Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni. De, eltudom:
elegendő út, elegendő kapacitás: 2x2-3 sáv és különszintű kereszteződések.
keresd vissza kb. 200-al alább xhwamt rajzait: Bp-en komplett körutak hiányoznak!
a szükséges kapacitásnak kb. csak a 4ed-e, 3ad-a van meg....
ezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak
jó neked. a többség annak éli meg.
Ha nem lehet TARTÓSAN a MEGENGEDETT sebességgel haladni egy főúton mert nincs előzésre lehetőség vagy már kevés a kapacitása, akkor az probléma. akkor is ha neked nem az.
Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.
a Szfehérvár-Bp szakaszon már kevés...
apropó: tudja valaki, hogy ezt a szakasz miért 2+3-ra és nem 2x3-ra építették át?
""dugó" alatt minden olyan forgalmi szituációt értettem, amelyben a haladás akadályozott. tehát azt is amikor lámpánál kell ácsingóznod és csak többszöri váltásra jutsz át"
Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni.
"vagy amikor egy csotrogány ifa, vagy mazsola mögött cammog egy egész konvojravaló jármű"
Nezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak. (Mert akkor azt is meg kellene elnem, hogy a sok 90-nel "totyogo" miatt nem mehetek mindenhol 130-140-nel -- na igen, ez is "igeny". :-) ) A kozlekedes mar csak olyan, hogy masok is vannak az uton; akinek ez nem tetszik, jarjon busszal.
"azért attól mi még messze vagyunk, hogy 2x3 vidéki szakaszon kevés legyen..."
Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.
"Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége."
Igen, szvsz erre kellene koncentralni. Azaz: hogyha van jelentos gyalogosforgalom, akkor az a legfontosabb (jo, a villamos eseteben hajlando vagyok meg kivetelt tenni :-) ).
Nyilvan a puszta kozepen nem lesz jelentos gyalogosforgalom, de a varosban (es foleg a belvarosban) "ok vannak otthon". Lekenyszeriteni oket az "autok kedveert" aluljarokba kb. annyira "esszeru kompromisszum", mint hogyha egy autopalyatol elvarnank, hogy minden egyes tanyat keruljon ki, ha cikkcakkban, hat cikkcakkban.
viszont az iménti vitából nekem úgy tűnik, hogy elfogult vagy.
az, mert már annyi balgaságot, és ellentétes irányú elfogultságot láttam.
szerintem itt ésszerű kompromisszum, hogy a gyalog menjen le az aluljáróba
szerintem erről ne tarts közvéleménykutatást, mert nem biztos, hogy ezt az eredményt hozza ki.
viszont az is igaz, hogy ez akadályozza az autóforgalmat.
A városban vagyunk, természetes velejárója a közlekedésnek. Száguldozzanak az autópályán. Egyébként meg az a leginkább zavaró, hogy simán meg lehetne úgy csináli a fázistervet, hogy elférjenek a gyaologosok is, de nem.
Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége.
az autósok előnyben részesítésének értelmezni balgaság...
És az vajon minek értelmezzem, hogy pl. a Móriczon az autóknak két balra nyarodást is csináltak, mert nem tudtak megegyezni, melyik a jobb, ezért hát megépítették mindkettőt., A gyalogosok ezzel szemben a számukra meghagyott méteres átkelőn topogtak, és taposták szét a füvet, meg hossz-hosszú ideig nem lehetett szabályosan átmenni a körúttól a 47-eshez, csak ha megkerültem a fél világot.
Aztán utólag gányoltak. És miért? Mert úgy tervezik az utat, mintha a pusztában lenne...
ilyesmi az óceán másik felén van... itt európában nem létezik...
jó, én meg aktív tervezőként azt látom, hogy igenis van ilyen, az autósok mai jogaihoz semmiképp nem lehet nyúlni, inkább pusztuljanak a gyalogosok feeling. A VéEvK-n tegnap felvetett Főmterv terv - ha létezk- remek példája ennek, de bármelyi k4-es metró kapcsán átépített városi teret tudom figyelmedbe ajánlani. (mert az autóslobbit nálunk természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy bejön a gumis, meg benzinkutas, hogy azonnal vonjam vissza, amit leírtam...)
ebben egyetértünk. (megj.: én nem vagyok autóellenes, az autónak ihgenis megvan a maga helye és szerepe a városi és távolsági közlekedésben, nem is elhanyagolható.)
De ebből számomra még nem következik logikusan az, hogy az üzlet előtt kell leparkolni. Ha ennnyire félti a frizuráját és cipőjét, hogy az utcán nem mer egy lépést se menni benne, akkor maradjin otthon, vagy vigyen esernyőt.
azért vicces, hogy még ebben a qrva útépítős topicban is ennyire "dühöng" az autósellenesség...
legalább itt lenne elvárható, hogy valami kompromisszum felé tendáljanak a vélemények... és ne legyen a "ki kell szolgálni az igényeket"-kijelentésből azonnal "persze, 6sávos sztrádát a kossuthlajosba..." ellenvetés...
Semmi baj. Csak el kellene fogadni azt is, hogy nem lehet egy drága ruhában, felszálni egy tömegközlekedési eszközre, nem lehet sok tízezer forintos friss frizurával buszozni, vagy neadj isten megázni és nem lehet adott esetben sok százezer forintnyi értékű bevásárlás után metrózgatni a csomagjaiddal. Márpedig a Belváros jórészt azokból él, vagy próbál megélni, akik megengedhetik maguknak mindezt és éppen ezért a tömegközlekedést már nem engedhetik meg maguknak.
Akkor könyörgöm ne ess már át a ló túloldalára és vedd már figyelembe, hogy az autós is a világon van és az ő érdekei sem az ördögtől valók!
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
Igen és az emberek 9/10-e a büdös életben nem járt még vásárolni a belvárosban, legföljebb cukrászdában, vagy sörözőben fogyasztott arrafele. A belvárosi üzletek fogyasztói meg a város lakosságának a töredékét képviselik, mégis ők tartják fenn a Belváros színvonalát a turisták mellett. Ugyanakkor a turisták önmagukban nem lennének képesek a mostani szinten tartani a Belvárost.
Közép-Buda = Bel-Buda+Hegyalja út/BAH csomópont-Hegyvidék. Tehát azok, akiknek semmiképp sem jó semmilyen körút, mivel egyrészt nincs (Budán ugye) másrészt a városközpontba igyekeznek, tehát a Nagykörúton, vagy a Hungárián belüli területre!
Az autós érdeke is, hogy magas színvonalóak legyenek a gyalogos-közterületek, mert ő is oda jár a kisfiával, ot sétafikál, ott megy haza az autótól a házáig. Az "autós" ideje java részében gyalogos.
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
csak az ő érdekeiket nézik igazán. Lásd pl. Móricz zsigmond körtér. Autósoknak szépen szabványosan megtervezve minden, gyalogoso, tömegközlekedők, (akik a Móriczon jóval többen vannak, mint autósok) meg az öszegányolt maradékon mehetnek.
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Ó! Itt bőven elég a Keleti - Közép-Buda forgalom!
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Rosszul, nagyon rosszul érzékeled. Jelen pillanatban, mint az alább a puszta számokból is kiderült (adók, elvonások kontra közlekedésfejlesztés) az autósokat kiszipolyozzák, de nem nézik az érdekeiket.