Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2003.11.23 0 0 340
Fricy Creative Commons License 2003.11.22 0 0 339
Az M9 autóút és a szekszárdi Duna-híd

A korábban elkészült oldalam bővült fényképekkel.
Taip Creative Commons License 2003.11.20 0 0 338
Kösz, akkor ezt megjegyzem.
Előzmény: mestska (337)
mestska Creative Commons License 2003.11.18 0 0 337
Nem tudom végül is minek lett kitáblázva

negyedórával ezelőtti, 100 %-os információ : autóútnak lett kitáblázva. (kht.- fejlesztési osztály)

Előzmény: Taip (335)
mestska Creative Commons License 2003.11.17 0 0 336
a mostani 67-es csp. környékén kellene olyan forgalomtechnikai megoldást alkalmazni
Ott most körforgalom van, nem? (nem ismerem annyira Somogyot)

akkor szerintem ez a csp. (lehet) az egyetlen akadálya az autóútként való üzemeltetésnek
Miért, a szekszárdi híd is autóútnak van kitáblázva, pedig...

Előzmény: Taip (335)
Taip Creative Commons License 2003.11.17 0 0 335
Nem tudom végül is minek lett kitáblázva. Szintén a Kht-tól származó, bár több, mint fél éves információ, hogy majd csak akkor lehet autóútnak kitáblázni, ha meglesz a különszintű csp. az új 67-essel. Hogy végül is mi lett, azt nem tudom, sajnos személyesen még nem láttam.

De továbbra is azt gondolom, hogy egy 20 km-es út már elegendően hosszú ahhoz, hogy autóútként üzemelhessen, ha már a keresztmetszeti és a vonalvezetési paraméterei erre alkalmassá teszik. Inkább a mostani 67-es csp. környékén kellene olyan forgalomtechnikai megoldást alkalmazni, ami hatékonyan felhívja a jművezetők figyelmét a szintbeni csomópontra. (Figyelemfelhívó táblák, burkolatjelek, bordás útburkolat, stb.)
Ha most főútnak van kitáblázva, akkor szerintem ez a csp. (lehet) az egyetlen akadálya az autóútként való üzemeltetésnek.

Viszont azt is gondolom, hogy akik erről döntenek (döntöttek), azok megfelelő hozzáértés mellett tették azt, okoskodhatok én itt bármit. :)

Előzmény: mestska (334)
mestska Creative Commons License 2003.11.17 0 0 334
de úgy tudom, hogy egyelőre főútnak van jelölve

Nekem még átadás előtt a megyei kht-sok mondták, hogy autóútnak lesz kitáblázva, de elhiszem, hogy végül nem úgy lett.

Én is azt mondtam, hogy a különszintű csomópont a kaposfüredi elkerülőn lesz
Tudom. Csak helyeseltem :)

Előzmény: Taip (333)
Taip Creative Commons License 2003.11.16 0 0 333
Nem értem, hogy minek kell ide-oda pakolni egy utat. Csak a káosz van belőle.
Pár év távlatából senki nem tudja majd visszamenőleg megmondani, hogy az adott pillanatban éppen melyik utat hívták 61-esnek.

Én is azt mondtam, hogy a különszintű csomópont a kaposfüredi elkerülőn lesz. Az út autóúti vonalvezetéssel épült ki, de úgy tudom, hogy egyelőre főútnak van jelölve. Nem jártam ott, csak azt tudom, hogy így volt tervezve. Bár nem hinném, hogy egy autóútnak megépített úton túl sokan betartanák a 90-et.

Előzmény: mestska (330)
Taip Creative Commons License 2003.11.16 0 0 332
Hali!
Na, azért csak elmentem és csináltam egy pár képet. A látási- és fényviszonyok nem voltak éppen tökéletesek, de legalább nem volt gond az ellenfénnyel, meg a szembesütő nappal. :)
Egy dolog tűnt fel, így gyalogosan nézelődve, hogy megszüntették a 6 tonnás korlátozást. Nem tudom, hogy milyen hosszon, mindenesetre nem értek vele egyet, hogy a kamionok ezek után járhatnak a Szerémi úton is.
Előzmény: Fricy (329)
RadiX Creative Commons License 2003.11.16 0 0 331
> mellesleg valamelyik nap a hajdúszoboszlói elkerülőt is átadták.
> Az se semmi a maga két vasúti különszintű keresztezésével meg a hosszával.

Meg egy par olyan, es sikvideki szerpentin lesz a 4-es :-)

Előzmény: mestska (330)
mestska Creative Commons License 2003.11.16 0 0 330
kaposvári elkerülő:

természetesen a 610-es út 3. (vagy 4.?) ütemét adták át. De ettől a pillanattól kezdve a két út, a 61-es, és a 610-es megcserélődött, tehát jelenleg a 610-es megy a belvárosban. A szelvényezést nem változtatták meg. Ez a helyzet addig fog fennállni, míg az M9-nek meg nem épülnek a további szakaszai, akkor a 610 megszünik, a 61 visszakerül a városba.

Az út maga egyébként már kész volt október elején-közepén, csak minisztériumi főmuftira vártak.

A különszintű csomópont a kaposfüredi elkerülőn lesz (ami a jelen helyzet alapján Kaposfüredet nyugatról kerüli), de ény úgy tudom, már most autóút lett a szakasz. Vagy nem?

mellesleg valamelyik nap a hajdúszoboszlói elkerülőt is átadták. Az se semmi a maga két vasúti különszintű keresztezésével meg a hosszával.

Fricy Creative Commons License 2003.11.15 0 0 329
Örülök, hogy csináltál képeket, mert én az utóbbi időben nem nagyon tudtam erre a környékre eljutni. Nem is kell, holnap fotóznod, csak érdeklődtem. :) Türelmesen várom a képeidet.
Én is úgy tudom, hogy nem nagyon illik, de ha nincs más, akkor muszály. Ha kevertek valami adalékanyagot az aszfaltba, akkor nem lehet gond. (Elvileg.)
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (328)
Taip Creative Commons License 2003.11.15 0 0 328
Szia!
Igen, csináltam egy jó pár képet. A kész állapotot még nem láttam, én is csak a médiából értesültem, hogy kész van. Most nincs az a kifejezetten sétára való idő, szóval nem garantálom, hogy holnap kimegyek fotózni. :)
Elég sok az elmaradásom, sok képem van, amit még nem raktam fel a honlapomra (más témában sem), majd ha lesz lehetőségem, pótolom. Csak mostanában kevesebb időm van rá.

Más:
Én még úgy tanultam, hogy fagypont körüli hőmérsékleten nem illik aszfaltozni. Ennek ellenére a héten még javában terítették a kopóréteget az Okt.23. utcában a Skála előtt. Kíváncsi vagyok rá, hogy lesz-e a jövőben ennek negatív következménye.

Érdekelne a Szentendrei úti Auchan-építkezés és környéke is, de arra már végképp nincs időm, hogy oda elmenjek szétnézni. :(

Előzmény: Fricy (327)
Fricy Creative Commons License 2003.11.15 0 0 327
Hi Taip!
Készítettél még képeket a Szerémi út bővítéséről? Mert írtad, hogy amennyire tudod, nyomon fogod követni az eseményeket.
Üdv: Fricy
Előzmény: Taip (326)
Taip Creative Commons License 2003.11.15 0 0 326
A hírből nem egészen világos számomra, hogy mit adtak most át.

A 6505.j. út és a 65.sz. főút közötti szakaszt 610.sz. főút néven már egy pár éve átadták.
A teljes elkerülő, ami a már meglévő 610.sz. főutat is magába foglalja, az tényleg közel 20 km. Feltételezem, hogy a hírt úgy kell érteni, hogy mivel most lett kész az át teljes hosszában, ezért ténylegesen mostantól használható az út, mint elkerülő.

Az út az M9-nek lesz a része, egy rövid visszakötéstől eltekintve. Tudomásom szerint akkor lesz majd autóút, ha majd megépül a 67-es út kaposfüredi elkerülője, mivel a különszintű csomópont a 610-es és a 67-es kaposfüredi elkerülője között lesz kiépítve, nem a mostani 67-essel.

Szintén egy út átadása, csak itt Budapesten:
Elkészült a Szerémi út 4 sávosra bővítése a Galvani utca és a Kitérő út között.

Előzmény: RadiX (325)
RadiX Creative Commons License 2003.11.15 0 0 325
magyarorszag.hu:
Elkészült a Kaposvárt elkerülő 61-es számú főút mintegy húszkilométeres szakasza. A 18,4 milliárd forintból megépült utat Lamperth Mónika belügyminiszter, a város országgyűlési képviselője és Fónagy János, az előző kormány közlekedési minisztere adta át pénteken.

Ez a szakasz az M9 nyomvonalanak is resze, ugye?

Taip Creative Commons License 2003.10.31 0 0 324
Üdv!

Az elmúlt hetekben ismét készítettem néhány fotót a Bocskai-Fehérvári építkezésnél, illetve a Körtéren.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Explorer 6-tal és Mozillával teszteltem, azzal működik, ha a tar.hu is úgy akarja. :)

Fricy Creative Commons License 2003.10.28 0 0 323
Ma a gumikerekes pécsi kötöttpályás közlekedési rendszerről volt előadásom. Érdekes volt. Nem lesz belőle semmi.
mestska Creative Commons License 2003.10.27 0 0 322
Nem épül meg az észak-erdélyi autópálya?

Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya munkálatainak megkezdése - jelentette ki a Krónika című kolozsvári napilap pénteki számában Miron Mitrea román közlekedési miniszter a nemzetközi szervezetek rosszallására hivatkozva

néhány érdekesség a rövid kis cikkecskéből:

Az előbbi Dél-Erdélyen keresztül haladva köti majd össze Budapestet Bukaresttel, míg az utóbbi Giurgiutól Albitáig szeli keresztül az országot.

Itt megint az van, mint nálunk, ragaszkodás a kijelölt városnevekhez, azoktól egy centi eltérés se. A 4-es folyosóban benne volt Temesvár, azért ez a göcsörtös ragaszkodás a déli útvonalhoz. (eltekintve most az esetleges költség-, és etnikai okoktól)
Kishazánk ugyanígy járt, ezért az M0-ra van rávezetve a IV., meg az V.-s folyosó is. Nincs rajta elég forgalom anélkül...

Magánvéleményként Mitrea kifejtette, hogy a Moldván keresztül haladó sztráda megépítése indokolatlan, a nemzetközi hozzájárulással épülő 4. számú folyosónak nem Dél-, hanem Észak-Erdélyen kellett volna áthaladnia.

Itt a mondat két felének nem sok köze van egymáshoz.

Ennek ellenére a vélhető útvonal mentén bizonyos településeken már megugrottak a telekárak
Egyáltalán: meg van ez már tervezve? Mert amúgy felesleges telkeket venni.

Fricy Creative Commons License 2003.10.24 0 0 321
URAL M72 Creative Commons License 2003.10.09 0 0 320
DJ Bakter!
Te vagy a legnagyobb, egy rajongód!
Előzmény: DJ. Bakter (315)
mestska Creative Commons License 2003.10.09 0 0 319
szerintem akár autocaddal is készülhetett...
Előzmény: enpeter (317)
Fricy Creative Commons License 2003.10.08 0 0 318
enpeter Creative Commons License 2003.10.07 0 0 317
Szerintetek az alábbi tervrajz milyen tervezőprogrammal készült?

mestska Creative Commons License 2003.09.23 0 0 316
Az Általad belinkelt .ppt állományban a 4-es út csak "előkészítés alatt" szerepel

Előkészítés alatt-2006 ig valóban így van, csak utána szerepel a kiépítése 2015-ig. Ekkor azonban már végig.
Mindenesetre ismerjük az ütemezést, és mindannyian jól tudjuk, hogy nem csak az előkészítés alatt levő nem fog megépülni..:((

Az M4 ezek szerint Szolnokig autrópálya lesz (2x2 sáv, osztott pálya, különszintű csomópont
Az autópálya nem csak ezektől autópálya, hanem a leálósávtól, a burkolatszélességtől, a sávszélességtől stb.
És ezek mind igazak az autóútra is. ( a 2*2 sáv nem (asszem))

Ha igazad van (én is így tudtam), akkor mégis csak nekem volt igazam erminavet topictárssal szemben
Igazam van, hajthatod be erminaveten a sört :))

Előzmény: DJ. Bakter (315)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.09.23 0 0 315
mestska,

Az Általad belinkelt .ppt állományban a 4-es út csak "előkészítés alatt" szerepel, az azért édeskevés ahhoz, hogy az egy hús-vér autópálya legyen, és végigmehess rajta.
Így könnyű sokat igérni....

Más.
Az M4 ezek szerint Szolnokig autrópálya lesz (2x2 sáv, osztott pálya, különszintű csomópont).
És ezek szerint a jelenleg 2x2 sávossá tervezés/építés alatt álló Albertirsa-Cegléd elkerülő szakasz az M4 része lesz.
Ha igazad van (én is így tudtam), akkor mégis csak nekem volt igazam erminavet topictárssal szemben a nyári Vasútmániás-Vaskalap-egyetemen :-)))

Előzmény: mestska (313)
mestska Creative Commons License 2003.09.23 0 0 314
viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal),

Miundjárt jön RadiX topictárs, és közli, hogy az Szajol nyugati vége, és Tiszapüspöki déli vége között van! :))

Előzmény: DJ. Bakter (312)
mestska Creative Commons License 2003.09.23 0 0 313
Hogy az autóút pontosan mi

A szabványok módosulásával az autóút a tervezési elvek alapján folyamatosan kezdett autópályává átváltozni, ma már szinte nincs lényegi különbség. Ezzel szemben igazad van, hisz pl. a szekszárdi hídra is kirakták az autóút táblát, pedig nem több 2*1 sávos főútnál.

Az, hogy mi van a Megyó és barátainak elképzelései között

Ez az elképzelés a 2044./2003. sz. kormányhatározat I. üteme, az OTrT ütemezése lényegében. A GKM oldalán (itt) találsz egy ppt bemutatót, abban van térkép is. És ott már van M4 is.

viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal),
Ez már része lesz a leendő M4-nek.

Előzmény: DJ. Bakter (311)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.09.23 0 0 312
fedvény
"A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de van szintbeni keresztezés."

Továbbá el lehet azon is elmélkedni, hogy mekkora kapacitásnövekedést eredményez már csak az, hogy a meglévő utat 2x2 vagy 4 sávosra építjük át.
Látható pl., hogy Zamárdi, M7 végcsomópont és Balatonszárszó között a 2x2 sávos úton mennyivel kisebb a kihasználtság, mint az utána, Balatonszárszó-Balatonlelle 2x1 sávos úton. Pedig a forgalom tkp. ugyanakkora.

Ezt nem csak a térképről lehet lenézni - aki járt már ilyen úton, érezni a különbséget, hogy nem akasztja meg egy teherautó az egész kocsioszlopot, hanem a másik sávban könnyen lehet előzni.
Ilyen szakasz a 6-os út 63.sz. út csomópontja és az 56.sz. út csomópontja között, vagy a 4 sz. út Szolnok-Törökszentmiklós négynyomú szakasza is. Szinte "kiürül" az út ezeken a szakaszokon, noha a forgalom konstans marad az előző, 2x1 sávos útszakaszhoz képest.

Ily módon pl. a 4.sz. főút Hajdúszoboszló-Nyíregyháza szakaszára ráférne egy 2x2 vagy 4 sávosítás.
Ezeken a szakaszokon ui. nem fog segíteni az M3, M35 autópálya, mert nem a tranzit, hanem a két város közötti, illetve a városok és a falvak közötti helyi forgalom használja, az pedig nem megy az autópályára fel, mert
a./ nem is arra vezet
b./ nem fizet érte.

Előzmény: DJ. Bakter (311)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.09.23 0 0 311
Sziasztok,

Átteleportálódtam a vasútmániásból, mert az ott már kezdett OFF lenni...

v_peti (93579): "Autópálya: Bp-Szolnok: Itt tényleg kell fejleszteni, de csak autóutat! De M.P. olyan sok autópályát igért, ami csak úgy jönne ki, ha itt is az lenne. (A politikusi igérgetések valóságtartalma az más tészta.)"

Gödény:"Amit ígértek, abban autópálya és autóút vegyesen szerepelt."

Az autópálya olyan osztottpályás út, melyen legalább két sáv van irányonként, és a becsatlakozás (kiválás) teljesen szabályozott módon (azaz fonódási szakaszként megvalósuló gyorsító/lassító sávval) valósul meg. Nincsenek szintbeni keresztezések és nem engedélyezett a szomszédos területekről a közvetlen becsatlakozás.

Hogy az autóút pontosan mi, arra csak a KRESZ-ben van definíció (vagyis vonatkozó szabályok). Útépítés szempontjából leginkább az, amire kiteszik az "Autóút" KRESZ táblát.

A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de nincs szintbeni keresztezés.

Az, hogy mi van a Megyó és barátainak elképzelései között, megtekinthető itt.
Kötve hiszem, hogy megvalósul, erre még építési kapacitás sincs - nem hogy pénz -, de a vak is azt mondta...maj' megláttyuk
Ebben viszont nincs semmilyen M4 terv.

Visszatérve a 4-es útra. (Ha már az útépítés topikban vagyunk :-)))
Sajnos a vasútmániásban is belinkelt térképen is látszik, hogy a 4, 5, 10 sz. utakon van a legnagyobb kapacitáshiány az egész országban.

Saját szememmel látom, hogy a 4. sz. úton Vecsés és Üllő között, a pusztában ÁLL a kocsisor, mert a 2x1 sávos átkelési szakaszoknak a csomópontok (lámpák) miatt nincs megfelelő átbocsátóképessége.

A településeket elkerülő szakasz sem jelentene sokat, mert annyira erős a forgalom, hogy nem lehet előzni, egy teherautó megakasztja a forgalmat, még a gyengébb forgalmú irányban is.

A helyzet a 4-40-405 utak csomópontjától, Albertirsától kicsit normálisabb, bár itt is erős a forgalom, viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal), ami valószínűleg elegendő lesz a forgalom számára, sőt eladható, mint "gyorsforgalmi út". Az igazi azonban az lenne, ha Budapest határától Törökszentmiklós elkerülő végéig lenne egy folyamatos, településeket elkerülő 2x2 sávos út (melynek már elég sok része - igaz, nem 2x2 sávosan, de - megvan.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!