2020 M76 Sármellék Zalaegerszeg 5,5-7,0 milliárd/ km ű
Szépen kevered a számokat. Az M4 általad említett szakasza nettó 1,7 Mrd Ft, az M76-os szakaszt levezettem Neked, hogy várhatóan nettó 4,3 Mrd Ft/km lesz.
Ha minden igaz az M76-M9 szövevényes történetében, akkor lesz egy 1030 méteres alagút a Misefai "hegy" alatt? mert ez 40 milliárd legalább (ha Soproni árszint)
Én nem hallottam alagútról, de lehet, hogy Te többet tudsz.
Ha érintett vagy a környéken, akkor jobban érzed a bajt...
Érdemes visszaidézni az első 1999-es megvalósíthatósági tanulmányt, amelyben látható a Karcag területén áthaladó nyomvonal is.
(és még sok más érdekesség)
Ha a tényadatokat és jogszabályi hivatkozásokat megnézed, megdöbbenhetsz... hogy 21 év alatt sehova sem jutott M4 a Nagykunság-Sárréten.
No de a térképmelléklet sokkal részletesebb:
A 3 megye érintett települései által finanszírozott vizsgálat konzultációi során a 20 évig polgármester Fazekas S. és apparátusa beleegyezett a Karcagtól távoli nyomvonalba.
Komédia már az egész! Annyira akarják, hogy Karcagnak jó legyen minden téren az új nyomvonal amit szeretnének de abba nem gondolnak, hogy ennek milyen következmenyei lesznek.. Újabb évek és évekkel fog csúszni a megvalósítás. Az ők érdekük, hogy ne kereszteze a földjeiket az M4 de azt lehet meg sem élik mire elfog készülni, pedig már égetően fontos már a megléte az M4-nek.Miért nem lehetet ezt már évekkel ezelőtt kezdeményezni!?Ha kezdeményezték is miért most fogadná el a kormány a módosítást amikor már lassan a kivitelezés küszöbén állnak! Mindegy hogy melyik nyomvonal lesz csak már csinálhatnák!
Az áremelkedés nem meglepő. Az elmúlt 5 évben kb. 60%-kal drágult az építőanyagok ára, és legalább 30-50%-ban a bérköltség, és 20%-kal leértékelődött a Forint.
Na de részletesen: a Közlöny bruttó értékekkel számol:
M6 autópálya: kb. 20 km --> nettó 91 Mrd --> bruttó 115,57 Mrd Ft
37-es út: kb. 19 km --> inkább nettó 38 Mrd --> bruttó 48,26 Mrd Ft
26-os elkerülő út: a projekt itt még 1,8 km-rel kibővült + 1 felüljáró: kb. 12,5 km --> inkább nettó 30 Mrd --> bruttó 38,1 Mrd Ft
M76 autóút: 45 km --> nettó 192,4 Mrd --> bruttó 228,07 Mrd Ft
Ez nettó 4,3 Mrd Ft/ km-es építési költséget jelent. Ne feledd, az M76-ból ~10 km autópályának épül mobil elválasztó falakkal.
A Kormány 1745/2020. (XI. 11.) Korm. határozata kiemelt társadalmi igényeken alapuló egyes közútfejlesztések megvalósításához kapcsolódó intézkedésekről A Kormány 1. egyetért a) az M6 autópálya, Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz, b) a 37. számú főút, Gesztely és Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása, c) a 260. számú főút, Sajószentpéter–Berente elkerülő szakasz, valamint d) az M76 gyorsforgalmi út, Keszthely-Fenékpuszta és Zalaegerszeg (észak) közötti szakasz megvalósításának szükségességével;
Kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések jogcím kiadási előirányzata terhére vállalható kötelezettségek mértékét a 2021–2024. évekre az alábbiak szerint állapítja meg: a) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 91 750 000 000 forint, b) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 120 741 100 000 forint, c) a 2023. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 106 668 900 000 forint, d) a 2024. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 110 860 000 000 forint
Tehát 20 km + 19 km + 11 km + 42 km = 92 km
90 mrd 35 mrd 21 mrd 284 milliárd Ft =
430 milliárd Forint?????
tehát az M76 Zalaegerszegig 7 milliárd Ft/km költséggel épülhet??? (Ehhez képest nem is "sok" az M6 4,5 M/km)
Ha a parlamenti képviselő kijelentette, hogy januárban jelezte, így nem oké, akkor miért járultak hozzá a körny. engedély módosításhoz - változatlan (déli) nyomvonallal?
Hova figyelt ez a parlamenter 2018-ban, amikor 20 m-es koronaszélességre amputálták az M4-et?
A Kormány 1137/2018. (III. 26.) Korm. határozata az M4 Abony (Kelet) – Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósításáról új Tisza-híd megépítésével, valamint
az M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítéséhez szükséges feltételek biztosításáról
11. A Kormány visszavonja az „M4 autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekttel, valamint Szolnok megyei jogú város gyorsforgalmi kapcsolatának megteremtésével kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 1403/2015. (VI. 19.) Korm. határozatot.
Ha elvárják a pénzügyminisztertől a maximális támogatást, miért nem várták el 10 éven keresztül?
Főleg, hegy 2010-2018 között saját polgármesterükből lett agrárminiszterük - hozzá tartozott a Körny. Főhatóság is.
Valami nagyon nem kerek...
Ezt 2011-ben a derecskeiekkel már eljátszották ... ezért 7 évet késett az M35. Az EU-s forrást az M85-86-ra költötték, majd a 2014-2020-asból lett M35-M4 (határ)...
Mire kaptak engedelyt, ha meg a nyomvonalon vitaznak?
Meddig kell pontot rakniuk a vita vegere? Van valami hat.ido?
Kisuji kepviselok nem tuntettek a nyomvonal miatt? Ha jol latom, akkor az aki nem fog fizetni uthasznalati dijat, az be kell menjen Kisujra. Kivancsi vagyok ez mekkora plussz forgalmat general nekik.
Megtudható: hol, mikor és kiknek a részvételével történt. Sajnos a maszkviselés biztosította az anonimitást is.
A tudósítás 2 vezetői álláspontot bemutat, de nincs lakossági hozzászólás...
Érdekesség, hogy 10 évvel ezelőtti egyeztetéseket említenek (2005-2007 és 2014-2016 közöttieket nem, pedig voltak, csakhogy ezt az érvelést akkor nem hangoztatták)
Figyelemre méltó infó Kovács S. parlamenti képviselőtől (7'11"-től):
Januárban jelezte a miniszterelnöknek, hogy szalagkorlátok közé... leállósáv nélkül... az nem biztos, hogy jó ötlet...
Meghallgatjuk a Pénzügyminisztérium munkatársait, ők el fogják mondani a miniszter úr üzenetét.
Én Pénzügyminiszter úttal beszéltem, ő mivel karcagi, maximálisan a karcagi érdekek mellett áll és ezt is várjuk el tőle.
Szomorú, de ha olyan járművel vagy, ami behajthat Budapestre, akkor metrópótlással, karigeribringasávval, villamosfelújításos sávzárással meg minden lófasszal együtt is gyorsabb a fővároson át, mint az M0-dugóban rohadni. :(
Csutortokon mentem Kisujra M7 felol. M0-n horror dugo. Egy sav volt hasznalhato baleset es a szokasos savelzarasok miatt. 1,5 ora araszolas, ugy h kikerultem a dugo nagyjat M7-Tarnok-M6-M0val. 10km volt minimum a dugo. Mindem harmadik auto kulfoldi volt. M8 mar nagyon kellene.
Legalább két helyen kint volt tábla, meg talán a felső kijelzőn is volt erről info. Igaz, szerintem a tábla félreérthető volt, mert a biatorbágyi pihenő táblája alá tették, hogy jobbra kell menni az M0 felé, elsőre azt hittem, hogy ott kell lemenni és csak az 1-esen át érhető el az M0.
Azt nem tudom, de lehetséges. Egyébként meglepően kicsi volt a forgalom a korábbiakhoz képest az M0-án, M1-en is. Külföldi rendszámú autók szinte eltűntek. Odafelé talán 1, visszafelé 2-3 román autószállítóval találkoztam. Az M1-en teljesen váégeztek az útfelújítással, vagy csak pihiznek? Mondjuk nem voltak kint táblák sem, korábban szombaton is dolgoztak. 6 hete még azt hiszem 2 helyen volt terelés. Az egyik közvetlenül az M0-ástól. Ja, aki nem figyelt, az könnyen megszívhatta, mert az M0-ás előtt is terelés volt. A szembejövő belső sávjára és a saját belső sávra volt terelve a forgalom. Az szívta meg, aki az M1-ről az M0-ra akart lekanyarodni, mert azt a belső sávból nem tudta megtenni, csak egyenesen lehetett tovább haladni. Volt ugyan kint tábla, csak éppen én sem láttam, mert éppen egy kamion mellett haladtam el hol atábla volt. Így aztán csak a lekanyarodásnál kirakott táblát láttam. Visszanéztem a kamera felvételt és éppen egy pillanatra látszott a tábla, de annyi idő alatt lehetetlen elolvasni és értelmezni ami rajta van, ha nem tudja az ember, hogy miért van ott. Ösztönösen a külsőben mentem, mert felhajtáskor is már egyből a terelésen voltunk. Most viszont egyik irányban sem volt terelés az M1-en. A 4-esen viszont tényleg több helyen is útjavítás folyt, mindegyiknél a Debrecen felé vezető oldalon.
Az már csak grátisz, hogy a felüljárón keresztben felgyűrődések vannak az illesztéseknél. Úgy érzi az ember , hogy kiszakadt az egész futómű a kocsiszekrény alól :)