti Egyesített Bérletek (BEB)"-ről, ami valóban használható a mávon.

csakhogy BEB bérlet nincs a bérletfajták között felsorolva.

(régebben amikor nézegettem volt ilyen kb. 11e hufért...)

Előzmény: attus germanicus (5188)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5188
A hülyék tényleg nem írták oda. A Volán és a MÁV járatain használható Budapesten belül. Nem érvényes a helyjegyköteles vonatokon és a Volán távolsági járatain Bp-en belül sem.
Ez az érvényes, és helyes leírás: bksz.hu
Előzmény: Törölt nick (5186)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5187

hát nem tudom ezt hol írtad, de így még nem láttam összegezve...

mert így egyetértek a leírtakkal...

Előzmény: attus germanicus (5185)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5186

Már Budapesten is elértük azt, hogy a vasútra is érvényes BKSZ-bérlet ára csak 10%-al (735 forint) magasab, mint a BKV;

 

itt: http://www.bkv.hu/jegyek/index.html egy árva szóval nem említi, hogy a mávon is használható...

 

Előzmény: attus germanicus (5184)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5185
Leírtam 10-20 hozzászólással ezelőtt, csak nem biztos, hogy el is olvastad: első fokon a torlódásokat úgy kell enyhíteni, hogy a Belvárosnak nevezett zsákutca felé valóban csak azok torlódjanak, akik ténylegesen oda is akarnak menni. Ez a 2/M2 <-> D-Buda irányban kényes kérdéseket vet fel, amikről folyt itt a vita tegnap-tegnapelőtt, az összes többi irányban értelmes keretek közt lefolytatott közúti fejlesztésekkel megoldható.

Illúzó volna azonban azt gondolni, hogy ezzel mindent megoldunk, bár tény, hogy sokkal tisztábban látnánk. Fennálna ugyanakkor a veszélye, hogy a belvárosi célforgalom visszatorlódva ott is megfogná a forgalmat, ahol az egyébként magától még vígan haladhatna. Ez a ny-európai nagyvárosok közül a leglátványosabban talán Brüsszelben mutatható ki, ahol a belvárost elkerülő forgalom számára még kissé túltervezettnek is látszó közúti kapacitásokon is folyamatosan áll minden, mert a többszörösen túlterhelt belváros visszatorlasztja a forgalmat, így többszörös áttételekkel a várostól 30-40 kilométerre van a sorok vége reggelenként. Ezért második lépcsőben meg kell teremteni annak a feltételeit, hogy korszerű módon bejuttassuk az embereket a belvárosba közösségi eszközökkel (vasút, metró), ill. ott el tudjuk osztani (villamos). Ezalatt persze semmiképpen sem a mai MÁV-START ill. BKV színvonal értendő.

Ez után (és csak ez után) harmadik lépcsőként a belváros életővé tételének érdekében hatósági eszközökkel is csökkenteni kell a belvárosi autóforgalmat (néhány kiemelt helyen persze már előbb is, ahogy ma is vannak sétálóutcák). Ehhez a harmadik lépcsőhöz kb. 2025 körül el kellene jutni. Nem árulok el nagy titkot, ha leírom: nem fogunk.
Előzmény: Törölt nick (5182)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5184
Már Budapesten is elértük azt, hogy a vasútra is érvényes BKSZ-bérlet ára csak 10%-al (735 forint) magasab, mint a BKV; és nem lesz olyan nagyon soká, amikor már ez a felár sem lesz. Tehát megszűnik a BKV-bérlet, és csak egységes bérlet lesz Budapesten.
Előzmény: Törölt nick (5183)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5183

Nem, Münchenben az S-Bahn a városon belülről is sok utast szed fel. Mintha nálunk Rákoskeresztúrról, Nagytétényből, stb. sokan vonattal mennének a városba.

 

gondolom nekik nem kell külön eszbán-bérletet venniük a meglévő "MKV" bérlet mellé...

ez azért elég nagy vonzalmat okozhat...

Előzmény: attus germanicus (5181)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5182

Persze, ott meg is kell ezeket építeni, mindenképpen. Ez fontosabb is, mint a belvárosi vasút...

 

bakker, akkor tulk. egyetértünk... :-)

 

Ha az 1. esetben a torlódásban 1 óra 10 percet, a második esetben 10 percet töltesz el, akkor mindegy.

 

akkor valóban mindegy.

 

csakhogy nem ez történik. lásd. M4 vecsés/üllő szakasz...

ott hosszú kmes sorok voltak, mert vecsésen a gyáli elágazásnál lévő lámpának kicsi volt az áteresztése...

most nincs lámpa, nincs torlódás... (a gyorsforgalmi meg elég jól tudja nyelni a forgalmat)

 

ill. sajna van torlódás: kifelé.

mert valamelyik agyamentbarom lámpás csp. szintbeni keresztezést csinált az M4 gyömrői csp.-jánál... különszintű helyett...

 

 

Meg a torlódás a legtöbb úton már most is a városhatáron TÚL kezdődik, és ez 10 év múlva minden bevezető útra igaz lesz.

valóban így van. de miért?

mert a városhatárban van egy lámpa, ami óránként 1000 autót enged át. pedig 1500 akar bejönni.

na ebbő lesz a torlódás...

Előzmény: attus germanicus (5174)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5181
Nem, Münchenben az S-Bahn a városon belülről is sok utast szed fel. Mintha nálunk Rákoskeresztúrról, Nagytétényből, stb. sokan vonattal mennének a városba. Ráadásul napi 750.000 utasban ugye a legtöbben kétszer vannak benne (egyszer reggel, egyszer délután).

De ezzel együtt többen ingáznak, mint itthon, és azok közt a hazainál lényegesen nagyobb a vasutat használó utasok aránya, hisz nem csak S-Bahnnal (ejtsd: esz-bán) utaznak, hanem vannak zónázó vonatok is, 3-6 emeletes kocsival, és azok sem üresen jönnek reggelenként.
Előzmény: Törölt nick (5177)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5180
Pécs, Győr, Debrecen, Miskolc, Szeged térségében valóban megoldásokat kell keresni, de azok biztosan nem ugyanazok, mint a nálunk nagyságrenddel nagyobb fővárosban. Inkább a karlsruhe-i modell a megoldás.
Előzmény: Rooger Preed (5171)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5179

mer az csak 2 sáv... :-)

 

de ezek rossz példák, mert az M1/M7 bevezetők túl vannak terhelve...

 

a jelenleg végig lakott területeken vezető sugárirányú utak (5,4,31,3,2,11,10) ha "csak" 2x2es gyorsforgalmik lennének, ott forgalmi okokból SOHA nem lenne torlódás...

 

Előzmény: Rooger Preed (5173)
mzdude Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5178
Ezzel együtt pl. Pécsen a közelmúltig ismeretlen fogalom volt a rendszeres (nem balesetből fakadó) dugó.

Most is inkább csak azért van, mert az egyik helyen egy idióta lámpatelepítéssel káoszt csináltak.
Előzmény: Rooger Preed (5171)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5177

Nem. Ez csak az S, az U kb. még egyszer ennyi.

 

csak azért sokallom, mert münchen detto ugyanakkora, mint Bp...

és Bpre 200e+400e=600e ingáznak ÖSSZESEN.

 

ott meg nemcsak, hogy többen, de az a több mind esbánnal megy???

Előzmény: attus germanicus (5172)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5176
Ez péteken igaz elég sok kivezető útra, de a többi napon meg nem annyira. Délután kifelé sokkal jobbak az autózás feltételei, mint reggel befelé. Persze délután is nehéz kijutni a városból, de kb. a belváros határától kifelé már lehet menni, míg reggel befelé már odáig is nehéz eljutni.
Előzmény: Rooger Preed (5173)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5175

A bpről kiköltözések csökkentésében szerintem sokat segítene, ha a tanács lemondana nemkevés ingatlanbevételről és nemkevés kiadást bevállalva parkokat építene.

(a 9kerben erre vannak szép példák...)

 

esetleg hatósági szabályozással a belváros slumosodását is meg lehetne akadályozni...

(pl. az utcafront felújításának kötelezővé tételével... akinek erre nincs pénze, az meg költözzön 1-2 kerülettel kintebb...)

 

de ez itt már nagyon uff...

Előzmény: Rooger Preed (5171)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5174
>de van. a hungárián kívül mindenképp...
Persze, ott meg is kell ezeket építeni, mindenképpen. Ez fontosabb is, mint a belvárosi vasút, mert nagyobb mértékben tudja tehermentesíteni a belvárost, ha a nem oda igyekvő autósok el tudják kerülni.

>és megint a belvárost kevered ide. értsd már meg, hogy a hungárián KÍVÜL is csak a cammogás megy, a qrva nagy pusztában is...
Persze, a belváros felé haladó forgalom cammog ott. Erről beszélek folyamatosan, csak mintha el sem olvasnád... Dugul az M1-M7 Budaörsnél, de hiába lenne még kétszer ennyi sáv (szintbeli kereszteződés már most sincs), akkor is dugulna, mert nincs hová menni róla.

>de nem mindegy, hogy a városhatártól a torlódásig 10perec, vagy 1óra10perec alatt jutsz el...
Ha az 1. esetben a torlódásban 1 óra 10 percet, a második esetben 10 percet töltesz el, akkor mindegy. Meg a torlódás a legtöbb úton már most is a városhatáron TÚL kezdődik, és ez 10 év múlva minden bevezető útra igaz lesz.

>kifelé meg ugye eleve nincs torlódás
Mondjuk ez sem igaz, de tény, hogy kiemelkedően fontos szempontja a tervezésnek. Annak az időnek, amit reggel lehet nyerni a vasúttal a közúthoz képest, egy részét vissza kell adni délután, amikor a vasút már lassabb. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a vasút délután is kiváló minőséget adjon, hogy ez a veszteség csökkenjen.
Előzmény: Törölt nick (5170)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5173
Azért kifelé is tud torlódni minden. Péntek délután az Osztyapenkótól araszol a sor Tárnokig időnként.
Előzmény: Törölt nick (5170)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5172
>Ez a 750e nem az esbán,úbán együtt??
Nem. Ez csak az S, az U kb. még egyszer ennyi.
Előzmény: Törölt nick (5169)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5171
Azért ne hagyjuk ki, hogy egyes nagyvárosok környékén is elindul ugyanaz a szuburbanizációs folyamat, amit Budapesten tapasztalunk. És ott lényegesen rosszabb a közösségi közlekedés, mint Budapest agglomerációjában.
Előzmény: attus germanicus (5166)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5170

"Nincs hely a 2×3 sávos utaknak minden sarokra különszintű csomópontot kiépíteni"

de van. a hungárián kívül mindenképp...

persze egy iccipiccit dózerolni is kell hozzá, de hát ez van, amikor nincs előrelátó TRT...

(és megint a belvárost kevered ide. értsd már meg, hogy a hungárián KÍVÜL is csak a cammogás megy, a qrva nagy pusztában is...)

 

Ha valamilyen csoda folytán hétfőre minden sugárutunk 2×3 sáv lenne, a dugó pont akkora lenne, mint ma.

 

ahol véget ér az út, ott lehet... (ha az alsóbbrendű utak nem bírják nyelni az autóáradatot.)

de nem mindegy, hogy a városhatártól a torlódásig 10perec, vagy 1óra10perec alatt jutsz el...

(kifelé meg ugye eleve nincs torlódás - csak baleset, vagy útkaparás esetén...)

 

Előzmény: attus germanicus (5168)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5169

Mert bizony ha az S-Bahn München napi 750 ezer utasának csak a fele elkezdene holnaptól autózni, a miénknél lényegesen fejlettebb közúti közlekedésük is percek alatt összeomlana.

 

Ez a 750e nem az esbán,úbán együtt??

(mert a mi metróhálózatunknak is kb. ilyen nagyságrendű forgalma van....)

 

(ui: a nikkel meg minek kell gúnyolódni? :-((

Előzmény: attus germanicus (5166)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5168
>egy 2x3as út KÉNYELMESEN!!! levezet 80-100e/nap-os forgalmat...
Feltéve, ha nincs minden sarkon lámpa. De a Belvárosban ez a kiinduló feltételezés eleve téves. De, udod mit? A kedvdért módosítom a mondatot: "Nincs hely a 2×3 sávos utaknak minden sarokra különszintű csomópontot kiépíteni"

>ha lenne 5 ilyen sugárirányú út (ugye jelenleg 1 van, az is jelentős tranzittal terhelve), akkor NEM LENNE sugárirányú közlekedési problemma...
Ez a legsúlyosabb szakmai tévedések egyike. Hiszen a soksávos utak is látványosan dugulnak minden nap, mert nincs róluk hová menni. Ha valamilyen csoda folytán hétfőre minden sugárutunk 2×3 sáv lenne, a dugó pont akkora lenne, mint ma. (Ill. rövidebb, de szélesebb, változatlan eljutási időkkel).
Előzmény: Törölt nick (5167)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5167

ahol már nem nagyon van hely a 2×18 sávos utaknak, amikre igény lenne...

 

többek között ezért is nem hiteles, amit mondasz, mert ilyen elképesztő mértékben túlzol...

 

egy 2x3as út KÉNYELMESEN!!! levezet 80-100e/nap-os forgalmat...

 

ha lenne 5 ilyen sugárirányú út (ugye jelenleg 1 van, az is jelentős tranzittal terhelve), akkor NEM LENNE sugárirányú közlekedési problemma...

Előzmény: attus germanicus (5166)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.07 0 0 5166
Esztergom-Komárom közt sokkal olcsóbb a közutat fejleszteni, mint a vasutat. És ez igaz szinte a komplett vidéki Magyarországra. Egyedül ott fordul meg a sorrend, ahol már nem nagyon van hely a 2×18 sávos utaknak, amikre igény lenne. Mert ugye azt egy-két-há Lacin kívül mindannyian tudjuk, hogy a vasút áteresztőképessége sokkal nagyobb (személyszállításról beszélek), mint a közúté.
A magam részéről vasútbarátként is azt mondanám, a vidéki vasúthálózat felét dobjuk ki a kukába, egy forintot sem szabad rájuk költeni, abból a pénzből újítsuk fel a mellékutakat. Ott még a környezetszennyezés sem igazi probléma, a közúti forgalomcsillapítást elkerülő utak építésével meg lehet oldani.
A vasúti fővonalakat rendbe kell tenni, mert ha azok utasai is elkezdenének autózni, abba belepusztulnánk, de jelentős értéknövelő beruházásra ott sem szabad költeni.
Ellenben Budapesten és az agglomerációban sokkal olcsóbban le lehet vezetni vasúton az utazási igényeket, mint közúton. A németek erre már rég rájöttek, hogy olcsóbb a tömegközlekedés az államnak, mint a közúti fejlesztés. Ami persze még midnig azt jelenti, hogy sokkal jobb közúthálózatuk van, mint Budapesten, tehár arról szó sincs, hogy közúti fejlesztésben ne lennénk kb. 40 évvel elmaradva! (És ugye világos, hogy az elmaradásunk csak növekszik). Mert bármennyire "kőgazdagok" a bajorok (hogy Lacit idézzem), egy árva Pfenniget nem költöttek volna az S-Bahnra, ha nem mérték volna fel, hogy ez számukra pozitív pénzügyi mérleget eredményez. Mert bizony ha az S-Bahn München napi 750 ezer utasának csak a fele elkezdene holnaptól autózni, a miénknél lényegesen fejlettebb közúti közlekedésük is percek alatt összeomlana.
Előzmény: Törölt nick (5162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!