Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3143
A piaci folyamatok révén a forgalmas főút szerepe növekszik, a belvárosi kis utcáké csökken.
Előzmény: mestska (3142)
mestska Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3142
én inkább azt látom, hogy az Andrássy egyre inkább elegáns utcává válik a felújítások, és átalakítások következtében, a belvárosi kis mellékutcák meg piszkosnak tűnnek, és elhanyagoltnak. Az Andrássy út csak visszakapja a szerepét.
Előzmény: urál (3140)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3141

végre vége a kényszerszünetnek...

 

még mindig a www.cbrd.co.uk -nál vagyok leragadva:

fantörpikus ez az oldal, télleg ajánlom olvasgatásra.

nagyon teccik a srác igencsak ironikus, humoros stílusa...

 

érdekes a londoni gyűrű története:

http://www.cbrd.co.uk/motorway/m25/

 

188km, laza 11 év alatt megépítették (75-86) 2x3 sávos kiépítéssel

sajnos oly mértékben alábecsülték a várható forgalmat, hogy már az elkészültekor kapacitásproblémák adódtak....

 

urál Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3140

(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)

 

Nost, a trend az, hogy az üzletek a forgalmas Andrássy útra költöznek a gyalogos korzókról.

Előzmény: mestska (3051)
mestska Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3139

A 307,8m persze így is világcsúcs, de messze nem akkora, mintha az első helyezett a 254m-es  japán shin-hamadera híd lett volna...

 

?

Előzmény: Törölt nick (3138)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3138

ha jól látrom, akkor ez a rotterdami (dupla)híd ugyanolyan merevítőgerendás szerkezetű, mint a dunaújvárosi... 

http://en.structurae.de/structures/data/index.cfm?ID=s0005629

A fesztávolsága 305m és 2x6 sávos.

 

igaz, hogy ez nem kosárfülű, de statikai szempontból az ívek dőlésének nincs jelentősége...

 

A 307,8m persze így is világcsúcs, de messze nem akkora, mintha az első helyezett a 254m-es  japán shin-hamadera híd lett volna...

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3137

motorways-exitlists.com "csak" egy csp. adatbázis. de annak nagyon alapos...

 

ez a cbrd viszont tele van háttéranyaggal, elemzéssel, előzményekkel.

jópofa a badjunctions szekció, azért ott is van néhány elszabott csp....

 

 

 

 

Előzmény: _roadrunner_ (3136)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.27 0 0 3136

hát tényleg nem semmi ez az angol oldal.

pedig ez se akármi:

http://www.motorways-exitlists.com

 

de egy szint különbség azért van.

Előzmény: Törölt nick (3132)
attus germanicus Creative Commons License 2007.01.26 0 0 3135
Huhh, ez elég komoly.
Előzmény: xhwamt (3130)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.26 0 0 3134
Előzmény: lakol3 (3133)
lakol3 Creative Commons License 2007.01.26 0 0 3133
Kérdésem volna: tud valaki valami használható linket a körgyűrű északi nyomvonaláról?
Az autópálya (kisbetűvel) zrt honlapján valami vacak van, engem a Bukalász-Békás viszonylata érdekel a helyi úthálózattal.
Ha túrnak, csak van egy ilyen...
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.26 0 0 3132

nem piskóta ez az oldal: http://www.cbrd.co.uk/

egy angol csávó kezdte önszorgalomból fejleszteni, azóta széleskörben ismert információs oldal lett belőle...

 

egy ilyesmi nálunk is elkélne...

 

egy érdekesség: a világ legextrémebb körgyűrűje (kb. 3km (három!) hosszú, 8 különszintű csomóponttal)

http://www.cbrd.co.uk/indepth/coventryringroad/

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3131
Az M6-M0 csomóponttal se tartanak még sehol, nem hogy három szint nincs, de még egy híd se ível át az M0 felett, csak a pillérek vannak. Akkor arra gondoltam, hogy pár hónapot még késnek, de nem gondoltam bele igazán, hogy ez kicsit több idő...
Előzmény: Fricy (3127)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3130
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3129

Én is naponta látom, hogy gyakorlatilag semmi nincs meg a tető és az Ófalu között. Meg azt is, hogy semmit se haladtak az utóbbi 2 hónapban.

Bíztam benne, hogy 2007 végére lesz valami, de akkor nem... :(

Előzmény: Fricy (3127)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3128

Ha áfa mentes lenne az autópálya-építés, akkor nem tudnának visszaigényelni sem, de itt mégis az történik összességében.

 

Az egész építőiparnak áfa-mentesnek kellene lennie valamilyen átalány-áfa kivetése mellett, hogy mégis legyen bevétele a költségvetésnek, ugyanúgy mint más iparágakból.

 

Sajnos jelenleg az áfa az építőiparban nem adó, hanem bevételi forrás, még akkor is ha nem is az egész az építőiparban jelenik meg, főleg nem a tisztességes cégeknél (van még ilyen..?), mert azok fizetnek rendesen.

 

 

Ez se semmi, hogy mi mindent meg nem mernek tenni az M6-ossal, eredetileg 2006 nyár végén kellett volna átadni az M0-Érdi tető szakaszt, majd az építés megkezdése után a határidőt 2007. február 28-ra tolták át, elvileg már csak 37 nap van hátra az átadásig. Ha nem Magyarországon élnénk, akkor azt hinném, hogy esetleg kifelejtették a beszámolóból, de persze ilyen is csak Mo.-n történhetne meg.

 

M3 Görbeháza-Nyíregyháza szakaszával kapcsolatban szintén az átadási határidő előtt két hónappal nyolc (!) hónapos késésről számoltak be. Most újabb két hónapot rátettek a 2007. augusztusi időpontra, ami csak jóslat volt.

Előzmény: Rooger Preed (3125)
Fricy Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3127
Hát, ööö. Igen hézagos a pálya most az M0 és az érdi tető között. És akkor még finom voltam. Egy hónap múlva akarták átadni. Ehhez képest Érd-ófalunál még hozzá sem kezdtek az építéshez és a nagytétényi szakaszon is több hézag van...
Előzmény: Rooger Preed (3126)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3126

http://www.fn.hu/gazdasag/0701/fekezett_sztradaepites_153758.php

 

Úgy tűnik, az Érd-M0 szakasz idén nem lesz meg. :(

Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3125
Ez enm azért van, mert az autópályák építése ÁFA mentes?
Előzmény: _roadrunner_ (3124)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3124

és valóban:
Autópálya, út, repülőtér, sport játéktér építése (TEÁOR 4523) fő tevékenységű vállalkozások adatai - 2004-es befizetések (milliárd Ft):
társasági adó: 3,1
szja: 5,8
áfa: -19,5 (!)
egészségbizt. járulék: 2,6
nyugdíjárulék: 3,9
munkaadó járulék 0,5
...
közvetlen támogatások: -0,003
----------------
összesen: -2,6

(nincs benne a vám, illeték, ill. önkormányzati adók)

2003 legalább pozitív volt összességében (+4,8 milliárd Ft), de az áfa ott is negatív: -9,4 milliárd Ft; 2002-ben pedig még nagyobb mínuszok voltak.

 

szóval nemcsak a feketemunka...

Előzmény: ghosty9 (3123)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3123
"ha sok a feketemunkás akkor kisebb a visszakerülési ráta... ;-)"

Hat, akkor az epitoipar (beleertve az utepiteseket is) ezen a teren nagyon rosszul all... :-)

"ha a járulékos beruházásokat is hozzávesszük (üzemek, log., ker.központok), akkor nagyon jó az infrastruktúrális beruházások megtérülési mutatója..."

Terjunk vissza ra par ev mulva, akkor majd latszik, Szegedet mennyire huzta maga utan a palya... (Az eddigi kb. egy ev alatt, hat...)
Előzmény: Törölt nick (3121)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3122
"de azon a határon, ahol a túloldalon jóval olcsóbb (pl. ukrajna) lehet az üaszint, kmóraállás felírós ellenőrzést alkalmazni..."

Mekkora erofeszitessel (apparatussal, peldaul)?

Nameg akkor a "fuvarozok" (kamionok pl.) egy kanyit sem fognak fizetni (egy tankkal rohogve aternek az orszagon, bar ezt akar szemelyautoval is meg lehet csinalni), pedig mindenki azt mondja, hogy ok okozzak a legtobb kart...
Előzmény: Törölt nick (3120)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3121

Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)

 

ezt nem kell külön mondani!

MINDEN állami beruházásra igaz, hogy jelentős része a különböző adók révén közvetlenül (vagy közvetve - multiplikátor hatás) visszakerül a ktsgvetésbe...

(ha sok a feketemunkás akkor kisebb a visszakerülési ráta... ;-)

 

ha a járulékos beruházásokat is hozzávesszük (üzemek, log., ker.központok), akkor nagyon jó az infrastruktúrális beruházások megtérülési mutatója...

 

 

a 700mrd-s példát inkább amiatt hoztam fel, hogy qrvára megdöbbentő, hogy hipphopp előkapnak annyi pénzt, amiből a TELJES interstatest - ami kb. 40 évig építgettek - fel lehetne húzni... (lehet, hogy nem is 1x, hanem inkább 2x...)

Előzmény: ghosty9 (3119)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3120

ezt a legkonnyebb kijatszani/elkerulni.

a határmentieknek. 30-40km-ről már nemigen éri meg ezért átmenni...

(kb. 10-15 Ft többletadóról van szó...)

de azon a határon, ahol a túloldalon jóval olcsóbb (pl. ukrajna) lehet az üaszint, kmóraállás felírós ellenőrzést alkalmazni...

Előzmény: ghosty9 (3118)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3119
"tegnap egy elemzős műsorban elhangzott, hogy az iraki megszállás eddig 700mrd USDbe került."

Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)
Előzmény: Törölt nick (3100)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3118
"ezért az még jobb lenne, ha az üa-ba építenék be."

Ez mar tobb topikon felmerult. :-) Altalaban az lett az eredmeny, hogy:

1) ez a legigazsagosabb megoldas,
2) ezt a legkonnyebb kijatszani/elkerulni.
Előzmény: Törölt nick (3117)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3117

szerintem jó ötlet.

így mexűnne a pályaelkerülés problemmája...

 

csak az (út)használat arányossággal van baj. ezért az még jobb lenne, ha az üa-ba építenék be.

 

 

persze kérdés, hogy mi van a külföldiekkel?

itt 2 megoldás van:

1. nem kérünk pénzt a teáért és a süteményért a vendégtől...

2. fizetnek a határon...

Előzmény: Taip (3116)
Taip Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3116
http://index.hu/gazdasag/magyar/uthaz070122/

"Úthasználati átalánydíjat javasol a szakma az útdíjfizetésre.

A jelenlegi autópályadíj helyett és a gépjárműadó részbeni vagy teljes eltörlésével minden személygépkocsira vessenek ki éves úthasználati átalánydíjat - javasolja a Magyar Autóklub és a Levegő munkacsoport."

Tisztelt újságíró urak, könyörgöm, a LMCs mióta számít szakmának???

A GKM sem tudja elfogadni, egy mondat a cikkből:

"A javaslat ellentmond a „használó fizet” elvnek – közölte lapunkkal a gazdasági tárca kommunikációs főosztálya, érzékeltetve: nem tudják elfogadni azt.".
mestska Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3115

nálam ez úgy nézett ki a szakdogában, hogy a 142-es belső részén lrt szerű járművek jöttek be a nagykőrösi, majd Ferencvárosi Pu. mellet a villamoshálózatra. (kettesre mondjuk)

 

De ez se rossz :)

Előzmény: xhwamt (3093)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3114

Nincs 20 milliárd forgótőke, hogy az idén esedékes megtérülés felett 40-45 milliárd hasznunk legyen és további 100 milliárd 25 év alatt... (Ha csak a Provident adna erre kölcsönt többszáz %-os THM-mel, még akkor is megérné, pedig 8%-ra is lehet hitelt kapni.)

Ha ez tényleg így fog történni, akkor itt nem kispályás korrupcióról van szó és persze megint mindenki hallgat.

 

Kirakják az eladó táblát az M5-ösre?

Előzmény: Fricy (3085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!