Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3307
Nyugi, meglesz az annyira, hogy a legifotorol ugy latsszon, hogy keszen van. :-)
Előzmény: Törölt nick (3306)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3306

nagyszerű.

akkor az M31 mégtovább húzódik => tuti nem lesz meg 2008végére => bukunk kb. 40mrd támogatást...

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (3303)
ghosty9 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3305
"Ez van, majd legközelebb ügyesebben ikszelünk. :("

Bar segitehetne ez. :-( De sajnos...
Előzmény: mzdude (3302)
Asteriksz Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3304
na igen :).

így egészen olcsón lehetne megépíteni a sok-sok pályát.

Előzmény: part_wish (3297)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3303

A kisajátítás problémaköre ezúttal is mint a világ nyolcadik csodája jelenik meg:

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/na070222/?print

 

Még jó, hogy ezen a télen nem esett még hó, különben most kellene kitalálnunk, hogy hogy is kell eltakarítani a havat, mert elfelejtettük egy év alatt, ráadásul a hókotróink is berozsdásodtak időközben, kivéve azt az egyet amelyik az Erzsébet hídon járt.

mzdude Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3302
Ez van, majd legközelebb ügyesebben ikszelünk. :(

Pécs 2010-ben kultúrális főváros, vagy mi a nyavalya lesz. Ha csak dülőutakon lehet oda eljutni, az elég ciki lesz, szerintem.
Előzmény: part_wish (3300)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3301
Szerintem itthon ez presztízs-dolog. Nem olyan hangzatos az, hogy "autóúttá fejlesztettük", mint ha azt mondjuk, hogy "autópályát építettünk" (ami csak autóút lesz, de mind1).

Azt, hogy kell-e oda még 2*2 sáv vagy elég +2 nem tudom. Számomra ugyanolyan zsúfoltnak tűnik az a szakasz is, mint előtte és utána. Meg nem tudom, hogy alakul a forgalom a dunaújvárosi-híd hatására.
Előzmény: _roadrunner_ (3299)
part_wish Creative Commons License 2007.02.22 0 0 3300

a PPP-t lehetne okosan is csinálni, csak nálunk ez (se) jellemző, pedig volt mit tanulni az M1, M5 hibáiból...

 

a másik: nagyösszegű fogadást kötnék, hogy a 4 db alagút (4 kilométeres szakaszon) nem fog tudni megépülni 2 év alatt 2009 végére, pláne úgy, hogy majd azokat is biztos át kell tervezni..

Előzmény: _roadrunner_ (3299)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3299

2009 végére talán az M6 bevezetőszakasza is megépül.

Szerintem ez a Dunaújváros-Szakszárd szakasz tipikusan tök felesleges szakasz (bocs az ismétlésért, pár napja írtam erről, de tényleg bosszantó), elég lenne Dunaföldvár és Paks elkerülő és négysávosítás, a 6-os főút teljes ápgrédelése.

 

Nem véletlen, hogy a Budapest-Pécs autópálya-projektből ezt a szakaszt hagyták volna eredetileg a végére. naná, hogy nincs is benne a KözOP-ban... Az EU helyében én sem adnék pénzt erre. Persze ott lesz a hivatalos magyarázat is, hogy az EU nem ad olyan transzeurópai korridorra (mint ez, az V/c) pénzt, ami nem EU-tagállam felé vezet.

Megnézném, milyem költség-haszon számítást csináltak erre... AZ EU ugyanis csak arra ad, ahol azt bebizonyítják, hogy a támogatással együtt megéri felépíteni.

 

és az egésszel a magántőkéseket hízlaljuk évtizedeken át, meg az őket uzsorázó bankokat, akik nyilván kockázatosnak ítélik a projektet és csak magas kamatra hiteleznek a koncesszornak.

Az amúgy nagyrészt felesleges építési költség többszörösébe fog kerülni az egész az adófizetőknek.

 

A ferihegyi vasútra bevonni tervezett magántőkésekkel is hasonló lesz a helyzet.

Már most tudják, hogy évi 4 milliárd Ft (összesen talán 70 mrd. Ft) árkiegészítést adnak az 1500 Ft-os (tehát nem olcsó) jegyek ártámogatására. Ezek szerint egy kb. 15-20 milliárd Ft-os beruházásról lesz itt szó.

 

(HVG írta múlt héten, hogy a tiszalöki börtön tervezett lízing-konstrukciója is bérleti lett végül, azaz a futamidő végén ugyanannyi lízing illetve bérleti díj kifizetése után a beruházó magántársaság tulajdonában marad az ingatlan. Amelynek eladási ára csak extra profit lesz a beruházónak, mert eredetileg lízingdíjakból is megérte volna nekik. és az egészet az EU-re kenték megint, mert szerintük csak így lehetett államháztartáson kívüli ügyletként kezelni az egészet, igaz így ötször annyiba kerül, mintha állami beruházásként épült volna meg.)

Előzmény: Aladár46 (3298)
Aladár46 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3298

Egy egészen friss hír az M6-sal kapcsolatban:

 

"A kormány február 28-án dönt az M6-os, M60-as gyorsforgalmi utak egyes szakaszainak koncessziójáról. Amennyiben a döntés megszületik, áprilisban már kiírhatják az kivitelezési pályázatokat. Az országgyűlési határozata alapján novemberben elkezdődhet a kivitelezés.

Az M6-os Dunaújváros–Szekszárd szakaszának elkészítése hasonló ütemben jövőre indul, de kedvező területi adottságainak köszönhetően az átadás 2009 végére várható."
Forrás:

http://www.tolnainepujsag.hu/index.php?apps=hirek&a=5&f_id=152369

Előzmény: _roadrunner_ (3250)
part_wish Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3297

hát nagyon elvileg...

 

2 és fél év késés, kiométerenkénti 3,4 milliárd forintos megbízási díj (egyébként ha korrektek akarnánk lenni, akkor a 3,3 kilométeres M0 bővítést nem vennénk ebbe bele, mint tökúj út építés, mivel az bővítés, tehát azt mondhatjuk, hogy 4 milliárd forint feletti kilométerenkénti költség...)

 

na most ha a napi kötbér a kivitelezési díj csak 0,1%-a lenne, akkor a két és fél év alatt összehozták volna a teljes kivitelezési díjat (34 mrd ft)... ha így lenne, akkor lehetne úgy magyarázkodnia a hivataloknak, hogy igen-igen, neked, te nép, csak 2 és fél év múlva lesz autópálya, de képzeljétek, az államnak ez így egy forintjába nem fog kerülni. plusz egy normális országban ehhez még hozzáteszik, hogy sajnos fenti ingyenes megépítés ellenére a cég soha többet nem vehet részt semmilyen autópálya-közbeszerzésben...

Előzmény: Asteriksz (3296)
Asteriksz Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3296
elvileg kötbérrel terhelt minden nap, nem?

de csak elvileg. két és fél év alatt az szép summa lenne.
Előzmény: Rooger Preed (3294)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3295
Igen, már feltettem itt a kérdést, hogy miért áll ott is a munka, ahol nem kell közművet kiváltani. Így már tavaly át lehetett volna adni a végleges csomópontot az Érdi tetőn (megszűntetve a 4 körforgalmas pöcsvakarászást) meg az M0 és Nagytétény között a bevezető szakaszt.
Előzmény: part_wish (3293)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3294
Ilyenkor az merül fel bennem, hogy ezért van-e valami ellentételezés a kivitelezők részéről (olcsóbb építés, bevállalt pluszok, stb).
Előzmény: _roadrunner_ (3291)
part_wish Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3293

meg azt nem értem, hogy még az M0-Nagytétény csomópontban is very szarul állnak, meg a nagytétényi úti vasúti felüljárónál is. pedig úgy vélem, hogy itt biztosan nem mennek se közművek, se egyéb gázvezeték, meghát talán telket sem kell itt már nagyon kisajátítani... persze az még lehet, hogy csapadékos volt az időjárás 1968-ban, meg vonatok mennek, meg az M0-áson a hülyék közlekednek.

Előzmény: mzdude (3292)
mzdude Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3292
Hozzá nem értőként is bűzlik ez a történet. Nulláról indulva is meg szokták építeni a pályát kb. egy év alatt. Ha itt újratervezés meg egyéb nyavalyák is vannak, akkor is soknak tűnik, amit összehoztak.
Előzmény: _roadrunner_ (3291)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3291

Azért felidézem, hátha valakinél elhalványodtak már az emlékek:

 

Eredetileg ezt az autópálya-szakaszt (M6: M0 - Érdi tető, 8 km) is a választások előtt 2006 március 31-re akarták átadni a már átadott Érdi tető - Dunaújvárosi szakasszal, amit végül is a választások után júniusban adtak át.

 

Az akkori csúszás ténye 2005 októberében "derült ki". Okok már akkor is voltak: http://www.ma.hu/page/cikk/ad/0/131573/1

 

Ekkor került elő a mostani 2007.02.28-i határidő és a szerződést is eszerint módosították (+11 hónap).

 

Másfél hónappal a majdnem egy évvel elcsúsztatott határidő előtt pedig kiderült, nem hogy határidőre, de már ebben az évben sem tudják átadni ezt a nyavalyás szakaszt, sőt mint ma megtudtuk, csak 2008 II. felében (újabb min. fél év plusz, összesen min. 16 hónap csúszás, amit egy hónapon belül sikerült bevalllani).

 

Tehát a kivitelezés 2006.03.31-i befejezése helyett mostani állás szerint kb. 2 és fél éves késésnek nézünk elébe. 2008. II. fele pedig nyilván azt jelenti (ha igaz), hogy nem július, hanem legjobb esetben is szeptember vagy október.

Érdemes lenne egy táblázatot összeraknunk ezekből a csúszásokból, mikor mennyi csúszást jelentettek be és végül összesen mennyit késett a beruházás befejezése. Ez lenne a lista élén, az biztos. Sok minden kirajzolódna a hazudozás módszertanáról és persze kitalálhatjuk a most épülő szakaszok valószínűsíthető átadási időpontját.

 

Ha minden jól megy, azért a következő választás előtt még átadhatják ezt a szakaszt.

Előzmény: part_wish (3290)
part_wish Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3290

bocs, útközben megtaláltam az eredeti népszava-cikkben is a lényeget:

 

"Később idén február végére módosult a határidő, ám erre az időpontra már bizonyosan nem végeznek a szakemberek a munkálatok felével sem, miután jelenleg hozzávetőleg csupán 45 százalékos az építkezés készültségi szintje. Az építési munkák teljes befejezésére előreláthatólag csak a jövő év második felében kerülhet sor.

 

Ám egy négykilométeres szakaszt, az ófalui leágazástól a 6-os úti csomópontig tartó útrészt, várhatóan sikerül még idén ősszel átadni, s ez nagymértékben tehermentesítené az átmenő forgalomtól Érdet."

 

45 százalékos? ez igen...

4 kilométeres szakasz 6-os út és érdi-tető között: ez kerek 2 kilométeres szakasz. ez igen, fel lehet majd gyorsítani vagy 60 km/h-ra...

Előzmény: part_wish (3289)
part_wish Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3289

ezek szerint mégis átadnak idén valamit belőle (bár nem nagyon értem, hogy melyik az a 4 km, talán az M0 bővítése lenne?), a többit meg másfél év múlva. talán...

 

 

2007-02-20 08:55
Az M6-os autópálya bevezetőjének építését folytatják

Hamarosan folytatódhat az M6-os autópálya bevezető szakaszának építése az Érdi tető és az M0-ás autóút között, de a február végi újabb határidő is tarthatatlan, a munkálatokkal jövő év második felében végezhetnek - írja a Népszava.

 

A 11 kilométeres pályaszakaszt eredetileg tavaly márciusban, az M6-os Dunaújvárosig tartó részével együtt kellett volna átadni.

A csúszást az okozza, hogy sok közművet kell kiváltani ezen az útvonalon. A lap információi szerint a 11 kilométeres szakasz felépítéséhez csak földgázvezetékből 45 kilométernyit kell áthelyezni. Ezeket a vezetékeket ráadásul csak nyár elején lehet átalakítani, hiszen télen több ezer háztartás fűtését veszélyeztetné az építkezés.

Az érdi átmenőforgalmat egy 4 kilométeres szakasz idén ősszel várható átadása jelentősen csökentheti - írja a lap.

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3288
Ausztriában is vannak ilyen szakaszok (pl. az A2-n)... ott a terepviszonyok miatt válik szét...
Előzmény: part_wish (3282)
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3287
Persze, ott Presevo - Szkopje közt is van, hogy egy hegyet a két pálya kétfelől kerül el, de ekkora távolságot a két pálya közt nem tudok, mint a témaindító hozzászólás által bemutatott :-)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3286
szép az a bevágás (jobbra). abból csinálták a tározók földgátját...
Előzmény: LeX (3285)
LeX Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3285
Máshol meg azért válik ketté az autópálya, mert nem sikerült a kisajátítás: maps.google.com/...
(ha volt már régebben, bocs)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3284
Münchentől északra, Nürnberg felé, a 2 x 3 sávos autópályának van egy olyan kb. 4 km hosszú szakasza, ahol az É felé menő irány a régi 2 x 2 sávos, leállósáv nélküli, osztott pályás úton megy. A menetirány szerinti jobb pályát a leállósáv és 1 forgalmi sáv, a bal pályát pedig 2 forgalmi sáv alkotja. Közöttük a zöldsáv és a szalagkorlát megmaradt. A nyomvonal nagyjából egyenesen keresztez egy erdővel borított hegyet, É felé lejt. A szembejövő irány új építésű, 3 + 1 leállósáv széles pályán vezet D felé, és nagyobb ívben megkerüli a hegyet. A döntés oka szerintem az erdő megóvása vagy a túlságosan erős emelkedő kiküszöbölése lehetett.

Macibb
Előzmény: part_wish (3282)
felucca Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3283
Én még ugyanilyenről tudok München és Stuttgart között, ott is szétválik a pálya, csak az egyik ág megy alagútban, a másik a felszínen.
Előzmény: part_wish (3282)
part_wish Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3282

macedóniában egyébként velestől északra szkopje felé van egy 30-35 km-es szakasz az autópályán, ahol a két pálya szétválik. az első, kanyargósabb a korábbi főútból lett átalakítva, a másik, szkopje felé menő egyenesebb pedig később lett megépítve jóval távolabb, gondolom a terepviszonyok miatt így volt ésszerűbb.

van még máshol is ilyen, hogy hasonló, hibrid módszert alkalmaznak/alkalmaztak?

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=veles,+Macedonia&ie=UTF8&z=13&ll=41.790257,21.739712&spn=0.095864,0.236549&t=h&om=0

Előzmény: attus germanicus (3277)
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3281
Önmagában az, hogy autópályát építenek, nálam még nem tartozik a "különleges" kategóriába :-))

Amúgy elég hegyes a terep, az sem segít sokat. A pályáik egyébként az itthon megszokottnál keskenyebbek, és az aszfalt is kevésbé sima.
Előzmény: Törölt nick (3280)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3280

azért valami túrás ott is látszik...

bizonyára ott is kisajátítási nemvárt nehézségek vannak, mert ittott hézagos a nyomvonal.

a keleti vég meg érdekesen közel megy a faluszéli házakhoz (úgy 10m-re)

Előzmény: attus germanicus (3277)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3279

egyik sem ap., csak városi gerincút. mind a 4 irányban szintbeli csp-ok vannak...

Előzmény: Fricy (3278)
Fricy Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3278

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!