Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3298

Egy egészen friss hír az M6-sal kapcsolatban:

 

"A kormány február 28-án dönt az M6-os, M60-as gyorsforgalmi utak egyes szakaszainak koncessziójáról. Amennyiben a döntés megszületik, áprilisban már kiírhatják az kivitelezési pályázatokat. Az országgyűlési határozata alapján novemberben elkezdődhet a kivitelezés.

Az M6-os Dunaújváros–Szekszárd szakaszának elkészítése hasonló ütemben jövőre indul, de kedvező területi adottságainak köszönhetően az átadás 2009 végére várható."
Forrás:

http://www.tolnainepujsag.hu/index.php?apps=hirek&a=5&f_id=152369

Előzmény: _roadrunner_ (3250)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3297

hát nagyon elvileg...

 

2 és fél év késés, kiométerenkénti 3,4 milliárd forintos megbízási díj (egyébként ha korrektek akarnánk lenni, akkor a 3,3 kilométeres M0 bővítést nem vennénk ebbe bele, mint tökúj út építés, mivel az bővítés, tehát azt mondhatjuk, hogy 4 milliárd forint feletti kilométerenkénti költség...)

 

na most ha a napi kötbér a kivitelezési díj csak 0,1%-a lenne, akkor a két és fél év alatt összehozták volna a teljes kivitelezési díjat (34 mrd ft)... ha így lenne, akkor lehetne úgy magyarázkodnia a hivataloknak, hogy igen-igen, neked, te nép, csak 2 és fél év múlva lesz autópálya, de képzeljétek, az államnak ez így egy forintjába nem fog kerülni. plusz egy normális országban ehhez még hozzáteszik, hogy sajnos fenti ingyenes megépítés ellenére a cég soha többet nem vehet részt semmilyen autópálya-közbeszerzésben...

Előzmény: Asteriksz (3296)
Asteriksz Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3296
elvileg kötbérrel terhelt minden nap, nem?

de csak elvileg. két és fél év alatt az szép summa lenne.
Előzmény: Rooger Preed (3294)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3295
Igen, már feltettem itt a kérdést, hogy miért áll ott is a munka, ahol nem kell közművet kiváltani. Így már tavaly át lehetett volna adni a végleges csomópontot az Érdi tetőn (megszűntetve a 4 körforgalmas pöcsvakarászást) meg az M0 és Nagytétény között a bevezető szakaszt.
Előzmény: Törölt nick (3293)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.21 0 0 3294
Ilyenkor az merül fel bennem, hogy ezért van-e valami ellentételezés a kivitelezők részéről (olcsóbb építés, bevállalt pluszok, stb).
Előzmény: _roadrunner_ (3291)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3293

meg azt nem értem, hogy még az M0-Nagytétény csomópontban is very szarul állnak, meg a nagytétényi úti vasúti felüljárónál is. pedig úgy vélem, hogy itt biztosan nem mennek se közművek, se egyéb gázvezeték, meghát talán telket sem kell itt már nagyon kisajátítani... persze az még lehet, hogy csapadékos volt az időjárás 1968-ban, meg vonatok mennek, meg az M0-áson a hülyék közlekednek.

Előzmény: mzdude (3292)
mzdude Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3292
Hozzá nem értőként is bűzlik ez a történet. Nulláról indulva is meg szokták építeni a pályát kb. egy év alatt. Ha itt újratervezés meg egyéb nyavalyák is vannak, akkor is soknak tűnik, amit összehoztak.
Előzmény: _roadrunner_ (3291)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3291

Azért felidézem, hátha valakinél elhalványodtak már az emlékek:

 

Eredetileg ezt az autópálya-szakaszt (M6: M0 - Érdi tető, 8 km) is a választások előtt 2006 március 31-re akarták átadni a már átadott Érdi tető - Dunaújvárosi szakasszal, amit végül is a választások után júniusban adtak át.

 

Az akkori csúszás ténye 2005 októberében "derült ki". Okok már akkor is voltak: http://www.ma.hu/page/cikk/ad/0/131573/1

 

Ekkor került elő a mostani 2007.02.28-i határidő és a szerződést is eszerint módosították (+11 hónap).

 

Másfél hónappal a majdnem egy évvel elcsúsztatott határidő előtt pedig kiderült, nem hogy határidőre, de már ebben az évben sem tudják átadni ezt a nyavalyás szakaszt, sőt mint ma megtudtuk, csak 2008 II. felében (újabb min. fél év plusz, összesen min. 16 hónap csúszás, amit egy hónapon belül sikerült bevalllani).

 

Tehát a kivitelezés 2006.03.31-i befejezése helyett mostani állás szerint kb. 2 és fél éves késésnek nézünk elébe. 2008. II. fele pedig nyilván azt jelenti (ha igaz), hogy nem július, hanem legjobb esetben is szeptember vagy október.

Érdemes lenne egy táblázatot összeraknunk ezekből a csúszásokból, mikor mennyi csúszást jelentettek be és végül összesen mennyit késett a beruházás befejezése. Ez lenne a lista élén, az biztos. Sok minden kirajzolódna a hazudozás módszertanáról és persze kitalálhatjuk a most épülő szakaszok valószínűsíthető átadási időpontját.

 

Ha minden jól megy, azért a következő választás előtt még átadhatják ezt a szakaszt.

Előzmény: Törölt nick (3290)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3290

bocs, útközben megtaláltam az eredeti népszava-cikkben is a lényeget:

 

"Később idén február végére módosult a határidő, ám erre az időpontra már bizonyosan nem végeznek a szakemberek a munkálatok felével sem, miután jelenleg hozzávetőleg csupán 45 százalékos az építkezés készültségi szintje. Az építési munkák teljes befejezésére előreláthatólag csak a jövő év második felében kerülhet sor.

 

Ám egy négykilométeres szakaszt, az ófalui leágazástól a 6-os úti csomópontig tartó útrészt, várhatóan sikerül még idén ősszel átadni, s ez nagymértékben tehermentesítené az átmenő forgalomtól Érdet."

 

45 százalékos? ez igen...

4 kilométeres szakasz 6-os út és érdi-tető között: ez kerek 2 kilométeres szakasz. ez igen, fel lehet majd gyorsítani vagy 60 km/h-ra...

Előzmény: Törölt nick (3289)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3289

ezek szerint mégis átadnak idén valamit belőle (bár nem nagyon értem, hogy melyik az a 4 km, talán az M0 bővítése lenne?), a többit meg másfél év múlva. talán...

 

 

2007-02-20 08:55
Az M6-os autópálya bevezetőjének építését folytatják

Hamarosan folytatódhat az M6-os autópálya bevezető szakaszának építése az Érdi tető és az M0-ás autóút között, de a február végi újabb határidő is tarthatatlan, a munkálatokkal jövő év második felében végezhetnek - írja a Népszava.

 

A 11 kilométeres pályaszakaszt eredetileg tavaly márciusban, az M6-os Dunaújvárosig tartó részével együtt kellett volna átadni.

A csúszást az okozza, hogy sok közművet kell kiváltani ezen az útvonalon. A lap információi szerint a 11 kilométeres szakasz felépítéséhez csak földgázvezetékből 45 kilométernyit kell áthelyezni. Ezeket a vezetékeket ráadásul csak nyár elején lehet átalakítani, hiszen télen több ezer háztartás fűtését veszélyeztetné az építkezés.

Az érdi átmenőforgalmat egy 4 kilométeres szakasz idén ősszel várható átadása jelentősen csökentheti - írja a lap.

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 3288
Ausztriában is vannak ilyen szakaszok (pl. az A2-n)... ott a terepviszonyok miatt válik szét...
Előzmény: Törölt nick (3282)
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3287
Persze, ott Presevo - Szkopje közt is van, hogy egy hegyet a két pálya kétfelől kerül el, de ekkora távolságot a két pálya közt nem tudok, mint a témaindító hozzászólás által bemutatott :-)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3286
szép az a bevágás (jobbra). abból csinálták a tározók földgátját...
Előzmény: LeX (3285)
LeX Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3285
Máshol meg azért válik ketté az autópálya, mert nem sikerült a kisajátítás: maps.google.com/...
(ha volt már régebben, bocs)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3284
Münchentől északra, Nürnberg felé, a 2 x 3 sávos autópályának van egy olyan kb. 4 km hosszú szakasza, ahol az É felé menő irány a régi 2 x 2 sávos, leállósáv nélküli, osztott pályás úton megy. A menetirány szerinti jobb pályát a leállósáv és 1 forgalmi sáv, a bal pályát pedig 2 forgalmi sáv alkotja. Közöttük a zöldsáv és a szalagkorlát megmaradt. A nyomvonal nagyjából egyenesen keresztez egy erdővel borított hegyet, É felé lejt. A szembejövő irány új építésű, 3 + 1 leállósáv széles pályán vezet D felé, és nagyobb ívben megkerüli a hegyet. A döntés oka szerintem az erdő megóvása vagy a túlságosan erős emelkedő kiküszöbölése lehetett.

Macibb
Előzmény: Törölt nick (3282)
felucca Creative Commons License 2007.02.19 0 0 3283
Én még ugyanilyenről tudok München és Stuttgart között, ott is szétválik a pálya, csak az egyik ág megy alagútban, a másik a felszínen.
Előzmény: Törölt nick (3282)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3282

macedóniában egyébként velestől északra szkopje felé van egy 30-35 km-es szakasz az autópályán, ahol a két pálya szétválik. az első, kanyargósabb a korábbi főútból lett átalakítva, a másik, szkopje felé menő egyenesebb pedig később lett megépítve jóval távolabb, gondolom a terepviszonyok miatt így volt ésszerűbb.

van még máshol is ilyen, hogy hasonló, hibrid módszert alkalmaznak/alkalmaztak?

 

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=veles,+Macedonia&ie=UTF8&z=13&ll=41.790257,21.739712&spn=0.095864,0.236549&t=h&om=0

Előzmény: attus germanicus (3277)
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3281
Önmagában az, hogy autópályát építenek, nálam még nem tartozik a "különleges" kategóriába :-))

Amúgy elég hegyes a terep, az sem segít sokat. A pályáik egyébként az itthon megszokottnál keskenyebbek, és az aszfalt is kevésbé sima.
Előzmény: Törölt nick (3280)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3280

azért valami túrás ott is látszik...

bizonyára ott is kisajátítási nemvárt nehézségek vannak, mert ittott hézagos a nyomvonal.

a keleti vég meg érdekesen közel megy a faluszéli házakhoz (úgy 10m-re)

Előzmény: attus germanicus (3277)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3279

egyik sem ap., csak városi gerincút. mind a 4 irányban szintbeli csp-ok vannak...

Előzmény: Fricy (3278)
Fricy Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3278
attus germanicus Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3277
Voltam tegnap Szkopjében. Nincs arrafelé semmi különösen izgalmas útépítés terén de az érdekes, hogy Szerbában végig, és Macedóniában is mindenhol ki van írva minden útirányjelző tábla cirill és latin betűkkel is, de latin betűkkel is csak a szerb (ill. macedón) név. Pl. a "Solun" nem tudom, hány embernek mond bármit is. Kis logikával kikövetkeztethető, hogy Thesszaloniki, de azért mégis furcsa.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3276

Bosznia első ap. km-ei szarajevó mellett...

(nem nagyon tudták eldönteni, hogy a folyó melyik partján menjen a pálya... :-)

 

mindenesetre nem eccerű náluk a terep....

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 3275

úgy látom romániában most következik a Nagy Autópályépítések Kora.

 

összesen 2064km-es hálózatot terveznek 2016-ra. eddig van 229km.

ez kb. 180km/év tempó...

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3274
csinálj 4levelű lóherét. az szerencsét hoz...
Előzmény: Fricy (3270)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3273
Van valami nehezítő körülmény? Hivatal, pénz, szar forgalom-eloszlás?

Mert anélkül nem feladat a feladat... :)
Előzmény: Fricy (3270)
Fricy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3272
Hát, nem is tudom. :)
Előzmény: mzdude (3271)
mzdude Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3271
Menni fog? :-)
Előzmény: Fricy (3270)
Fricy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3270
Megkaptam az Úttervezés házimat. Egy autópálya-főút csomópontot kell megterveznem. :)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3269

A lengyel példa tényleg elég durva, rövid fel és lehajtósávok, vagy éppen nincsenek is olyanok, csak derékszögben hajtanak fel, különszintű csomópontok sincsenek; én Krakkó és Varsó előtt láttam ilyet. Rövid idő alatt elég nagy sebességkülönbségek alakulnak így ki, ami balesetveszélyes.

Persze Várpalota-Veszprém közt is van olyan hely, ahol földútról lehet az autóútra hajtani, csak ott nincs akkora forgalom, mint egy nagyváros elővárosi szakaszán, oda rendes autópálya kell(ene), de legalább különszintű csomópontok.

A Krakkó és Varsó közötti főút ritkább részei viszont elég jól négysávosíthatóak, de egyelőre inkább 3-nál tartanak.

Szlovákiában a Zólyom-Besztercebánya szakasz se autópálya, csak gyorsforgalmi út mégis majdnem autópályaként használható különszintű csomópontokkal, fizetni is kell érte, de szerintem ott meg van párhuzamos főút is, ilyen szempontból mégse olyan jó példa.

 

Előzmény: Törölt nick (3268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!