viszont az iménti vitából nekem úgy tűnik, hogy elfogult vagy.
az, mert már annyi balgaságot, és ellentétes irányú elfogultságot láttam.
szerintem itt ésszerű kompromisszum, hogy a gyalog menjen le az aluljáróba
szerintem erről ne tarts közvéleménykutatást, mert nem biztos, hogy ezt az eredményt hozza ki.
viszont az is igaz, hogy ez akadályozza az autóforgalmat.
A városban vagyunk, természetes velejárója a közlekedésnek. Száguldozzanak az autópályán. Egyébként meg az a leginkább zavaró, hogy simán meg lehetne úgy csináli a fázistervet, hogy elférjenek a gyaologosok is, de nem.
Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége.
az autósok előnyben részesítésének értelmezni balgaság...
És az vajon minek értelmezzem, hogy pl. a Móriczon az autóknak két balra nyarodást is csináltak, mert nem tudtak megegyezni, melyik a jobb, ezért hát megépítették mindkettőt., A gyalogosok ezzel szemben a számukra meghagyott méteres átkelőn topogtak, és taposták szét a füvet, meg hossz-hosszú ideig nem lehetett szabályosan átmenni a körúttól a 47-eshez, csak ha megkerültem a fél világot.
Aztán utólag gányoltak. És miért? Mert úgy tervezik az utat, mintha a pusztában lenne...
ilyesmi az óceán másik felén van... itt európában nem létezik...
jó, én meg aktív tervezőként azt látom, hogy igenis van ilyen, az autósok mai jogaihoz semmiképp nem lehet nyúlni, inkább pusztuljanak a gyalogosok feeling. A VéEvK-n tegnap felvetett Főmterv terv - ha létezk- remek példája ennek, de bármelyi k4-es metró kapcsán átépített városi teret tudom figyelmedbe ajánlani. (mert az autóslobbit nálunk természetesen nem úgy kell elképzelni, hogy bejön a gumis, meg benzinkutas, hogy azonnal vonjam vissza, amit leírtam...)
ebben egyetértünk. (megj.: én nem vagyok autóellenes, az autónak ihgenis megvan a maga helye és szerepe a városi és távolsági közlekedésben, nem is elhanyagolható.)
De ebből számomra még nem következik logikusan az, hogy az üzlet előtt kell leparkolni. Ha ennnyire félti a frizuráját és cipőjét, hogy az utcán nem mer egy lépést se menni benne, akkor maradjin otthon, vagy vigyen esernyőt.
azért vicces, hogy még ebben a qrva útépítős topicban is ennyire "dühöng" az autósellenesség...
legalább itt lenne elvárható, hogy valami kompromisszum felé tendáljanak a vélemények... és ne legyen a "ki kell szolgálni az igényeket"-kijelentésből azonnal "persze, 6sávos sztrádát a kossuthlajosba..." ellenvetés...
Semmi baj. Csak el kellene fogadni azt is, hogy nem lehet egy drága ruhában, felszálni egy tömegközlekedési eszközre, nem lehet sok tízezer forintos friss frizurával buszozni, vagy neadj isten megázni és nem lehet adott esetben sok százezer forintnyi értékű bevásárlás után metrózgatni a csomagjaiddal. Márpedig a Belváros jórészt azokból él, vagy próbál megélni, akik megengedhetik maguknak mindezt és éppen ezért a tömegközlekedést már nem engedhetik meg maguknak.
Akkor könyörgöm ne ess már át a ló túloldalára és vedd már figyelembe, hogy az autós is a világon van és az ő érdekei sem az ördögtől valók!
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
Igen és az emberek 9/10-e a büdös életben nem járt még vásárolni a belvárosban, legföljebb cukrászdában, vagy sörözőben fogyasztott arrafele. A belvárosi üzletek fogyasztói meg a város lakosságának a töredékét képviselik, mégis ők tartják fenn a Belváros színvonalát a turisták mellett. Ugyanakkor a turisták önmagukban nem lennének képesek a mostani szinten tartani a Belvárost.
Közép-Buda = Bel-Buda+Hegyalja út/BAH csomópont-Hegyvidék. Tehát azok, akiknek semmiképp sem jó semmilyen körút, mivel egyrészt nincs (Budán ugye) másrészt a városközpontba igyekeznek, tehát a Nagykörúton, vagy a Hungárián belüli területre!
Az autós érdeke is, hogy magas színvonalóak legyenek a gyalogos-közterületek, mert ő is oda jár a kisfiával, ot sétafikál, ott megy haza az autótól a házáig. Az "autós" ideje java részében gyalogos.
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
csak az ő érdekeiket nézik igazán. Lásd pl. Móricz zsigmond körtér. Autósoknak szépen szabványosan megtervezve minden, gyalogoso, tömegközlekedők, (akik a Móriczon jóval többen vannak, mint autósok) meg az öszegányolt maradékon mehetnek.
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Ó! Itt bőven elég a Keleti - Közép-Buda forgalom!
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Rosszul, nagyon rosszul érzékeled. Jelen pillanatban, mint az alább a puszta számokból is kiderült (adók, elvonások kontra közlekedésfejlesztés) az autósokat kiszipolyozzák, de nem nézik az érdekeiket.
Ha felszámolják a Petőfi Sándor - Kecskeméti utca tengelyt, akkor vége, nincs hova eljutni, a Belváros jelentős területei kereskedelmi szempontból ellehetetlenültek.
Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható.
Feltéve, hogy lefedték az utcákat valamilyen üvegtetővel. Mert különben csak derült, jó időben érhető el. A Belvárosnak már így is gondot okoz a plázák konkurenciája, amely a parkolótól az üzletig fedett és egy helyen van.
Gucci pulcsiban (érsd itt most egy bizonyos társadalmi státusz felett) meg nem szállsz villamosra, mivel ott büdös van és mindenféle alakokkal lennél kénytelen együtt utazni. Olyanokkal, akikkel nincs semmi keresnivalód egy légtérben.
Mindenhol kocsival, vagy taxival mennek. Taxit abban a városban használnak, ahol az egész város használhatatlan saját autóval parkolóhely hijján, mint például New York. Budapest nem ilyen, ha lezárod a Belvárost, akkor legföljebb elkerülik, hiszen mást nem tudnak vele tenni. Majd átköltöznek a jobb üzletek, valahova máshova, van még jópár jó adottságú utca a városban, ott van a Nagymező például.
Budapesten a Belváros a luxusból, vagy legalábbis a magas minőségből próbál megélni, már amennyire ez sikerül, ahogy a legtöbb belváros a világon, így éppen ezért nem lehet prolinegyedet, vagy diáknegyedet csinálni belőlle, ahol mindneki gyalog jár, vagy bringával. Be kell tudni hajtani a Belvárosba, ha fenn akarjuk tartani a kereskedelmi funkciókat ott. Márpedig fenn akarjuk tartani, hiszen azért vannak ott sétálóutcák!
Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!
Elfogsz, sőt oda leszel vezetve intelligens parkolásirányítással.
Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani,
Két párhuzamos, és a kapcsolódó utcába nem fogsz tudni behajtani, úristen, hogy lehet ezt kibírni. Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható. Ha nem tetszik, menj villamossal, az ott rak le a tér közepén, és mivel nem mosógépet veszel, hanem Gucci pulcsit, így azt villamoson is haza tudod vinni.
Jó, hát nem innen kellene informálódni, az újságírás az újságírás.
Általam ignorált szavak az újságokban:
1.Zúdulna (a forgalom) 2.Varázsolnák (anyád picsáját varázsolnák, költségbecsülnek, terveznek, engedélyeznek, kiviteleznek) 3. Felhúznak (házat...általában inkább építeni szokták) 4. Szorítanák (forgalmat vhová...ezt szorítás helyett inkább számítani és tervezni szokták) 5. Stb.
És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó!
újrakérdezem:
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Jelen pillanatban egyedül: azok a geci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!
amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?
Még mindig arról van szó, hogy valahol a közelben lehessen parkolni. Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani, akkor megette a fene az egészet. A gyalogos korzók háztömbjei mögött ott vannak az utak, amelyeken közlekedni is lehet.
világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.
Jól látod. Az azonban nem tartozik hozzá, hogy te a belvárosi gucci boltba azzal és csak azzal mehess vásárolni. Jobb helyeken nem is azzal mennek, mert hogy ez tartozik hozzá a magas életminőséghez. Nálunk pár fokozattal lentebb van ez a szint.
Nem látom, hol van itt a Kecskeméti utca megemlítve? Vagy az a baj, hogy nem hajthatsz be a Károlyiba? Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
csináljunk neked a plázákba is autóssávokat? Vagy a váci utcába?
(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)