Nem utolsósorban az Andrássynak normális, emberi (vagy afelé közelítő) keresztmetszete van, miközben a Váci, a Rákóczi, az Üllői vagy a Bajcsy-Zsilinszky utakról ez nem mondható el. Az Andrássy karaktere valahogy erősebbnek bizonyult a közlekedéstervezőknél....
én inkább azt látom, hogy az Andrássy egyre inkább elegáns utcává válik a felújítások, és átalakítások következtében, a belvárosi kis mellékutcák meg piszkosnak tűnnek, és elhanyagoltnak. Az Andrássy út csak visszakapja a szerepét.
(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)
Kérdésem volna: tud valaki valami használható linket a körgyűrű északi nyomvonaláról? Az autópálya (kisbetűvel) zrt honlapján valami vacak van, engem a Bukalász-Békás viszonylata érdekel a helyi úthálózattal. Ha túrnak, csak van egy ilyen...
Az M6-M0 csomóponttal se tartanak még sehol, nem hogy három szint nincs, de még egy híd se ível át az M0 felett, csak a pillérek vannak. Akkor arra gondoltam, hogy pár hónapot még késnek, de nem gondoltam bele igazán, hogy ez kicsit több idő...
Ha áfa mentes lenne az autópálya-építés, akkor nem tudnának visszaigényelni sem, de itt mégis az történik összességében.
Az egész építőiparnak áfa-mentesnek kellene lennie valamilyen átalány-áfa kivetése mellett, hogy mégis legyen bevétele a költségvetésnek, ugyanúgy mint más iparágakból.
Sajnos jelenleg az áfa az építőiparban nem adó, hanem bevételi forrás, még akkor is ha nem is az egész az építőiparban jelenik meg, főleg nem a tisztességes cégeknél (van még ilyen..?), mert azok fizetnek rendesen.
Ez se semmi, hogy mi mindent meg nem mernek tenni az M6-ossal, eredetileg 2006 nyár végén kellett volna átadni az M0-Érdi tető szakaszt, majd az építés megkezdése után a határidőt 2007. február 28-ra tolták át, elvileg már csak 37 nap van hátra az átadásig. Ha nem Magyarországon élnénk, akkor azt hinném, hogy esetleg kifelejtették a beszámolóból, de persze ilyen is csak Mo.-n történhetne meg.
M3 Görbeháza-Nyíregyháza szakaszával kapcsolatban szintén az átadási határidő előtt két hónappal nyolc (!) hónapos késésről számoltak be. Most újabb két hónapot rátettek a 2007. augusztusi időpontra, ami csak jóslat volt.
Hát, ööö. Igen hézagos a pálya most az M0 és az érdi tető között. És akkor még finom voltam. Egy hónap múlva akarták átadni. Ehhez képest Érd-ófalunál még hozzá sem kezdtek az építéshez és a nagytétényi szakaszon is több hézag van...
"de azon a határon, ahol a túloldalon jóval olcsóbb (pl. ukrajna) lehet az üaszint, kmóraállás felírós ellenőrzést alkalmazni..."
Mekkora erofeszitessel (apparatussal, peldaul)?
Nameg akkor a "fuvarozok" (kamionok pl.) egy kanyit sem fognak fizetni (egy tankkal rohogve aternek az orszagon, bar ezt akar szemelyautoval is meg lehet csinalni), pedig mindenki azt mondja, hogy ok okozzak a legtobb kart...
Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)
ezt nem kell külön mondani!
MINDEN állami beruházásra igaz, hogy jelentős része a különböző adók révén közvetlenül (vagy közvetve - multiplikátor hatás) visszakerül a ktsgvetésbe...
(ha sok a feketemunkás akkor kisebb a visszakerülési ráta... ;-)
ha a járulékos beruházásokat is hozzávesszük (üzemek, log., ker.központok), akkor nagyon jó az infrastruktúrális beruházások megtérülési mutatója...
a 700mrd-s példát inkább amiatt hoztam fel, hogy qrvára megdöbbentő, hogy hipphopp előkapnak annyi pénzt, amiből a TELJES interstatest - ami kb. 40 évig építgettek - fel lehetne húzni... (lehet, hogy nem is 1x, hanem inkább 2x...)
"tegnap egy elemzős műsorban elhangzott, hogy az iraki megszállás eddig 700mrd USDbe került."
Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)