Látszik, hogy az M30 nagyon Budapestnek épült. Vagy hát az arról érkezőknek. Debrecen - Miskolc 99km főúton, 112km autópályán. Nem akkora kerülő, mint Nyíregyháza esetében, de elég jelentős.
Sieg Nagyon egyszerű a megoldás: ki kéne tenni a tiltó táblát a 42-es Biharkeresztes-Berettyóújfalu szakaszra.
Ha a román kamionos kényszerűségből elment az M4-ig, jobb eséllyel marad rajta az M35-M3 irányba is.
(HUN)RoGeR Nem tiltó táblát kell kirakni, hanem annak a szakasznak a HU-GO díját felemelni annyira, hogy megérje az M4 felé menni.
Informatikai és jogszabályi kérdés ezt megcsinálni, utána a piac hamar rájön, hogy érdemes a pályát használni.
Avaar922 Akkor meg az ottani lakosokkal cs*sznének ki, mert egyik napról a másikra többszörösére drágulna a kenyér, meg az egyéb élelmiszerek. Egyszerűen ki kell tiltani az átmenő nehézgépjármű-forgalmat, ahogyan ez a 86-oson is van...pedig ott még csak közvetlen azt az utat kiváltó gyorsforgalmi sincs.
(HUN)RoGeR Nem feltétlen lesz drága a kenyér, ha megfelelően van a mögöttes logika beállítva. Aki átmegy bizonyos pontok és az országhatár között anélkül, hogy letérne a 42-es útról,
annak fizetnie kell egy plusz tételt. Így aki helyi fuvaros kiszolgálja a környéket nem fizet többet, a nemzetközi kamionos viszont költségben ugyanott vagy felette van, mintha az autópályát használná.
Jogi szabályozást alkalmazni az elcseszett nyomvonal miatt, az látványos beismerés lenne. Az ADR és élőállat-szállító kamionok közzétett 42. Ártándra terelése éppen ellentétes szándékú...
Például senki nem aggódik azon, hogy a Miskolc -Nyíregyháza útvonal autópályán 21 km-rel több, mint a 35-36. utakon. (Szívja is Tiszaújváros...)
de 70 km-es tereléseket javasolnak a 42. útról... A 44-ről nem akarnak semerre terelni, inkább építettek még egy gyorsforgalmit, aminek nincs román oldali folytatása.
... és még keresztbe akarnak M47-et is... Nem a hálózati elvet vitatom, csak a prioritásokat.
Még néhány nyomvonal (és csomópont) elcseszés, és nem lesz minek örülni, csak veszteségeket fognak "termelni" a nagyreményű gyorsforgalmik...
Megnyugtató, hogy van megfontolt - komoly precedensre hivatkozó - kommentelő is az SSC-n:
Bibircsok Szép feladvány. Érdemes lenne kiadni az érintett minisztériumok uniós joghoz értő szakjogászainak, hátha meg tudják oldani.
A német autópályadíj-törekvések "eredményeit" látva bár "jogásznemzet" tagjaként, de szkeptikus vagyok.
Nem kerdes, hogy vegig meg kell epuljon az M4. Szerintem folosleges is M0-M3-M35-M4 utvonalrol beszelni. Tobbseg nem fog arra kerulni. M35-M4nek mas szerepe lenne. Via Carpatia. Viszont jo lenne tudni, hogy az M4 hianyzo szakaszai hogy allnak. Gondolok itt a Tszentmiklostol keletre eso szakaszokra.
Sejtem hogy miért. Bosznia legnagyobbrészt hegyvidéki ország, és gondolom hogy a legtöbb útja tele van szerpentinnel. És ha a Makarskába Bosznián át vezető út bár 100 km-rel rövidebb de 3 órával hosszabb, akkor ez az út legalább 2-300 szerpentines kanyarral lehet tele, meg sok kis apró faluval amin az út átmegy, és persze a veszélyes hegyvidéki útszakaszok miatti megannyi sok-sok sebességkorlátozó táblával.
Az ilyen út annak javasolható inkább, aki direkt azért megy arra hogy megcsodálja a boszniai hegyvidéket és a völgyeket meg az apró falvakat, és nem sajnálja a nézelődésre való útra a rengeteg plusz menetidőt. Nem is tudom, mennyi sok-sok ezermilliárdba kerülne egy Bosznián átvezető gyorsforgalmi autópályát a hegyeken és völgyeken át megépíteni. Sok tíz viadukt, alagút, a hegyomlásos részeken védő vasbeton támfalazás az út alatt (az útpálya stabilizálására) és felett (a kőomlások kivédésére, + erre a célra még védő-dróthálózás is). (Tényleg, mennyibe kerülne egy ilyen autópálya a bosnyákoknak??)
Meglepve, de örömmel tapasztaltam, hogy volt egy "M4-nap", amelyet bandee80#18,649 posztja indított:
Hétvégén kipróbáltam az M4-est Berettyóújfalutól kifelé, de nem mentem el a határig, hanem előtte visszafordultam. Jó minőségű, kellemes útvonal, jó rajta autózni. De nem tudtam nem észre venni, hogy tök üres volt. Végig se előttem, se utánam nem jött senki, enyém volt az egész.Visszafelé Bp felé már a 42-es, 4-es, M4-es útvonalon jöttem. Na ott viszont óriási volt forgalom, és csak úgy hömpölyögtek a román kamionok. Gondolom mennek is tovább rajta a határig. A 42-es helyenként katasztrofális minőségűegyébként. Tehát kb az a helyzet, hogy jelenlegnem használják a kamionok a pályát B.újfalutól a 42 helyett, és nem használják az M3-M35-M4 útvonalat sema már említett M4-4-42 helyett. Nagyon kellenek az M4 újabb szakaszai!
Egy régi, de mindig aktuális vicc szerint a félrelépésen kapott asszony így válaszol a férjének:
Most nekem hiszel, vagy a szemednek?
Úgy érzékeltem, hogy a kommentelők reálisan ismerik a 4-42. utak helyzetét, de akadt néhány "tiltás-fetisiszta" is.
Részemről egyetértés és köszönet:
Avaar922Normálisan rá kéne kötni valahogyan (akár újabb szakaszokkal) a 42-es útra, hogy komolyabb kerülő nélkül lehessen használni.
Bár talán az A3 csonka vége nagyobb hatással van az alacsony forgalomra, ez viszont nem mostanában lesz
JackFrostAz M4-es Berettyóújfalu-oh szakaszán nyilvánvalóan a mindkét oldalon hiányzó kapcsolódó infra hiánya okozza a kis forgalmat.
Viszont itt is azt tudom mondani. amit mindig mondok: most volt rá pénz, terv és politikai akarat...
... az is kiderült azóta, hogy nem mindig volt tervben az M4 nyomvonalú fejlesztése, illetve bevonása. A következő szakasznak egyértelműen a Püspökladány Berettyóújfalu között kell épülnie
Ez igaz, de a határmetszéspont megválasztása (mindkét fél részéről) akkor is ősbűnnek tekinthető.
Peter_601 A határmetszést egyértelműen délebbre kellett volna kijelölni, de önmagában nem ez a probléma. Nagyvárad bekötése lett volna a kulcs kérdés, illetve
az A3 első főúti csomópontját is lehetett volna Bihartól délre vinni észak helyett. Sajnos ez már nem magyar kérdés, ténymegállapításnak jó, de nem rajtunk múlik milyen nyomvonalon megy tovább az A3.
JackFrostAz, hogy román oldalon még egy falu is közbeékelődik Nagyvárad és az autópálya közé, tényleg a paródia kategóriája.
Egy kis M4 folytatás/összekötés elmélkedés. Van ugye a törökszentmiklósi és a kisújszállási elkerülő ezek már jövőbeni pálya fél pályáját képezik. A kettő közötti szakasz kb 20 km ami 'friss' út lenne. Ezután már "csak" 50 km a berettyóújfalui csomópont Kisúj K és 42 es út között 25 km es és 42 es M35-ös közti 25 km es szakasszal. Kérdés az, hogy van esetleg valahol valamilyen hivatalos tájékoztatás hol tart az engedélyeztetés/tervezés (de jó lenne ha már építkezésről lehetne beszélni...)
nem pedig kiguglizni információ morzsák után vadászva feltételezésekre alapozni. Legutóbbi infóm az, hogy Törökszentmiklós Ny és Püspökladány között lenne kivitelezés.
Az biztos, hogy sürgősen folytatni kell, mert brutál milyen forgalom van arrafelé.
Külön-külön is érdemes volna részletezni, de a cáfolhatatlan szakmai érvek között felbukkan a "volt rá pénz...és politikai akarat".
M4 B.újfalu- O.határ 100 milliárd Ft EU forrás (A határátkelő költségei még pontosan nem is tudhatók...)
M4 Üllő - Albertirsa 50 milliárd Ft Hazai forrás
Szerintem a határszakaszra 40 milliárddal kevesebb is elég lett volna, ezesetben még +20 km M4 épülhetett volna...
például Törökszentmiklóstól Kisújszállásig... (a "csak 50 km" az sajnos 60 km...)
Legközelebb majd arról, milyen véleményekkel nem tudok azonosulni...
Es meg dragabb is. Sokkal, sokkal, de legalabb meguszod a szerpentint, meg a tötymörgest. Apropo a szava hidat mikor adjak at? Meg utana is brutal szopo arra menni, de az elvetemultebb nyaralok sporolnak vele egy kis idot majd.
Neki az tűnt fel, hogy az ártándi határtól pár száz méterre egy különös terelő (útbaigazító) tábla áll:
Egy 2019 júliusi videóban találtam ezt a 140 km-es előjelző táblát Szolnok elkerülésére (7:34),
valószínű azóta és az M4 autópálya átadása után is kintmaradt a 42-es főút Ártánd határátkelőnél.
A 42-es főút "Poszeidón szigonya"…
Erre mondják, hogy milyen bölcs előrelátás - amit senki nem vesz figyelembe.
Miért is tenné, hiszen 44-M5 felé 60 km, M35-M34 felé 70 km-es kerülőt ajánl.
Az M4 átadás óta újabb táblák kerültek ki - az M4 országhatár szakaszt ajánlva:
Miután az videó tavaly nyáron készült (Covid előtt) így az egyik utolsó dokumentum, hogy milyen forgalom volt akkor a "Via Carpathia" magyarországi szakaszain.
A 4x sebesség persze visszaállítható, de kinek lenne kedve és ideje több, mint 3 órát végignézni... (Morbid érzés a 600 km/órás száguldás)
Tanulságos felvétel, még úgy is, hogy a sofőr eltéved a 4808-as útnál, és kétszer megáll tankolni B.újfaluban és Encsen.
Enélkül (nettó) 155 perc alatt jutott el Ártándtól Tornyosnémetiig. (+Nagyvárad start - Bors 29 perc...)
Az izgalmasabb tételek ezután következnek:
2019.07.17 SZERDA délelőtt
kamiondb/km
Dn1 Nagyvárad - Bors 10 km 32 db 3,20
Ártánd határnál áll28 db kamion (2 km 2 perc) 7’50”-17’05”= 9’15”= 37”
42-47. út 29 km 102 db 3,5237-3 perc= 34’ 55 km/h
M4-M35 71 km 121 db 1,70
M3 35 km 151 db 4,31
M30 28 km 81 db 2,89
M4-M35-M3-M30 134 km 353 db 2,63 54 perc 149 km/h
3. út 57 km 189 db 3,32 70-3 perc= 67’ 50 km/h
Először az átlagsebességről...
A 2x1 sávokon a brutális szembeforgalom miatt az átlag 50-55 km/h.
Az autópályákon valami hihetetlen 149 km/h átlagot ért el az ismeretlen tipusú és teljesítményű kocsi sofőrje.
Valószínűleg tempomattal, de akkor is durva... (Ha ezt kritikával kell kezelni, akkor az 50-55 km/h átlag is még kevesebb lenne...)
A szembejövő kamionok megmutatják a vérfagyasztó valóságot!
Az összehasonlíthatóság érdekében kiszámoltam a db/km átlagokat.
Ez alapján az autópályákon (az M3 Emőd-Görbeháza szakaszt kivéve) kevesebb tehergépkocsi közlekedik, mint a "végeken", a 2x1 sávos halálutakon!!!
Kitűnik a videóból, hogy az egész útvonalon a legkisebb forgalom az M35 autópályán halad.
Eldöntendő kérdés, hogy hova számítható a határon álló 28 db kamion, a békesség érdekében -2 km-t és -2 percet a 42. útnál kihagytam.
"Tényleg nem érzed a különbséget a hálózati (globális) és a helyi (lokális) hibák, anomáliák korrekciója között?"
Dehogynem érzem. Helyi hiba, hogy egy-egy rövid szakaszon mennyit és milyet lehet korrigálni egy rész-nyomvonal esetében. Hálózati hiba, ha a hálózatból egyes elemek hiányoznak, vagy nem töltik be a céljukat. Utóbbi miatt írtam azt az (527761)-ben, hogy legyen két nyomvonal Kolozsvár felől, egy Nagyvárad, egy másik meg Szatmárnémeti felé. Ez minden igényt kielégítene, mert mindent be lehetne vele kötni. Sőt még hozzá is tettem egy részt, hogy pluszban még Szabolcs-Szatmár-Bereg megye felé is legyen egy gyorsforgalmi határátkelőhely, ne csak a Nagyvárad -- Nagyszántó -- Nagykereki -- Berettyóújfalu irányban.
Ez bekötne mindent (Királyhágó, Kalotaszeg, Kolozsvár, Nagyvárad, Szilágyság, Zilah, Szatmárnémeti), és mivel mindenütt völgyekben vezetne, így nem válna belőle szűkös "medveösvény" sem. Ehhez persze egy két gyorsforgalmi útból álló kisebb útrendszert kellene (Szatmárnémeti és Zilah miatt), de mivel két határátkelővel is javítaná a magyar-román kapcsolatokat, így messzemenően bőven megérné!!!
Jót tett vagy sem, te korábban at keretezted be a befotózott cikkben, hogy az egyik hátrány abból ered, hogy az A3 a román tervek szerint elkerüli a Királyhágót és Kalotaszeget.
Később meg leírtad, hogy a románoknak nemcsak az A3, hanem még a Kolozsvár -- Zilah -- Szatmárnémeti kapcsolat is nagyon fontos. Ez a Szilágyságot köti be Zilahon át.
Amit én rajzoltam, az beköti mind a Királyhágót és Kalotaszeget, mind pedig a Szilágyságot, igaz hogy azt nem Zilahnál, hanem Szilágysomlyónál köti be.
Viszont az olyan magashegységgel vetekedő röghegységekben, mint amilyen a Bihar-Hegység is, nem tudod a nyomvonalat komoly emelkedők nélkül átvezetni. Tudomásul kell venni hogy a hegység az hegység, és nem pedig alföld.... !
De ha neked ez sem jó merthogy ez lila-kék nyomvonal meg csak egy "medveösvény", akkor van még egy, teljesen más javaslatom:
* Az A3 nyomvonala végig a régi Nagyvárad -- Kolozsvár főutat kövesse a Királyhágón és Kalotaszegen át végig a Sebes-Körös völgyén át (nyomvonal: Bedő -- HU-RO HÁTK. -- Kisszántó -- Nagyvárad -- Telegd -- Élesd -- Körösfeketetó -- Csucsa -- Bánffyhunyad -- Körösfő -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Kolozsvár), és ebből Gyalunál ágazzon ki Zilah és Szatmárnémeti felé az az A3-b ág, ami a Kolozsvár -- Szatmárnémeti kapcsolatot létrehozza (nyomvonal: Kolozsvár -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Magyarszentpál -- Vaskapu -- Zilah -- Sarmaság -- Felsőszopor -- Ákos -- Erdőd -- Szatmárnémeti -- RO-HU HÁTK. -- Csengersima -- [49]-es főút -- Fehérgyarmat -- Vásárosnamény -- [M3]-as autópálya csp.).
Ez persze azzal járna, hogy a román félnek Magyarországgal egyeztetnie kellene egy olyan magyarországi autóútról vagy autópályáról (és ennek a határátkelőjéről Csengersima és Szatmárnémeti között), amelyik az A3-b folytatásaként a magyar oldalon Csengersimától Vásárosnamény felé futva belecsatlakozna az M3-ba, de mivel Magyarországnak kiemelten fontos a határontúli magyarsággal való jó kapcsolatok korszerűsítése, így az M3 legutolsó szakaszának megépítésével egyidőben még egy ebből Csengersima és Szatmárnémeti meg Kolozsvár felé kiágazó gyorsforgalmi út még egészen biztosan beleférne, mivel ez az Erdély felé vivő kapcsolatokat csak még tovább javítaná.
Ezt már eddig is tudtuk. Itt csupán arról van szó, hogy az időközi parlamenti választás kapcsán a kormánypárti jelöltet támogatóan hozták ezt a felszínre.
Négysávossá bővítik a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszát, a beruházás több mint 35 milliárd forintba kerül - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hétfőn Szerencsen, sajtótájékoztatón. Az útépítés a jövő évben kezdődik meg, a 37-es út Miskolc-Gesztely közötti szakaszát már korábban négysávosították.
Csakhogy én a Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad szakasz módosításán nem alagútfúrást értettem, hanem arra gondoltam, hogyha az utatFelsőszék és Csizér környékétől (480 m)lehozzuk a Sebes-Körös völgyébeKörösfeketetó (425 m), Kissebes (480 m), és Nagysebes (490 m) felé, innen vezetve tovább az utat Bánffyhunyadon át Körösfő (670 m) felé, majd onnan tovább Kolozsvár irányába.
A módosított (kék) nyomvonal (a piros km-pálcikák között!): a Felsőszék -- Csizér -- Körösfeketetó -- Kissebes -- Nagysebes -- Bánffyhunyad -- Körösfő nyomvonalon valósulhatna meg.: >>
Remélhetőleg megvalósul, mert az nem működik, hogy Üllő elárasztja magát a rengeteg nagy gépjárműforgalmat generáló céggel (Most jön a Lenovó is), de a közlekedés kapacitás meg nem fejlődik.
Persze ez még csak tervezés, kérdés, hogy mikor lesz ebből működő csomópont. Az a szerencse, hogy felüljáró adott, így remélhetőleg ha belekezdenek nem évek telnek el a kivitelezéssel.
Igen, amit először 2008 októberben mutattak meg, amikor a térségbe érkezett a döntéselőkészítő delegáció.
Idézet a kor krónikájából:
Püspökladányba látogatott Dr. Csepi Lajos KHEM szakállamtitkár és delegációja, melyben a NIF ZRt. és az M4 Fegyvernek-Püspökladány szakasz tervezője a Roden Mérnöki iroda is jelen volt.
A Sárrét és Bihar polgármestereivel és vállalkozóival tartott fórumon tájékoztatást adtak az M4 azon két szakaszáról, melyek nyomvonalterveit még alakítani, változtatni szükséges és lehetséges.
A Fegyvernek-Püspökladány szakasz nyomvonaljavaslatait a természetvédelemmel valóegyeztetés kimenetele befolyásolhatja.
A szakállamtitkárnak a fórumon átnyújtott dokumentumok szerint a Nagyváradot elkerülőDN19 2x3 sávos szakasz Bors - Ártándhoz fogja vezetni a kelet felől (A3 Transilvania) és
a délről (Aradig megépülő 2x2 sávos gyorsforgalmi úton) érkező forgalmat is!
Az önkormányzatok véleménye szerint a Nagyvárad elkerülő szakasz forgalomvonzása, az M4-A3 megépülése ellenére a 42. utat tovább terhelő Biharszentjános - Bors térségében kiépült kamionterminál
és legfontosabb érvként Magyarország területi integritásának fenntartása miatt nem távolodhat el 10 km-re az M4nyomvonala az Ártánd - Bors határátkelőtől.
Ezérta térség kitart a B1 változat mellett, mely megépíthető a határ-átkelőhöz (42. főút Biharkeresztes elkerülő 58. km-ig). Így a legrövidebb útkapcsolat megmarad a határ két oldalán élő
100.000 - 100.000 fős magyarlakosság érdekében. Ha a forgalom indokolja - a B1 kiegészíthető az M4-A3 autópályákat összekötő K3 szakasszal.
A fórum után a delegáció Nagykerekibe utazott, ahol Gilyán György Külügyminisztérium szakállamtitkárral közösen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón dr. Csepi Lajos bejelentette, hogy a megismert új információk hatására mindkét nyomvonal környezetvédelmi hatástanulmányát elkészítteti.
Hasznos lehet, ha az ember megőrzi az akkori kiadványokat... A baj az, hogy 12 év után tudhatjuk, hogy semmi nem úgy történt...
A legfrissebb variáció szerint az elkerülőt visszahúzzák a repülőtérhez.