Hi!
Már megint szar a nexus! :(((
1. Igen, lámpa elvileg holnaptól üzemel. Ma mondták a déli körzeti hiradóban.
2. Biztos az aluljáró átadásáig számlál. Gondolom én.
Üdv: Fricy
Nem tudom megnyitni az oldaladat. :( Talán nem megy a Nexus?
Az átadásról: (Bocskai csp.)
1. Ez azt jelenti, hogy végre lesz normálisan működő lámpa és nem kell a villamosnak átpofátlankodnia magát a kereszteződésen?
2. A Körtéren levő csodálatos visszaszámláló az milyen eseményig számol vissza? Egy darabig nem működött, most újra számol, hogy hány másodperc van még az átadásig. :) Biztos a protokollátadásig számol, amikor majd jönnek a nagyon fontos emberek szalagot vágni.
Nem tudom végül is minek lett kitáblázva. Szintén a Kht-tól származó, bár több, mint fél éves információ, hogy majd csak akkor lehet autóútnak kitáblázni, ha meglesz a különszintű csp. az új 67-essel. Hogy végül is mi lett, azt nem tudom, sajnos személyesen még nem láttam.
De továbbra is azt gondolom, hogy egy 20 km-es út már elegendően hosszú ahhoz, hogy autóútként üzemelhessen, ha már a keresztmetszeti és a vonalvezetési paraméterei erre alkalmassá teszik. Inkább a mostani 67-es csp. környékén kellene olyan forgalomtechnikai megoldást alkalmazni, ami hatékonyan felhívja a jművezetők figyelmét a szintbeni csomópontra. (Figyelemfelhívó táblák, burkolatjelek, bordás útburkolat, stb.)
Ha most főútnak van kitáblázva, akkor szerintem ez a csp. (lehet) az egyetlen akadálya az autóútként való üzemeltetésnek.
Viszont azt is gondolom, hogy akik erről döntenek (döntöttek), azok megfelelő hozzáértés mellett tették azt, okoskodhatok én itt bármit. :)
Nem értem, hogy minek kell ide-oda pakolni egy utat. Csak a káosz van belőle.
Pár év távlatából senki nem tudja majd visszamenőleg megmondani, hogy az adott pillanatban éppen melyik utat hívták 61-esnek.
Én is azt mondtam, hogy a különszintű csomópont a kaposfüredi elkerülőn lesz. Az út autóúti vonalvezetéssel épült ki, de úgy tudom, hogy egyelőre főútnak van jelölve. Nem jártam ott, csak azt tudom, hogy így volt tervezve. Bár nem hinném, hogy egy autóútnak megépített úton túl sokan betartanák a 90-et.
Hali!
Na, azért csak elmentem és csináltam egy pár képet. A látási- és fényviszonyok nem voltak éppen tökéletesek, de legalább nem volt gond az ellenfénnyel, meg a szembesütő nappal. :)
Egy dolog tűnt fel, így gyalogosan nézelődve, hogy megszüntették a 6 tonnás korlátozást. Nem tudom, hogy milyen hosszon, mindenesetre nem értek vele egyet, hogy a kamionok ezek után járhatnak a Szerémi úton is.
természetesen a 610-es út 3. (vagy 4.?) ütemét adták át. De ettől a pillanattól kezdve a két út, a 61-es, és a 610-es megcserélődött, tehát jelenleg a 610-es megy a belvárosban. A szelvényezést nem változtatták meg. Ez a helyzet addig fog fennállni, míg az M9-nek meg nem épülnek a további szakaszai, akkor a 610 megszünik, a 61 visszakerül a városba.
Az út maga egyébként már kész volt október elején-közepén, csak minisztériumi főmuftira vártak.
A különszintű csomópont a kaposfüredi elkerülőn lesz (ami a jelen helyzet alapján Kaposfüredet nyugatról kerüli), de ény úgy tudom, már most autóút lett a szakasz. Vagy nem?
mellesleg valamelyik nap a hajdúszoboszlói elkerülőt is átadták. Az se semmi a maga két vasúti különszintű keresztezésével meg a hosszával.
Örülök, hogy csináltál képeket, mert én az utóbbi időben nem nagyon tudtam erre a környékre eljutni. Nem is kell, holnap fotóznod, csak érdeklődtem. :) Türelmesen várom a képeidet.
Én is úgy tudom, hogy nem nagyon illik, de ha nincs más, akkor muszály. Ha kevertek valami adalékanyagot az aszfaltba, akkor nem lehet gond. (Elvileg.)
Üdv: Fricy
Szia!
Igen, csináltam egy jó pár képet. A kész állapotot még nem láttam, én is csak a médiából értesültem, hogy kész van. Most nincs az a kifejezetten sétára való idő, szóval nem garantálom, hogy holnap kimegyek fotózni. :)
Elég sok az elmaradásom, sok képem van, amit még nem raktam fel a honlapomra (más témában sem), majd ha lesz lehetőségem, pótolom. Csak mostanában kevesebb időm van rá.
Más:
Én még úgy tanultam, hogy fagypont körüli hőmérsékleten nem illik aszfaltozni. Ennek ellenére a héten még javában terítették a kopóréteget az Okt.23. utcában a Skála előtt. Kíváncsi vagyok rá, hogy lesz-e a jövőben ennek negatív következménye.
Érdekelne a Szentendrei úti Auchan-építkezés és környéke is, de arra már végképp nincs időm, hogy oda elmenjek szétnézni. :(
A hírből nem egészen világos számomra, hogy mit adtak most át.
A 6505.j. út és a 65.sz. főút közötti szakaszt 610.sz. főút néven már egy pár éve átadták.
A teljes elkerülő, ami a már meglévő 610.sz. főutat is magába foglalja, az tényleg közel 20 km. Feltételezem, hogy a hírt úgy kell érteni, hogy mivel most lett kész az át teljes hosszában, ezért ténylegesen mostantól használható az út, mint elkerülő.
Az út az M9-nek lesz a része, egy rövid visszakötéstől eltekintve. Tudomásom szerint akkor lesz majd autóút, ha majd megépül a 67-es út kaposfüredi elkerülője, mivel a különszintű csomópont a 610-es és a 67-es kaposfüredi elkerülője között lesz kiépítve, nem a mostani 67-essel.
Szintén egy út átadása, csak itt Budapesten:
Elkészült a Szerémi út 4 sávosra bővítése a Galvani utca és a Kitérő út között.
magyarorszag.hu:
Elkészült a Kaposvárt elkerülő 61-es számú főút mintegy húszkilométeres szakasza. A 18,4 milliárd forintból megépült utat Lamperth Mónika belügyminiszter, a város országgyűlési képviselője és Fónagy János, az előző kormány közlekedési minisztere adta át pénteken.
Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya munkálatainak megkezdése - jelentette ki a Krónika című kolozsvári napilap pénteki számában Miron Mitrea román közlekedési miniszter a nemzetközi szervezetek rosszallására hivatkozva
néhány érdekesség a rövid kis cikkecskéből:
Az előbbi Dél-Erdélyen keresztül haladva köti majd össze Budapestet Bukaresttel, míg az utóbbi Giurgiutól Albitáig szeli keresztül az országot.
Itt megint az van, mint nálunk, ragaszkodás a kijelölt városnevekhez, azoktól egy centi eltérés se. A 4-es folyosóban benne volt Temesvár, azért ez a göcsörtös ragaszkodás a déli útvonalhoz. (eltekintve most az esetleges költség-, és etnikai okoktól)
Kishazánk ugyanígy járt, ezért az M0-ra van rávezetve a IV., meg az V.-s folyosó is. Nincs rajta elég forgalom anélkül...
Magánvéleményként Mitrea kifejtette, hogy a Moldván keresztül haladó sztráda megépítése indokolatlan, a nemzetközi hozzájárulással épülő 4. számú folyosónak nem Dél-, hanem Észak-Erdélyen kellett volna áthaladnia.
Itt a mondat két felének nem sok köze van egymáshoz.
Ennek ellenére a vélhető útvonal mentén bizonyos településeken már megugrottak a telekárak Egyáltalán: meg van ez már tervezve? Mert amúgy felesleges telkeket venni.
Az Általad belinkelt .ppt állományban a 4-es út csak "előkészítés alatt" szerepel
Előkészítés alatt-2006 ig valóban így van, csak utána szerepel a kiépítése 2015-ig. Ekkor azonban már végig.
Mindenesetre ismerjük az ütemezést, és mindannyian jól tudjuk, hogy nem csak az előkészítés alatt levő nem fog megépülni..:((
Az M4 ezek szerint Szolnokig autrópálya lesz (2x2 sáv, osztott pálya, különszintű csomópont Az autópálya nem csak ezektől autópálya, hanem a leálósávtól, a burkolatszélességtől, a sávszélességtől stb.
És ezek mind igazak az autóútra is. ( a 2*2 sáv nem (asszem))
Ha igazad van (én is így tudtam), akkor mégis csak nekem volt igazam erminavet topictárssal szemben Igazam van, hajthatod be erminaveten a sört :))
Az Általad belinkelt .ppt állományban a 4-es út csak "előkészítés alatt" szerepel, az azért édeskevés ahhoz, hogy az egy hús-vér autópálya legyen, és végigmehess rajta.
Így könnyű sokat igérni....
Más.
Az M4 ezek szerint Szolnokig autrópálya lesz (2x2 sáv, osztott pálya, különszintű csomópont).
És ezek szerint a jelenleg 2x2 sávossá tervezés/építés alatt álló Albertirsa-Cegléd elkerülő szakasz az M4 része lesz.
Ha igazad van (én is így tudtam), akkor mégis csak nekem volt igazam erminavet topictárssal szemben a nyári Vasútmániás-Vaskalap-egyetemen :-)))