Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53098

Előzmény: dimelo (53097)
dimelo Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53097

Miért etalon?

Mert azt bizonyította be, hogy lehet 2017-2019-ben 1,7 milliárd/km költséggel 2x2 sávot építeni átlagos domborzati viszonyok között.

De az M44 Cserkeszőlő - Kondoros szakasz költségszintje sem volt 2,2 milliárdnál több. (egy Körös híddal)

 

1999-es M4 megvalósíthatósági tanulmányban: 2x2 autópálya 0,73 milliárd/ km

2006-os KözOp költségszinten leállósáv nélküli  2x2 autóút      1,30 milliárd/ km (ábra majd külön)

 

2017 M4 Üllő-Albertirsa                                                               1,70

2020 M76 Sármellék Zalaegerszeg                                              5,5-7,0 milliárd/ km     

Ha minden igaz az M76-M9 szövevényes történetében, akkor lesz egy 1030 méteres alagút a Misefai "hegy" alatt?   

mert ez 40 milliárd  legalább (ha Soproni árszint)

 

Az 1999-es adatok között az M4 Tisza- híd 5 milliárd Ft...

2019. 03.18. tenderben a Duna Aszfalt Kft. (nettó 57 457 808 460 Ft) lett a nyertes.

M4 2X2 sávos gyorsforgalmi út kivitelezése 109+460–118+000 km sz. szakaszon (8,54 km).

Törökszentmiklós (Nyugat) különszintű csomópont, valamint 9 főbb műtárgy, melyek közül

a Tisza - híd ( szerkezeti hossz: 756 m) és a Tisza ártér feletti - híd (szerkezeti hossz: 416 m).

 

Tehát 7,3 km 2x2 sávos autóút (3,0 milliárd/km) = 22 milliárd Ft

          1,2 km hídszerkezet                                     35 milliárd Ft.

 

 

és a G-nap extraköltsége még + 40 milliárd volt... mint az M76 alagútja... (nagyon drága Palkovics miniszter)

   

 

                             

Előzmény: Aladár46 (53094)
Aladár46 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53096

4 apró helyen változott a nyomvonal:

 

 

dimelo Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53095

Kérdéseid és véleményeid alapján érintett lehetsz. (Én is)

Vagy a térségben élsz, vagy rendszeresen jársz arra. (Én is)

 

A megkésett nyomvonalmódosítási szándék előrevetíti az elhúzódó és tragikus konfliktust.

1. ha megvizsgáltatják (azt hallottam így lesz), akkor addig a 153-183 km közötti szakaszt nem lehet kivitelezni.

2. ha nem engedélyezik a változtatást, akkor ez "csak" újabb másfél év időveszteség...

3. ha engedélyezik, akkor a jelenlegi megbízásban készülő kiviteli szakaszterv költsége kidobott pénz...

4. ha engedélyezik, akkor precedens lesz - más szakaszokra is (más térségekben)

 

de a 2. pontból lehet egy durva következmény:

a 30 (+30) km-es Kisújszállás-Kelet - Püspökladány - Földes-kelet(M35) szakasz a forráselosztásból kimarad...

 

Ahogy a karcagi ogy. képviselő nyilatkozta: a pénzügyminiszter maximálisan támogatja a karcagiak érdekeit...

 

Előzmény: szil93 (53092)
Aladár46 Creative Commons License 2020.11.14 0 1 53094

Etalonnak nevezhető az M4 Üllő- Albertirsa szakaszának költsége:

 

Miért nevezed etalonnak?

 

Kérlek, mélyülj el jobban a témában és semmiképp ne nézd hülyének a fórumtársakat...

 

Nem volt ilyen szándékom, ha Neked ez jött le, akkor sajnálom.

Előzmény: dimelo (53089)
Aladár46 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 53093

Az M5-ösért és az M6-osért is koncessziós díjat fizet az állam. Az M5-ért kb. évi 60 Mrd Ft-ot.

Előzmény: Gyurma73 (53091)
szil93 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 53092

Mire utalsz az első mondatoddal? Egyébként tudni már valamit, hogy a kormány elé került a nyomvonal módosítás vagy még nem!? 

Előzmény: dimelo (53090)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 53091

Mennyibe kerül most az M6 évente?

dimelo Creative Commons License 2020.11.13 0 0 53090

Ha érintett vagy a környéken, akkor jobban érzed a bajt...

 

Érdemes visszaidézni az első 1999-es megvalósíthatósági tanulmányt, amelyben látható a Karcag területén áthaladó nyomvonal is.

(és még sok más érdekesség)

Ha a tényadatokat és jogszabályi hivatkozásokat megnézed, megdöbbenhetsz... hogy 21 év alatt sehova sem jutott M4 a Nagykunság-Sárréten.

 

No de a térképmelléklet sokkal részletesebb:

A 3 megye érintett települései által finanszírozott vizsgálat konzultációi során a 20 évig polgármester Fazekas S. és apparátusa beleegyezett a Karcagtól távoli nyomvonalba.

Ami gyakorlatilag azóta is rögzített...

 

Mindig a részletekben van az ördög...

 

Előzmény: szil93 (53086)
dimelo Creative Commons License 2020.11.13 0 1 53089

Nem haragszom, csak szolidan jelzem: ne csúsztass össze éveket! 2015-2017 között minimális volt az infláció.

Amelynek generálásában 2018-tól élen jár az állami megrendeléseken békésen osztozó kivitelezők kartellje...

 

A KSH szerint ez a helyzet:

https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qse002.html

 

Építmény alcsoport          2015     2016     2017     2018     2019

            Utak                   101,9    101,5    102,9    106,8    109,8   = 124,8 % SZUMMA 5 éves infáció

 

ÉSZREVETTED-E, HOGY AZ UTOLSÓ 2 ÉVBEN LÓDULTAK MEG - indokolatlan mértékben - AZ ÁRAK?

 

Ne hallgasd el, hogy az alapanyag kitermelés tulajdonszerkezete ezalatt feltűnően "átalakult":

Homok, sóder, dolomit - bányák NER-kezekben.

 

A forint árfolyamán a Nemzeti Bank nyert a legtöbbet.

 

 

Etalonnak nevezhető az M4 Üllő- Albertirsa szakaszának költsége:

 

Kialakítás típusa Új nyomvonal (2x2 sáv) 
Új nyomvonal (2x2 sáv)  29965 méter

 

Kivitelező DUNA ASZFALT Kft., EuroAszfalt Kft.

Kivitelezés kezdete 2017. január

Kivitelezés várható befejezése 2019. szeptember

A kivitelezés szerződéses összege 52 143 121 938 Ft = 1,7 milliárd Ft/km

 

2020-ban M76: 5,5 - 7,0 milliárd (Most ne vitassuk, hogy tesztpálya, vagy mi a görcs...)

Az M6 VÉGIG autópálya lesz, de ott is sok a 4,5 milliárd/km

 

 

Szerinted nem probléma, hogy 3 év inflációja 300-400 %????

 

 

Kérlek, mélyülj el jobban a témában és semmiképp ne nézd hülyének a fórumtársakat...

Előzmény: Aladár46 (53085)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.13 0 1 53088
Előzmény: MaximusC (53087)
MaximusC Creative Commons License 2020.11.12 0 0 53087

M44 hogy fog húzódni?

Azt latom hogy Nagykőrös delkeleti reszenel csatlakozik

Nem ertem leirasok szerint m5 be megy. Hat az nem ott van. Nagykirosr meg mi az osszekotes? M4ről elegge fis odaig elautózni

szil93 Creative Commons License 2020.11.12 0 2 53086

Komédia már az egész! Annyira akarják, hogy Karcagnak jó legyen minden téren az új nyomvonal amit szeretnének de abba nem gondolnak, hogy ennek milyen következmenyei lesznek.. Újabb évek és évekkel fog csúszni a megvalósítás. Az ők érdekük, hogy ne kereszteze a földjeiket az M4 de azt lehet meg sem élik mire elfog készülni, pedig már égetően fontos már a megléte az M4-nek.Miért nem lehetet ezt már évekkel ezelőtt kezdeményezni!?Ha kezdeményezték is miért most fogadná el a kormány a módosítást amikor már lassan a kivitelezés küszöbén állnak! Mindegy hogy melyik nyomvonal lesz csak már csinálhatnák!

Előzmény: dimelo (53081)
Aladár46 Creative Commons License 2020.11.12 0 1 53085

Az áremelkedés nem meglepő. Az elmúlt 5 évben kb. 60%-kal drágult az építőanyagok ára, és legalább 30-50%-ban a bérköltség, és 20%-kal leértékelődött a Forint.

 

Na de részletesen: a Közlöny bruttó értékekkel számol:

 

  • M6 autópálya: kb. 20 km --> nettó 91 Mrd --> bruttó 115,57 Mrd Ft
  • 37-es út: kb. 19 km --> inkább nettó 38 Mrd --> bruttó 48,26 Mrd Ft
  • 26-os elkerülő út: a projekt itt még 1,8 km-rel kibővült + 1 felüljáró: kb. 12,5 km --> inkább nettó 30 Mrd --> bruttó 38,1 Mrd Ft
  • M76 autóút: 45 km --> nettó 192,4 Mrd --> bruttó 228,07 Mrd Ft

 

Ez nettó 4,3 Mrd Ft/ km-es építési költséget jelent. Ne feledd, az M76-ból ~10 km autópályának épül mobil elválasztó falakkal.

 

Előzmény: dimelo (53084)
dimelo Creative Commons License 2020.11.12 -1 1 53084

Biztos, hogy mindenkinek érthető???

 

A Kormány 1745/2020. (XI. 11.) Korm. határozata
kiemelt társadalmi igényeken alapuló egyes közútfejlesztések megvalósításához kapcsolódó intézkedésekről
A Kormány
1. egyetért
a) az M6 autópálya, Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz,
b) a 37. számú főút, Gesztely és Szerencs közötti szakasz négynyomúsítása,
c) a 260. számú főút, Sajószentpéter–Berente elkerülő szakasz, valamint
d) az M76 gyorsforgalmi út, Keszthely-Fenékpuszta és Zalaegerszeg (észak) közötti szakasz
megvalósításának szükségességével;

Kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések jogcím kiadási előirányzata terhére vállalható kötelezettségek mértékét a 2021–2024. évekre az alábbiak szerint állapítja meg:
a) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 91 750 000 000 forint,
b) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 120 741 100 000 forint,
c) a 2023. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 106 668 900 000 forint,
d) a 2024. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 110 860 000 000 forint

 

Tehát 20 km + 19 km + 11 km + 42 km = 92 km

         90 mrd  35 mrd  21 mrd  284 milliárd Ft =

430 milliárd Forint?????

tehát az M76 Zalaegerszegig 7 milliárd Ft/km költséggel épülhet??? (Ehhez képest nem is "sok" az M6 4,5 M/km)

 

Aki ismeri a részleteket, köszönöm, ha megírja.

dimelo Creative Commons License 2020.11.11 -2 2 53083

Hát... ez az!

 

Ha a parlamenti képviselő kijelentette, hogy januárban jelezte, így nem oké, akkor miért járultak hozzá a körny. engedély módosításhoz - változatlan (déli) nyomvonallal?

Hova figyelt ez a parlamenter 2018-ban, amikor 20 m-es koronaszélességre amputálták az M4-et?

A Kormány 1137/2018. (III. 26.) Korm. határozata
az M4 Abony (Kelet) – Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósításáról új Tisza-híd megépítésével, valamint

az M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítéséhez szükséges feltételek biztosításáról

11. A Kormány visszavonja az „M4 autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekttel, valamint
Szolnok megyei jogú város gyorsforgalmi kapcsolatának megteremtésével kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 1403/2015. (VI. 19.) Korm. határozatot.

 

Ha elvárják a pénzügyminisztertől a maximális támogatást, miért nem várták el 10 éven keresztül?

Főleg, hegy 2010-2018 között saját polgármesterükből lett agrárminiszterük - hozzá tartozott a Körny. Főhatóság is.

 

Valami nagyon nem kerek...

Ezt 2011-ben a derecskeiekkel már eljátszották ... ezért 7 évet késett az M35. Az EU-s forrást az M85-86-ra költötték, majd a 2014-2020-asból lett M35-M4 (határ)...

 

 

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (53082)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.11 0 0 53082

A NIF oldala szerint ez a szakasz mar epitesi engedellyel rendelkezik. 
https://nif.hu/projektek/2019/09/m4-torokszentmiklos-nyugat-puspokladany-kozotti-szakasz-elokeszitese/


Mire kaptak engedelyt, ha meg a nyomvonalon vitaznak?

Meddig kell pontot rakniuk a vita vegere? Van valami hat.ido?

Kisuji kepviselok nem tuntettek a nyomvonal miatt? Ha jol latom, akkor az aki nem fog fizetni uthasznalati dijat, az be kell menjen Kisujra. Kivancsi vagyok ez mekkora plussz forgalmat general nekik.

Előzmény: dimelo (53081)
dimelo Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 53081

Napok óta lelassult, szinte befagyott a fórum.

A veszélyhelyzet miatt ez érthető.

 

De több, mint évtizedes tapasztalás, hogy a bürokrácia továbbra is működik, csak a nyilvánosság lesz korlátosabb.

Ilyenkor történnek "megváltoztathatatlan" döntések, járnak le fellebbezési határidők...

és keletkeznek a hivatkozások: miért nem szóltatok korábban...

 

Mindezekkel szembehaladva (vagy pont jókor) Karcag környékén az M4 nyomvonallal elégedetlenek a földtulajdonosok.

 

Egy újabb video ad képet a nyilvánosság helyi értelmezéséről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SFuc7SD3yJo&feature=emb_logo

 

Megtudható: hol, mikor és kiknek a részvételével történt. Sajnos a maszkviselés biztosította az anonimitást is.

A tudósítás 2 vezetői álláspontot bemutat, de nincs lakossági hozzászólás...

 

Érdekesség, hogy 10 évvel ezelőtti egyeztetéseket említenek (2005-2007 és 2014-2016 közöttieket nem, pedig voltak, csakhogy ezt az érvelést akkor nem hangoztatták)

 

Figyelemre méltó infó Kovács S. parlamenti képviselőtől  (7'11"-től):

Januárban jelezte a miniszterelnöknek, hogy szalagkorlátok közé... leállósáv nélkül... az nem biztos, hogy jó ötlet...

Meghallgatjuk a Pénzügyminisztérium munkatársait, ők el fogják mondani a miniszter úr üzenetét.

Én Pénzügyminiszter úttal beszéltem, ő mivel karcagi, maximálisan a karcagi érdekek mellett áll és ezt is várjuk el tőle.

 

Szerintetek mi lesz?

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.11.10 0 2 53080

Szomorú, de ha olyan járművel vagy, ami behajthat Budapestre, akkor metrópótlással, karigeribringasávval, villamosfelújításos sávzárással meg minden lófasszal együtt is gyorsabb a fővároson át, mint az M0-dugóban rohadni. :(

Előzmény: Autobahn89 (53077)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.11.10 0 1 53079

Tatabánya-M0-M1 elág között végig kész a felújítás, nincs terelés.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.09 0 1 53077

Csutortokon mentem Kisujra M7 felol. M0-n horror dugo. Egy sav volt hasznalhato baleset es a szokasos savelzarasok miatt. 1,5 ora araszolas, ugy h kikerultem a dugo nagyjat M7-Tarnok-M6-M0val. 10km volt minimum a dugo. Mindem harmadik auto kulfoldi volt. M8 mar nagyon kellene.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
NAR Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53076

Legalább két helyen kint volt tábla, meg talán a felső kijelzőn is volt erről info. Igaz, szerintem a tábla félreérthető volt, mert a biatorbágyi pihenő táblája alá tették, hogy jobbra kell menni az M0 felé, elsőre azt hittem, hogy ott kell lemenni és csak az 1-esen át érhető el az M0.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53075

Azt nem tudom, de lehetséges. Egyébként meglepően kicsi volt a forgalom a korábbiakhoz képest az M0-án, M1-en is. Külföldi rendszámú autók szinte eltűntek. Odafelé talán 1, visszafelé 2-3 román autószállítóval találkoztam. Az M1-en teljesen váégeztek az útfelújítással, vagy csak pihiznek? Mondjuk nem voltak kint táblák sem, korábban szombaton is dolgoztak. 6 hete még azt hiszem 2 helyen volt terelés. Az egyik közvetlenül az M0-ástól. Ja, aki nem figyelt, az könnyen megszívhatta, mert az M0-ás előtt is terelés volt. A szembejövő belső sávjára és a saját belső sávra volt terelve a forgalom. Az szívta meg, aki az M1-ről az M0-ra akart lekanyarodni, mert azt a belső sávból nem tudta megtenni, csak egyenesen lehetett tovább haladni. Volt ugyan kint tábla, csak éppen én sem láttam, mert éppen egy kamion mellett haladtam el hol  atábla volt. Így aztán csak a lekanyarodásnál kirakott táblát láttam. Visszanéztem a kamera felvételt és éppen egy pillanatra látszott a tábla, de annyi idő alatt lehetetlen elolvasni és értelmezni ami rajta van, ha nem tudja az ember, hogy miért van ott. Ösztönösen a külsőben mentem, mert felhajtáskor is már egyből a terelésen voltunk.  Most viszont egyik irányban sem volt terelés az M1-en. A 4-esen viszont tényleg több helyen is útjavítás folyt, mindegyiknél a Debrecen felé vezető oldalon. 

Előzmény: nyebojsza (53074)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53074

Úgy emlékszem azt írták, hogy csak hétvégén fognak.

Előzmény: Landsmann_ (53073)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53073

Szombat délután is dolgoztak a Tisza hídon és előtte is. Jó kis dugót csinálva. 

MCA-001 Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53072

Mi ez az ígérgetés?

 

A királyi rádióban éppen most beszélnem arról, hogy a új útak is épülnek a vidéki utakat fejlesztő program keretében.

 

pl. akár jövőre elkészülhet a Vityapuszta - Gamás hiányzó szakasz is:)

Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53071

Az már csak grátisz, hogy a felüljárón keresztben felgyűrődések vannak az illesztéseknél. Úgy érzi az ember , hogy kiszakadt az egész futómű a kocsiszekrény alól :)

 

 

Előzmény: RadiX (53070)
RadiX Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53070

Nem véletlen, az egész szakaszon a felüljáró és a Szolnok-Kelet körforgalom között a belső sávok vannak a régi út helyén, a külső sávok lettek melléépítve két oldalról, az új alépítmény még mindig tömörödik, és ezért állandóan leszakad a burkolat széle.

Előzmény: Avaar (53069)
Avaar Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53069

Rémes minőségben dolgoznak. 


Törökszentmiklós felé Szajol-keletnél konkrétan hullámos az út, a szajoli felüljáró Szolnok felőli oldalán Pest felé pedig a külső sáv (amit két-három éve húztak újra) rosszabb, mint a belső. 

RadiX Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53068

Szajolnál is több rövid szakaszt aszfaltoznak újra, most éppen a keletre vezető pályatesten a külső sávban, a lámpás kereszteződeés előtt és után, távolabb a Tinóka átereszénél is, de csinálják majd a belső sávot és a másik oldalt is a következő hetekben. Ez a szakasz is két éve volt felújítva utoljára.

Előzmény: nyebojsza (53066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!