Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3203

"Részben ennek következménye az is, hogy még én sem láttam egy tisztességes térképet az európai és magyarországi EuroVelo hálózatról és a tervekről, pedig érdekelne és biztos van s valahol ilyen, de széles körben nem ismert."

 

Sajnos én se... :(

Ha gondolod megpróbálok egy nyomvonalat előkaparni Magyarországról.

Előzmény: _roadrunner_ (3198)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3202

A szekszárdi hidat jelenleg senki se használja.

azért ne túlozz. van olyan 2-3e/nap forgalom...

 

Előzmény: Rooger Preed (3199)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3201
Nem én találtam ezt ki, nem is jártam még ott, nyilván nem is lehet ott focizni, annál azért csak sűrűbb a forgalom, meg miért is kell a hídon focizni, mikor ott van még 20 km felvezető út is ugyanakkor forgalommal, de valószínűleg arra akart utalni az a nagyon szellemes ember, aki ezt mondta, hogy messze nem használja ki ez az út még a mostani kapacitását sem. :)
Előzmény: mestska (3197)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3200

Az igazság az, hogy ezeken a fránya közműtérképeken egy csomó közmű nincs rajta...

 

és akkor a munkának ezt a részére a kivitelező hogy ad árajánlatot?

 

- megsaccolja, hogy kb. mennyi meló lesz és mond egy összeget?

- vagy egységárakat mond, és a végén a ténylegesen elvégzett munka alapján számláz?

 

- nem történt meg a térképre történő felvezetés

- nem használják, a térképről lekerült, a földben azonban ott van

- közműrekonstrukció keretében betoltak  még egy csövet, a térképen csak egy vonal van

 

franyesz.

akkor mi az jó büdös fenét csinál az a sok szakhatóság?

- jobbkéz nem tudja mit csinál a bal? meg sok bába közt elvész a gyerek?, stb...

 

a nem használt közművet gondolom nem kell kiváltani, "csak" kiásni... 

Előzmény: mestska (3196)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3199

A szekszárdi hidat jelenleg senki se használja. Ha megépül az M6, plusz az M9-es folytatása az 54-es útig, biztos nőni fog egy kicsit a forgalma.

 

M8 esetében nem vagyok olyan borulátó. Szolnok felé (elvileg) 2010-ben megindul az építkezés. Amit hibának tartok, hogy Székesfehérvár felé nem épül egy jó ideig egy 2*2 sávos út.

Előzmény: _roadrunner_ (3194)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3198

Szerintem ez olyan mostohagyerek dolog, mint a vízi vagy légi közlekedésnél. A közúthoz "mindenki ért", mint a focihoz, a politikához és az adórendszerhez, a vasúthoz is elég sokan értenek, meg ott is nagyobb összegekről van még szó. A többivel meg foglalkozzanak azok, akiket érdekel...

 

Valószínűleg nem bicikliznek a döntéshozók. Részben ennek következménye az is, hogy még én sem láttam egy tisztességes térképet az európai és magyarországi EuroVelo hálózatról és a tervekről, pedig érdekelne és biztos van s valahol ilyen, de széles körben nem ismert.
Előkészítettséget illetően nagy probléma nem lett volna, főleg a programba bekerült KözOP-os projekthez képest.
Az is lehet, sőt biztos, hogy gyenge volt a kerékpáros lobbi.
Rémlik valami 5 millió eurós minimális szint is a támogatható projektek esetében, ami összességében bőven megvan, de lehet hogy kisebb szakaszokat várnak el, úgy meg nem biztos. Nem tudom...

Előzmény: Rooger Preed (3193)
mestska Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3197

pl. az járja, hogy focizni is lehetne rajta

 

csak ügyesen kell csinálni, hogy ne repüljön a Dunába a labda. Ha meg jön véletlenül egy autó, addig le kell menni az út szélére.

 

Nem nagy dolog, mi is így fociztunk gyerekkorunkban, csak akkor a Duna szerepét a szomszéd telke játszotta.

Előzmény: _roadrunner_ (3194)
mestska Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3196
hogy miért okoznak NEM VÁRT nehézségeket a közművek?

talán közműtérkép nélkül kezdenek el túrni, és amikor egy csőbe ütköznek meglepetten kiáltanak fel: "apicsába, megint egy qrva közmű!"?

 

feltételezem, a kivitelezésnek kidolgozott közműáthelyezési tervvel és ütemtervvel látnak neki...

 

néha olyan optimista vagy ;))

 

Az igazság az, hogy ezeken a fránya közműtérképeken egy csomó közmű nincs ajta, mert:

 

- nem történt meg a térképre történő felvezetés

- nem használják, a térképről lekerült, a földben azonban ott van

- közműrekonstrukció keretében betoltak  még egy csövet, a térképen csak egy vonal van

 

Stb, stb. Láttam az EGIS (?) saját telken belüli közműnyílvántartását, meg térinformatikai feldolgozását. Hát nem semmi munka volt felépíteni és karbantartani. És akkor csak pár (igaz nagy) telekről beszélünk.

Előzmény: Törölt nick (3179)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3195

25-30 milliárd (illetve annak 85%-a, a támogatás) tehát még így is hiányzik...

 

belefért volna az M5-4 közötti szakasz is...

 

2006.08-i info nyilatkozat szerint:

Az M31 előkészítése kb. 5-6 hónappal követi a keleti szektort, ahol már elkezdődött az építés. Ennek oka, hogy az M31-es megépítését az EU forrásból, Brüsszellel is jóvá kellett hagyatni. Az építés költsége a keleti szektor EU-s forrásából biztosított, de ehhez kellett az EU Bizottság beleegyezése is. Kb. 2008 tavaszára lehet kész, ha a szükséges területszerzést időben lebonyolíthatjuk.

 

úgy tünik patópál az illetékes projektkoordinátor...

 

az az 5-6 hónap már inkább 15-16 hónapnál tart és még mindig nincs aláírva a kivitelezési szeződés (a keleti szektor szerződéseit 2005.őszén írták alá...)

 

egyáltalán a tendert kiírták már?

Előzmény: _roadrunner_ (3190)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3194

Azt értem, hogy az 51-es út forgalmának egy jelentős részét elszippantja az M6-os, de nem tudom, hogy ezzel együtt is mennyire lennének kihasználtak a mostani autópályáinkhoz képest ezek az utak (mint pl. M6 Dunaújváros - Szekszárd). (A 2x1 sávos szekszárdi hídról pl. az járja, hogy focizni is lehetne rajta, persze ott sincs megfelelő levezetés egyik oldalon se, akárcsak a dunaújvárosi hídnál, vagy a M0 Északi híd esetében Békásmegyernél, ...)

Lehet, hogy igazad van. Jó forgalom-becslések kellenének.

Az viszont bizonyos, hogy szükség van ezekre az utakra is ebben a keresztmetszetben.

 

Előzmény: Rooger Preed (3192)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3193
Amit még nem értek, hogy a kerékpáros EuroVelo úthálózat miért nem került bele a KözOP-ba. Oké, hogy nem kis pénz az országon áthaladó kb 850 km (EuroVelo 6. és 11. sz útvonal - akár 30-50 milliárd Ft).
Előzmény: _roadrunner_ (3191)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3192
Ismerve a Bp-Pécs útvonalat nem hiszem, hogy a 6-oson olyan gyér forgalom lenne. Pláne, hogy ha a Dunát lefelé 3+1 (Dunaújváros, Dunaföldvár, Szekszárd + Baja) híd íveli át, ami a Budapest felé menő forgalmat részben átszippantja a Dunántúlra.
Előzmény: _roadrunner_ (3191)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3191

Azért van egy pár projekt betervezve 2007-es kezdéssel is, de az tényleg nagy talány, hogy mikor tudnak valóban elkezdődni, főleg hogy projekt-előkészítésre is lehet támogatást kérni.
M43 mind a 4 szakaszánál meg is van jelölve, hogy "előkészés és építés".
Így tényleg nem tudni, mikor kezdődik...

Azt sem értem elsőre, hogy az elég jól előkészített M6, M3 miért nem került be a KözOP-ba, miközben nincs elég jól előkészített EU-s projekt.
Ne legyenek kétségeitek ezek PPP-k lesznek, tehát a legdrágább konstrukció. Na jó, nem, a tisztán magántőkéből épülő utak még ennél is drágábbak, de így is lesz legalább 60-70-80% magántőke.

A kimaradás oka lehet az is, hogy ezeknél a projekteknél elég nehéz a kérelemhez nélkülözhetetlen megtérülést, hasznot kimutatni a várható gyér forgalom miatt, de én valahogy mégsem erre gyanakszom.

 

Előzmény: Rooger Preed (3189)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3190

Bocsánat, elszámoltam én is. tényleg a 87 milliárddal (334 M euróval) kell elszámolni az M0 keleti szektoránál, amiből 43,3 milliárd Ft az épülő szakaszok összege, maradt közel 44 milliárd Ft, ebből megy M31, de az M31 lehet, hogy 15 milliárdból is megvan.

25-30 milliárd (illetve annak 85%-a, a támogatás) tehát még így is hiányzik, nem beszélve az épülő szakaszok megnemépülése esetén elveszthető összegről.

 

Szerintem is bukna az egész, ha valamelyik részszakasz nem épül meg, mert az egészre ("M0 keleti szektor") vettük fel a pénzt, nincsen szakaszolva a támogatás.

Tehát, ha az EU jóváhagyásával a projektbe utólag beleszuszakolt M31 se épül meg határidőre, akkor is bukik az egész M0-ra adott támogatás. Szerintem.

 

Bár nem teljesen ide tartozik, de szerintem ez is egy jókora csúsztatás:

 

Kőris-hegyi radarfejlesztés információs táblája

 

A feltüntetett összegek a teljes projektre vonatkoznak azaz a Kőris-hegyi, ferihegyi, püspökladányi helyszínekre összesen, az arra járó mégis azt hiheti, hogy erre az egy helyre költöttek ennyi pénzt.

 

Előzmény: Törölt nick (3187)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3189

Hát mondjuk nem sok projekt van betervezve 2007-re.

 

M0 bővítés (gyakorlatilag az M6 miatt elkezdődött)

M43 Szeged-oh (épül?)

M6 Szekszárd-Pécs (nem KözOP)

M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény (nem KözOP)

 

És több négysávosítás, elkerülő építés, útburkolat erősítés.

2008-ban már több projekt indul, gondolom a 2010-es választásokra beütemezve.

 

Meg nem tudom, hogy mit jenet a projekt elkezdése. Számomra az első kapavágást, de attól félek, hogy a KözOP szerint a tender kiírása.

Előzmény: _roadrunner_ (3188)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3188

 

Ezt találtam a 2004-2006 közötti támogatásokra:

Kohéziós Alap:
http://www.gkm.gov.hu/archivum/sajtoszoba/sajtoszoba/sajtoanyagok/radar0527.html (lenti táblázat)

egyéb EU támogatások (Phare; ISPA; Struktuális Alap (ERFA): KIOP, ROP)
http://ukig.kozut.hu/upload/web-magyar.pdf

gyakorlatilag jól mondod, 2005 lett, mire az EU-tagként az első Strukturális és Koháziós Alapokból támogatott projekt elnyerte a támogatást és el lehetett végre kezdeni.

A KözOP-nál is valószínűleg csak ez év végén, jövő év elején kaphatja meg egyáltalán bármelyik projekt is a támogatást. Más kérdés, hogy még ehhez sincsen eléggé előkészítve egy projekt sem, kivéve az M7 Balatonkeresztúr - Nagykanizsa szakasza, ami már épül (?) és a négyes metró, ami már ki tudja mióta épül(get)... Ha pedig már épül, akkor meg azért nem kaphatna EU-támogatást (?).

 

Előzmény: Rooger Preed (3186)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3187

Tehát a 334M euro-t kell kihozni valahogy. tehát az utóbbi esetről van szó...

 

akkor viszont a financiális keret nem 74mrd, hanem 87mrd.... (87*0,85=74)

 

és ahhoz, hogy a teljes EUs támogatást (74mrd) megkapjuk, 87mrd-ot kell elkölteni. 

azaz a 4-M3 szakaszra már lekötött 43mrd mellett még további 44mrd-t!!!

 

vagyis ha csak a 4-M3 épül, akkor a támogatás:     43*0,85=37mrd (bukunk 37mrd-t)

ha megépül az M31 (kb.20mrd)akkor a támogatás: 63*0,85=53mrd (bukunk 21mrd-t)

 

ezt télleg ügyesen megcsinálták...

 

Csak azt nem értem ezt miért nekem (nekünk) kell kisakkozni?

 

A tököm tele van ezzel a sok hüje újságíróval (az indexeseket is beleértve), hogy ezt nem bírják így végiglogikázni és jól az illetékesek képébe vágni?

 

Ehelyett gondolkodás nélkül leírják amit ezek a nart illetékesei summantanak...

"a zöldek miatt elveszhet 74 mrd uniós támogatás..."

 

az, meg a lófasz. a zöldek miatt max. 37mrd

(bár ezek után már abban is kételkedem, hogy ha az M3-3 szakasz nem épülne meg, akkor a 3-4 szakasz támogatása is bukna, mint ahogy nartoskáink állították...)

 

nem a zöldeket védem, mert azok is megérik a pénzüket, de az a simliskedés nagyon felbosszantott...

Előzmény: _roadrunner_ (3185)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3186

2005 és 2006 között mit sikerült a KözOP "jogelődjébe" belepréselni?

 

Amúgy nem tartom reménytelen dolognak az M31-et, ha még idén nyáron elkezdik.

Előzmény: _roadrunner_ (3185)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3185

Azt írják, hogy az EUs támogatás 284M euro (kb. 77Mrd huf)
valamint azt is írják, hogy "85%-os vissza nem térítendő támogatás"

Ez mit jelent?
- azt, hogy a 15%-ot (a 284M 15%-át) vissza kell fizetni?
- vagy azt, hogy a teljes költség 284M/0,85 = 334M euro? (és ennek a 85%-a a 284)

 

Nincs olyan, hogy az EU a vissza nem térítendő támogatáson kívül még kölcsön is ad ugyanarra a dologra.
A 15% az az önrész, amit a Magyar Állam áll. Tehát a 334M euro-t kell kihozni valahogy. tehát az utóbbi esetről van szó.

 

így már mindjárt más a leányzó fekvése... de akkor hol van a többi 34mrd??? (77-43)

és a hivatkozott cikkben írják, hogy "További mintegy 30 milliárd forint az M31-esre."
http://index.hu/gazdasag/magyar/sztr070206/
Ha azt írják, hogy van még 30 milliárd az M31-re, akkor megvan a hiányzó rész is.

A M31-esre szánt támogatás csak akkor úszik el, ha 2008.12.31-ig nem épül meg az út, mivel az utoljára 2006-ban leköthető pénzt a lekötés évét követő második év végéig lehet lehívni a kész munka után. de ahogy elnézem, ez is egyre inkább reménytelen...

2007-2013 kzött már új EU-s költségvetési ciklus van új operatív programokkal, mint pl. a KözOP. Ide ezek az utak kerültek be: http://www.gkm.gov.hu/data/584555/aktualis_kozop.pdf
Ez azért megérne egy vitát. Itt a teljes anyag is: http://www.nfu.gov.hu/index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_kozop_070111_en_rev1.pdf

 

M31 nincs benne az új listán, tehát annak a régi 2006-ig tartó OP keretében meg kell valósulnia 2008 végéig az M0 keleti szektor támogatásából.
A 2007-2013 közötti Közlekedési Operatív Programból  (KözOP) nem fog mind megvalósulni 2015-ig sem, mert több projektet kellett beletenni, mint amennyi támogatást kapnánk, azért mert ha az EU nem fogad el belőle néhányat, akkor a helyére újak jöjjenek.
Itt vannak térképen is: http://www.gkm.gov.hu/data/584556/terkep_koz.jpg

 

 

A teljes sor így néz ki:

EU Kohéziós Alap

projekt száma: 2004/HU/16/C/PT/002
projekt megnevezése: M0 Keleti szektor I. fázis
teljes elszámolható költség: 87,072 milliárd Ft
ebből EU-támogatás: 74,011 milliárd Ft (284,6 M euró)

 

Az M0 4-es út M5 közötti 2005 végén átadott szakasza is keleti szektornak minősül hivatalosan, az nincs benne, mert túl korán kezdték építeni (miért is...), ezért nem is kaphatott támogatást. Utánanéztem, hogy a támogatott projektnél a "keleti szektor" az M3 és 4-es út közötti szakaszt jelenti. A vártnál olcsóbb ajánlatok után kezdtek el az M31-ről alkudozni az EU-val, hogy ebből a ekeretből épüljön meg, mivel az is az M0 keleti szektornak tekinthető tulajdonképpen.

 

Szóval 74 milliárdból elment 43,3, maradt 30 (pontosabban 30,7), stimmel a dolog, jól írtad.

Az nem stimmel csak, hogy még ha az M31 meg is épülne időben, akkor is elveszik a pénz egy része, mivel 12 km autópályára várhatóan 30 milliárdnál sokkal jobb ajánlatok is lesznek.

 

KözOP-ban 2007-2013 között kisebb szakaszonként szerepelnek az új utak.

 

Előzmény: Törölt nick (3176)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3184
Érdekesen áll ott a töltés, szerintem oda még elég sok földet be kell hordani.
Előzmény: Törölt nick (3183)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3183

az M6 töltése a felüljáró és az id.végkörf. között (ami a képen még elég hiányos) már készen van?

(gondolom oda hordták a földet...)

Előzmény: Rooger Preed (3182)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3182

Ez eléggé régi.

 

A "fehérvári" körforgó mellől elvitték az összes földet, az budapesti és százhalombattai körfogó között lefektettek egy alap aszfaltréteget.

A felüljáró kb felén a gerendák is megvannak. De több érdemi munkát nem láttam, mint laikus.

Fricy lehet, hogy többet tud róla mondani.

Előzmény: Törölt nick (3181)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3181

jó kérdések... 

 

egy frankó légifotó az érditetői helyzetről:

(még mindig így néz ki vagy már haladtak valamit a fótó készítése óta?)

Előzmény: Rooger Preed (3180)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3180

Én igazából azt nem értem, hogy ha már jó ideie lehet tudni, hogy nem készül el időre, miért nem üzemezték át úgy a dolgokat, hogy:

 

- Az Érdi tetőn lévő csomópontot minél hamarabb véglegesítsék. Már jóideje tart ez a 4 körforgalmas rettenet teljesen feleslegesen.

- Az M0-tól a Nagytétényi útig meglegyen minden, lehessen használni. Ez a rész gondolom nem igényel további közmű kiváltásokat, csak meg kéne építeni.

 

Ezt át lehetett volna adni időben, a köztes részt meg ahogy sikerül elvégezni a hátráltató tényezőket.

Előzmény: Törölt nick (3177)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3179

énmeg aztnemértem, hogy miért okoznak NEM VÁRT nehézségeket a közművek?

talán közműtérkép nélkül kezdenek el túrni, és amikor egy csőbe ütköznek meglepetten kiáltanak fel: "apicsába, megint egy qrva közmű!"?

 

feltételezem, a kivitelezésnek kidolgozott közműáthelyezési tervvel és ütemtervvel látnak neki...

hol itt a nem várt nehézség?

 

ez nekem inkább sima süketelésnek tünik...

Előzmény: mzdude (3178)
mzdude Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3178
Azt mondjuk nem egészen értem, hogy mit keres ott Kelenföld távfűtése.
Előzmény: Törölt nick (3177)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3177

ez se piskóta:

 

Szintén nem készül el idén az M6-osnak az M0 és Érd közötti szakasza.

A néhány kilométeres út átadására most már csak részhatáridők vannak. Béni Gyöngyi szerint a kivitelező és a beruházó is számos nem várt nehézséggel találkozott. Csak a kisajátítások egyéves csúszást okoztak, míg a kivitelező Vegyépszernek a közművekkel vannak problémái. Ahol olyan hatalmas közművek vannak, mint Kelenföld távfűtése vagy a Mol vezetékhálózata, ott minden közművet külön kell engedélyeztetni, és csak az év bizonyos napjain lehet azokat kiváltani

 

Előzmény: Rooger Preed (3173)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3176

épp ezt olvasgatom én is...

 

az épülő M0 K-szektor financiális vonatkozása eddig sem voltak (nekem) teljesen tiszták, de most már teljes a káosz:

 

Azt írják, hogy az EUs támogatás 284M euro (kb. 77Mrd huf)

valamint azt is írják, hogy "85%-os vissza nem térítendő támogatás"

 

Ez mit jelent?

- azt, hogy a 15%-ot (a 284M 15%-át) vissza kell fizetni?

- vagy azt, hogy a teljes költség 284M/0,85 = 334M euro? (és ennek a 85%-a a 284)

 

De akárhogy is van, ez a költség akkor is sok: 77mrd/26,5km = 2,9mrd/km

(pedig azt mondták várakozáson felül alacsony árakon vállalták)

 

most összeadtam a vállalási árakat: (forrás: m0.hu)

4-31:   9,0 mrd

31-3: 19,6 mrd

3-M3: 14,7mrd

-------------------

össz: 43,3 mrd

 

így már mindjárt más a leányzó fekvése... de akkor hol van a többi 34mrd??? (77-43)

 

és a hivatkozott cikkben írják, hogy "További mintegy 30 milliárd forint az M31-esre."

http://index.hu/gazdasag/magyar/sztr070206/

 

ezt speciel eddig sehol nem olvastam, hogy a keretben az M31 is benne van...

 

(mondjuk a 12 km-re kicsit húzós a 34mrd: kb. 3mrd/km, míg a keleti szektor átlag 1,6mrd/km

miért kerül majd duplájába? vagy ez csak egy keret, a vállalási ár valszeg jóval alacsonyabb lesz?

és akkor mi volt az a szöveg, hogy ha 2007 végéig nem lesz kész, akkor elesünk a pénztől? Mert az M31 biztos nem lesz kész addig. (egyáltalán elkezdik az idén?)

Előzmény: Rooger Preed (3173)
mestska Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3175
az. Mi ebből, a vasútépítések előtti nagy csatornaépítési lázból provinciális elmaradottságunk következtében kimaradtunk.
Előzmény: Törölt nick (3174)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3174
frankó.
Előzmény: mestska (3172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!