Szia! Érdi M6: http://varos.erd.hu oldalon találsz terveket a nyomvonalról. Bal oldali menüben lesz, közvetlenül sajnos nem tudom linkelni. Ha működne a weboldalam, akkor ott képeket is találnál róla: http://friedlf.fw.hu Bár ezt elég rég frissítettem. :(
Törökországban vannak ilyen utak. Az előzősáv sík terepen mindkét irány számára használható, domboldalon csak a felfelé haladóknak. Mindhárom sáv jó széles és minőségi padka is van. Jó megoldásnak találtam.
épp azt akartam kérdezni én is, hogy hol láttál ilyet a gyakorlatban, de ez a francia példa más színbe helyezte ott a dolgot. A franciáknál olyan van, hogy az út sok helyen 3 sávos, egy darabig az egyik iránynak van előzősávja, aztán az megszűnik, és a másiknak lesz. Természetesen nem mehet egyszerre a két irány :)
Egyébként ahogy hallottam, többet visszaépítettek a balesetveszélyesség miatt.
(Az Usában is van egy csomó 3 sávos út, ott a keresztezésekben balra kanyarodó sáv lesz belőlük mindenhol, folyópályán viszont forgalomtól ezárt területnek számítanak, és meg is büntetnek szépen, ha belemész)
Vagy éppen egyszerre gondolják úgy, hogy szabad a sáv.
Lehet, hogy maradi vagyok, de ha már kevés a 2*1, akkor uán érdemes négysávosítani az utat. Régen, amikor az M5 Kecskemét előtt 2*1+1 műszaki sávos volt, akkor is voltak extrém helyzetek, mert mindenki úgy gondolta, hogy ő ott még elfér.
A mindenhova 2*2 sáv meg szerintem fölösleges pénzkidobás. Főleg, ha a meglévő út mellé épül egy másik "gyorsforgalmivá fejleszthető", akkor az a kapacitást eleve elosztja.
nekem akkor is ez tűnik a veszélyesebbnek: ha van önálló sáv, akkor azt esetleg hajlamosak folyamatos haladásra használni, kevésbé tudatosul, hogy most előzésben vannak.
De akárhogy is a mi főútjainkon mindenképpen szélesíteni kell, mert katasztrófálisan keskenyek:
2 kamion soxor csak úgy fér el egymás mellett, ha mind2 kerekei lelógnak az útról - mert a padka helyén soxor csak egy mély nyomvályú van...)
Ühüm. Kinézel, ha szabad az előzősáv, akkor mehetsz.
A jó széles utat építünk megoldás szerintem ennél veszélyesebb. Az előzősáv pontosan azt a gyakorlatot szorítja szabályozott keretek közé, ami a jó széles út esetén kialakul: szembeelőzés a másikkal, majd a többiek lehúzódnak. Aztán, ha mégsem, akkor gond van.
Az előzősávról legalább mindenki tudja, hogy minek van.
az micsoda? (3sáv: 2 szélső a haladó, a középső meg előzésre - mind2 iránynak?)
ilyenről még nem hallottam, ez elég veszélyesnek tűnik....
én arra gondoltam, hogy előzésnél az a probléma, hogy az előzött és a szembejövő autó nem tud lehúzódni, mert nemhogy aszfaltozott, de még normálisnak nevezhető padka sincs. ha lenne mind2 oldalon 1,5-2m széles padka/leállósáv, akkor a legtöbb előzéses balesetet el lehetne kerülni.
Persze ez csak bizonyos forgalom nagyságig (kb. 10-15e-ig) megfelelő, utána már kell a 2. félpálya...
A norvégeknél hallottam, hogy kisérleteznek ilyen "széles utakkal"...
náluk elég gyér a forgalom ahhoz, hogy ap. hálózatot építsenek, így akarják növelni a 2x1 sávos utak biztonságát, ill. könnyíteni az előzés lehetőségét.
Akkora volt a forgalom, hogy észre sem vettem ezt az üzenetet.
Igen, bőven belefért volna az M0 M5 4-es közötti szakasza is az "M0 keleti szektor" címen adott 85%-os vissza nem térítendő EU-támogatásba, csak még egy évet kellett volna még az építkezést el nem kezdeni, de nagyon sürgős volt már...
és még mindig maradt volna pénz.
Úgy tudom, nem írták még ki az M31-es tenderét, de biztos hamarosan kiírja patópál projektkoordinátor...
>A dunaújvárosi híd túloldalán is csak 2x1 sávos utak vannak Szolnokig betervezve a KözOP-ban. Én a falusi bekötőutak kivételével 2×1 sávos új utat már nem engednék kiépíteni sehol.
Az azért érdekes, hogy a fránya közművek még az információ-átadásban is meggátolta az NA Zrt.-t (illetve most már NIF Zrt.-t).
Szerintem nem másfél hónappal a tervezett átadás előtt másfél hónappal kellene meghomályosodni, hogy, ja még legalább újabb 10 hónapig ne számítsatok itt útra.
Elhiszem, hogy vannak előre nem várt, valós problémák, de abban igaza van Lacinak - és ezt nem Neked címzem -, hogy gyanúsan sok az utóbbi időben a jókora csúszások magyarázataként előadott "előre nem várt" és rögtön meg is hivatkozott "események" száma.
A mienknél normálisabb országokban az előre nem várt eseményekkel is kalkulálnak, azok előfordulását pedig igyekeznek minimalizálni némi előrelátással.
Van rendes közműtérkép, ha mégsincs tudják nagyjából, hol lehet gond (ld. M6). Tudják milyen talajra építkeznek (ld. M3, M7); tudják, hogy nemcsak a Nap süt, de fúj a szél is és esik az eső, néha jobban mint egyébként (ld. M0). Csak nálunk nem akarják tudni.
Szerintem is sok fantázia és főleg forgalom lenne az M8-M4 tengelyben. Arról nem is beszélve, hogy egy jó adag kamion-forgalmat elvonna az M0-tól. A dunaújvárosi híd túloldalán is csak 2x1 sávos utak vannak Szolnokig betervezve a KözOP-ban. Szerintem azért van ez így, mert a 8-as és a 4-es út jelenlegi és jövőben kiépítettsége mellett még nem számítanak akkora forgalomra és persze pénz sincs, meg ott van a "párhuzamos" M7/M1-M0-M5 autópálya is, amihez képest közel olyan jót kellene nyújtani ennek a nyomvonalnak. A párhuzamos vonalon pedig egyelőre csak az M0 a kritikus szakasz, ráadásul azt is megoldják 3-4 éven belül.
Ha átgondoltabban fejlesztenek és az M8-M4-re jutott volna temérdek pénz, ami sosincs, akkor még egy darabig nem lett volna szükség az M0 déli szektor szélesítésére. kb. mostanáig :)
Ja még valami, az M8 nem Székesfehérvár fele menne, hanem Lepsénynél keresztezné az M7-et és a most épülő 71-es út kenesei elkerülőjében folytatódna és menne tovább Veszprémig. Csak ideiglenesen fejlesztgetnek Fehérvár felé, mert Fehérvártól Veszprémig már 2x2 sáv van Várpalota kivételével (ott is lesz 2x2 sávos elkerülő pár éven belül). Dunaújváros és Szfv. között pedig úgyis meg kell erősíteni a 62-es utat 11,5 tonnára.
"Részben ennek következménye az is, hogy még én sem láttam egy tisztességes térképet az európai és magyarországi EuroVelo hálózatról és a tervekről, pedig érdekelne és biztos van s valahol ilyen, de széles körben nem ismert."
Sajnos én se... :(
Ha gondolod megpróbálok egy nyomvonalat előkaparni Magyarországról.
Nem én találtam ezt ki, nem is jártam még ott, nyilván nem is lehet ott focizni, annál azért csak sűrűbb a forgalom, meg miért is kell a hídon focizni, mikor ott van még 20 km felvezető út is ugyanakkor forgalommal, de valószínűleg arra akart utalni az a nagyon szellemes ember, aki ezt mondta, hogy messze nem használja ki ez az út még a mostani kapacitását sem. :)