Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52870

Rendben...

 

De mi a garancia arra, hogy a bosnyák autópályadíjak majd nem emelkednek?

 

A(z évente egyszeri) turista-egoizmus nagyon távol van a mindennapi problémáktól...

Előzmény: Autobahn89 (52869)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 1 52869

Én egy szóval sem említettem hogy öt éven belül elkészül az egész korridor.

Annyit mondtam,hogy öt éven belül bővülni fog a gyorsforgalmi úthálózat dalmacia fele bosznian keresztul. (M6, szava hid, drava hid szakaszok). Azok akik eddig is gondolkozoba estek, hogy arra menjenek es elkeruljek a draga horvat sztradakat, azok talan 5 ev mulva ha a fent emlitett szakaszok meglesznek ,akkor mar abba az iranyba fognak elindulni. Ha valamikor megepulne vegig a korridor, akkor meg a horvatok szamithanak arra, hogy tobben latogatnak dalmaciaba el es nekik ez bevetel kieses lesz, ha a palyadijakat nezzuk. 
Teny, hogy jelenleg a turistaknak csak a 20%-a megy le dalmaciaba, hosszu az ut, draga a palya, stb

De ez valtozni fog, ha megepul a korridor es arra olcsobb, rovidebb lesz.

Előzmény: dimelo (52868)
dimelo Creative Commons License 2020.10.19 0 2 52868

Olvasgatom a bosnyák-dalmát reményekről szóló véleményeket.

 

Egyik kedvencem a Balkán autópályahelyzete.

Ha nagyon belemélyedek, mint pl. az év elején, akkor kaptam a kritikát, hogy miért foglalkozom ennyit a mások gondjával.

Másik opció: majd milyen rövid lesz az út Dubrovnikba...

 

Az a rövidítés nagyon sokba fog kerülni: időben és pénzben is.

Csodálom az optimizmusod, nem 5, hanem inkább 15-20 év a teljes Vc korridor megépítése...

 

Megpróbáltam értelmezni a Közúti Adatbank figyelemmel kísérési táblázatait.

Első meglepetés: nincs táblázat 2019-ben, sem 2018-ban az M7 Letenyei átkelő havi bontású forgalmáról.
Annál is furcsább ez, mert korábban még volt.... (Ezért a 2017-est néztem át)

 

Ami piros keretes, az számítási hiba...

Ami zöld, az is:)))  Elég nagy gáz, hogy az egyszerű átlagszámítás nem sikerül.

 

Mégis a hivatalos számokból indultam ki  (a valóságos forgalom annál kisebb)

 

Tehát: éves szinten 835 ezer jármű halad át Letenye/Gorican autópálya határátkelőn,

ebből 660 ezer nyáron (Június-szeptember). A csúcs az augusztus: 295 ezer.

A feldolgozási metódus csak a vasárnapot különíti el, pedig a szombat is sokkal forgalmasabb, mint a hétköznapok.

Mindezt figyelembe véve 15 szombat és 15 vasárnap forgalma emeli 2300 gépjárműre az Éves Átlagos Napi Forgalmat.

 

Ez tehát a Nagy Adria forgalom...

 

Horvátország (Nyári adat - Éves adat):

Maslenica                  44222   - 17531

Benkovac                  31323   - 13100

Dugopolje                 21549   - 10958

Zagvozd (Makarska) 11350  -    5603

Ploce                           8175   -   3854

 

Ez azt jelzi, hogy a közúti turistaforgalom kevesebb, mint 20 %-a megy el Dalmáciáig.

Hanyad része választaná az utat Bosznián át?

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (52864)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 52867
rm40 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 52866
Dani0530L Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52865

Üdv mindenkinek!

 

Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.

Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52864

Pedig szerintem kb 5 ev mulva bovulni fog a gyorsforgalmi abba az iranyba es egyre tobben fognak arra menni dalmaciaba. Kicsit borulato vagy.

Előzmény: Herodes68 (52861)
Bosanac Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52863

Ez szerpentin: Stelvio-hágó (Olaszország)



Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 0 52862

Én sokszor mentem, a bosnyák tengerpart jóval olcsóbb mint a horvát.

Előzmény: Herodes68 (52861)
Herodes68 Creative Commons License 2020.10.18 -3 1 52861

A bosnyák konföderáció egy időzített bomba. Most is ENSZ katonák őrzik a békét 25 évvel a Daytoni békemegállapodás után. Még az aknamentesítés sem mindenhol garantált. Épeszű ember akkor sem utazna

abba az irányba ha a domborzati viszonyok miatt az lenne kedvező. Belátható időn belül arra az irányra alapozni

bármilyen túrista vagy kereskedelmi desztinációt az M6 vonatkozásában merő illuzió.  

Előzmény: Autobahn89 (52858)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.18 -2 0 52860

Az M47 nyomvonalánál mire döntöttek végül?

 

A régi nyomvonalat követő új út (Békéscsaba -- Mezőberény -- Szeghalom -- Berettyóújfalu), vagy pedig a határ menti "piros" nyomvonal (Békéscsaba-K. -- Sarkad-Ny. -- Biharkeresztes) épülhet majd meg?

Előzmény: Aladár46 (52847)
menut Creative Commons License 2020.10.18 -2 0 52859

Ha már eltúrták a földet, akár alagút se kellene. No beton, no visszatöltés.

Előzmény: rm40 (52834)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.18 0 1 52858

Pedig ha M6 folytatas megepulne, horvatok a drava hidat  es a hozza tartozo szakaszt atadnak, plusz ha a bosnyakok is a szava hidat atadnak, akkor mar egesz hosszu egybefuggo szakasz meglenne a dalmat partok fele. Persze meg mindig maradni fog par szaz km szerpentines szopo ut, de ahogy latom muholdkepen dolgozgatnak A1 folytatasan is.

Előzmény: Törölt nick (52856)
strangerr Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52857

A Szentkirály elkerülő semmiféle tervvel nem rendelkezik. Mire tervezés, engedélyek, kisajátítás, régészet + építés lemegy az idő. És addig amig nincs elkerülő nem lehet az M44-t sem forgalombahelyezni, erről volt népszavazás anno.

Előzmény: Autobahn89 (52826)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52856

horvátok jobban álnak úgy látom.

Bár úgy látom ők is állnak.

Ez a híd 3 éve kész de forgalom nincs rajta.

Minden úgy van ahogy akkor abba maradt.

Előzmény: Adolphó (52853)
NAR Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52855

Azt írja, hogy 2020-as képek.

Előzmény: Törölt nick (52854)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52854

A google maps mikor frissült?

Valahol még 2 éves képek vannak.

Előzmény: Adolphó (52853)
Adolphó Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52853

Az M6 vonalán tényleg történik valami. Épp ma délelőtt néztem rá a Maps műholdképére. :)

Előzmény: Törölt nick (52848)
Aladár46 Creative Commons License 2020.10.17 0 1 52852

Ezt úgy kell értelmezni, hogy 2024-ig a kivitelezés elindul.

Előzmény: Törölt nick (52848)
dimelo Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52851

Sajnos tudom...

 

Főleg, mert 2016-ban már volt ilyen engedély... (és két évig nem történt előrelépés)

Majd 2018-ban a 20 m-es koronaszélességre áttervezés indokával érvénytelenítették,

most mégis autópálya van a szövegben...

https://www.kormanyhivatal.hu/download/7/67/56000/BP_0801_00604_53_2020_hirdetm%C3%A9ny_alairt.pdf

 

M4 autópálya Törökszentmiklós – Püspökladány (118+000 – 183+065,37 km sz.) közötti szakasz építésének engedélyezése

 

Az idén még nem tették közzé a Kormányrendeletet az ütemezett kivitelezésekről...

 

Előzmény: Herodes68 (52850)
Herodes68 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52850

Ez még "csak" építési engedély

 

Aztán még ami kell:

 

-kiviteli tervek

-közbeszerzés (amíg nincs pénz addig feltételes)

- pénzügyi támogatói szerződés

- munkaterület átadás

Előzmény: dimelo (52849)
dimelo Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52849

Lehetne az "okkersárgát" módosítani?

 

Előzmény: Aladár46 (52847)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52848

M6 és az m100 is kivitelezési projectben van a rajz szerint.

 

Előzmény: Aladár46 (52847)
Aladár46 Creative Commons License 2020.10.17 0 1 52847

NIF 2016-2024

 

Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 52846

Megy rendesen a mellebeszeles az tuti. Ezen a bekötésen en is jot mosolyogtam. Orban 2019re igerte a csabaiaknak, hogy be lesznek kotve. Ehhez kepest 2024ben tervezett szakasz se fogja meg bekotni oket. De legalabb mar van belole valami. Viszont az a 2024 hatarido kicsit tavolinak tunik, ahhoz kepest, hogy eleg rovid szakaszrol van szo es a Tisza-hid sem abban a szakaszban valosulna meg. 

Előzmény: nyebojsza (52844)
nikkinév Creative Commons License 2020.10.17 0 3 52845

ennyit a magyar építők című szakmai lap szakmaiságáról 

agit-prop ez is  , mint a többi szenny lap 

Előzmény: nyebojsza (52844)
nyebojsza Creative Commons License 2020.10.17 0 2 52844

Ja... meg hogy ezzel Békéscsaba be lesz kötve... meghogy Lakitelek és Kecskemét közötti 20 km-ből már csak 4 hiányzik...

Előzmény: Autobahn89 (52839)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.16 0 1 52843
Előzmény: Autobahn89 (52839)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.16 0 0 52842

Akkor úgy tűnik, megvan a válasz MCA-001 kérdésére a 52831 kommentből.

Előzmény: rm40 (52841)
rm40 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 52841

Egyrészt nyilván a zajcsökkentés is lehet a cél, másrészt pedig a természetes élőhelyek kettévágása csak részben kezelhető néhány áteresszel meg vadátjáróval, lásd M76 Natura 2000 hatásvizsgálat. Ha jól látom a Natura 2000 térképen, pontosan Fürstenfeld (Fölöstöm) és Rudersdorf (Radafalva) között húzódik a környék egyetlen Natura 2000 területe.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52840)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!