Ha egy ember vagy egy autós egyszeri ritka tévedéséről lenne szó, akkor azt mondanám hogy igen, igazad van, az autósok tartsák be jobban a szabályokat, és ennek szellemében hamarább vegyék észre és vegyék is sokkal jobban szemügyre az út menti forgalomszabályozó és információs táblákat.
A jelen helyzetben azonban nem egy autós egyszeri hibájáról, hanem nagyon nagyszámú autós egymás utáni és a hibaelkövetésben sokszor még egymást is utánzó(!!!) sorozathibájáról van szó, ami a jelen esetben egyértelműen az elégségesnél kevesebb forgalmi szabályozó- és jelzőtáblából adódó részleges táblahiányra*(!). vezethető vissza. --->
---> Ez utóbbit* igazolja az is, hogy az M1-híradóban még a Hírfigyelő (53590)-es hsz.-om megírásának napján -- tehát még aznap frissiben(!!!) kiküldték az útépítőket azzal az utasítással, hogy további forgalomszabályozó- és jelzőtáblákat helyezzenek ki az autósforgalom alaposabb jelzőtáblás(!!!) szabályozása tájékoztatása céljából.
"M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Szekszárdon. Ez után tájékoztatta a sajtót több idei útberuházásról. Az egyik az M0-s 10-es és 11-es út közötti része, amely tervezési stádiumban van, a hiányzó szakaszok pedig előkészítés alatt állnak. Beszélt arról is, hogy az M1-est Esztergommal összekötő M100-as kivitelezése is idén kezdődik."
No igen, de azért ott sem árt figyelni. Gyula felé haladva a külső sávból csak jobbra el lehet menni a körforgalom mellett. Ha valaki azon vágtázik, nem tud Gyula felé menni, illetve a körforgalom másik kijáratához az Aldi felé eljutni. Ez a körforgalom már csak egy sávos.
Amikor az M0-11-es csomópontban átadták a lámpás turbókörforgalmat, az első néhány hónapban minden egyes alkalommal, amikor arra jártam, volt valaki, aki elb*szta. Nincs 100%-os hatékonyságú kitáblázás, mert a közlekedők nem elhanyagolható része csak néz, de nem lát (telefonál, dumál az anyósülésen utazóval, fegyelmezi a gyerekeket, stb.).
Nodehát pont ott van az M44 végétől 8 kilométerre a 2*2 sávos 110-es szakasza a 44-esnek Békéscsaba és Gyula között, mondjuk turbo körforgalom pont nincs rajta.
Azon azert nem problemazok, mert egyertelmuen nemnormalis dolog tolatgatni meg forogni ilyen utakon.. kis tulzassal attol is elvennem a jogsit akinel szerezte.. :) egyebkent nem megsertodtem, nem vettem magamra mivel nem arra elek, meg en is azok koze tartozom aki ha elvet egy lehajtot akkor majd a kovetkezonel visszafordul.. en csak egyszeruen falra maszok a “minek oda azoknak 2*2 sav” hozzaallastol.. Egyebkent M44 eseteben meg jogos is, de “csak” a forgalom csekely mivolta miatt [de nem lehet csak 2*6 savos M1-ben meg MO-ban gondolkozni, azokon tul is van elet, es masfele is egyenerteku magyarok vannak) es nem azert mert arra mindenki olyan hulye, hogy tolatva meg forgolodva kozlekedik minden gyorsforgalmin. Mellesleg szamomra az emlitettek vezetesi moraljan tul az is dobbenet, hogy egy M44 hogy keszulhetett el egy teljes hosszaban kiepult M4 elott.
Miről beszélsz?! Miért kenegeted a szart? Egy dolog a közútkezelő, és egy másik dolog a gyorsforgalmi úton, záróvonalon keresztül való megfordulás vagy tolatás. NEM FORDULUNK MEG. NEM TOLATUNK. ÉRTED? MERT MEG FOGSZ HALNI MIATTA. És mást is meggyilkolsz. Ez annyira alap. Mi a jó francot nem lehet ezen felfogni???
A magam részéről nem tartom jó megoldásnak a visszatolatást egyáltalán.
Viszont nem intézném el csupán a vezetők jelzőjével. Kérdés, hogy a közútkezelő is megérdemi-e a maga jelzőjét, és mennyiben járult hozzá a kialakult gyakorlathoz. Ehhez egyelőre kevés az infó, de élnék a gyanúperrel...
Meg lehet ezen sértődni, csak éppen az ilyen balfaszok fognak téged, engem, meg másokat telibeverni egy gyorsforgalmi úton. És nem, nem szeretnék ilyen emberekkel találkozni, maradjanak meg egymásnak.
Ami döbbenet, az a felelőtlenség ilyen magas foka, az ostobaság tobzódása. Hogy ennyien jó megoldásnak tartják a megfordulást, visszatolatást egy ilyen úton. És te nem ezen problémázol, hanem az én megjegyzésemen.
Figyelni kell a táblákat. Egyik ismerősöm is mindig azt kérdezgette, hanyadik kihajtón kell kijönni. Mondom, nem a száma a lényeg, hanem az, hogy mit mutat a tábla. Alapvetően legyünk már tisztában azzal melyik (milyen számú) úton haladunk és merre. Ha egy főúton megyünk végig, akkor könnyű a dolgunk, mert az útszámozást kell néznünk és annak megfelelően arra haladni. Ha egyik útról a másikra térünk át, akkor ott már figyelni kell ismeretlen területen, de legalább vegyünk már annyi fáradtságot, hogy ha nem ismerjük a terepet, legalább a google térképre vetünk egy pillantást. Óriási segítség. Ha még utcaképet is nézünk, akkor meg még azt is meg tudjuk nézni, hogy melyik sávba soroljunk. (persze ha nagyon új az út, akkor utcakép nincs) Én is így tettem, így aztán nem okozott problémát mikor életemben először kellett a győri árkádnál lévő körforgalomba menni. A navigáció is sokat segíthet, de azért a táblákat sasolni kell. Aztán persze jöhet a helyismeret, mert nem feltétlenül kell oda sorolni ahova a tábla mutatja. Például szintén Győrben a Tatai úton haladva befelé a Szigethy Attila útra akarok kanyarodni. A körforgalom mutatja a belső sávot a Szigethy Attila útra. Igen, az is jó. De nekem mégis a középső sáv a jobb, mert az útra kifordulva nem sokkal odébb jobbra le kell kanyarodnom az útról. Ha a belső sávba érkezek, akkor még egy sáv váltás is vár rám, ami forgalomfüggő, hogy sikerül-e a lekanyarodásig. Szóval ilyenkor jobb egyből abba a sávba érkezni ahova szeretnénk.
De egy a lényeg, vezetés közben figyelni kell nagyon sokfelé. A táblák nem azért vannak kirakva hogy árnyékot tartsanak.
Elég baj az, hogy vannak Magyarorszagon olyan megyek ahol meg most kell ismerkedni a 2*2 savval meg a turbo korforgalommal.. tobb evtizedes elmaradassal a nyugathoz.. es nyugat alatt nem ny-Europat ertem, hanem Ny-Magyarorszagot. De az olyan hozzaszolasokat olvasva mint a Tied, nem is tudom min lepodok meg. Szarvasgombat szedegetve a 700 hektaras pagonyban fel sem tunik bizonyara, hogy azon a reszen is (tudom, szerinted sokadrendu) ugyanolyan emberek laknak.
A turbó körforgalom undorító, nem lehet körbe-körbe menni, amíg ki nem találom, hogy melyiken menjek ki...
A Kecskemét alattiaknak nincs nagy gond, mert valamelyik kereszteződésben meg lehet fordulni, hacsak valaki be nem pánikol, hogy felmegy az M5-re Szeged felé, de ha nem kapkodja el, a benzinkútnál vissza lehet jönni.
A nagysebességű vasút nem véletlen böhönyét köti be. A történet Ferihegyről szól, ha nem lesz deal nyomott áron, jöhet erőből a következő ezermilliárdos építési projekt..
Mit akarnak ezek a nagysebességű vasúttal? A meglévőt tegyék rendbe. Az a mellékvonal, ahol 60-al téphet a Bz, már kiválónak minősül. De könyörgöm, 2021-ben 60-al? De van villamosított nemzetközi vonal, ahol a pálya nagy része csak 40-es. Vicc. De ez off itt.
Nem tudom, de nem is érdekel. A lényeg nem is ez, hanem: gyorsforgalmi úton nem tolatunk, nem fordulunk meg! Mi ebben olyan kurva nehéz, h nem lehet megérteni?!!
Most már lehet utólag fizetni (tanulópénz). Ismerős pár éve elnézte a lehajtót az M1-en (a külső sáv le volt zárva felújítás miatt, a piros-fehér terelőoszlopok között nem szúrta ki, hogy hol kell lemenni), ment tovább a következő lehajtóig (és fizette utána a büntetést, mert a megyematrica már nem volt érvényes), nem fordult vissza vagy tolatott...
Igen, csak turbó körforgalomban nem tudsz menni még egy kört, meg ha fizetős szakaszra tévedsz véletlenül és nincs az útdíj megfizetve, aligha fognak a következő lehajtóig elmenni.
Jobban fel kellene hívni a figyelmet a forgalmirend változásra.
Szerinted aki megfordul(!) autópályán, az néz bármilyen táblát is az út mellett? Ott volt az a múltkori pótkocsis, aki az M25-ről az M3-ra fordult balra forgalommal szemben - ha komplett rezesbanda majorettes felvonulással mutatná, merre kell menni, azt se vennék észre...
A cikkben lévő utolsó bekezdés utolsó mondata szemet szúrt nekem:
"A jelen állás szerint 2017-től kétszer két sávon utazhatunk Veszprémig, a várost a régi, korszerűtlen úton kerülheti el a megnövekedett forgalom, amely majd ismét kétszer két sávon Herendig halad. Tovább terhelheti a várost elkerülő szakaszokat a 73. számú, Balatonfüredre tartó főút fejlesztése is."
Ha tovább terheli, akkor az elkerülőt terhelő problémák enyhítése céljából fordítsák meg a sorrendet: előbb az elkerülő épüljön meg mihamarább (az ígéretek helyett!), és csak azután következzenek a [73]-as főút további fejlesztései.