Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52604

Ha Berekfürdőnek fontos lenne a településhez közeli M4-es nyomvonal, akkor Füzesgyarmatnak is ugyanilyen fontos, hogy utóbbihoz minél közelebb legyen. A 2019-es évre nézve Berekfürdő gyógyfürdőjének árbevétele 92 milla volt. Ugyanekkor a füzesgyarmati strand és gyógyfürdőé 93 milla. gyógykezelések mindkét településen folynak. Az árbevételük alapján eléggé azonos teljesítményt nyújtanak. Berekfürdő tömegközlekedési megköztelíthetősége a vasúti leépítés miatt lényegesen rosszabb. Egyébként a Karcagot délről elkerülő M4 elérése Berekfürdőhöz még mindig közelebb van mint Füzesgyarmathoz.

Előzmény: Hírfigyelő (52600)
dimelo Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52603

Nyilván több gazda földjét érinti, és érdekét sérti.

Csakhogy amíg miniszterük volt, annyira nem aggódtak...

 

A konkrét területről egy jobb felbontású vázlat.

 

Saccra ez a terület, amely után húszmilliós terület alapú támogatás érkezik Brüsszelből.

A cikkben jelzett 4300 hektár után kb. 300 millió/év...

 

Miért is kellene olyan nagyon termelni rajta???

 

Nagyon "bunda-szaga" van...

Előzmény: szil93 (52592)
dimelo Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52602

Nem elég ha naivnak mutatod magad:(((

 

Valótlanságokat állítasz:

Berekfürdő forgalma 10 %-a  a Hajdúszoboszló fürdőnek.

https://www.berekfurdo.hu/?module=news&action=getfile&fid=248138

 

A 11. oldalon olvashatod a fürdővezető beszámolóját.

 

Ami pedig a nyomvonalat illeti, még a Natura2000 előtt is körberöhögték volna...

 

Ez még tröllkodásnak is gyenge.

Előzmény: Hírfigyelő (52600)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.09.27 0 0 52601

Az a csoda, hogy nincs sokkal több baleset a városlődi emelkedőn. Számtalanszor ész nélkül előznek fentről lefelé, mert lejtő+150 ló és megy mint állat. Csak 2 dolgot nem vesznek figyelembe. Egyrészt ha lentről jön kamion a külsőben, bármikor előbukkanhat egy autó mögüle, ami előzésbe kezd. Ekkor a fentről lefelé jövő vagy fékez és besorol a saját sávjába, vagy "fékezzen a szembejövő, mert én megyek mint állat". Másrészt a lejtő hiába tűnik beláthatónak, mégis 2 részre osztható, ugyanis ha fentről jövök, nem látni be az egészet. Fentről is kb. a feléig látni, jön e valami szemben, majd a lejtő közepétől látni a másik felét.

Képekből ítélve a fentről lefelé előző autós bizony nem látta a lejtő alsó részét és felelőtlenül előzésbe kezdett.

Komoly és tanulságos videókat lehetne ott készíteni, mert minden órában vannak necces helyzetek, amik csak a résztvevők lélekjelenlétén múlnak.

Mikor az előző autót előzik (óó igen, keleti rendszámos autók, vagy a német prémiummárka képviselői), vagy látja a fentről jövő, hogy autó, motor jön szembe, de "majd ő elmegy az utamból". Vagy mikor már a domb tetején záróvonalat átlépve előznek a semmibe, esetleg a domb alján, dupla záróvonalat átlépve a szembejövők kanyarodósávjában ér véget az előzés.

Egy szó mint száz, a 8-as utat már 10 évvel ezelőtt 2x2 sávossá kellett volna építeni legalább Ajkáig. Aki nap mint nap közlekedik rajta, tudja miért. Nagy a kamion forgalom, traktorok közlekednek rajta, előzni rövid szakaszokon lehet, de mindenki menne mint a meszes. Aztán ha a kislődi emelkedő alján ott a trafi, satufék és araszolnak 70-nel a 90 helyett.

Városlődi emelkedő új burkolata nagyobb sebességre is ösztönöz, kevesen mennek ott 90-nel, inkább 110 lefelé-felfelé egyaránt.

Előzmény: Hírfigyelő (52600)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.27 -1 0 52600

Na igen, de Berekfürdő forgalmával pár év alatt behozná az árát. Hiába csak egy fél falunyi helység Karcag határában, ha a gyógyturizmus-forgalma Hajdúszoboszlóéval vetekedő nagyságrendű. És elérhetővé tenné még Kunmadarast is (ui:. a rákötő úton keresztül csak 10 km-re lenne tőle az M4), ami szintén nagy turistaforgalmú hely: a Hortobágy-pusztaság szélén lévő forgalmas turistacélpont, ezenkívül a régi reptere forgalmas motorostalálkozók színtere szokott lenni. Lenne ott célforgalom is bőven!!! ;)

 

Egyébként én sem tettem bele nagyobb vargabetűt, mint amekkora az M3-asba belekerült a Polgár-Görgeháza-Hajdúnánás-Tedej szakaszán, melynek legmélyebb déli kitérése az egyenes nyomvonaltól max. 10-12 km egy kb. 30 km hosszú útszakaszon. Az általam ötletelt kitérő sem lenne ettől nagyobb az M4-esen, csak nem egy déli, hanem egy északi kitérővel, amely jelen esetben az M4-esnek a Kenderes-Kisújszállás-Berekfürdő-Karcag kb. 35 km hosszúságú szakasza lenne. (Ha nekik a hivatásos tervezőknek belefért még ennyi az M3-nál, akkor én miért ne ötletelhetnék egy ettől nem nagyobb kitérőt az M4-en?)

 

 

 

Más....

__________________________________________________________________________________________________________ 

Viszont találtam egy igen szomorú bizonyítékot arra, hogy miért kellene minden 2+1 sávos főutat minél hamarább 2×2 sávossá felbővíteni: Rendkívül súlyos baleset a 8-as főt egy 2+1 sávos szakaszán (az előzést mérte el az az autós, aki az 1 sávos oldalról záró+terelővonalat átlépve figyelmetlenül lépett be a 2 sávos oldal belső sávjába, ahol 6 autó zúzódott ízzé porrá, és ahol emiatt 2 ember halt meg, és ezen kívül több gyermek(!!) is megsérült a balesetben. Több embert csak a tűzoltók tudtak kivágni a kilapult autókból, egyikük közül került ki az egyik halott személy.

 

(A baleset pontos helyszínéről nincs ugyan pontos infó, de gyanítom hogy a 8-as útnak az Ajkához viszonylagosan közeli szakaszáról lehet szó, mert az egyik halott az ajkai kórház főnővére volt, aki vagy munkába sietett, vagy onnan ment volna haza, tehát én az Ajkától számítva max. 1/2 - 3/4 órányi távolságra vagy ezen belül lévő útszakaszok egyikére gondolok elsősorban.) --->

https://www.origo.hu/itthon/20200926-a-baleset-utan-par-perccel-csorgott-a-halott-ferfi-telefonja-melyet-mar-a-mentosok-vettek-fel.html

 

Ha hinni lehet a képfájl címének, akkor a Városlőd-környéki útszakasznak az Ajka felé vezető, de Városlődhöz közeli részéről lehet szó. (Az 1 sávos oldalon szalagkorlát látható, a túloldalon pedig kapaszkodósáv van, ami a hegylábak aljában lévő hosszú emelkedők miatt szokott szükséges lenni.)

 

A baleset képe: >>

("20200925baleset-8as-fout-varoslod.jpg")

Előzmény: troglodita (52596)
rm40 Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52598

> A Nagycenk - Sárvár/Szombathely kapcsolat igenis megoldásra vár.

 

Egyébként nem én találom fel a kanálban a mélyedést, a 2003. évi XXVI. törvény az Országos Területrendezési Tervről az M9-est eredetileg Nagycenk (M85) – Szombathely térsége – Püspökmolnári térsége – Zalaegerszeg térsége – Nagykanizsa – Inke térsége – Kaposvár – Dombóvár – Szekszárd térsége – Szeged (M5) vonalvezetéssel jelölte ki.

Ezt kurtította meg a 2008. évi L. törvény az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvény módosításáról Szombathely térsége (M86) - Püspökmolnári térsége - Zalaegerszeg térsége - Nagykanizsa - Inke térsége - Kaposvár - Dombóvár - Szekszárd térsége - Szeged (M5) szakaszra. A hiányzó szakaszt pedig új főútként képzelte Vép térsége (M86) - Nemeskér - Pereszteg (M85) vonalvezetéssel.

 

Előzmény: rm40 (52574)
troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 1 52596

Na erre horkanna fel mindenki, hogy minek ez az ökörhugyozós nyomvezetés...

Előzmény: Hírfigyelő (52594)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.26 -3 0 52595

Arctalan senkim, írj már erre is egy mínuszt:)))

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.26 -3 0 52594

A jól nagyítható "Natura 2000"-es online térkép ismeretében én az M4-nek ezt a nyomvonalat terveztem volna meg:

Így nincs "Natura 2000"-érintettség sehol sem, és egy egész sor település mégis jól járna vele: Fegyvernek, Kenderes, Kisújszállás, Berekfürdő, Karcag, Püspökladány, Kaba, Báránd közvetlenül járna jól vele, a rákötő utak vagy főutak révén pedig szintén jól járna még vele Kunmadaras, Földes, Hajdúszovát, és Berettyóújfalu is.

 

Berekfürdő miatt ugyan volna benne egy kis enyhe északi "kitérőcske", de mivel Berekfürdő nagyon fontos és híres gyógyfürdő-központ, ezért ez a gyógyturizmus által messze földről ide hozott forgalomnövekedés (kihasználtság!) bőven meggtérülne!!

Előzmény: szil93 (52592)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52593

A mi zöldbárónknak az számított, hogy a nyomvonal a gazdaságtól (Tedej Zrt.) ne essen 1-2 km-nél messzebb, mert ez az egész környék legnagyobb termelői beszállítója sertéshús, marhahús, tehéntej és juhtúró, valamint kenyérgabonák és takarmánygabonák, ill. napraforgó és kukorica eladói ellátását tekintve. És.. egy beszállítónak jó, ha a korszerű út minél közelebb húzódik hozzá.

 

Az a rossz ebben a nyomvonalban, hogy így csak Hajdúnánás járt jól, Hajdúdorog és Hajdúböszörmény már nem, pedig ott is folyik érdemi nagybani mezőgazdasági termelés, ugyanakkor Hajdúnánás a tőle kissé délre futó nyomvonallal sem vesztett volna semmit. Mondjuk az meg pozitívum, hogy az északi nyomvonallal Hajdúnánáson kívül a nagybani cukorrépa-termesztő és az egyik legnagyobb vidéki gyógyszergyárral ("Alkaloida") rendelkező Tiszavasvári is jól járt még.

Előzmény: szil93 (52592)
szil93 Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52592

Hát nem tudom hogy ki számít helyi nagy embernek! De javarészt azokon a területeken ahol haladna a nyomvonal karcagi föld tulajdonosok vannak!  A természet védelmi területekre nem tudom mennyire lehetne emgedélyeztetni nyomvonalat lehet van az a pénz! De akkor a kisajátításkor nem kerülnének esetleg jobb minőségü földterületekhez a nagy fejesek! 

Hubai úrnak a felszólalására egyből azt gondoltam, hogy persze mert neki van ezeken a területeken földjei. Például a fekete négyzetben amit bejelöltem neki van földje! Igaz hozzá kell tenni hogy nem nagyon sikerül neki rajta termelni évről évre! 😂 

Viszont a nyomvonal ahogy elnézem és jelöltem is fekete pacával ott viszont van lakóház is meg több tanya is egy rakásra azok viszont biztos ellenzik ezt a nyomvonalat vagy még sem!?

Előzmény: Hírfigyelő (52553)
dimelo Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52591

Ne vesszünk el a részletekben:)

 

Mert itthon a 69 milliárd már a Lölőé..

Írtam erről még tavasszal (Home office)

 

Az miért történik, hogy agyrémekre van pénz, a logikusra és szükségesre nem jut?

Előzmény: troglodita (52590)
troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52590

"Hiszen most sincs villamosítva odaát..." - de tervezni tervezik ők is!

;-)))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: dimelo (52583)
troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 1 52589

Tudod, az nincs... De ha nagyon kevés az autó egy úton, akkor képes ilyen teljesen értelmetlen színezésre, mert pl. ha két autó közül az egyik halad rendesen, a másik meg épp elakadt, akkor elég rossz átlagot számol belőlük...

Előzmény: dimelo (52584)
troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 1 52588

figyelemreméltó még az M3-as nyíregházi kunkora, azt gondolom a túl sok szatmári szeszesital fogyasztása okozta ;-)))

Előzmény: MCA-001 (52578)
dimelo Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52587

Nem akartam a cikk szándékosan időzített figyelemelterelésére reagálni sem,

mert annyira dilettáns - de hazafiaskodó - kijelentéseket tartalmaz.

 

De ha már idéztél - és ebben igazad is van - nézzük egy sorral feljebb:

 

"A határok átjárhatósága könnyebb lesz, és tudják majd a partiumi polgárok is használni ezt az autóutat."

 

Nagyon nagy szemfényvesztés, hogy ez a "határ"nyomvonal csak egy ponton közelít a határhoz, Körösnagyharsánynál.

A többi csomópont a jelenlegi határállomásoktól 10-15 km-re lenne. Komádit és Sarkadot is elkerüli.

 

Mennyi +utat és határátkelőt kellene építeni? 

Nyilvánvaló rivalizálás a Via Carpathiával, rosszabb és hosszabb nyomvonalon.

Békéscsaba - Arad továbbgondolása nélkül....

 

 

Egyébként holnap önkormányzati választások Romániában...

Előzmény: marekk84 (52586)
marekk84 Creative Commons License 2020.09.26 0 1 52586

"A másik nyomvonal a mostani 47-es vonalában futna. Ennek előnye, hogy relatíve nagyobb települések mellett halad, ahol jelentős ipar van. A meglévő főutat azonban, ha megfelelően felújítva, nagyobb tengelyterhelési állapotba hozzuk, ki tudja szolgálni az igényeket."

 

Most se nagyon csinálnak semmit  a 47-el max toldozzák foltozzák. Ha a határ menti M47 épül akkor a jelenlegi 47-el annyit sem foglalkoznak mint most, vagyis kb földútnak minősítik.

 

Vagyis a cikk szerint sokkal több értelme van építeni a románoknak akik átjárnak dolgozni pl egy határ menti M47-et illetve a nagy semmibe egy 2x2 sávot húzni kis falvak mellé, hogy kb 10-20 éven belül elkezdjen iparosodni, fejlődni az a környék ha fog egyáltalán, mint ahol már van ipar és nagyobbak a települések ergó talán gazdaságosabb lenne üzemeltetni az autóutat illetve nagyobb hasznát vennék a cégek és magánszemélyek egy esetleges átadás után.

 

Értem Én, hogy HB megyei közgyűlés azt szeretné mert több megyei várost, de inkább falut és községet érne el náluk, de a józan ész messze nem a határ mentét diktálja.

Előzmény: dimelo (52583)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52585

M9...? Hmmm... .. Szép tervek.... ...

 

Eddig egy nyúlfarok a kaposvári 61-es északi elkerülő, másik nyúlfarok meg a szekszárdi hídi 6-51 átkötő szakasz, meg Szombathely körül van még meg valamennyi M86-os szakasz, de annak csak a Szombathely-Körmend szakasza egyezik meg az M9-cel, mert a Szombathely-Csorna szakasz az önálló M86-os úthoz tartozik.... :( :-))) Az M47 még csak tervszinten "van meg" Békéscsaba és Berettyóújfalu között, a többiről nem is nagyon hallani híreket. Mire megöregszem, addigra majdcsak megépül.... .. :-))) :(

Előzmény: MCA-001 (52578)
dimelo Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52584

Köszi!

De nem látok adatot...

Csak zöld, sárga és piros csíkokat.

 

Konkrétan: hihető-e, hogy a román oldalról belépők még 4 km-ig lassú haladásra kényszerülnek?

 Merthogy sárga... (a Dn19-től majd 10 km-en)

 

A Gmaps már reális időt tervez az M4 Nagykereki csp-ig. Onnan a határ felé irreális...

 

Román váminfo szerint jelenleg:

Bors                          3-3 sáv        kamion: 3-3 sáv

Bors II (Nagykereki) 2-2 sáv                      2-2 sáv

Előzmény: troglodita (52582)
dimelo Creative Commons License 2020.09.26 0 3 52583

Tele van a hírháló dilettánsokkal.

 

A nagy baj, hogy ezeknek csak egy része újságíró,

a többsége politikus, akikre hivatkoznak, vagy saját maguk is nyilatkoznak.

 

Ennek egy "gyöngyszeme" csütörtökön jelent meg a Hajdú-Bihari Napló nevezetű napilapban.

Kerestem volna az internetes társában (haon.hu), de 48 óráig nem tették közzé.

Tartalmának ismeretében gyanakodni kezdtem: talán valami kényes lehet benne?

Ma reggel mégis elérhetővé tették ezzel a hangzatos címmel:

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-hatar-mentinek-all-a-zaszlo-4379909/

 

A 101-es vasútról csak annyit: ha valaki arra büszke, hogy már 20 éve kezdeményezte, akkor ... hülyének néz mindenkit?

Hiszen most sincs villamosítva odaát... (Ehhez képest nagysebességű vasutat is vizionálnak)

 

De a semmitmondás magasfoka ez a kijelentésláncolat az M4 folytatásáról:

"Itt már az engedélyes tervek fázisában vagyunk – részletezte az építés előtti teendőket Mosóczi László. –

Több verzió van a kivitelezésre, hiszen a most tervezés alatt álló szakasz több mint 100 kilométer.

Ezt lehet több helyen is kezdeni. Lehet, hogy két irányból kezdjük. Ez még nincs eldöntve, figyelembe kell venni az építőipari kapacitásokat.

Elsődleges szempont, hogy magyar munkaerő, magyar cégek végezzék a gyorsforgalmi építését, hiszen képesek vagyunk rá.

Az engedélyes tervek készítése, az engedélyek beszerzésével együtt mintegy másfél év szokott lenni."

 

1. a több, mint 100 km, pontosan 95 km és ebből 17 km-en félpálya építése szükséges.

2. a lehet, az más projekteknél jól bevált és rendszeres gyakorlat.

3. a kapacitások: magyarul, ha nem ér rá  egyik haver sem, akkor várhat még évekig?

4. a tervezőknek 2019. márciusban kiszabott határidő múlik.

 

...és még egy adat arról, hogyan "deformálódik az információ":

"M4 Budapest és Abony közötti, 92 kilométer hosszú része is kész..."

 

Az M4 Vecsés-Ferihegynél a 19,5 km-től indul és a 91. km-ig készült el = 71,5 km...

 

troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52582

Van már forgalmi adat az M4-A3-on:

troglodita Creative Commons License 2020.09.26 0 1 52581

Ezt a Pécs - Kaposvár otópályát sokan és sokszor lerajzolták már, mintha a somogyiaknak és baranyaiaknak egyéb gondjuk sem lenne, mint a rokonlátogatás ;-))) De ha bárminek realitása van, az egy szélesített, elkerülős 67-es a majdani M60 (Szigetvár) és Kaposvár között...

Előzmény: RadiX (52579)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.26 0 0 52580

Pécs is Mecsek alatt  van ahol fut az út a rajz szerint.

Előzmény: MCA-001 (52578)
RadiX Creative Commons License 2020.09.26 0 4 52579

Mennyire lehet komolyan venni azt, aki megrajzol és leközöl egy ilyen térképet? Szerintem semennyire.

Előzmény: MCA-001 (52578)
MCA-001 Creative Commons License 2020.09.25 0 1 52578

Ennek az M9-nek ebben a formában mi értelme van?

És a Pécsnél párhuzamosan futó két  út minek? (Ok, tudom, hogy a Mecsek két oldalán futna)

 

kamant Creative Commons License 2020.09.25 0 2 52577

A tervezési sebesség 70 km/h, a forgalom számára a sebességhatár 90 km/h.

Ez mit jelent így? Nem az szokott lenni, hogy a tervezési sebesség nagyobb, de nem engedélyezik a forgalomnak. (Úgyis sokan gyorshajtanak.) Bocs, nem értek hozzá!

 

Amúgy itt legalább vigyáztak, hogy a 70-es táblák ne látszódjanak. :D 

(Megnéztem, még kint van mind a kettő...)

Előzmény: adiaboli (52567)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.25 0 0 52576

Igen, ezen a szakaszon észnél kell lenni, mert tapasztalataim szerint az adrenalinnal feltöltött úrvezetők mindkét sávot egyirányúvá teszik még a beláthatatlan kanyarokban is. És ugye a büki gyógyfürdő élvezői/beutaltjai is arra járnak itt-ott hajmeresztő megoldásokkal.

 

Mondd csak, ha Budáról Újkérbe igyekszek poszt-covid, az M85 melyik kijárata lesz jobb/gyorsabb?

Előzmény: rm40 (52569)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.25 0 1 52575

Érdekes, a Google Abonyon keresztül tervezi az utat, nem az M4-en. lehet fontosabb neki a 3 km-re rövidebb őút mint az 1 perccel hosszabb menetidő? A mőúltkor még rendesen az M4-en terveztt.

rm40 Creative Commons License 2020.09.25 0 3 52574

A 84-es saját megfigyelésem szerint a jelenlegi forgalmi adataival sem visz már számottevő Ausztria felől érkező forgalmat.

Az adatok szerint amúgy is a Sopron - Sárvár szakasz a meghatározó és ennek semmi köze a soproni/sárvári honpolgárok nyaralási szokásaihoz, ez nem az a célú forgalom. Erre a célra semmilyen osztrák út nem megoldás, főleg ha egy nyavalyás örökítőanyag miatt is kártyavárként omlik össze schengen (hogy a burgenlandi parasztokat ne is említsük).

A Nagycenk - Sárvár/Szombathely kapcsolat igenis megoldásra vár.

Előzmény: adiaboli (52571)
20-as vonal Creative Commons License 2020.09.25 0 1 52573

Nyilván a hálózatot újra kéne gondoln. De nekem ez a mostani megvalósulni látszó hálózat az  koncepciótlan hálózati elemek eröltetett összegyúrása. 

Előzmény: adiaboli (52572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!