A mohácsi hídat már régen megépíthették volna, 2x1-es változatban, hiszen a város a Duan két oldalán terül el, komp összeköttetéssel. Tehát egy hid a környéken indokolt lenne. Azon át egy gorsforgalmi összeköttetés (2x1-es is) az 55-ös útig már javítana a konfortérzeten a Pécsieknek is, hiszen az 55-t most egészen jó minőségű lett (5 éve), kevés faluval.
Ha a Szent László híd is becsatlakozna az 55-re, akárhol (pl.Mélykútnál) akkor nagyságrendekkel változna minden. nyilván,ha kiépül a hídtól nyugatra is a folytatása az M9-nek (vagy nevezzük bárminek)
Úgy gondolták, hogy az 57-es lenne az M6- Mohács között a gyporsforgalmi út,külön M60 helyett. Úgy, ahogyan a 67-est gondolták, úgymond olcsósága miatt, csakhogy a vége az lett, hogy annyira ráakadtak az eredeti 67-re, hogy csak zavaró tényező lett, így sok esetben nem 2x1 sávot építettek mellé, hanem 3x2-t. Merthogy a falvak közti eredeti kapcsolatot biztosítani kell.
Láthatod, hogy a választások előtt (2019 márciusi a cikk)mindent megígértek, különben egy kapavágás nem volt a régióban a 10 év alatt. SEHOL. Úgy tűnik a pécsieket nem tudták beetetni a maszlaggal.
Egyetértek. Az M9 eredeti nyomvonalát kellene tartani, 2x1 sávos kialakítással is elég lenne első lépésben, mint ahogyan a kaposvári elkerülőként funkcionáló, már 61-es útnak nevezett szakasza, és a Szent-László híd is. Legalább 3 létező tervet is lehetett látni a neten erről.,12 év alatt.
Az M60-at nyugat fele, Szigetvár fele kellene megépítemi,majd a 67-es ként összekötni a "zenélő úttal", ezzel Pécsnek egy balatoni gyorsforgalmit is lehetne biztosítani. Csak ne azokkal a borzalmas körforgalmakkal (szakemberek???). Ez egy további régió fejlesztési gondolatomnak is része lehet: a Taszári katonai repteret (ami nem műxik már) nemzetközi menetrendű polgári reptérré kellene alakítani, így a gyorsforgalmi úthálózat azt is kiszolgálná, a Balaton déli partjától a déli határig, Nagykanizsától Szekszárdig. Min 1 millió embert érinthet egy kb 60 km-es sugarú körre vetítve. Akár a debreceni.
Az M9 nyomvonalának módosítása Mohács fele csakis Csányi ottani vágóhídja és a szegedi Pick szalámigyára közötti gyors kapcsolat miatt vetődött fel.
Sőt, hogy ez nagyon fontos szempont, az is igazolja, hogy Alsómocsolád is felmerült az M9 legújabb kori tervezésekor, mint délről (Mohács felőli)csatlakozási pont a Szekszárd- Kaposvár nyomvonalhoz. Nem fogjátok kitalálni miért: Alsómocsoládon szintén van egy Pick részleg, ami Csányi tulajdon.Már az is felvetődött, hogy Komlóra is elvigyék a pályát, a Mecseken át, természetvédelmi területen keresztül.
Érdemes elolvasni egy tanulmányt dr Rigó Mihály tollából:
Megjegyzem, mindez tavaly volt téma, amikor a választások előtt "felfedezték" Pécset, mint nagyon fontos városa a régiónak, bla-bla(mintha eddig nem lett volna ott), de most, hogy elbukta a Fidesz a várost, egy hang nem esik a témáról. Már Szita sem nagyon buzgolkodik, hogy akkor most együtt, a régióért. Tovább megy Kaposvár rivalizálása Péccsel szemben.
Az M60 új értelmet nyer, ha megépül a mohácsi híd és így az M9 szerepét veszi át.
Teljesen laikusként én azt mondom, hogy kár lenne az M9-et arra erőltetni. Kb. olyan helyzet alakulna ki mint esetlegesen az M47-nél, ha ne adj isten a határhoz közelebbi verziót választják.
Ha már ilyen "nagy erőkkel" akarják hasznossá tenni az M60-at és a hozzá épülő mohácsi hidat, akkor kell építeni egy 2x1-es főutat Mohács és Csávoly közé az 55-ösig. Ez kb. 50-60 km. Aztán ezt tovább lehetne vinni fel az M9-be ha szükséges.
De az előbb írtak hasznossága is eléggé megkérdőjelezhető. Ennél lehet jóval olcsóbb lenne az 511-es Baja keleti elkerülő bezárása és az 51-es felújítása vagy ha igény mutatkozik rá akkor a négysávúsítása és a Mohácsról érkező cirka 30-km-es út bekötése az 51-esbe valahol Nagybaracska fölött.
Azt teljesen értelmetlennek tartom, hogy a határ mellett kanyarogjon egy 2x2-es út, ahol már elég ritkásan vannak a települések.
Az M60 új értelmet nyer, ha megépül a mohácsi híd és így az M9 szerepét veszi át. Más kérdés, hogy az M9-nek eredetileg a szekszárdi híd készült a Kaposvár-Dombóvár-Szekszárd vonal folytatásaként Szeged felé.
Ha a szebényi pihenőtől indul a pécsi leágazás jó néhány kilométeren párhuzamos magával az M6-al, így lényegében jelenlegi helyzetben a pálya még üresebb lenne, mivel később töltődne fel (Szebénynél). Hosszabb lenne, ergo drágább, és ahogyan Ásító kolléga írta, az engedélyeztetés is tovább tartott volna.
Így az említett pihenőből max Michelisz Norbi tér le egy földúton, hogy Himesházára hamarabb hazaérjen:))))
Amúgy én szoktam lenni, az egyik első, akik az autópályák, gyorsforgalmi utak bekötésénél felveti a deltát (mármint, hogy ne T hanem háromszög alakú bekötés legyen az utolsó 10-20-30-40 kilóméteren.
(Ugyanemiatt az elv miatt hiányolom az M10 és M100 közé az M1133-at, illetve az M1 és M100 bekötésnél az M100 Budaörs felé tartó ágát.) Itt dettó ugyanez van, csak az M6 másik oldala még nincs meg...
Azt nem mondtam. Mindenesetre kisebb levágás tűnik reálisnak, kevésbé egyenesen. Jó eséllyel az egész engedélyeztetés jóval tovább tartott volna, ami fájt volna a pártpolitikának..
Valami ilyesmire lehetett volna esély pl -- nézzétek el, hogy szabadkézi rajzból sose voltam jó hát még gépen:
eyg kicsit utána néztem a forgalmi adatoknak. 2006 és 2018 adatait néztem, amikor még nem volt és amikor már dübörgött az M6.
Csökkent a 6-os forgalma, még az agglomerációban is, miközben kb 8800 az M60-é.
Összehasonlításként az M35 12ezerrel indul, Debrecen után délre már 6000. Tehát a város "forgalmi igénye" ebből 6ezer körüli,ami majdnem számszerint megegyezik az M60-as pécsi adatával.
Azon valóban el lehetne gondolkodni hogy az M60-ra tegyük az M9 nyomvonalát. Mondjuk az È-D irány még igy sincs megoldva, de jobb mint ami most van, az igaz.
Megint, a forgalmi adatok nem ezt mutatják. Szerintem a pecsiek akkor is a 6-ost használják ha nem Szekszardra mennek. Es mindegy hogy elér-e Barcsig vagy nem.
Sejtettem hogy ott van a félreertes hogy nem ugyanazt értjük "javítható" alatt. Nekem egy rossz minőségű út is idetartozik, hiszen csak elhatározás kérdése hogy fel legyen újítva, ki legyen szelesitve.
Az M60-as reális kereteken belül sajnos nem javítható. Eleve évi több milliárdot is fizetünk a semmiért, úgyhogy gondolom a szerződésbol sem lenne egyszerű kimaszni, nem hogy új nyomvonal rá tenni az egészet.
Szerintem aki rendszeresen ingázik Budapest - Pécs útvonalon, ez nem feltétlen használna az M60-ast, mert ugye +30 kilométer. Ha elkészül a Dráva-híd, az ha mást nem, nyáron biztosan fellendülést fog hozni, mert 100 kilométerekkel rövidebb a Budapest - Makarska Bosznián keresztül, már csak autópálya kell. Mondjuk a 3 határellenőrzést még akkor is nehéz lesz versenyképessé tenni a Zágráb felé esedékes 1-gyel szemben, ez tény!
Én talán akkor használnám M44-et, ha normális úton meg lehetne közelíteni.
Kondorosra meg Szarvasra is kritikán aluli út visz Orosházáról.
Arról nem beszélve, hogy ha lejössz M44ről, akkor Kecskemétnél útfelújítások sora fogad. Oké, ez talán jövőre kész lesz, de még mindnig marada a szar út Orosháza - Kondoros és Orosháza-Szarvas között.
Most ha még erre a fosvány útra ráeresztenénk a kamionforgalmat ,akik valamilyen oknál fogva nem Nagymágocs-Szentes-Csongrád-M5 felé mennének, hanem Orosháza-Kondoros vagy Orosháza-Szarvas-M44-Kmét-M5, akkor tényleg használhatatlan kategóriába romlana az út minősége.
Úgy gondolod, hogy az M60 miatt nem használják a pécsiek a pályát? Ha Szekszárd az úticél, lehet, hogy nem, egyébként igen. A gyér forgalom nem az M60 nyomvonala miatt kicsi. Nincs befejezve,igaz elkezdve se nagyon van errefele semmi.
Ahogy írod, lehet,már a Száva híd okoz egy kis változást horvát részen.
A 6-os út kényelmesebb?? Ha nem a házad előtt ér véget a pálya, már nem ok?
Debrecenbe is az M35-ön jutsz el az M3-ról. Emlékszem, amikor még csak tervezték azt Kósa Lajos az M3-at szerette volna közelebb vinni városához, de a Nyíregyházi polgármaster azon parázott, hogy akkor neki mennyivel hosszabbat kell autózni.
Lehet itt rugózni a begörcsölt hülyeségen, csak felesleges. Sok más baj van, és sok más idióta nyomvonal épül vagy ötletként jelenik meg azóta is.
Tényleg nem kötekedésböl, de nem egészen értem amit irsz. :-) Az M6 jó ugy ahogy van. A közhihedelemmel ellentétben nincs baj a nyomvonallal, és a forgalom is egyre nagyobb rajta. Ès ha végre átadják a Száva-hidat, még erösebb lesz.
M60: Persze hogy nem a Pécs-Szekszárd kapcsolatért épitették (ilyet ki irt?), pont az a lényeg hogy a lent beszurt alternativ nyomvonal is szolgálná Szekszárd és Pécs összekötését (és nyilván Budapestét is). De igy egyiket sem szolgálja ki. Csak áll üresen. Ès ha Szebénynél ágazna ki, ugyis el lehetne vinni a horvát határig Barcshoz. Tulajdonképpen csak Mohács veszitene, de arra a forgalomra meg untig elég az 57-es.