Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.
Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.
Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.
Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...
Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.
Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...
Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.
Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról.
Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)
Ami piros keretes, az számítási hiba...
Ami zöld, az is:))) Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.
Mégis a hivatalos számokból indultam ki (a valóságos forgalom annál kisebb)
Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,
ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.
A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.
Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.
Ez tehát a Nagy Adria forgalom...
Horvátország (Nyári adat - Éves adat):
Maslenica 44222 - 17531
Benkovac 31323 - 13100
Dugopolje 21549 - 10958
Zagvozd (Makarska) 11350 - 5603
Ploce 8175 - 3854
Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.
Hanyad része választaná az utat Bosznián át?