És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó!
újrakérdezem:
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Jelen pillanatban egyedül: azok a geci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!
amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?
Még mindig arról van szó, hogy valahol a közelben lehessen parkolni. Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani, akkor megette a fene az egészet. A gyalogos korzók háztömbjei mögött ott vannak az utak, amelyeken közlekedni is lehet.
világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.
Jól látod. Az azonban nem tartozik hozzá, hogy te a belvárosi gucci boltba azzal és csak azzal mehess vásárolni. Jobb helyeken nem is azzal mennek, mert hogy ez tartozik hozzá a magas életminőséghez. Nálunk pár fokozattal lentebb van ez a szint.
Nem látom, hol van itt a Kecskeméti utca megemlítve? Vagy az a baj, hogy nem hajthatsz be a Károlyiba? Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
csináljunk neked a plázákba is autóssávokat? Vagy a váci utcába?
(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)
A világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.
A kelet-nyugati átmenőforgalomnak meg az égvilágon semmi keresnivalója a belvárosban.
És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó! A budapestiek alapvető érdeke a kelet-nyugati tengely, az átmenőforgalomnak már ott van az M0!
ui. Jelen pillanatban egyedül: azok ageci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről.
Ha elémlépsz a pirosba, és kivasallak, az mindkettőnknek rossz lesz.
Hogy külföldön mi van, az engem nem igazán érdekel. A francia simán kitolja az autó elé a babakocsit, át a piroson. A német meg esetleg nem. Mi meg magyarok vagyunk.
A program befejező ütemeként, 2014 és 2017 között a föld alá szorítanák a Kossuth Lajos utca forgalmát, közúti alagút épülne a Ferenciek tere és az Astoria között. Emiatt elbontanák a tér alatti Y aluljárót,a Petőfi Sándorutcátés a Károlyi Mihály utcátpedig sétálóutcává varázsolnák.
Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel
A múltkor a Corvin mozihoz mentem. Leszálltam a villamosról, le kellett mennem egy csomó lépcsőt, 8 méter menni az aluljáróban, majd felmenni egy csomó lépcsőt. Nem volt ott semmi baj az aluljáró kinézetével, egyszerűen az emberek utálják, ha lépcsőzésre _kényszerítik_ őket.
Mégecce' mondom: A Kálvinról behajthatsz a Kecskemétibe. Parkolsz, üzletelsz, aztán megfordulsz és a Kálvin téren keresztül elhagyod a terepet. Ennél többet senki nem tervez, se kevesebbet. Ferenciek terei aluljáró be lesz tömve, oszt annyi.
Én meg utálok megállni a pirosnál. Szerintem ne legyenek közlekedési lámpák. No?
Ha rossz az emberek színlátása/morálja, akkor kényszeríteni kell őket a biztonságos megoldásra. Nyilván nem mindenhol, de ahol nagy a tömeg, ott egyértelműen jobb az aluljáró.
A Móriczon meg sokáig le is volt zárva az aluljáró, senki nem lett rászoktatva.
Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel.
Azt nem úgy kell érteni! Az autósok érdekeit ki kell szolgálni, a gyalogosokét nem. A kibontakozó vitát így tudnám összegezni. Az autós felsőbbrendű, őérte van a város. Már hogyhogy nem száguldozhat át igénye szerint a belvároson egyik előkelő üzletből a másikba???
Igen, a kelet-nyugati kapacitást féltem. A városon belüli forgalmi kapacitást! Felőllem fásítsák be a teljes Bajcsy-t, meg a Kiskörutat, annak nincs jelentősége, elvezeti a forgalmát a többi körút és a rakpart. De a Kossuth Lajos utca forgalmát nem lehet hova terelni (alagútba igen, de itt most nem erről van szó!), mint ahogy más léptékben, de a Petőfi Sándor és a Kecskeméti utca helyi forgalmának sincs alternatívája.
Ha be akarsz hajtani és kifizeted az óránként 1000-1200 Ft-os parkolási díjat, akkor - mondom - minden további nélkül behajthatsz a Kecskeméti utcába. Igaz, nem zúghatsz át rajta 60-nal, ahogy most, de behajthatsz, vásárolhatsz, ügyet intézhetsz. Aztán kihajthatsz, visszafelé.
Ez rendben van, de itt nem ezt tervezik, hanem a felszámolását! Én is annak a híve vagyok, hogy a belvárosi forgalmat a parkolásnál kell megfogni és a parkolási díjszabás révén szabályozni.
Nyilvánvaló, hogy a Kecskeméti utca (és a többi környékbeli utca) boltjai, irodái nem arra vannak berendezve, hogy oda mindenki autóval menjen, úgyhogy nem értem az ellenállást. Ha egy darab parkoló sem lenne a környéken, a boltok akkor is megélnének. Ez az európai város varázsa.
A francokat. A Rákóczi útnak elég volt annyi, hogy megnyíltak a plázák és kiürült néhány év alatt, pedig korábban divatos kommersz márkák boltjaitól hemzsegtek az árkádok. A kereskedelemnek nagy a mobilitása, gyorsan reagál a kedvezőteln folyamatokra, tehát arra, hogy valamiért a vásárók elkerülnek, vagy el kénytelenek kerülni bizonyos területeket.
Ezért nincs más megoldás, minthogy fizesse meg, ha odmegy a fogyasztó a Belvárosba, de oda tudjon menni!
"Az, hogy a Petőfi-hídnál a sok idióta átrohangál az autók között, nem igazán mérvadó. Főleg, hogy életerős fiatalokról van szó, akiknek nem árt meg a lépcsőzés.
A Móriczon pedig rendszeresen életveszélyes helyzetek alakultak ki a piroson átrohangáló emberek (néha piroson átözönlő tömeg) miatt."
Hogy is mondta a multkor egy hozzaszolo? :-) "ki kell szolgálni az igényeket" ;-)
Nézd, a Móriczon ott az aluljáró. Aki akarja, használhatja. Nem használja senki. Mi ebből a tanulság? Levonom helyetted: Az emberek nem szeretnek aluljárókba lemászkálni. Akkor miért kényszerítjük őket erre?
A közlekedési morál más fajsúlyú kérdés. Nem azért kell, vagy nem kell aluljárót építeni, mert az emberek színtévesztők.
Kicsit más témát (is) felvetnék. Idén eléggé laza volt az ősz és (eddig) a tél is, de november végén az M6 építkezéséről eltűnt minden munkás.
Nem értem, hogy ha csak félgőzzel is miért nem dolgoznak az emberek rajta? Nyílván sok munkát nem lehet csak úgy otthagyni, de biztos lehetne egy-két dolgot csinálni így is. Aztán tavasszal meg jönnek a nyilatkozatok, hogy az időjárás miatt nem haladnak.
Az, hogy a Petőfi-hídnál a sok idióta átrohangál az autók között, nem igazán mérvadó. Főleg, hogy életerős fiatalokról van szó, akiknek nem árt meg a lépcsőzés.
A Móriczon pedig rendszeresen életveszélyes helyzetek alakultak ki a piroson átrohangáló emberek (néha piroson átözönlő tömeg) miatt.
Az akadálymentesítés legolcsóbb, legkézenfekvőbb, mindenki számára a legnagyobb előnyel kecsegtető formája a felszíni gyalogátkelők létesítése.
Mi az, amit olyan nagyon féltesz? A közúti kapacitást? Ez a belvárosban tervezési kategória?
Ha be akarsz hajtani és kifizeted az óránként 1000-1200 Ft-os parkolási díjat, akkor - mondom - minden további nélkül behajthatsz a Kecskeméti utcába. Igaz, nem zúghatsz át rajta 60-nal, ahogy most, de behajthatsz, vásárolhatsz, ügyet intézhetsz. Aztán kihajthatsz, visszafelé.
Nyilvánvaló, hogy a Kecskeméti utca (és a többi környékbeli utca) boltjai, irodái nem arra vannak berendezve, hogy oda mindenki autóval menjen, úgyhogy nem értem az ellenállást. Ha egy darab parkoló sem lenne a környéken, a boltok akkor is megélnének. Ez az európai város varázsa.
A Rákóczi út azért ürült ki, mivel az üzletek a plázákba költöztek, amely egy természetes folyamat. Semmi köze a Rákóczi út kiürülésének a forgalomhoz, mivel épp az árkádosítás hozta el a Rákóczi út reneszánszát anno. A Bajcsy éppenséggel meg feltámad jelenleg függetlenül az út jellegétől.
A Váci utca például azért nem kihalt sikátor, mivel vele párhuzamosan be lehet hajtani a Belvárosba. Ha lezárod a Petőfi Sándor utcát és a Kecskeméti utcát, akkor az oda vásárolni járók elől elzárod az üzleteket. Mivel az elegánsabb belvárosi üzletekbe, helyekre nem gyalog járnak a vásárlók!
A Szolnok és Tatabánya közti forgalom nem a Kecskeméti utcán keresztül realizálódik!
A Kecskeméti utcába be lehet majd hajtani, azután visszafelé ki is lehet majd hajtani belőle, így az ottlakóknak és a kereskedőknek nem sérülnek az érdekei.
És az ott vásárlók, oda üzleti, ügyben érkezők érdekei? Merthogy róluk is szó van!
A tökéletesen szükségtelen felszíni gyalogátkelőhelyekről nyilván más lenne a véleményed, ha valamivel nehezebben mozognál, gyerekkocsit tolnál, esetleg tólószékben próbálnál meg közlekedni a városban.
Akadálymentesíteni kell. A metrókijáratokkal ugyanis nem fogsz tudni mit csinálni! Mint ahogy a metrót se pótolja a bicikli, vagy a villamos.
Szerintem azért nem lenne jó ötlet, mivel a helyi forgalom nem hiszem, hogy ígényelné a beruházást. Már eleve az is jobb, hogy a Rákospalotai határútra terelik az M0-ról és a Csömörről érkező forgalmat, mivel így legalább nyer a város egy újabb sugárutat (tovább a Mogyoródi úton) olyan területen, ahol azt nyugodtan lehet fejleszteni, szemben a Rákosszentmihályi kertvárosi területtel, aminek a területén belül semmi nem indokolja, hogy a helyi forgalomnál több áthaladjon kivéve a Szlovák utat.
A belvárosi kereskedelem megmaradásának nem feltétele, hogy Szolnok és Tatabánya között a Kecskeméti utcán keresztül lehessen a legelőnyösebben közlekedni. A Kecskeméti utcába be lehet majd hajtani, azután visszafelé ki is lehet majd hajtani belőle, így az ottlakóknak és a kereskedőknek nem sérülnek az érdekei.
A tökéletesen szükségtelen felszíni gyalogátkelőhelyekről nyilván más lenne a véleményed, ha valamivel nehezebben mozognál, gyerekkocsit tolnál, esetleg tólószékben próbálnál meg közlekedni a városban.
A gyalogosaluljáró egy rég lecsengett modernizációs téveszme máig ránklőcsölt terhe. Ugyanolyan téveszme, mint ahogyan a "korszerű városi közlekedés = metró" című általánosítás is.
Ezt a felfogás nem működik. Elég csak megnézni a Petőfi hídnál, hogy hányan rohangálnak át az úton (tudtommal egyszer a BME diákjai fel is festettek egy zebrát), vagy a Nyugatinál is elég jelentős a felszíni forgalom.
A Móricz is egy jó példa: nézd meg a metró hiányában hányan közlekednek a felszín alatt és fölött.