Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3089
"Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni."

Marmint dozer nelkul. Bocs, azt hittem, az elozmenybol nyilvanvaloan kovetkezik, de nyilvan tevedtem. :-)

Egyebkent ebben benne is vagyok nagyjabol.

"a Szfehérvár-Bp szakaszon már kevés..."

Ez is nyilvan definicio kerdese, de ez nekem nem igazan "videk". :-)
Előzmény: Törölt nick (3088)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3088

Ok. kezdjük az alapoktól:

Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni.
De, eltudom:

elegendő út, elegendő kapacitás: 2x2-3 sáv és különszintű kereszteződések.

 

keresd vissza kb. 200-al alább xhwamt rajzait: Bp-en komplett körutak hiányoznak!

a szükséges kapacitásnak kb. csak a 4ed-e, 3ad-a van meg....

 

ezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak

jó neked. a többség annak éli meg.

Ha nem lehet TARTÓSAN a MEGENGEDETT sebességgel haladni egy főúton mert nincs előzésre lehetőség vagy már kevés a kapacitása, akkor az probléma. akkor is ha neked nem az.

 

Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.

a Szfehérvár-Bp szakaszon már kevés...

 

apropó: tudja valaki, hogy ezt a szakasz miért 2+3-ra és nem 2x3-ra építették át?

 

Mi a francnak dugnank el a fold ala?

Nem mondtam, hogy a földalatt...

Előzmény: ghosty9 (3087)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3087
""dugó" alatt minden olyan forgalmi szituációt értettem, amelyben a haladás akadályozott. tehát azt is amikor lámpánál kell ácsingóznod és csak többszöri váltásra jutsz át"

Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni.

"vagy amikor egy csotrogány ifa, vagy mazsola mögött cammog egy egész konvojravaló jármű"

Nezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak. (Mert akkor azt is meg kellene elnem, hogy a sok 90-nel "totyogo" miatt nem mehetek mindenhol 130-140-nel -- na igen, ez is "igeny". :-) ) A kozlekedes mar csak olyan, hogy masok is vannak az uton; akinek ez nem tetszik, jarjon busszal.

"azért attól mi még messze vagyunk, hogy 2x3 vidéki szakaszon kevés legyen..."

Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.

"ott a 4esmetro. ki kell építeni budaörsig...."

Mi a francnak dugnank el a fold ala?
Előzmény: Törölt nick (3016)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3086
"Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége."

Igen, szvsz erre kellene koncentralni. Azaz: hogyha van jelentos gyalogosforgalom, akkor az a legfontosabb (jo, a villamos eseteben hajlando vagyok meg kivetelt tenni :-) ).

Nyilvan a puszta kozepen nem lesz jelentos gyalogosforgalom, de a varosban (es foleg a belvarosban) "ok vannak otthon". Lekenyszeriteni oket az "autok kedveert" aluljarokba kb. annyira "esszeru kompromisszum", mint hogyha egy autopalyatol elvarnank, hogy minden egyes tanyat keruljon ki, ha cikkcakkban, hat cikkcakkban.
Előzmény: mestska (3075)
Fricy Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3085
Fricy Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3084
Az. Átadás utáni képek is lehettek volna. M6-ost is rég frissítették. (Mondjuk azt én is.)
Előzmény: Törölt nick (3082)
Fricy Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3083
De, építkeznek...
Majd lesz frissítés, csak kicsit másképp. Vizsgák után.
Előzmény: Rooger Preed (3081)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3082
nem akarom leqtyázni, de ez elég gyengécske... néhány légifelvételt összehozhattak volan...
Előzmény: Fricy (3080)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3081
Az érdi aluljárós galériádat mikor frissíted? Vizsgaidőszak után? Vagy ott sem építkeznek most?
Előzmény: Fricy (3080)
Fricy Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3080
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3079

jó legyen.

a móricz még bőven azon területen belül van, ahol a  forgalomcsillapítás indokolt.

az innen kifelé lévő állomásoknál már nem vagyok benne biztos...

 

az nem elfogadható álláspont, hogy egy kijelölt belső területen gyalogosprioritás van, de ettől kifelé biztosítani kell az igényelt kapacitást?

Előzmény: mestska (3075)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3078
Persze, mert az a gödörbe kanyarodna... :)
Előzmény: Fricy (3077)
Fricy Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3077
Ha jól tudom, akkor most az egyik megszűnik.
Előzmény: mestska (3075)
Fricy Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3076
Hát, az elmúlt napokban nekem sem sikerült meggyőzmőm egy ismerősömet, hogy a gyalogosok nem szeretik az aluljárókat.
Előzmény: mestska (3073)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3075

viszont az iménti vitából nekem úgy tűnik, hogy elfogult vagy.

 

az, mert már annyi balgaságot, és ellentétes irányú elfogultságot láttam.

 

szerintem itt ésszerű kompromisszum, hogy a gyalog menjen le az aluljáróba

 

szerintem erről ne tarts közvéleménykutatást, mert nem biztos, hogy ezt az eredményt hozza ki.

 

viszont az is igaz, hogy ez akadályozza az autóforgalmat.

 

A városban vagyunk, természetes velejárója a közlekedésnek. Száguldozzanak az autópályán. Egyébként meg az a leginkább zavaró, hogy simán meg lehetne úgy csináli a fázistervet, hogy elférjenek a gyaologosok is, de nem.

Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége.

 

az autósok előnyben részesítésének értelmezni balgaság...

 

És az vajon minek értelmezzem, hogy pl. a Móriczon az autóknak két balra nyarodást is csináltak, mert nem tudtak megegyezni, melyik a jobb, ezért hát megépítették mindkettőt., A gyalogosok ezzel szemben a számukra meghagyott méteres átkelőn topogtak, és taposták szét a füvet, meg hossz-hosszú ideig nem lehetett szabályosan átmenni a körúttól a 47-eshez, csak ha megkerültem a fél világot.

Aztán utólag gányoltak. És miért? Mert úgy tervezik az utat, mintha a pusztában lenne...

Előzmény: Törölt nick (3074)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3074

bármely M4 metró kapcsán átépített városi teret tudom figyelmedbe ajánlani...

 

ehhez nem tudok hozzászólni, mert nem tudom mi van ezekkel...

viszont az iménti vitából nekem úgy tűnik, hogy elfogult vagy.

 

A gyalogátkelő/aluljáró vitához:

az kétségtelen, hogy ha van gyalogátkelő IS, az kényelmesebb a gyalognak.

viszont az is igaz, hogy ez akadályozza az autóforgalmat.

 

szerintem itt ésszerű kompromisszum, hogy a gyalog menjen le az aluljáróba.

(az autósok is soxor vannak megállítva csak egy gyaloglámpa miatt)

 

ezt autóslobbi tevékenységnek és az autósok előnyben részesítésének értelmezni balgaság...

Előzmény: mestska (3073)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3073

ilyesmi az óceán másik felén van... itt európában nem létezik...

 

jó, én meg aktív tervezőként azt látom, hogy igenis van ilyen, az autósok mai jogaihoz semmiképp nem lehet nyúlni, inkább pusztuljanak a gyalogosok feeling. A VéEvK-n tegnap felvetett Főmterv terv - ha létezk- remek példája ennek, de bármelyi k4-es metró kapcsán átépített városi teret tudom figyelmedbe ajánlani. (mert az autóslobbit nálunk természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy bejön a gumis, meg benzinkutas, hogy azonnal vonjam vissza, amit leírtam...)

Előzmény: Törölt nick (3072)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3072

autóslobbi... már találkoztam olyannal, aki hallott olyanról, aki látott ilyet...

 

ilyesmi az óceán másik felén van... itt európában nem létezik... (vagy ha igen nagyon gyengén muzsikál...)

 

Persze igazuk van a belvárosvédőknek: korlátozni kell a forgalmat.

Erre nagyon jó eszköz lehet(ne) a parkolási díj:

- Ha nem magáncégek nyúlnák le a bevételt

- ha korrekt P+R parkolók épülnének a bevételből

 

sajnos a fránya autóslobbi ezt sem tudta elérni, simán hagyta, hogy ellentételezés nélkül újabb sarcot vessenek ki rá parkolási díj címén...

Előzmény: mestska (3071)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3071
A topik címe útépítés, és nem autóslobbi. Arra is megvannak a megfelelő topikok.
Előzmény: Törölt nick (3069)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3070

ebben egyetértünk. (megj.: én nem vagyok autóellenes, az autónak ihgenis megvan a maga helye és szerepe a városi és távolsági közlekedésben, nem is elhanyagolható.)

De ebből számomra még nem következik logikusan az, hogy az üzlet előtt kell leparkolni. Ha ennnyire félti a frizuráját és cipőjét, hogy az utcán nem mer egy lépést se menni benne, akkor maradjin otthon, vagy vigyen esernyőt.

Előzmény: xhwamt (3068)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3069

azért vicces, hogy még ebben a qrva útépítős topicban is ennyire "dühöng" az autósellenesség...

 

legalább itt lenne elvárható, hogy valami kompromisszum felé tendáljanak a vélemények... és ne legyen a "ki kell szolgálni az igényeket"-kijelentésből azonnal "persze, 6sávos sztrádát a kossuthlajosba..." ellenvetés...

xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3068
Semmi baj. Csak el kellene fogadni azt is, hogy nem lehet egy drága ruhában, felszálni egy tömegközlekedési eszközre, nem lehet sok tízezer forintos friss frizurával buszozni, vagy neadj isten megázni és nem lehet adott esetben sok százezer forintnyi értékű bevásárlás után metrózgatni a csomagjaiddal. Márpedig a Belváros jórészt azokból él, vagy próbál megélni, akik megengedhetik maguknak mindezt és éppen ezért a tömegközlekedést már nem engedhetik meg maguknak.
Előzmény: mestska (3065)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3067
Egyenlőre még ott van vele párhuzamosan az Apáczai Csere János utca és a Petőfi Sándor utca.
Előzmény: mestska (3063)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3066

Akkor könyörgöm ne ess már át a ló túloldalára és vedd már figyelembe, hogy az autós is a világon van és az ő érdekei sem az ördögtől valók!

 

Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?

 

Igen és az emberek 9/10-e a büdös életben nem járt még vásárolni a belvárosban, legföljebb cukrászdában, vagy sörözőben fogyasztott arrafele. A belvárosi üzletek fogyasztói meg a város lakosságának a töredékét képviselik, mégis ők tartják fenn a Belváros színvonalát a turisták mellett. Ugyanakkor a turisták önmagukban nem lennének képesek a mostani szinten tartani a Belvárost.

Előzmény: felucca (3062)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3065
na, ez jó személyeskedőre sikerült, bocsesz. csak hát ezt az autóimádatot nagyon nem kultiválom...
Előzmény: mestska (3063)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3064

Közép-Buda = Bel-Buda+Hegyalja út/BAH csomópont-Hegyvidék. Tehát azok, akiknek semmiképp sem jó semmilyen körút, mivel egyrészt nincs (Budán ugye) másrészt a városközpontba igyekeznek, tehát a Nagykörúton, vagy a Hungárián belüli területre!


Na ezért olyan fontos a Kossuth Lajos utca:

Előzmény: xhwamt (3060)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3063

a Belváros jelentős területei kereskedelmi szempontból ellehetetlenültek.

 

És vajon a Váci utcába hogy jutottál el? Az hogy nem lehetetlenült el?

 

Mert különben csak derült, jó időben érhető el.

 

Menj jóidőben vásárolni.

 

A Belvárosnak már így is gondot okoz a plázák konkurenciája

 

Vannak boltok, amik nem mennek plázákba

 

mivel ott büdös van és mindenféle alakokkal lennél kénytelen együtt utazni. Olyanokkal, akikkel nincs semmi keresnivalód egy légtérben.

 

nyugodtan elmehetsz az országból is.... Csak arra vigyázz, hogy ilyen ordenáré bunkó autós mentalitást kevés helyen találsz már.

 

Hihetetlen, hogy vannak emberek, akik nem képesek 5 métert sem gyalogolni az autójuktól.... Sokat kell még javulnunk az átlageurópai szintig, na.

Előzmény: xhwamt (3059)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3062
Nincs autós és gyalogos.

Az autós érdeke is, hogy magas színvonalóak legyenek a gyalogos-közterületek, mert ő is oda jár a kisfiával, ot sétafikál, ott megy haza az autótól a házáig. Az "autós" ideje java részében gyalogos.

Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
Előzmény: xhwamt (3060)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3061

de nem nézik az érdekeiket.

 

csak az ő érdekeiket nézik igazán. Lásd pl. Móricz zsigmond körtér. Autósoknak szépen szabványosan megtervezve minden, gyalogoso, tömegközlekedők,  (akik a Móriczon jóval többen vannak, mint autósok) meg az öszegányolt maradékon mehetnek.

Előzmény: xhwamt (3060)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3060

Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.

 

Ó! Itt bőven elég a Keleti - Közép-Buda forgalom!

 

Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé

 

Rosszul, nagyon rosszul érzékeled. Jelen pillanatban, mint az alább a puszta számokból is kiderült (adók, elvonások kontra közlekedésfejlesztés) az autósokat kiszipolyozzák, de nem nézik az érdekeiket.

Előzmény: mestska (3054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!