2006. évi LIII. törvény a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről
6/G. §
(2) * A közlekedési infrastruktúra-beruházás során a) az építési engedélyezés és a vízjogi létesítési engedélyezés iránti kérelem nem utasítható el, b) a megindult építési engedélyezési eljárás és a vízjogi létesítési engedélyezési eljárás nem szüntethető meg arra tekintettel, hogy az építési vagy a vízjogi létesítési engedély alapját képező környezetvédelmi engedélyezés iránti eljárás van folyamatban. Az építési engedélyezési eljárást és a vízjogi létesítési engedélyezési eljárást a határozathozatal előtt a környezetvédelmi engedély kiadását követő nyolcadik napig a hatóság felfüggeszti.
Gondolom ebből, hogy a környezetvédelmi engedélyezés (módosítás) még hiányzott 2020.10.16-án...
Nem, az M7-ről az M76-ra közvetlen le lehet hajtani, nem kell a körforgalomba menni. Olyan, mint az M85-ről az M1 Budapest felé, ott sem kell a körforgalmi csp-ba behajtani. Persze visszafelé már más a helyzet, ott már körforgalmi csp-n kell áthajtani.
Pénteken reggel én már arra mentem Zegnek, azaz le az M7-n Holládi csp, onnan Balatonszentgyörgy nyugatig az M76. Sokkal gyorsabb, és kényelmesebb, mint a sima 76-osra lemenni az M7-ről. Persze az igazi majd akkor lesz, ha már Fenékpusztáig átadják 1,5 év múlva.
Bajnak nem baj, sőt. Pontatlanul fogalmaztam. A baj az, hogy az átadás előtt hetekkel megvariálta a 170-es csp. feliratait, hogy terelje a forgalmat, miközben a másik utat amire terelne és amivel mentesítene még nem adta át.
Akkor miért erre hivatkozik: "a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény"??
Elivileg augusztus elsejétől használják az ideglenes hidat. A Google Maps nem tud az ideiglenes hídról, csak a váltott irányú forgalom miatti torlódást látja. Indulásnál erre tervezett, csak a közelben kezdett alternatívákat keresni. Pont akkor váltott zöldre a lámpa amikor odaértem, és csak egy autó volt előttem, szóval olyan nagy torlódás sem volt.
Olyan jól átadták az M76-ot, hogy tegnap - a hír hallatán - ki akartam próbálni. Nos, Keszthely felől még ki van ikszelve a táblákon, vagyis még nincs megnyitva. De legalább mentünk egy kört. :-P
Gondolom ezzel is azt kívánják elősegíteni, hogy a tudatlanabb jónép az M76-on menjen ha arra van dolga.
Ez miért is baj? Balatonszentgyörgyöt és az M76 egy zsúfolt szakaszát elkerülik. Kis előrelépés, de mégis az.
"ÚTÉPÍTÉSI ENGEDÉLYEZÉSI ELJÁRÁSBAN HOZOTT ELJÁRÁS FELFÜGGESZTÉSÉRŐL SZÓLÓ VÉGZÉSRŐL Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 88. § és az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséről szóló 93/2012. (V. 10.) Korm. rendelet 14. § (2) bekezdése, valamint a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény alapján az alábbi döntés meghozataláról értesítem az érintett ügyfeleket: Ügy tárgya: Az M4 autóút Püspökladány - Berettyóújfalu (183+065,37 – 213+000 km sz.) közötti szakasz építésének engedélyezése"
Ez egy érdekes határozati szöveg...Most felfüggesztik (az útépítés előkészületeit), vagy éppen az előkészítés gyorsítása érdekében függesztik fel a korábbi eljárást?
Sziasztok! Egy érdekesség a két építési engedély között amit a kormányhivatal közé tett október 16.án! Törökszentmiklós-Püspökladány szakaszt autópályaként jelenítették meg míg a Püspökladány-Beretyóújfalu szakaszt autóút ként! Ez elírás lenne vagy hogy értelmezze az ember így?
Tegnap a 61-es úton haladva Pincehely előtt nem értettem, miért akar a Google Maps kerülőutakra elvinni, aztán a Kapos hídjához érve kiderült: a híd éppen rekonstrukció alatt áll, a forgalom egy mellette telepített katonai szükséghídon zajlik egy sávon, közlekedési lámpás forgalomirányítással.