Az Általad belinkelt .ppt állományban a 4-es út csak "előkészítés alatt" szerepel, az azért édeskevés ahhoz, hogy az egy hús-vér autópálya legyen, és végigmehess rajta.
Így könnyű sokat igérni....
Más.
Az M4 ezek szerint Szolnokig autrópálya lesz (2x2 sáv, osztott pálya, különszintű csomópont).
És ezek szerint a jelenleg 2x2 sávossá tervezés/építés alatt álló Albertirsa-Cegléd elkerülő szakasz az M4 része lesz.
Ha igazad van (én is így tudtam), akkor mégis csak nekem volt igazam erminavet topictárssal szemben a nyári Vasútmániás-Vaskalap-egyetemen :-)))
A szabványok módosulásával az autóút a tervezési elvek alapján folyamatosan kezdett autópályává átváltozni, ma már szinte nincs lényegi különbség. Ezzel szemben igazad van, hisz pl. a szekszárdi hídra is kirakták az autóút táblát, pedig nem több 2*1 sávos főútnál.
Az, hogy mi van a Megyó és barátainak elképzelései között
Ez az elképzelés a 2044./2003. sz. kormányhatározat I. üteme, az OTrT ütemezése lényegében. A GKM oldalán (itt) találsz egy ppt bemutatót, abban van térkép is. És ott már van M4 is.
viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal), Ez már része lesz a leendő M4-nek.
fedvény
"A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de van szintbeni keresztezés."
Továbbá el lehet azon is elmélkedni, hogy mekkora kapacitásnövekedést eredményez már csak az, hogy a meglévő utat 2x2 vagy 4 sávosra építjük át.
Látható pl., hogy Zamárdi, M7 végcsomópont és Balatonszárszó között a 2x2 sávos úton mennyivel kisebb a kihasználtság, mint az utána, Balatonszárszó-Balatonlelle 2x1 sávos úton. Pedig a forgalom tkp. ugyanakkora.
Ezt nem csak a térképről lehet lenézni - aki járt már ilyen úton, érezni a különbséget, hogy nem akasztja meg egy teherautó az egész kocsioszlopot, hanem a másik sávban könnyen lehet előzni.
Ilyen szakasz a 6-os út 63.sz. út csomópontja és az 56.sz. út csomópontja között, vagy a 4 sz. út Szolnok-Törökszentmiklós négynyomú szakasza is. Szinte "kiürül" az út ezeken a szakaszokon, noha a forgalom konstans marad az előző, 2x1 sávos útszakaszhoz képest.
Ily módon pl. a 4.sz. főút Hajdúszoboszló-Nyíregyháza szakaszára ráférne egy 2x2 vagy 4 sávosítás.
Ezeken a szakaszokon ui. nem fog segíteni az M3, M35 autópálya, mert nem a tranzit, hanem a két város közötti, illetve a városok és a falvak közötti helyi forgalom használja, az pedig nem megy az autópályára fel, mert
a./ nem is arra vezet
b./ nem fizet érte.
Átteleportálódtam a vasútmániásból, mert az ott már kezdett OFF lenni...
v_peti (93579): "Autópálya: Bp-Szolnok: Itt tényleg kell fejleszteni, de csak autóutat! De M.P. olyan sok autópályát igért, ami csak úgy jönne ki, ha itt is az lenne. (A politikusi igérgetések valóságtartalma az más tészta.)"
Gödény:"Amit ígértek, abban autópálya és autóút vegyesen szerepelt."
Az autópálya olyan osztottpályás út, melyen legalább két sáv van irányonként, és a becsatlakozás (kiválás) teljesen szabályozott módon (azaz fonódási szakaszként megvalósuló gyorsító/lassító sávval) valósul meg. Nincsenek szintbeni keresztezések és nem engedélyezett a szomszédos területekről a közvetlen becsatlakozás.
Hogy az autóút pontosan mi, arra csak a KRESZ-ben van definíció (vagyis vonatkozó szabályok). Útépítés szempontjából leginkább az, amire kiteszik az "Autóút" KRESZ táblát.
A 2x1 sávos M7 is autóút volt (irányonként csak 1 sáv, de nincs szintbeni kereszteződés); viszont a 8-as út egy szakasza is autóút, ahol pedig 2x2 sáv van, de nincs szintbeni keresztezés.
Az, hogy mi van a Megyó és barátainak elképzelései között, megtekinthető itt.
Kötve hiszem, hogy megvalósul, erre még építési kapacitás sincs - nem hogy pénz -, de a vak is azt mondta...maj' megláttyuk
Ebben viszont nincs semmilyen M4 terv.
Visszatérve a 4-es útra. (Ha már az útépítés topikban vagyunk :-)))
Sajnos a vasútmániásban is belinkelt térképen is látszik, hogy a 4, 5, 10 sz. utakon van a legnagyobb kapacitáshiány az egész országban.
Saját szememmel látom, hogy a 4. sz. úton Vecsés és Üllő között, a pusztában ÁLL a kocsisor, mert a 2x1 sávos átkelési szakaszoknak a csomópontok (lámpák) miatt nincs megfelelő átbocsátóképessége.
A településeket elkerülő szakasz sem jelentene sokat, mert annyira erős a forgalom, hogy nem lehet előzni, egy teherautó megakasztja a forgalmat, még a gyengébb forgalmú irányban is.
A helyzet a 4-40-405 utak csomópontjától, Albertirsától kicsit normálisabb, bár itt is erős a forgalom, viszont itt már készül a 2x2 sávosítása a jelenlegi 4 sz. útnak (különszintű csp-okkal), ami valószínűleg elegendő lesz a forgalom számára, sőt eladható, mint "gyorsforgalmi út". Az igazi azonban az lenne, ha Budapest határától Törökszentmiklós elkerülő végéig lenne egy folyamatos, településeket elkerülő 2x2 sávos út (melynek már elég sok része - igaz, nem 2x2 sávosan, de - megvan.
Ott volt csak hely. A jelenlegi 6-7 utak mellett már az építésekor több házat bontottak le, hogy mellé férjen az autópálya. Csodálkozott is mindenki, hogy miért nem rendezik ezt a területet. a terveket értve már látható. Egyébként Érd lobbizásának köszönhetően lesz közvetlen kapcsolat a 6-7 utakkal Érd-Ófalunál. E csomópont nélkül nem tudta volna a város kihasználni az autópálya okozta gazdasági előnyöket. És így a déli városrész is kap egy új kapcsolatot a város többi részével. Jelenleg mindössze egyetlen út vezet a központba.
1. Biztonságosabb, de többe kerül az építése.
2. Mert máshova nem tudják. A 6-os út esetében a Növény utca és a Háros utcai felüljáró között régen egy igen mély vízelvezető árok volt. Ennek a helyébe muszály volt csatornát építeni. Azért nem lehetett a ,másik oldalra bővíteni, mert oda a MÁV szeretne.
3. Ez csak a kivitelezők hozzáállásától függ. Mindent lehet jól megcsinálni, de nagyon sz@rul is. Oda kellen figyelni.
4. Azé' mer' most ez a divat. Erdő helyébe lakópark. Csónakház helyébe lakópark. Természetvédelmi hely helyébe lakópark. Gyár helyébe lakópark. ...
Az osztott páylás útnak egészen más szélességi előírásai vannak, mint a nem osztott testvérének. Én is jobban szeretem azt, lásd. például Szolnok -Törökszentmiklós között a főutat. Osztott pályás, 2*2 sávos, sokkal inkább autóút jellegű, mint a most átadott M9.
Hameg már növényzetet is tenni akarsz, akkor annak már akkor a helyigénye, és a pluszköltésge, ami miatt vagy nem fér el, vagy túl költséges. Általában az utóbbi.
Ha az aknákat a növényzethez tennéd, nem lehetne megközelíteni őket rendesen, ezért nem követik ezt a szokást. Hogy miért nem csinálják meg rendesen, az már más tészta...
Azért építünk mindent tele, mert vannak jól menő üzletemberkék, akik hipphopp megveszik a telkeket felhúzzák rá a szakadt "lakóparkjukat", és kész. Persze előbb elintézik (részesedés a képviselőknek, bennfentesnek ott a telke), hogy előbb vonják belterületbe a dolgokat. :((
Látom, van itt egykét hozzáértő, tehát kérdeznék, ha szabad.
1. Mi értelme van annak, hogy ahol lenne is hely (pl. 6-os út kivezető szakaszának bővítése) osztott pályás út építésére, ott sem teszik ezt meg? Sokkal biztonságosabbnak tartom az osztott utat, mint amikor négy sávon rohan a forgalom egymással szemben.
2. Miért teszik az út alá a szennyvízelvezető csöveket? Most készül a 6-os út szélesítése, előre látható, hogy tele lesz aknafedéllel, amelyek majd gyönyörűen megsüllyednek. Ha osztott pályás utat építenének, akkor a cső is futhatna középen, a növényzet alatt, és az esetleges javítása nem járna akkora rumlival.
3. Ha már így tesznek, akkor miért nem képesek rendesen megcsinálni? Új utak is meg vannak süllyedve az aknák környékén. Pl. Lágymányosi híd, felső Budai rakpart a Lágymányosi híd-Petőfi híd szakaszon.
4. (Költői kérdés.) Mi a csudáért építünk mi mindent tele? Amikor Budapest élhetőségéről van szó, mindig Birmingham jut eszembe. Túl sokra nem emlékszem ugyen, de ott úgy tünt, hogy a szűken vett belvároson kívül - amely valóban csupa beton volt - mindenhol tágas utak, füves területek, 1-2 szintes házak találhatók, és zsúfoltságnak nyoma sincs. Átjárja az egészet a levegő, az autók kényelmesen elférnek, teljesen más minőségű környezetet nyújt a városlakóknak.
Szerintem erre Budapesten is törekedni lehetne, nyilván több évtizedes távlatban. Jelenleg mindenhova beton, acél és üveg kerül, aztán csodálkozunk, ha nem tudjuk kifizetni a légkondi miatt keletkező villanyszámlát, illetve tele van porral és szmoggal a nyaranta még este kilenckor is tűzforró város.
Nem. Igen. ;))) Nem biztos, hogy arról, de ilyesmiről. Tudtommal ott valami ipartelepi feltáró út címen kívánnak alkotni. Kb. annak a helyéről beszéltem. Persze magasabb biztonsági szinttel, nagyobb kapacitással.
Te arrol beszelsz, amit most akarnak csinalni, a 4-esig, kivulrol kerulve gyalt es vecsest, ami valahol az 51-es elkerulo csomopontja tajekan valna el a mostani nyomvonaltol, ugye?
En meg arrol kerdezek, amit SzigDani szerint kellene epiteni Bp. teruleten belul vezetve.
Igen. Tiltakoztak a Hamzsabégi útiak is. Most másutt megy majd, más orra alatt. Amúgy a helye nagyjából ki van hagyva, nem hosszában szeli át a lakott területeket... Nyugi, a fél rokonságom ott lakik, ahova a nyomvonal esne. ;)
Köszi az észrevételeket. Én 1 hibát találtam a Körtér júliusi oldalán, azt javítottam.
A Szerémi út ugyebár nagyobb kiterjedésű munka (térben, és nem időben), ezért nem ígérem, hogy az egészet be fogom járni, de szándékaim szerint rendszeresen fogok lőni képeket bizonyos helyekről.