Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 53081

Napok óta lelassult, szinte befagyott a fórum.

A veszélyhelyzet miatt ez érthető.

 

De több, mint évtizedes tapasztalás, hogy a bürokrácia továbbra is működik, csak a nyilvánosság lesz korlátosabb.

Ilyenkor történnek "megváltoztathatatlan" döntések, járnak le fellebbezési határidők...

és keletkeznek a hivatkozások: miért nem szóltatok korábban...

 

Mindezekkel szembehaladva (vagy pont jókor) Karcag környékén az M4 nyomvonallal elégedetlenek a földtulajdonosok.

 

Egy újabb video ad képet a nyilvánosság helyi értelmezéséről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SFuc7SD3yJo&feature=emb_logo

 

Megtudható: hol, mikor és kiknek a részvételével történt. Sajnos a maszkviselés biztosította az anonimitást is.

A tudósítás 2 vezetői álláspontot bemutat, de nincs lakossági hozzászólás...

 

Érdekesség, hogy 10 évvel ezelőtti egyeztetéseket említenek (2005-2007 és 2014-2016 közöttieket nem, pedig voltak, csakhogy ezt az érvelést akkor nem hangoztatták)

 

Figyelemre méltó infó Kovács S. parlamenti képviselőtől  (7'11"-től):

Januárban jelezte a miniszterelnöknek, hogy szalagkorlátok közé... leállósáv nélkül... az nem biztos, hogy jó ötlet...

Meghallgatjuk a Pénzügyminisztérium munkatársait, ők el fogják mondani a miniszter úr üzenetét.

Én Pénzügyminiszter úttal beszéltem, ő mivel karcagi, maximálisan a karcagi érdekek mellett áll és ezt is várjuk el tőle.

 

Szerintetek mi lesz?

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.11.10 0 2 53080

Szomorú, de ha olyan járművel vagy, ami behajthat Budapestre, akkor metrópótlással, karigeribringasávval, villamosfelújításos sávzárással meg minden lófasszal együtt is gyorsabb a fővároson át, mint az M0-dugóban rohadni. :(

Előzmény: Autobahn89 (53077)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.11.10 0 1 53079

Tatabánya-M0-M1 elág között végig kész a felújítás, nincs terelés.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.09 0 1 53077

Csutortokon mentem Kisujra M7 felol. M0-n horror dugo. Egy sav volt hasznalhato baleset es a szokasos savelzarasok miatt. 1,5 ora araszolas, ugy h kikerultem a dugo nagyjat M7-Tarnok-M6-M0val. 10km volt minimum a dugo. Mindem harmadik auto kulfoldi volt. M8 mar nagyon kellene.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
NAR Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53076

Legalább két helyen kint volt tábla, meg talán a felső kijelzőn is volt erről info. Igaz, szerintem a tábla félreérthető volt, mert a biatorbágyi pihenő táblája alá tették, hogy jobbra kell menni az M0 felé, elsőre azt hittem, hogy ott kell lemenni és csak az 1-esen át érhető el az M0.

Előzmény: Landsmann_ (53075)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53075

Azt nem tudom, de lehetséges. Egyébként meglepően kicsi volt a forgalom a korábbiakhoz képest az M0-án, M1-en is. Külföldi rendszámú autók szinte eltűntek. Odafelé talán 1, visszafelé 2-3 román autószállítóval találkoztam. Az M1-en teljesen váégeztek az útfelújítással, vagy csak pihiznek? Mondjuk nem voltak kint táblák sem, korábban szombaton is dolgoztak. 6 hete még azt hiszem 2 helyen volt terelés. Az egyik közvetlenül az M0-ástól. Ja, aki nem figyelt, az könnyen megszívhatta, mert az M0-ás előtt is terelés volt. A szembejövő belső sávjára és a saját belső sávra volt terelve a forgalom. Az szívta meg, aki az M1-ről az M0-ra akart lekanyarodni, mert azt a belső sávból nem tudta megtenni, csak egyenesen lehetett tovább haladni. Volt ugyan kint tábla, csak éppen én sem láttam, mert éppen egy kamion mellett haladtam el hol  atábla volt. Így aztán csak a lekanyarodásnál kirakott táblát láttam. Visszanéztem a kamera felvételt és éppen egy pillanatra látszott a tábla, de annyi idő alatt lehetetlen elolvasni és értelmezni ami rajta van, ha nem tudja az ember, hogy miért van ott. Ösztönösen a külsőben mentem, mert felhajtáskor is már egyből a terelésen voltunk.  Most viszont egyik irányban sem volt terelés az M1-en. A 4-esen viszont tényleg több helyen is útjavítás folyt, mindegyiknél a Debrecen felé vezető oldalon. 

Előzmény: nyebojsza (53074)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53074

Úgy emlékszem azt írták, hogy csak hétvégén fognak.

Előzmény: Landsmann_ (53073)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53073

Szombat délután is dolgoztak a Tisza hídon és előtte is. Jó kis dugót csinálva. 

MCA-001 Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53072

Mi ez az ígérgetés?

 

A királyi rádióban éppen most beszélnem arról, hogy a új útak is épülnek a vidéki utakat fejlesztő program keretében.

 

pl. akár jövőre elkészülhet a Vityapuszta - Gamás hiányzó szakasz is:)

Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53071

Az már csak grátisz, hogy a felüljárón keresztben felgyűrődések vannak az illesztéseknél. Úgy érzi az ember , hogy kiszakadt az egész futómű a kocsiszekrény alól :)

 

 

Előzmény: RadiX (53070)
RadiX Creative Commons License 2020.11.09 0 0 53070

Nem véletlen, az egész szakaszon a felüljáró és a Szolnok-Kelet körforgalom között a belső sávok vannak a régi út helyén, a külső sávok lettek melléépítve két oldalról, az új alépítmény még mindig tömörödik, és ezért állandóan leszakad a burkolat széle.

Előzmény: Avaar (53069)
Avaar Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53069

Rémes minőségben dolgoznak. 


Törökszentmiklós felé Szajol-keletnél konkrétan hullámos az út, a szajoli felüljáró Szolnok felőli oldalán Pest felé pedig a külső sáv (amit két-három éve húztak újra) rosszabb, mint a belső. 

RadiX Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53068

Szajolnál is több rövid szakaszt aszfaltoznak újra, most éppen a keletre vezető pályatesten a külső sávban, a lámpás kereszteződeés előtt és után, távolabb a Tinóka átereszénél is, de csinálják majd a belső sávot és a másik oldalt is a következő hetekben. Ez a szakasz is két éve volt felújítva utoljára.

Előzmény: nyebojsza (53066)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53067

Erdekes, hogy sokszor olyan utat szednek fel, aminel van rosszabb is ugyanazon a fouton. Peldaul a Fegyvernek-Kenderes szakasz igencsak felujitasra szorulna, de valahogy mindig van fontosabb. Inkabb ketszer felszedik a jo utat, minthogy azt a szerencsetlen szakaszt megcsinaljak.

Előzmény: nyebojsza (53066)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53066
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53065

Ez jo hir. Koszi szepen a megerositest.

Előzmény: Gábor Jakucs (53064)
Gábor Jakucs Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53064

Tegnap voltunk arra. Zöld út van végig nincs korlátozás.

Előzmény: Autobahn89 (53051)
dimelo Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53063

Részemről nincs ezen vita. Természetes, hogy a főút minden városban visszakerül a régi nyomvonalra.

De állításodat pontosítani szükséges:

A karcagi elkerülő 1967-ben épült (ez még nem nagy különbség), de akkor még semmilyen M4-ről nem lehetett szó...

A karcagiak 53 éven keresztül hozzászoktak, hogy észrevétlenül elrohan mellettük a "forgalomfejlődés"...

 

Ezért most sem gondolták bele, (esetleg hallgatták el), hogy a visszakerülő 4. főút (3401-34103)

a Karcagpusztai felüljárónál nem csatlakozhat az M4-be, mert díjmentes főúti összekötésnek is kell lennie Kisújszállás felé.

Az önkormányzati javaslatban nincs jelzés erről. (4-5 milliárd többletköltség)

Gesztusértékűnek látszik, hogy "lemondanának" a 4. főút elkerülőjéről, de egy újabb észak-keleti elkerülő érdekében...

 

Polgármester szerint: A JNSZ megyei Közgyűlés elnökével együtt a javaslatról a héten tárgyaltak a NIF-nél.

"A visszajelzések azt mutatják, hogy jó úton haladunk az elfogadása irányába"...

 

Lesznek még itt bőven izgalmak és érdekességek...

Előzmény: Avaar (53056)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53062

Meg egy megjegyzes: A kisujszallasi elkerulo is resze lesz az M4nek majd egyszer. Tehat kisujra be fog menni a regi 4esen az, aki nem akar fizetni. 

Előzmény: Autobahn89 (53059)
dimelo Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53061

A hivatalos Natura 2000 site (nagyon halvány) kék csíkozással jelöli az érintett területeket.

két variációban képzelhető el, mindegyiknél van 2 km érintettség.

(Karcag északi M4 nyomvonal lehetetlen-gazdaságtalan a megépült Kisújszállás elkerülő miatt+ Kecskeri puszta)

 

A vázlaton északabbra lévő M4 nyomvonal 1 km-rel hosszabb 4. úti elkerülő szakaszt használhatna.

 

A Karcagi polgármester előterjesztett álláspontja megnézhető az önkormányzati ülés felvételén kb. 49'-55' között:

https://www.youtube.com/watch?v=hMVaeBSBqfk

 

 

A lényeg: a 4-es elkerülő + 2x1 sáv upgrade-ből és az M4 útvonal további, mintegy 2 km-es rövidítéséből keletkező

megtakarítást (kb. 10 milliárd Ft) akarnák a 3401. út keleti elkerülőjére átcsoportosítani...

 

Elméletileg hasznos is.

De mindez lehetőségként itt volt már 5 -10-15 éve is... Miért nem jelezték?

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (53053)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53060

Mondjuk azt hozzatennem, hogy jovore a megyei matricak ara szerintem emelkedni fog. Persze M4-ert meg igyis megeri majd fizetni.

Előzmény: Autobahn89 (53059)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53059

Aki meg eddig pest megyeit megvette minden evben, az meg orul mert tobb gyorsforgalmit kap a penzeert jovore. Igy is fel lehet fogni. Egyebkent en azt nem ingyenes elkerulonek hivtam, hanem halalutnak., mint ahogy sokan masok. Jobb ez igy, 2x2 sav, nagyobb sebesseg, nagyobb biztonsag. Ott azert meg nem tartunk, hogy mindenhol legyen 2x2 sav, fout, meg elkerulo is. Egyebkent 710bol is elobb-utonn M8 lesz es megszunik az “elkerulo” megnevezes.

Előzmény: Avaar (53058)
Avaar Creative Commons License 2020.11.08 0 0 53058

Á, nyebojsza számára az fájdalmas, hogy az ingyenes 4-es elkerülőkből fizetős M4 lett. :) Az ingyenes 4 pedig ismét a városokon keresztül vezet.

Előzmény: Törölt nick (53057)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.08 0 1 53057

Melyik főút nem  városokon megy keresztül?

1 es?2 es? 3as?4es?5 ös?6os?7es?8 as?

Avaar Creative Commons License 2020.11.07 0 4 53056

Már megint jön az ,,elvették” az elkerülőt? Már 1974-ben az M4 részeként épült, így azóta rendelkezésre állt 46 év feldolgozni, hogy egyszer gyorsforgalmi út lesz, amikor nyilván visszakerül a főút a városokba. 

 

Valahol viszont nem az M4 majdani részeként építettek elkerülőt (Szolnok), így ott a gyorsforgalmi megépülése után is lesz ingyenes elkerülő. 

Szerintem soha senki másnak nem okozott még ekkor fájdalmat egy gyorsforgalmi út megépülése, ami ideális esetben majdnem a felére is le tudja csökkenteni az utazási időt, és sokszorozni a biztonságot. 

Előzmény: nyebojsza (53054)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53055

Ezért kerül sokba egy km autópálya .a sok kártalanítés miatt.

Előzmény: dimelo (53048)
nyebojsza Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53054

Bezzeg Albertirsa-Cegléd-Abony esetén senkit nem zavart, hogy az országos főút ismét a városon megy keresztül...

Előzmény: dimelo (53046)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53053

Akkor pedig a város déli szélén futó vasútvonal és a legészakabbi piros sraffozás között kellett volna a nyomvonalat kijelölni, de úgy hogy egyiket se érintse, és akkor nincs Natura 2000 érintettség. Ha ott délen szűk erre a hely, akkor pedig északról kellett volna kerülni a várost, de egy minél minimálisabb kitérésű kerülővel.

Előzmény: dimelo (53048)
dimelo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53052

Én is értem, sőt...

De 2005-től 2019-ig nem szóltak, hogy nekik bajuk van...

 

Ami a forgalmi részét illeti:

vannak hálózati előnyei, de ez már olyan mértékű változtatás, amellyel kinyílhat a "kívánságláda" sokfelé...

 

Kellene keresni a kompromisszumokat:

Például beleegyezni abba, hogy a Karcag-nyugat marad Kisújszállás-keletnél,

a 34103. út felüljárója után párhuzamosan lenne 2x2 sáv M4+ 2x1 sáv 4. főút...

Abban tök igazad van, hogy a 3401. út keleti elkerülője M4 kelet irányból hasznos.

Ez legalább 6 km-es rövidítés lenne a jelen tervezett M4 nyomvonalhoz képest....

Aki nyugat felől jön, mondjuk Berekfürdőre, annak a Kisúj-kelet csp-nál át kell menni a 2x1-sávra és be Karcagra.

Minthogy a karcagiak többsége is itt jár fel Szolnok, Budapest irányba.

 

Egy bizonyíték arról, hogy 2009-ben volt hivatalos Karcag közelítő (kék) nyomvonal:

Előzmény: szil93 (53049)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 53051

Utinformos terkep szerint a 44esen Kecskemet es az M44 kozotti utfelujotasok nagyja elkeszult. 1-2 km-en maradtak korlatozasok. Meg tudja ezt erositeni valaki? Erdemes arra menni mostmar? koszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!