Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53630

Azért a Békéscsaba-Gyula 2x2 sávos út nincs onnan fényévekre, hogy ne láttak volna ekkora utat... Autópályán tolatásra, megfordulásra ez nem mentség.

Előzmény: nyebojsza (53625)
rm40 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53629
rm40 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53628
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53627
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 -1 0 53626

"Alapvetően legyünk már tisztában azzal melyik (milyen számú) úton haladunk és merre."

Alapvetően tisztában vagyok, tudom merre van észak, merre van dél, és ha keletre akarok haladni merre kell mennem... de nem állok meg úton-útfélen térképet nézegetni. És előfordult már (pl. mikor az M0 fizetős részét kerültem ki Vecsésnél), hogy egyik-másik körforgalomban több kört is mentem, mire megtaláltam a kiutat, mert nem csak keresztirányban volt 4 kijárat... Ezt turbó körforgalomban nem lehet, a veszélye meg abban van ha egyik ága autópályára visz, mert az egyirányú utca.

Amikor régen hosszabb útra mentünk (Dubrovnik, Athén), akkor alaposan megterveztük milyen útvonalon menjünk, hol álljunk meg, hol tankoljunk (hogy szocialista pénzt használjunk, ne a valutánk fogyjon), az anyósülésen volt a navigátor nyitott térképpel... de akkor még frissen végzett műszakiként be volt égetve a görög ábécé meg az orosz, és nem volt gond a görög/ciril betűs városnevek folyékony olvasása... mondjuk Bulgáriában nem sokra mentünk vele, mert tábla se volt, sőt az öreg bulgár értette ugyan az oroszt, de elbizonytalanított a fejrázása, hogy az görög igen, vagy európai biccentés.

 

Győrben én is mentem navigációval (papír térképem sajnos nem volt), de amikor harmadszorra értem ugyanahhoz a kereszteződéshez, akkor felhívtam azt az embert akihez menni kellett volna (mondta, hogy már látott az utcából, és már másodszorra neki is feltűnt, hogy ugyanazt az autót látja :)

Előzmény: Landsmann_ (53609)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 -1 2 53625

"osztottpályás úttesten, meg záróvonalon nem fordulunk meg... autópályán nem tolatunk..." ez egyéretlmű, és ott ahol már évtizedek óta vannak autópályák, meg körforgalmak, gyakorlatban is működik...

De ott, ahol se közelben, se távol nincs autópálya, talán még körforgalom se, nemhogy turbó-körforgalom...

Amikor én tanultam vezetni, a körforgalmat csak elméletben ismertük meg, vagy 10-15 évvel később találkoztam az elsővel talán Ausztriában, akkor is csak utas voltam... és van aki megrekedt ott vidéken, ahol szinte megállt az élet... mondjuk egy tartálykocsis teherautóról azért nem gondolnál, hogy csak ott 10-20 km-es körzetben autózik...

 

Engem is rohadtul bosszant, mikor megyek át fél országon, és nem tudok haladni, mert lépten-nyomon belebotlok a helyközi 60-70-el közlekedőkbe... de hát ez van...

Előzmény: menut (53612)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53624

Nem semmi... macskaköves út... tengerésztiszt-rendőrök...

Előzmény: alkotasu (53619)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.04 -3 0 53623

Két hét alatt 10 idóta szerintem már tömegesnek kezelendő ebben a kontextusban, és érdemes elgondolkodni egy esetleges rendszerszintű hibán az eseti hibák mögött. A közútkezelő hülyesége nem menti a közveszélyes autóst, de az autós hülyesége se menti a közútkezelőt az esetleges saját hibái kapcsán.

Előzmény: NAR (53622)
NAR Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53622

Tudod, mennyi idő alatt készült a felvétel? Simán el tudom képzelni, hogy mondjuk két hét alatt gyűjtötték össze a 10 idiótát, aki visszafordult az autópályán, így nincs semmilyen "tömeges" hiba. Tetszik, nem tetszik, a közlekedők 90%-a rutinból megy, jelentős részük nem fogja észrevenni az új táblázást. De nem ez a baj, ez benne van a közlekedésben. A baj az, hogy az idióta visszafordul az autópályán. Ezen nem segít táblázás.

Előzmény: Hírfigyelő (53620)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 0 0 53621

És az eredmény mégiscsak az lett, hogy arra panaszkodnak, hogyha a [73]-as főút nem terhelné meg még jobban a [8]-as főút déli elkerülőjét, akkor még talán úgy ahogyan elviselnék a déli elkerülő forgalmát. Így azonban nem ez a helyzet, hanem ehelyett kényszerűségből igen sokan az északi elkerülőn át közlekednek, ami még útvonalhosszban rövidebb útszakasz is mint a déli elkerülő, következésképpen jobb. Vagyis ---> a déli elkerülő forgalmi megoldásának a kérdése még messze nem tökéletesen megoldott.

Előzmény: menut (53598)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 -2 1 53620

Ha egy ember vagy egy autós egyszeri ritka tévedéséről lenne szó, akkor azt mondanám hogy igen, igazad van, az autósok tartsák be jobban a szabályokat, és ennek szellemében hamarább vegyék észre és vegyék is sokkal jobban szemügyre az út menti forgalomszabályozó és információs táblákat.

 

A jelen helyzetben azonban nem egy autós egyszeri hibájáról, hanem nagyon nagyszámú autós egymás utáni és a hibaelkövetésben sokszor még egymást is utánzó(!!!) sorozathibájáról van szó, ami a jelen esetben egyértelműen az elégségesnél kevesebb forgalmi szabályozó- és jelzőtáblából adódó részleges táblahiányra*(!). vezethető vissza. --->

---> Ez utóbbit* igazolja az is, hogy az M1-híradóban még a Hírfigyelő (53590)-es hsz.-om megírásának napján -- tehát még aznap frissiben(!!!) kiküldték az útépítőket azzal az utasítással, hogy további forgalomszabályozó- és jelzőtáblákat helyezzenek ki az autósforgalom alaposabb jelzőtáblás(!!!) szabályozása tájékoztatása céljából.

Előzmény: NAR (53592)
alkotasu Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53619

Találós kérdés: hol készült a kép? (Nem ott, ahol a leírás szerint: "a fővárost a Balatonnal összekötő út mellett".)

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-Yk85S3UzQ0dlOEFPU0FxQnlNcmNteDhQWEJic3Q0Mmp3TEttK2NTOU9WST0

Segítségül: az egyik épület szerintem máig létezik.

Fődíszpinty Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53618

Ez vajon igaz? 

 

"M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Szekszárdon. Ez után tájékoztatta a sajtót több idei útberuházásról. Az egyik az M0-s 10-es és 11-es út közötti része, amely tervezési stádiumban van, a hiányzó szakaszok pedig előkészítés alatt állnak. Beszélt arról is, hogy az M1-est Esztergommal összekötő M100-as kivitelezése is idén kezdődik."

Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53617

No igen, de azért ott sem árt figyelni. Gyula felé haladva a külső sávból csak jobbra el lehet menni a körforgalom mellett. Ha valaki azon vágtázik, nem tud Gyula felé menni, illetve a körforgalom másik kijáratához az Aldi felé eljutni. Ez a körforgalom már csak egy sávos.

Előzmény: RadiX (53614)
NAR Creative Commons License 2021.02.03 0 1 53616

Amikor az M0-11-es csomópontban átadták a lámpás turbókörforgalmat, az első néhány hónapban minden egyes alkalommal, amikor arra jártam, volt valaki, aki elb*szta. Nincs 100%-os hatékonyságú kitáblázás, mert a közlekedők nem elhanyagolható része csak néz, de nem lát (telefonál, dumál az anyósülésen utazóval, fegyelmezi a gyerekeket, stb.).

Előzmény: ÁsítóSárkány (53611)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.03 -1 0 53615

Ebben egyetértünk, nem én követtem el a dolgokat, kérem, ne személyeskedjünk.

Konkrétan közúti veszélyeztetésért elő kellene venni az elkövetőket.

De ez nem menti fel a közútkezelőt a saját felelősségi körében, az ő dolgaikat is vizsgálni kellene.

Előzmény: menut (53612)
RadiX Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53614

Nodehát pont ott van az M44 végétől 8 kilométerre a 2*2 sávos 110-es szakasza a 44-esnek Békéscsaba és Gyula között, mondjuk turbo körforgalom pont nincs rajta. 

Előzmény: MZ/J (53607)
MZ/J Creative Commons License 2021.02.03 0 3 53613

Azon azert nem problemazok, mert egyertelmuen nemnormalis dolog tolatgatni meg forogni ilyen utakon.. kis tulzassal attol is elvennem a jogsit akinel szerezte.. :) egyebkent nem megsertodtem, nem vettem magamra mivel nem arra elek, meg en is azok koze tartozom aki ha elvet egy lehajtot akkor majd a kovetkezonel visszafordul.. en csak egyszeruen falra maszok a “minek oda azoknak 2*2 sav” hozzaallastol.. Egyebkent M44 eseteben meg jogos is, de “csak” a forgalom csekely mivolta miatt [de nem lehet csak 2*6 savos M1-ben meg MO-ban gondolkozni, azokon tul is van elet, es masfele is egyenerteku magyarok vannak) es nem azert mert arra mindenki olyan hulye, hogy tolatva meg forgolodva kozlekedik minden gyorsforgalmin. Mellesleg szamomra az emlitettek vezetesi moraljan tul az  is dobbenet, hogy egy M44 hogy keszulhetett el egy teljes hosszaban kiepult M4 elott.

Előzmény: menut (53610)
menut Creative Commons License 2021.02.03 -1 3 53612

Miről beszélsz?! Miért kenegeted a szart? Egy dolog a közútkezelő, és egy másik dolog a gyorsforgalmi úton, záróvonalon keresztül való megfordulás vagy tolatás. NEM FORDULUNK MEG. NEM TOLATUNK. ÉRTED? MERT MEG FOGSZ HALNI MIATTA. És mást is meggyilkolsz. Ez annyira alap. Mi a jó francot nem lehet ezen felfogni???

Előzmény: ÁsítóSárkány (53611)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53611

A magam részéről nem tartom jó megoldásnak a visszatolatást egyáltalán.

Viszont nem intézném el csupán a vezetők jelzőjével. Kérdés, hogy a közútkezelő is megérdemi-e a maga jelzőjét, és mennyiben járult hozzá a kialakult gyakorlathoz. Ehhez egyelőre kevés az infó, de élnék a gyanúperrel...

Előzmény: menut (53610)
menut Creative Commons License 2021.02.03 -1 1 53610

Meg lehet ezen sértődni, csak éppen az ilyen balfaszok fognak téged, engem, meg másokat telibeverni egy gyorsforgalmi úton. És nem, nem szeretnék ilyen emberekkel találkozni, maradjanak meg egymásnak.

 

Ami döbbenet, az a felelőtlenség ilyen magas foka, az ostobaság tobzódása. Hogy ennyien jó megoldásnak tartják a megfordulást, visszatolatást egy ilyen úton. És te nem ezen problémázol, hanem az én megjegyzésemen.

 

 

Előzmény: MZ/J (53607)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.03 0 3 53609

Figyelni kell a táblákat. Egyik ismerősöm is mindig azt kérdezgette, hanyadik kihajtón kell kijönni. Mondom, nem a száma a lényeg, hanem az, hogy mit mutat a tábla. Alapvetően legyünk már tisztában azzal melyik (milyen számú) úton haladunk és merre. Ha egy főúton megyünk végig, akkor könnyű a dolgunk, mert az útszámozást kell néznünk és annak megfelelően arra haladni. Ha egyik útról a másikra térünk át, akkor ott már figyelni kell ismeretlen területen, de legalább vegyünk már annyi fáradtságot, hogy ha nem ismerjük a terepet, legalább a google térképre vetünk egy pillantást. Óriási segítség. Ha még utcaképet is nézünk, akkor meg még azt is meg tudjuk nézni, hogy melyik sávba soroljunk. (persze ha nagyon új az út, akkor utcakép nincs) Én is így tettem, így aztán nem okozott problémát mikor életemben először kellett a győri árkádnál lévő körforgalomba menni. A navigáció is sokat segíthet, de azért a táblákat sasolni kell. Aztán persze jöhet a helyismeret, mert nem feltétlenül kell oda sorolni ahova a tábla mutatja. Például szintén Győrben a Tatai úton haladva befelé a Szigethy Attila útra akarok kanyarodni. A körforgalom mutatja a belső sávot a Szigethy Attila útra. Igen, az is jó. De nekem mégis a középső sáv a jobb, mert az útra kifordulva nem sokkal odébb jobbra le kell kanyarodnom az útról. Ha a belső sávba érkezek, akkor még egy sáv váltás is vár rám, ami forgalomfüggő, hogy sikerül-e a lekanyarodásig. Szóval ilyenkor jobb egyből abba a sávba érkezni ahova szeretnénk.

De egy a lényeg, vezetés közben figyelni kell nagyon sokfelé. A táblák nem azért vannak kirakva hogy árnyékot tartsanak. 

Előzmény: nyebojsza (53606)
dimelo Creative Commons License 2021.02.03 0 0 53608

Észrevételed helytálló, de a topichoz hűen a közutakról értekezzünk.

 

Erős vágynak tűnik 2 Duna-híd a Csepel szigetnél egymástól  8 km-re... Kimértem:)

 

Tapasztalom, hogy a megyei tervek inkább a vágyak gyűjteményei,

de az biztos, hogy ami nincs bene a Trt-ben, az nem is lesz...

hacsak... nem települ oda valamilyen "érdekerőmű"...

Előzmény: Landsmann_ (53600)
MZ/J Creative Commons License 2021.02.03 -1 0 53607

Elég baj az, hogy vannak Magyarorszagon olyan megyek ahol meg most kell ismerkedni a 2*2 savval meg a turbo korforgalommal.. tobb evtizedes elmaradassal a nyugathoz.. es nyugat alatt nem ny-Europat ertem, hanem Ny-Magyarorszagot. De az olyan hozzaszolasokat olvasva mint a Tied, nem is tudom min lepodok meg. Szarvasgombat szedegetve a 700 hektaras pagonyban fel sem tunik bizonyara, hogy azon a reszen is (tudom, szerinted sokadrendu) ugyanolyan emberek laknak.

Előzmény: menut (53585)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.02 -1 1 53606

A turbó körforgalom undorító, nem lehet körbe-körbe menni, amíg ki nem találom, hogy melyiken menjek ki...

A Kecskemét alattiaknak nincs nagy gond, mert valamelyik kereszteződésben meg lehet fordulni, hacsak valaki be nem pánikol, hogy felmegy az M5-re Szeged felé, de ha nem kapkodja el, a benzinkútnál vissza lehet jönni.

Előzmény: menut (53585)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.02 0 0 53605

Most akkor mi is van? M9 lesz jókora déli kunkorral Nyíregyházáig, vagy lesz M47 is? Vagy most akkor hogy fogják hívni?

Előzmény: rm40 (53603)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.02 0 0 53604

És megint semmi térkép!

Ezek direkt csinálják, nehogy valamivel tisztában legyenek az emberek...

Előzmény: rm40 (53603)
rm40 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 53603
part_wish Creative Commons License 2021.02.02 0 0 53602

Bocs, Böhönye helyett természetesen Börgöndre gondoltam.

Előzmény: part_wish (53601)
part_wish Creative Commons License 2021.02.02 0 1 53601

A nagysebességű vasút nem véletlen böhönyét köti be. A történet Ferihegyről szól, ha nem lesz deal nyomott áron, jöhet erőből a következő ezermilliárdos építési projekt..

Előzmény: dimelo (53599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!