Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.10 -1 0 52778

Sejtem hogy miért. Bosznia legnagyobbrészt hegyvidéki ország, és gondolom hogy a legtöbb útja tele van szerpentinnel. És ha a Makarskába Bosznián át vezető út bár 100 km-rel rövidebb de 3 órával hosszabb, akkor ez az út legalább 2-300 szerpentines kanyarral lehet tele, meg sok kis apró faluval amin az út átmegy, és persze a veszélyes hegyvidéki útszakaszok miatti megannyi sok-sok sebességkorlátozó táblával.

 

Az ilyen út annak javasolható inkább, aki direkt azért megy arra hogy megcsodálja a boszniai hegyvidéket és a völgyeket meg az apró falvakat, és nem sajnálja a nézelődésre való útra a rengeteg plusz menetidőt. Nem is tudom, mennyi sok-sok ezermilliárdba kerülne egy Bosznián átvezető gyorsforgalmi autópályát a hegyeken és völgyeken át megépíteni. Sok tíz viadukt, alagút, a hegyomlásos részeken védő vasbeton támfalazás az út alatt (az útpálya stabilizálására) és felett (a kőomlások kivédésére, + erre a célra még védő-dróthálózás is). (Tényleg, mennyibe kerülne egy ilyen autópálya a bosnyákoknak??)

Előzmény: Gyurma73 (52774)
rm40 Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52777
dimelo Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52776

Most olvastam el a heti SSC kommenteket.

 

Meglepve, de örömmel tapasztaltam, hogy volt egy "M4-nap", amelyet bandee80  #18,649  posztja indított:

Hétvégén kipróbáltam az M4-est Berettyóújfalutól kifelé, de nem mentem el a határig, hanem előtte visszafordultam. Jó minőségű, kellemes útvonal, jó rajta autózni. De nem tudtam nem észre venni, hogy tök üres volt. Végig se előttem, se utánam nem jött senki, enyém volt az egész. Visszafelé Bp felé már a 42-es, 4-es, M4-es útvonalon jöttem. Na ott viszont óriási volt forgalom, és csak úgy hömpölyögtek a román kamionok. Gondolom mennek is tovább rajta a határig. A 42-es helyenként katasztrofális minőségű egyébként.
Tehát kb az a helyzet, hogy jelenleg nem használják a kamionok a pályát B.újfalutól a 42 helyett, és nem használják az M3-M35-M4 útvonalat sem a már említett M4-4-42 helyett.
Nagyon kellenek az M4 újabb szakaszai!                                                        

Egy régi, de mindig aktuális vicc szerint a félrelépésen kapott asszony így válaszol a férjének:

Most nekem hiszel, vagy a szemednek?

 

Úgy érzékeltem, hogy a kommentelők reálisan ismerik a 4-42. utak helyzetét, de akadt néhány "tiltás-fetisiszta" is.

 

Részemről egyetértés és köszönet:

Avaar922  Normálisan rá kéne kötni valahogyan (akár újabb szakaszokkal) a 42-es útra, hogy komolyabb kerülő nélkül lehessen használni.

Bár talán az A3 csonka vége nagyobb hatással van az alacsony forgalomra, ez viszont nem mostanában lesz

JackFrost Az M4-es Berettyóújfalu-oh szakaszán nyilvánvalóan a mindkét oldalon hiányzó kapcsolódó infra hiánya okozza a kis forgalmat.

Viszont itt is azt tudom mondani. amit mindig mondok: most volt rá pénz, terv és politikai akarat...

Peter_601

... az is kiderült azóta, hogy nem mindig volt tervben az M4 nyomvonalú fejlesztése, illetve bevonása. A következő szakasznak egyértelműen a Püspökladány Berettyóújfalu között kell épülnie

Bibircsok

Ez igaz, de a határmetszéspont megválasztása (mindkét fél részéről) akkor is ősbűnnek tekinthető.

Peter_601  A határmetszést egyértelműen délebbre kellett volna kijelölni, de önmagában nem ez a probléma. Nagyvárad bekötése lett volna a kulcs kérdés, illetve

az A3 első főúti csomópontját is lehetett volna Bihartól délre vinni észak helyett. Sajnos ez már nem magyar kérdés, ténymegállapításnak jó, de nem rajtunk múlik milyen nyomvonalon megy tovább az A3.

JackFrost  Az, hogy román oldalon még egy falu is közbeékelődik Nagyvárad és az autópálya közé, tényleg a paródia kategóriája.

gulya1989

Egy kis M4 folytatás/összekötés elmélkedés. Van ugye a törökszentmiklósi és a kisújszállási elkerülő ezek már jövőbeni pálya fél pályáját képezik. A kettő közötti szakasz kb 20 km ami 'friss' út lenne.
Ezután már "csak" 50 km a berettyóújfalui csomópont Kisúj K és 42 es út között 25 km es és 42 es M35-ös közti 25 km es szakasszal.
Kérdés az, hogy van esetleg valahol valamilyen hivatalos tájékoztatás hol tart az engedélyeztetés/tervezés (de jó lenne ha már építkezésről lehetne beszélni...)

nem pedig kiguglizni információ morzsák után vadászva feltételezésekre alapozni. Legutóbbi infóm az, hogy Törökszentmiklós Ny és Püspökladány között lenne kivitelezés.

Az biztos, hogy sürgősen folytatni kell, mert brutál milyen forgalom van arrafelé.

 

Külön-külön is érdemes volna részletezni, de a cáfolhatatlan szakmai érvek között felbukkan a "volt rá pénz...és politikai akarat".

M4 B.újfalu- O.határ 100 milliárd Ft   EU forrás (A határátkelő költségei még pontosan nem is tudhatók...)

M4 Üllő - Albertirsa     50 milliárd Ft   Hazai forrás

 

Szerintem a határszakaszra 40 milliárddal kevesebb is elég lett volna, ezesetben még +20 km M4 épülhetett volna...

például Törökszentmiklóstól Kisújszállásig... (a "csak 50 km" az sajnos 60 km...)

 

 

Legközelebb majd arról, milyen véleményekkel nem tudok azonosulni...

rm40 Creative Commons License 2020.10.10 0 1 52775
Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.09 0 1 52774

100 km rel rövidebb de 3 órával több.

Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52773

A híd már áll de a boszniai bekötő még nincs kész.

Talán januárban.

Előzmény: Autobahn89 (52770)
dimelo Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52771

Több évben egyszer, az nem ugyanolyan, mint hetente többször...

 

Tehergépkocsikat "informál" a tábla... cinikusan ilyen állapotú kerülőutat ajánl:

https://www.google.com/maps/@47.0024269,21.1170299,3a,75y,252.13h,79.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVms9Yw0aJr3O_2mvEHcGiA!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Ne hasonlíts almát - körtével.

Előzmény: Gyurma73 (52769)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52770

Es meg dragabb is. Sokkal, sokkal, de legalabb meguszod a szerpentint, meg a tötymörgest. Apropo a szava hidat mikor adjak at? Meg utana is brutal szopo arra menni, de az elvetemultebb nyaralok sporolnak vele egy kis idot majd.

Előzmény: Gyurma73 (52769)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52769

Van amikor jobb a hosszabb út

Pl Makarskába,jobb pályán menni mint Bosznián keresztül.

Előzmény: dimelo (52767)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.08 0 2 52768
dimelo Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52767

Új téma - ugyanarról, globális megközelítésben ( és távolodásban...)

 

Az SSC-n találtam Peter 601 szűkszavú kommentjét- KÖSZI:

"Via Carpathia"

https://www.youtube.com/watch?v=bRWkzxCyJHc&feature=emb_logo

 

Neki az tűnt fel, hogy az ártándi határtól pár száz méterre egy különös terelő (útbaigazító) tábla áll:

Egy 2019 júliusi videóban találtam ezt a 140 km-es előjelző táblát Szolnok elkerülésére (7:34),

valószínű azóta és az M4 autópálya átadása után is kintmaradt a 42-es főút Ártánd határátkelőnél.

A 42-es főút "Poszeidón szigonya"…

Erre mondják, hogy milyen bölcs előrelátás - amit senki nem vesz figyelembe.

Miért is tenné, hiszen 44-M5 felé 60 km, M35-M34 felé 70 km-es kerülőt ajánl.

 

Az M4 átadás óta újabb táblák kerültek ki - az M4 országhatár szakaszt ajánlva:

 

Miután az videó tavaly nyáron készült (Covid előtt) így az egyik utolsó dokumentum, hogy milyen forgalom volt akkor a "Via Carpathia" magyarországi szakaszain.

A 4x sebesség persze visszaállítható, de kinek lenne kedve és ideje több, mint 3 órát végignézni... (Morbid érzés a 600 km/órás száguldás)

 

Tanulságos felvétel, még úgy is, hogy a sofőr eltéved a 4808-as útnál, és kétszer megáll tankolni B.újfaluban és Encsen.

Enélkül (nettó) 155 perc alatt jutott el Ártándtól Tornyosnémetiig. (+Nagyvárad start - Bors 29 perc...)

 

Az izgalmasabb tételek ezután következnek:

 

2019.07.17  SZERDA délelőtt

                                                                      kamion db/km

       Dn1          Nagyvárad - Bors       10 km     32 db 3,20    

Ártánd határnál áll 28 db kamion                                       (2 km   2 perc)  7’50”-17’05”= 9’15”= 37”

42-47. út                                           29 km  102 db 3,52    37-3 perc= 34’                       55 km/h              

       M4-M35                                      71 km 121 db 1,70

       M3                                             35 km  151 db 4,31

       M30                                           28 km    81 db 2,89

 M4-M35-M3-M30                            134 km  353 db 2,63    54 perc                                  149 km/h     

 

 3. út                                                 57 km  189 db 3,32    70-3 perc= 67’                         50 km/h

 

Először az átlagsebességről...

A 2x1 sávokon a brutális szembeforgalom miatt az átlag 50-55 km/h.

Az autópályákon valami hihetetlen 149 km/h átlagot ért el az ismeretlen tipusú és teljesítményű kocsi sofőrje.

Valószínűleg tempomattal, de akkor is durva... (Ha ezt kritikával kell kezelni, akkor az 50-55 km/h átlag is még kevesebb lenne...)

 

A szembejövő kamionok megmutatják a vérfagyasztó valóságot!

Az összehasonlíthatóság érdekében kiszámoltam a db/km átlagokat.

Ez alapján az autópályákon (az M3 Emőd-Görbeháza szakaszt kivéve) kevesebb tehergépkocsi közlekedik, mint a "végeken", a 2x1 sávos halálutakon!!!

 

Kitűnik a videóból, hogy az egész útvonalon a legkisebb forgalom az M35 autópályán halad.

 

Eldöntendő kérdés, hogy hova számítható a határon álló 28 db kamion, a békesség érdekében -2 km-t és -2 percet a 42. útnál  kihagytam.

 

rm40 Creative Commons License 2020.10.07 0 3 52766
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 0 0 52765

Utóbbi miatt írtam azt az (52761)-ben,

Előzmény: Hírfigyelő (52764)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -1 0 52764

"Tényleg nem érzed a különbséget a hálózati (globális) és a helyi (lokális) hibák, anomáliák korrekciója között?"

 

Dehogynem érzem. Helyi hiba, hogy egy-egy rövid szakaszon mennyit és milyet lehet korrigálni egy rész-nyomvonal esetében. Hálózati hiba, ha a hálózatból egyes elemek hiányoznak, vagy nem töltik be a céljukat. Utóbbi miatt írtam azt az (527761)-ben, hogy legyen két nyomvonal Kolozsvár felől, egy Nagyvárad, egy másik meg Szatmárnémeti felé. Ez minden igényt kielégítene, mert mindent be lehetne vele kötni. Sőt még hozzá is tettem egy részt, hogy pluszban még Szabolcs-Szatmár-Bereg megye felé is legyen egy gyorsforgalmi határátkelőhely, ne csak a Nagyvárad -- Nagyszántó -- Nagykereki -- Berettyóújfalu irányban.

Előzmény: dimelo (52763)
dimelo Creative Commons License 2020.10.07 0 1 52763

Tegnap jeleztem, hogy a hálózati kérdéseket már régen lezárták a románok. (Már kivitelezési szakaszban van.)

 

Amit erősen félreértettél, az az, hogy arról írtam:

a "sárga dossziéból" kiderült milyen volt 2002-2003-ban a magyar fél hozzáállása.

Egyszer majd arról is kell szólni, kik voltak ők...

 

Tényleg nem érzed a különbséget a hálózati (globális) és a helyi (lokális) hibák, anomáliák korrekciója között?

Előzmény: Hírfigyelő (52761)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -4 0 52762

Ez bekötne mindent (Királyhágó, Kalotaszeg, Kolozsvár, Nagyvárad, Szilágyság, Zilah, Szatmárnémeti), és mivel mindenütt völgyekben vezetne, így nem válna belőle szűkös "medveösvény" sem. Ehhez persze egy két gyorsforgalmi útból álló kisebb útrendszert kellene (Szatmárnémeti és Zilah miatt), de mivel két határátkelővel is javítaná a magyar-román kapcsolatokat, így messzemenően bőven megérné!!!

Előzmény: Hírfigyelő (52761)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -4 0 52761

Jót tett vagy sem, te korábban at keretezted be a befotózott cikkben, hogy az egyik hátrány abból ered, hogy az A3 a román tervek szerint elkerüli a Királyhágót és Kalotaszeget.

 

Később meg leírtad, hogy a románoknak nemcsak az A3, hanem még a Kolozsvár -- Zilah -- Szatmárnémeti kapcsolat is nagyon fontos. Ez a Szilágyságot köti be Zilahon át.

 

Amit én rajzoltam, az beköti mind a Királyhágót és Kalotaszeget, mind pedig a Szilágyságot, igaz hogy azt nem Zilahnál, hanem Szilágysomlyónál köti be.

Viszont az olyan magashegységgel vetekedő röghegységekben, mint amilyen a Bihar-Hegység is, nem tudod a nyomvonalat komoly emelkedők nélkül átvezetni. Tudomásul kell venni hogy a hegység az hegység, és nem pedig alföld.... !

 

 

De ha neked ez sem jó merthogy ez  lila-kék nyomvonal meg csak egy "medveösvény", akkor van még egy, teljesen más javaslatom:

 

* Az A3 nyomvonala végig a régi Nagyvárad -- Kolozsvár főutat kövesse a Királyhágón és Kalotaszegen át végig a Sebes-Körös völgyén át (nyomvonal: Bedő -- HU-RO HÁTK. -- Kisszántó -- Nagyvárad -- Telegd -- Élesd -- Körösfeketetó -- Csucsa -- Bánffyhunyad -- Körösfő -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Kolozsvár), és ebből Gyalunál ágazzon ki Zilah és Szatmárnémeti felé az az A3-b ág, ami a Kolozsvár -- Szatmárnémeti kapcsolatot létrehozza (nyomvonal: Kolozsvár -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Magyarszentpál -- Vaskapu -- Zilah -- Sarmaság -- Felsőszopor -- Ákos -- Erdőd -- Szatmárnémeti -- RO-HU HÁTK. -- Csengersima -- [49]-es főút -- Fehérgyarmat -- Vásárosnamény -- [M3]-as autópálya csp.).

 

Ez persze azzal járna, hogy a román félnek Magyarországgal egyeztetnie kellene egy olyan magyarországi autóútról vagy autópályáról (és ennek a határátkelőjéről Csengersima és Szatmárnémeti között), amelyik az A3-b folytatásaként a magyar oldalon Csengersimától Vásárosnamény felé futva belecsatlakozna az M3-ba, de mivel Magyarországnak kiemelten fontos a határontúli magyarsággal való jó kapcsolatok korszerűsítése, így az M3 legutolsó szakaszának megépítésével egyidőben még egy ebből Csengersima és Szatmárnémeti meg Kolozsvár felé kiágazó gyorsforgalmi út még egészen biztosan beleférne, mivel ez az Erdély felé vivő kapcsolatokat csak még tovább javítaná.

Előzmény: dimelo (52757)
kamant Creative Commons License 2020.10.07 0 3 52760

Felgyorsítja a közlekedést az átadott fenékpusztai csomópont

https://tvkeszthely.hu/hirek/7465-felgyorsitja-a-kozlekedest-az-atadott-fenekpusztai-csomopont

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.06 -1 5 52759

Ezt már eddig is tudtuk. Itt csupán arról van szó, hogy az időközi parlamenti választás kapcsán a kormánypárti jelöltet támogatóan hozták ezt a felszínre.

Előzmény: trizs77 (52758)
trizs77 Creative Commons License 2020.10.06 0 2 52758

Szabad Magyarországról is ?

 

Négysávossá bővítik a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszát, a beruházás több mint 35 milliárd forintba kerül - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hétfőn Szerencsen, sajtótájékoztatón. Az útépítés a jövő évben kezdődik meg, a 37-es út Miskolc-Gesztely közötti szakaszát már korábban négysávosították.

 

 

dimelo Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 52757

A hajnali ötletelés nem tett jót a "szinuszhullám"-szerű nyomvonaladnak: nem a medveösvényeket kell megkeresni...

 

Egyébiránt: ez a "hajó vagy vonat vagy busz" már elment... A kivitelezések indulnak.

 

Egyidőben 83+19+5 km kivitelezőjét már kiválasztották.

Két durva szakasz van, ahol 3,5-4 milliárd/km a kivitelezési költség: Vaskapu - Magyarzsombor és Mzs. - Magyarnádas.

 

A Nagyvárad elkerülő megépül 2.1 milliárd/km költséggel. (Az 5 km-es átadott szakasz 10 milliárd Ft-ba került)

Tehát mintegy 8 milliárd Ft-tal kevesebbe kerülhetett volna a Bihar(eá)-tól délre átvezethető nyomvonal.

 

Izgalmas még a Zilah elkerülő (5 km), ami azért sürgős, mert az A3 Meszes alagút megfúrásának befejezéséig (2025-2027?)

mentesíteni akarják Zilahot az elkészülő A3 szakaszokon megnövekvő forgalomtól.

 

A helyzet ugyanolyan, mint A1 Kiskossó-nál...ahol hiányzik 10 km.

Előzmény: Hírfigyelő (52756)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.06 -4 0 52756

Csakhogy én a Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad szakasz módosításán nem alagútfúrást értettem, hanem arra gondoltam, hogyha az utat Felsőszék és Csizér környékétől (480 m) lehozzuk a Sebes-Körös völgyébe Körösfeketetó (425 m), Kissebes (480 m), és Nagysebes (490 m) felé, innen vezetve tovább az utat Bánffyhunyadon át Körösfő (670 m) felé, majd onnan tovább Kolozsvár irányába.

 

A módosított (kék) nyomvonal (a piros km-pálcikák között!): a Felsőszék -- Csizér -- Körösfeketetó -- Kissebes -- Nagysebes -- Bánffyhunyad -- Körösfő nyomvonalon valósulhatna meg.: >>

 

Előzmény: dimelo (52748)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.10.05 0 2 52755

Remélhetőleg megvalósul, mert az nem működik, hogy Üllő elárasztja magát a rengeteg nagy gépjárműforgalmat generáló céggel (Most jön a Lenovó is), de a közlekedés kapacitás meg nem fejlődik.

Persze ez még csak tervezés, kérdés, hogy mikor lesz ebből működő csomópont. Az a szerencse, hogy felüljáró adott, így remélhetőleg ha belekezdenek nem évek telnek el a kivitelezéssel.

Előzmény: Samott (52746)
rm40 Creative Commons License 2020.10.05 0 1 52754
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 52753

A3 - Dn1 - Dn79 közötti, hogy teljes legyen...

 

Igen, amit először 2008 októberben mutattak meg, amikor a térségbe érkezett a döntéselőkészítő delegáció.

Idézet a kor krónikájából:

    Püspökladányba látogatott Dr. Csepi Lajos KHEM szakállamtitkár és delegációja, melyben a NIF ZRt. és az M4 Fegyvernek-Püspökladány szakasz tervezője a Roden Mérnöki iroda is jelen volt.

    A Sárrét és Bihar polgármestereivel és vállalkozóival tartott fórumon tájékoztatást adtak az M4 azon két szakaszáról, melyek nyomvonalterveit még alakítani, változtatni szükséges és lehetséges.

    A Fegyvernek-Püspökladány szakasz nyomvonaljavaslatait a természetvédelemmel valóegyeztetés kimenetele befolyásolhatja.

    A szakállamtitkárnak a fórumon átnyújtott dokumentumok szerint a Nagyváradot elkerülő DN19 2x3 sávos szakasz Bors - Ártándhoz fogja vezetni a kelet felől (A3 Transilvania) és

a délről (Aradig megépülő 2x2 sávos gyorsforgalmi úton) érkező forgalmat is!

    Az önkormányzatok véleménye szerint a Nagyvárad elkerülő szakasz forgalomvonzása, az M4-A3 megépülése ellenére a 42. utat tovább terhelő Biharszentjános - Bors térségében kiépült kamionterminál

és legfontosabb érvként Magyarország területi integritásának fenntartása miatt nem távolodhat el 10 km-re az M4 nyomvonala az Ártánd - Bors határátkelőtől.

    Ezért a térség kitart a B1 változat mellett, mely megépíthető a határ-átkelőhöz (42. főút Biharkeresztes elkerülő 58. km-ig). Így a legrövidebb útkapcsolat megmarad a határ két oldalán élő

100.000 - 100.000 fős magyar lakosság érdekében. Ha a forgalom indokolja - a B1 kiegészíthető az M4-A3 autópályákat összekötő K3 szakasszal.

    A fórum után a delegáció Nagykerekibe utazott, ahol Gilyán György Külügyminisztérium szakállamtitkárral közösen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón dr. Csepi Lajos bejelentette, hogy a megismert új információk hatására mindkét nyomvonal környezetvédelmi hatástanulmányát elkészítteti.

 

Hasznos lehet, ha az ember megőrzi az akkori kiadványokat... A baj az, hogy 12 év után tudhatjuk, hogy semmi nem úgy történt...

 

A legfrissebb variáció szerint az elkerülőt visszahúzzák a repülőtérhez.

 

Előzmény: aladar644 (52751)
aladar644 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52752

A1- NVárad közötti:)

Előzmény: aladar644 (52751)
aladar644 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52751

Amit te zölddel jelöltél, mint elkerülő, azt ők is betervezték, sőt el is dőlt, hogy a Strabag építi. Az A- NVárad közötti 19 km, valójában egy régi projekt  az Arad Nagyvárad közötti A 11-es pálya részeként. Végre valami normális kivitelező is megjelent, talán 2023- ban át is adják (tervek szerint), 134 millió euro.

Előzmény: dimelo (52749)
nyebojsza Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52750

Nos, Szentistvánon leszedték végre a 30-as táblákat, cserébe kijavították a csatornafedeleket a szokásos keréktörőre :(

Előzmény: RadiX (51961)
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52749

Nemzetgazdasági (megtérülési) és környezetvédelmi szempontból is óriási megtakarítást jelentett volna.

A zöld színű Várad-nyugat elkerülő is 2x2 sáv lesz, tehát összesítve 4 km-rel kevesebb útpályát kellett volna építeni,

és egyértelműen többen és gyorsabban haladhatnának az M4-en nyugatra és az A3-on keletre...

A 200 ezer lakosú Nagyváradnak EGY autópálya csatlakozó útja lvan, az is keresztülvezet egy falun és 2x1 sávos.

 

Debrecennél 4, Miskolcnál 3, Nyíregyházánál 3 csomópont épült.

Arad 3, Temesvár 2, Déva 2, Szászsebes 3, Nagyszeben 5 csomópont.

és akkor a Torda melletti csomópontburjánzásról most ne szóljunk...

Előzmény: dimelo (52748)
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52748

Nehéz az élet, ha a fantáziát a valóság korlátozza...

 

a Királyhágónál jelentkező 930 m-ből pedig le lehet faragni akkor, ha ott a lila vonalat ezen a részén kissé délebbre levisszük...

 

levisszük... lefaragni... ezek kerülnek Euromilliárdokba!

 

Az alagutak fúrása mindent lassít és drágít.

Ezért akarnak csak Zilahnál fúrni (Meszes hg.), mert úgy nyugat és észak felé is megépül az átjárás.

Hálózati szempontból nekik ugyanolyan fontos az E81 (Szatmárnémeti-Nagybánya), mint az E60-E79 Nagyvárad-Budapest.

 

Maradva a Nagyvárad konfliktusnál:

Semmilyen domborzati akadálya nem lett volna a Bihar(ea) alatti átvezetésnek, csak a titokzatos (magán)érdek...

A magyar oldalon nincs Natura érintettség. (A megépült nyomvonalon Nagykereki felett van)

Vázlat később...

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (52745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!