Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 54005

Erre én is kíváncsi leszek. De ha piros nyomvonal fog győzni, akkor délen pedig a sárgának kell... :(

 

Előzmény: Landsmann_ (54001)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.10 0 2 54004
Előzmény: Törölt nick (54003)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.10 0 1 54003

M4 es autópályáról tud valaki valamit?

oculus2 Creative Commons License 2021.04.10 0 1 54002

Már pedig igazuk van! Azokat a drága pénzen felépített autópályákat kímélni kell! Minél kevesebben használják, annál később kopik el!:-)

Előzmény: Landsmann_ (54001)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.10 0 1 54001

A francba. Akkor ez így érdekes. A Hajdú-Bihar megyei közgyűlás a piros vonalat támogatta, a Békés megyei meg a másik közül valamelyiket, de nem a pirosat. Akkor itt most megint az erősebb kutya ... elv érvényesül, akkor az értelmetlen piros vonal fog megépülni. 

Előzmény: Aladár46 (53999)
dimelo Creative Commons License 2021.04.10 0 3 54000

Köszi, hogy előástad ezeket a dokumentumokat:)

 

"Csodálatos" megállapításokra képes a bürokrácia! Még ha belesárgulnak az erőlködésbe, akkor is "bebizonyítják"...

 

Az OKA2018 adataiból nem az tapasztalható, mint amit az államtitkár aláírt:

 

1. Újszász közigazgatási területét nem érinti az M4 nyomvonala. Mégis valamiért kapott csomópontot...

2. A 3119. út forgalomnagysága nem alacsonyabb mint a 3122. úté!!!

   A döntéshozót vagy félretájékoztatták, vagy...

   látható az adatokban egy trükközés!

   A 3119. úton 2 szakaszt mértek:  0-13 km a 4. főútig elkerülőig tart, ezen   1645 jármű haladt.

                                                       13-17 km 4. elkerülőtől Abonyig tart, ezen 1064 jármű haladt.

   Nyilvánvalóan azért, mert az elkerülőn haladt kelet felé/felől mintegy 600 Újszilvási, Tápiósági jármű.

   Ezért csak a 0-13 km közötti volumen jelzi a valós igényt. (Egységjárműben kevesebb tehergépkocsi)

   A 3122. úton is érzékelhető különbség: 0-4 km Abony- 4. főút elkerülő között      952 jármű haladt.

                                                                  4-9 km a 4. elkerülő és 3118. út között 1580 jármű haladt.

https://www.google.com/maps/dir/47.2198725,20.0186432/47.2577659,20.0479967/@47.2407328,20.0189539,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

3. Abszurd érvelés, hogy a pihenőhely miatt nincs elegendő hely a csomópont megépítésére. (Példák sora bizonyítja: vannak csomóponttal kombinált pihenők)

4. Jelenleg éppen megbízást adtak a hiányzó csomópont tervezésére.

 

De, ha már részleteztem a 2 utat, legyen itt a 401. út környezete is:

A 40. út (mostmár ismét 4.) forgalma

Cegléd felől  2692 ebből 244 tehergépkocsi
Abony felől   3853             94 tehergépkocsi

401. út         1997           232 tehergépkocsi

 

Nem nehéz belátni, hogy Cegléd (441. út) felől meghatározó a teherforgalom, Abony felől erősebb a személyforgalom.

 

Ezért lett volna jobb és hasznosabb a Kengyeldűlőn kialakítani a csomópontot:

https://www.google.com/maps/dir/47.1923547,19.9224967/47.181694,19.8929041/@47.1923448,19.9024817,14z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Összesítve: durva "valósághajlítás" történt, amelynek egyik meghatározó oka, ahogy írtad:

"helyi kiskirályok kakaskodása, nem hallatszik annyira mint a nagykutyák acsarkodása"

 

Például egy "kisebb" ok, mint a Mohácsi-híd:

https://www.google.com/maps/dir/47.27924,20.072968/47.2200824,20.0186721/@47.274185,20.0609466,5893m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Előzmény: nyebojsza (53994)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.10 0 0 53999

A zöld és piros is engedélyt kapott:

 

Folyamatban van a tervezett Szeged és Debrecen közötti 2x2 sávos közúti kapcsolat környezetvédelmi engedélyig történő előkészítése – erről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatott a napokban.
Mint megtudtam, az eredményes közbeszerzési eljárások lefolytatását követően 2018. májusában kötötték meg a két külön tervezési szerződést a Szeged-Békéscsaba és a Békéscsaba-Debrecen szakaszra vonatkozóan. Ez mindkét esetben a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálat elkészítésére, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésére vonatkozik.
A NIF beszámolt arról is, hogy a széles körű egyeztetések során mindkét szakasz vonatkozásában igényként merült fel a 47-es számú főút nél hosszabb szakaszának felhasználása önálló szakaszolhatósági és ütemezett kiépítési lehetőségek kiépítésével, kiemelten kezelve a települési elkerülőket. Ennek az igénynek az ismeretében készültek el a tanulmánytervi és környezeti hatásvizsgálati dokumentációk – részben új nyomvonalon vezetett 2-szer 2 sávos kiépítési lehetőségre, részben pedig szintbeli csomópontokat is tartalmazó 2-szer 2 sávos főúti kiépítési lehetőségre kidolgozva. A nyomvonaltervekkel kapcsolatban a tervzsűri tavaly december 1-jén úgy döntött, hogy azok benyújthatók a környezeti hatásvizsgálati eljárásra.
A Debrecen-Békéscsaba szakaszra kidolgozott mindkét változat környezetvédelmi engedélyt kapott a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályától. A NIF Zrt. előkészíti, hogy a végleges nyomvonalra megkérje a szakpolitikai döntést.
A Békéscsaba-Szeged szakaszra vonatkozóan is több változatot nyújtottak be tavaly december 30-án a Csongrád- Csanád Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályához ugyancsak környezeti hatásvizsgálati eljárásra. Ebben az esetben az eljárást a második negyedévben zárhatják le.
A projekt további előkészítését a minisztériumi feladatmeghatározás esetén folytatja majd a NIF Zrt.

Forrás: https://www.beol.hu/kozelet/helyi-kozelet/folytatjak-a-negysavos-szeged-debrecen-ut-elokesziteset-3848416/

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53998)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.04.09 0 0 53998

Hát nagyon remélem, hogy a zöld+sárga lesz a nyertes...

Előzmény: Aladár46 (53996)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 53997

M47 nyomvonala, na ez egybecseng egy 2019-es térképemmel... :)

 

 

Előzmény: Aladár46 (53996)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 53996

(M)47-es főút - 2x2 sávosítása

 

nyebojsza Creative Commons License 2021.04.09 0 0 53995

Hát én meg pont hétvégén nem járok arra :D

Ez már elég régóta ilyen, ha reggel 7 előtt nem tudtam átérni Abonyon, akkor inkább mentem az elkerülőre. Csak ott meg jól el kellett húzni a kamionok előtt, mert az újszilvási lehajtónál attól kellett félni, hogy seggbelöknek. Délután visszafelé meg se próbáltam Abonyon át, az elkerülőn mentem.

Előzmény: zerger88 (53993)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.09 0 0 53994

Mint ahogy a G-nap és az M4 leállítása között nincs semmi összefüggés, úgy itt se. Dokumentum nemigen van, helyi kiskirályok kakaskodása, nem hallatszik annyira mint a nagykutyák acsarkodása.

Legfeljebb morzsákat lehet találni 

https://www.ujszilvas.hu/ujszilvas/hirek_kepei/beadvany.pdf

De forgalomszámlálási adatokkal indokolva van (én a gyakorlatban nem egészen ezt láttam, de biztos rosszkor jártam arra), meg különben is, akinek nem a kertje végében van, az ne szóljon bele...

Előzmény: dimelo (53992)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 53993

Érdekes amit írsz, én amikor járkálok akkor kevesen mennek Abonyba, igaz péntek délután 4 fele ritkán járok. Leginkább hétvégén járok errefelé.
Az újszászi lehajtó meg van (többször voltam már rajta), bár gondolom újszilvásit akartál írni.

Előzmény: nyebojsza (53991)
dimelo Creative Commons License 2021.04.06 0 1 53992

Azt írtad:

"A 401-es csomópontot az újszilvási ellenében csinálták, az indoklás szerint ott egy kicsit nagyobb volt a forgalom (a valódi ok nem ez volt)"

 

Tudod, vagy csak hallottad, hogy nem ez volt az igazi ok? (dokumentum van-e róla?)

 

Mindenesetre az jól látszik, hogy nem a legjobbat választották.

Mert Abonyból nyugat felé így sem lenne hosszabb út, ellenben Cegléd felől lehetett volna rövidebb, gyorsabb és hasznosabb.

A vasúti átjáró létező konfliktusforrás.  (Főleg, hogy ismét 4. főútnak visszanevezték a 40-est)

A Kengyeldűlő nem főúti keresztezés lett volna, csak egy hasznos összekötő.

 

 

A pink szaggatott vonalú 1,5 km-es út kiváltotta volna a 401. úti csomópont építést, a csomópont kiosztás arányosabb lehetett volna,

Abony terhelésén nem változtatna, de Cegléd 311. úti bevezető forgalmán nagyon sokat enyhíthetett volna...

 

Feltűnő, hogy Cegléd üdülőknél simán bekötötték a csomópontot az 5 számjegyű 48125. mellékútba, (vasúti átjáróval)

https://www.google.com/maps/@47.2079064,19.7344857,3a,75y,307.74h,67.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTU0RS1jUHHq9du-y2h8evA!2e0!7i13312!8i6656

 

de Abony felől ragaszkodtak a rossz geometriájú 401. úti csomóponthoz. (és megszüntettek egy meglévő csatlakozási lehetőséget is.)

Így és ezért okoz nemzetgazdasági veszteséget...

 

Fontos lenne tudni: mi volt a "valódi" ok...

 

 

Előzmény: nyebojsza (53985)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.06 0 0 53991

Igen ez az, gondolom Szászberek felől erre fogsz menni. Ha ott a Penny-től jössz ki, balra csak a kanyart látod, de ha szerencséd van valaki pont megy át a zebrán...

A szelei úti kereszteződésből se egyszerű kijutni, de ott legalább lehet látni.

 

Abonyban nem nagy a forgalom? Nem tudom mikor jársz arra, meg ezek a google-autók se tudom hogy csinálnak ilyen gyér forgalmú képeket, ott ahol egymást érik az autók. Abony központ eddig se volt egyszerű, de mióta nincs meg az újszászi lehajtó még borzalmasabb :(

Előzmény: zerger88 (53989)
rm40 Creative Commons License 2021.04.05 0 3 53990
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53989
Előzmény: nyebojsza (53986)
Pompiere Creative Commons License 2021.04.05 0 4 53988

Látom nem jött át a mondanivalóm.

 

Akkor próbálom plasztikusabban: nagyon szeretem a szilvásgombócot, de nem a hét minden napján.

 

Részemről itt a vége!

Előzmény: nyebojsza (53976)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.05 -1 0 53987

Ha már M4, akkor folytassuk. :D Azt már kitárgyaltuk, hogy a 47-esen az M4-hez vezető körforgalmak aránytalanul szűkre sikeredtek. Nem hinném, hogy ezen változtatnának. Arról nem esett szó, igaz, nem dúl a nagy forgalom rajta, de azért kíváncsi lennék, hogy az autópályáékról lehajtó sávok hossza van-e valamilyen szabványba fektetve? Berettyóújfalunál Az M35 irányából haladva a lehajtó véleményem szerint drasztikusan rövid. Aki ismeri a helyet, annak nem okoz meglepetést. De aki sosem járt arra, na az számíthat némi meglepetésre. Ugyanis nagyon rövid a kisoroló sáv, ráadásul nem is látszik a hossza, mert az út megtörik, egy emelkedő tetején kezdődik a kisoroló sáv. Na, ha valaki 130-ról itt kezd lassítani, az erősen tapossa a féket és kapaszkodjon a kormányba. Nem hiszem, hogy ne lehetett volna vagy 100 méterrel korábban kezdeni a lehajtó sávot. 

nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53986

Hát elég szűk, szar a kilátás, de személyautóval még nem vészes...

Előzmény: zerger88 (53983)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 2 53985

A 401-es csomópontot az újszilvási ellenében csinálták, az indoklás szerint ott egy kicsit nagyobb volt a forgalom (a valódi ok nem ez volt), de akik ezt használták Jászkarajenő, Köröstetétlen felől, azok ígyis-úgyis keresztül mentek/mennek Abonyon, ha az újszilvási csomópontnál érik el az M4-et, az se túl nagy kerülő. A másik rész akik a 401-es csomópontot használók nagy részét kitették, azok akik Szolnokról mentek Pest felé, és inkább mentek Abonyon át, hogy annyival kisebb eséllyel találkozzanak őrült románokkal.

Előzmény: dimelo (53980)
RadiX Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53984

Szerintem egyszerűen más szabály van a geometriai kialakításra 110-es főút és 110-es autóút esetén. 

Előzmény: zerger88 (53982)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53983

Mentem már ugy is bár nem rémlik hirtelen milyen az út. Km-erben nem sok a különbség. Kocsér fele is mentem már de ott már nagyon tré az út (bár hangulatos az erdős szakasz) Na de majd arra megyek legközelebb megnézem az út minőséget milyen jelenleg.
Abony pennynél mi a baj?

Előzmény: nyebojsza (53981)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53982

Bár tény geometriailag lehet nem a legszerencsésebb de előtte is 110 volt a megengedett maximális sebesség, asszem most is ennyi. Közelnek közel van de az meg miért baj?
Bár ha szabályzatban van írva akkor el kell fogadni csak furcsa hogy egy készen lévő lehajtót megszüntetnek.

Előzmény: RadiX (53979)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53981

Miért Cegléden keresztül jársz, miért nem Abony-Törtel-Nagykőrösön át. Cegléd meg Nagykőrös központot is kihagyhatod.

(mondjuk Abonyban a Penny-nél kifordulni se egyszerű.. )

Előzmény: zerger88 (53978)
dimelo Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53980

https://www.google.com/maps/@47.1906867,19.8984743,3a,75y,143.15h,90.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipMCXerqeAFPwAucgLt64bFI5JBjUNSr9Ihu3TFT!2e10!3e11!7i7680!8i3840

 

A Google-maps szerint a Kengyeldülői út járható...

https://www.google.com/maps/dir/47.1923547,19.9224967/47.1639137,19.7949454/@47.1908034,19.8442293,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Írhatnál nekik, hogy ez fake news, jó lenne kijavítani.

Amíg "csak" 2x2 főút volt, lehetett itt felhajtani, de az autóúton már csak a Közút gépei használhatják...

 

A 401. úti csomópont is erősen kényszeres. Abonynak jó, Ceglédnek nem.

 

 

 

Előzmény: zerger88 (53978)
RadiX Creative Commons License 2021.04.05 0 1 53979

Mindkettő túl közel volt a melléjük épített új csomópontokhoz (311 és 401) szerintem, és autóút kapcsolathoz nem volt elégséges a geometriai kialakításuk sem.

Előzmény: zerger88 (53978)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53978

Helló. Akartam már kérdezni itt az M4-et de ezek után nem is merem :D
Újszilvásit senki sem érti. De Cegléd előtt (Szolnok felől) volt 2 kész lehajtó a régi 2x2 szakaszon. Na azokat miért kellett visszabontani/lezárni vajon? Főleg az ipari parkos fájó mert ott jártam Szolnok felől Kecskemétre, így meg inkább bemegyek a központba... Cegléd központi lehajtónál vissza lehet jutni az ipari parkba de az már nekem felesleges.
Vajon miért nem fértek el a kész le és felhajtók?

Előzmény: nyebojsza (53976)
dimelo Creative Commons License 2021.04.05 -2 2 53977

Örülök, hogy részletesebben válaszoltál.

 

Arról már többször értekeztünk, hogy a fórumot és az SSC-t is követik a döntéshozók (alkalmazottjai)

Az erősen szűrt információk kritikája bizonyosan "feljut"...

Fájdalmas, hogy ez a kritika ritkán vált ki pozitív korrekciót.

Akad néhány példa: M44 - 4644. úti csp., vagy M4 3119. úti csp.

Sajnos legtöbbször beindul a dafke-henger és ... "meghosszabbítják Bicskéig..."

Például: M3 új csomópontok - MotoGP ("örökös" Lajos)

 

Az internet nem felejt - mégha van is szándék a kínos döntések eltüntetésére.

Ilyen a G-nap embertelen és példátlanul súlyos következménye is.

Az a minimum, hogy emlékeztetni kell erre.

- az emlékezés többet jelent, mint egy cinikus vállrántás...

 

A végén ezt írtad:

"általában nem a véleményeddel van a baj, hanem azok számával, ami már semmi újat nem tud mondani mert folyamatos ismételgetésből áll"

 

Azoknak nincs benne semmi új, akiknek az egész M4 "szenvedéstörténet"  tudatalatti irritáció - kényelmesebb úgy gondolni: nincs itt semmi látnivaló, menjünk tovább.

 

OFF

 

Személyesen ismerek sok döntéselőkészítőt és korábbi döntéshozót.

Megtapasztaltam a "viszonyokat".

 

...és most sokadjára is elolvastam a "Walesi bárdok"-at Arany Jánostól.

 

Fájdalmasan aktuális...

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: Pompiere (53975)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 -1 7 53976

Akkor igazából nincs is szükség erre a fórumra, csak olvasgassuk a NIF vagy NER megfeszített munkájával elért eredményeiről szóló győzedelmi híreket, és tapsoljunk...

És valóban, a propaganda is így épül fel, minden média folyamatosan az ellenségről harsog, hogy kitől védenek meg bennünket, és ha sokszor mondják, majd lesz aki el is hiszi...

 

Én meg az albertirsai elkerülő elvétele miatt panaszkodok... meg az újszilvási lehajtó hiánya miatt... meg az 54-es állapota miatt... meg...

 

Előzmény: Pompiere (53975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!