Keresés

Részletes keresés

xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3064

Közép-Buda = Bel-Buda+Hegyalja út/BAH csomópont-Hegyvidék. Tehát azok, akiknek semmiképp sem jó semmilyen körút, mivel egyrészt nincs (Budán ugye) másrészt a városközpontba igyekeznek, tehát a Nagykörúton, vagy a Hungárián belüli területre!


Na ezért olyan fontos a Kossuth Lajos utca:

Előzmény: xhwamt (3060)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3063

a Belváros jelentős területei kereskedelmi szempontból ellehetetlenültek.

 

És vajon a Váci utcába hogy jutottál el? Az hogy nem lehetetlenült el?

 

Mert különben csak derült, jó időben érhető el.

 

Menj jóidőben vásárolni.

 

A Belvárosnak már így is gondot okoz a plázák konkurenciája

 

Vannak boltok, amik nem mennek plázákba

 

mivel ott büdös van és mindenféle alakokkal lennél kénytelen együtt utazni. Olyanokkal, akikkel nincs semmi keresnivalód egy légtérben.

 

nyugodtan elmehetsz az országból is.... Csak arra vigyázz, hogy ilyen ordenáré bunkó autós mentalitást kevés helyen találsz már.

 

Hihetetlen, hogy vannak emberek, akik nem képesek 5 métert sem gyalogolni az autójuktól.... Sokat kell még javulnunk az átlageurópai szintig, na.

Előzmény: xhwamt (3059)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3062
Nincs autós és gyalogos.

Az autós érdeke is, hogy magas színvonalóak legyenek a gyalogos-közterületek, mert ő is oda jár a kisfiával, ot sétafikál, ott megy haza az autótól a házáig. Az "autós" ideje java részében gyalogos.

Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
Előzmény: xhwamt (3060)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3061

de nem nézik az érdekeiket.

 

csak az ő érdekeiket nézik igazán. Lásd pl. Móricz zsigmond körtér. Autósoknak szépen szabványosan megtervezve minden, gyalogoso, tömegközlekedők,  (akik a Móriczon jóval többen vannak, mint autósok) meg az öszegányolt maradékon mehetnek.

Előzmény: xhwamt (3060)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3060

Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.

 

Ó! Itt bőven elég a Keleti - Közép-Buda forgalom!

 

Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé

 

Rosszul, nagyon rosszul érzékeled. Jelen pillanatban, mint az alább a puszta számokból is kiderült (adók, elvonások kontra közlekedésfejlesztés) az autósokat kiszipolyozzák, de nem nézik az érdekeiket.

Előzmény: mestska (3054)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3059

Ha felszámolják a Petőfi Sándor - Kecskeméti utca tengelyt, akkor vége, nincs hova eljutni, a Belváros jelentős területei kereskedelmi szempontból ellehetetlenültek.

 

Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható.

 

Feltéve, hogy lefedték az utcákat valamilyen üvegtetővel. Mert különben csak derült, jó időben érhető el. A Belvárosnak már így is gondot okoz a plázák konkurenciája, amely a parkolótól az üzletig fedett és egy helyen van.

 

Gucci pulcsiban (érsd itt most egy bizonyos társadalmi státusz felett) meg nem szállsz villamosra, mivel ott büdös van és mindenféle alakokkal lennél kénytelen együtt utazni. Olyanokkal, akikkel nincs semmi keresnivalód egy légtérben.

Előzmény: mestska (3057)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3058

Mindenhol kocsival, vagy taxival mennek. Taxit abban a városban használnak, ahol az egész város használhatatlan saját autóval parkolóhely hijján, mint például New York. Budapest nem ilyen, ha lezárod a Belvárost, akkor legföljebb elkerülik, hiszen mást nem tudnak vele tenni. Majd átköltöznek a jobb üzletek, valahova máshova, van még jópár jó adottságú utca a városban, ott van a Nagymező például.

 

Budapesten a Belváros a luxusból, vagy legalábbis a magas minőségből próbál megélni, már amennyire ez sikerül, ahogy a legtöbb belváros a világon, így éppen ezért nem lehet prolinegyedet, vagy diáknegyedet csinálni belőlle, ahol mindneki gyalog jár, vagy bringával. Be kell tudni hajtani a Belvárosba, ha fenn akarjuk tartani a kereskedelmi funkciókat ott. Márpedig fenn akarjuk tartani, hiszen azért vannak ott sétálóutcák!

Előzmény: mestska (3052)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3057

Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!

 

Elfogsz, sőt oda leszel vezetve intelligens parkolásirányítással.

 

Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani,

 

Két párhuzamos, és a kapcsolódó utcába nem fogsz tudni behajtani, úristen, hogy lehet ezt kibírni. Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható. Ha nem tetszik, menj villamossal, az ott rak le a tér közepén, és mivel nem mosógépet veszel, hanem Gucci pulcsit, így azt villamoson is haza tudod vinni.

Előzmény: xhwamt (3053)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3056

Igen, de a magas életminőség miatt nem kell, hogy szarni is autóval járj...

Előzmény: xhwamt (3050)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3055
Jó, hát nem innen kellene informálódni, az újságírás az újságírás.

Általam ignorált szavak az újságokban:

1.Zúdulna (a forgalom)
2.Varázsolnák (anyád picsáját varázsolnák, költségbecsülnek, terveznek, engedélyeznek, kiviteleznek)
3. Felhúznak (házat...általában inkább építeni szokták)
4. Szorítanák (forgalmat vhová...ezt szorítás helyett inkább számítani és tervezni szokták)
5. Stb.
Előzmény: xhwamt (3048)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3054

És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó!

 

újrakérdezem:

Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.

 

Jelen pillanatban egyedül: azok a geci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről

 

Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé

Előzmény: xhwamt (3050)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3053

Kattints rá a térképre és ott van az is!

 

Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?

 

Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!

 

amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?

 

Még mindig arról van szó, hogy valahol a közelben lehessen parkolni. Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani, akkor megette a fene az egészet. A gyalogos korzók háztömbjei mögött ott vannak az utak, amelyeken közlekedni is lehet.

Előzmény: mestska (3051)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3052

 világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.

 

Jól látod. Az azonban nem tartozik hozzá, hogy te a belvárosi gucci boltba azzal és csak azzal mehess vásárolni. Jobb helyeken nem is azzal mennek, mert hogy ez tartozik hozzá a magas életminőséghez. Nálunk pár fokozattal lentebb van ez a szint.

Előzmény: xhwamt (3050)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3051

Nem látom, hol van itt a Kecskeméti utca megemlítve? Vagy az a baj, hogy nem hajthatsz be a Károlyiba? Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?

 

csináljunk neked a plázákba is autóssávokat? Vagy a váci utcába?

 

(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)

Előzmény: xhwamt (3048)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3050

A világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.

 

A kelet-nyugati átmenőforgalomnak meg az égvilágon semmi keresnivalója a belvárosban.

 

És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó! A budapestiek alapvető érdeke a kelet-nyugati tengely, az átmenőforgalomnak már ott van az M0!

 

ui. Jelen pillanatban egyedül: azok a geci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről.

Előzmény: mestska (3047)
mzdude Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3049
Ha elémlépsz a pirosba, és kivasallak, az mindkettőnknek rossz lesz.

Hogy külföldön mi van, az engem nem igazán érdekel. A francia simán kitolja az autó elé a babakocsit, át a piroson. A német meg esetleg nem. Mi meg magyarok vagyunk.
Előzmény: felucca (3045)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3048

A program befejező ütemeként, 2014 és 2017 között a föld alá szorítanák a Kossuth Lajos utca forgalmát, közúti alagút épülne a Ferenciek tere és az Astoria között. Emiatt elbontanák a tér alatti Y aluljárót, a Petőfi Sándor utcát és a Károlyi Mihály utcát pedig sétálóutcává varázsolnák.

 

http://www.nol.hu/budapest/cikk/431923/

Előzmény: felucca (3044)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3047

hanem életminőség kérdése

 

Melyik ország életminőségé? A bunkó magyar én mindent megtehetek, ha autóban ülökhöz kapcsolódó életminőségé? Nehogy már ahhoz viszonyítsunk.

 

A kelet-nyugati átmenőforgalomnak meg az égvilágon semmi keresnivalója a belvárosban.

Előzmény: xhwamt (3037)
mestska Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3046

Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel

 

A múltkor a Corvin mozihoz mentem. Leszálltam a villamosról, le kellett mennem egy csomó lépcsőt, 8 méter menni az aluljáróban, majd felmenni egy csomó lépcsőt. Nem volt ott semmi baj az aluljáró kinézetével, egyszerűen az emberek utálják, ha lépcsőzésre _kényszerítik_ őket.

Előzmény: mzdude (3043)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3045
Neked, mint autósnak jobb. Nekem, mint gyalogosnak roszabb.

Ezekszerint a külföld már megint tévúton jár!
Előzmény: mzdude (3043)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3044
Mégecce' mondom: A Kálvinról behajthatsz a Kecskemétibe. Parkolsz, üzletelsz, aztán megfordulsz és a Kálvin téren keresztül elhagyod a terepet. Ennél többet senki nem tervez, se kevesebbet. Ferenciek terei aluljáró be lesz tömve, oszt annyi.
Előzmény: xhwamt (3041)
mzdude Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3043
Én meg utálok megállni a pirosnál. Szerintem ne legyenek közlekedési lámpák. No?

Ha rossz az emberek színlátása/morálja, akkor kényszeríteni kell őket a biztonságos megoldásra. Nyilván nem mindenhol, de ahol nagy a tömeg, ott egyértelműen jobb az aluljáró.

A Móriczon meg sokáig le is volt zárva az aluljáró, senki nem lett rászoktatva.

Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel.
Előzmény: felucca (3038)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3042
Azt nem úgy kell érteni! Az autósok érdekeit ki kell szolgálni, a gyalogosokét nem. A kibontakozó vitát így tudnám összegezni. Az autós felsőbbrendű, őérte van a város. Már hogyhogy nem száguldozhat át igénye szerint a belvároson egyik előkelő üzletből a másikba???
Előzmény: ghosty9 (3040)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3041

Igen, a kelet-nyugati kapacitást féltem. A városon belüli forgalmi kapacitást! Felőllem fásítsák be a teljes Bajcsy-t, meg a Kiskörutat, annak nincs jelentősége, elvezeti a forgalmát a többi körút és a rakpart. De a Kossuth Lajos utca forgalmát nem lehet hova terelni (alagútba igen, de itt most nem erről van szó!), mint ahogy más léptékben, de a Petőfi Sándor és a Kecskeméti utca helyi forgalmának sincs alternatívája.

 

Ha be akarsz hajtani és kifizeted az óránként 1000-1200 Ft-os parkolási díjat, akkor - mondom - minden további nélkül behajthatsz a Kecskeméti utcába. Igaz, nem zúghatsz át rajta 60-nal, ahogy most, de behajthatsz, vásárolhatsz, ügyet intézhetsz. Aztán kihajthatsz, visszafelé.

 

Ez rendben van, de itt nem ezt tervezik, hanem a felszámolását! Én is annak a híve vagyok, hogy a belvárosi forgalmat a parkolásnál kell megfogni és a parkolási díjszabás révén szabályozni.

 

Nyilvánvaló, hogy a Kecskeméti utca (és a többi környékbeli utca) boltjai, irodái nem arra vannak berendezve, hogy oda mindenki autóval menjen, úgyhogy nem értem az ellenállást. Ha egy darab parkoló sem lenne a környéken, a boltok akkor is megélnének. Ez az európai város varázsa.

 

A francokat. A Rákóczi útnak elég volt annyi, hogy megnyíltak a plázák és kiürült néhány év alatt, pedig korábban divatos kommersz márkák boltjaitól hemzsegtek az árkádok. A kereskedelemnek nagy a mobilitása, gyorsan reagál a kedvezőteln folyamatokra, tehát arra, hogy valamiért a vásárók elkerülnek, vagy el kénytelenek kerülni bizonyos területeket.

 

Ezért nincs más megoldás, minthogy fizesse meg, ha odmegy a fogyasztó a Belvárosba, de oda tudjon menni!

Előzmény: felucca (3034)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3040
"Az, hogy a Petőfi-hídnál a sok idióta átrohangál az autók között, nem igazán mérvadó. Főleg, hogy életerős fiatalokról van szó, akiknek nem árt meg a lépcsőzés.

A Móriczon pedig rendszeresen életveszélyes helyzetek alakultak ki a piroson átrohangáló emberek (néha piroson átözönlő tömeg) miatt."

Hogy is mondta a multkor egy hozzaszolo? :-) "ki kell szolgálni az igényeket" ;-)
Előzmény: mzdude (3035)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3039
Mondom, ha kifizeti a pízt parkolásért, behajthat. Nem lesz olcsó, de behajthat. Mi még a gond?
Előzmény: xhwamt (3037)
felucca Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3038
Nézd, a Móriczon ott az aluljáró. Aki akarja, használhatja. Nem használja senki. Mi ebből a tanulság? Levonom helyetted: Az emberek nem szeretnek aluljárókba lemászkálni. Akkor miért kényszerítjük őket erre?

A közlekedési morál más fajsúlyú kérdés. Nem azért kell, vagy nem kell aluljárót építeni, mert az emberek színtévesztők.
Előzmény: mzdude (3035)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3037

Nem, ez konkrétan nem közlekedési morál kérdése, hanem életminőség kérdése.

Előzmény: mestska (3032)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3036

Kicsit más témát (is) felvetnék. Idén eléggé laza volt az ősz és (eddig) a tél is, de november végén az M6 építkezéséről eltűnt minden munkás.

Nem értem, hogy ha csak félgőzzel is miért nem dolgoznak az emberek rajta? Nyílván sok munkát nem lehet csak úgy otthagyni, de biztos lehetne egy-két dolgot csinálni így is. Aztán tavasszal meg jönnek a nyilatkozatok, hogy az időjárás miatt nem haladnak.

mzdude Creative Commons License 2007.01.18 0 0 3035
Aha.

Az, hogy a Petőfi-hídnál a sok idióta átrohangál az autók között, nem igazán mérvadó. Főleg, hogy életerős fiatalokról van szó, akiknek nem árt meg a lépcsőzés.

A Móriczon pedig rendszeresen életveszélyes helyzetek alakultak ki a piroson átrohangáló emberek (néha piroson átözönlő tömeg) miatt.
Előzmény: Rooger Preed (3025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!