Tartok tőle, hogy az utolsó mondatomon ez mit sem változtat. Balsa felől a töltés végén a hídfő roncsa úgy 100m-re van a Tiszától, és egy bozótoson kellene átvágni hozzá. A túloldalról még ennyi esély sincsen...
Vasúti és közúti híd volt egyben. A híd teljes hossza 204 méter, melynek mindkét végén feljáró töltések voltak. A híd két darab 102 méteres szabad nyílásból állt. Teljes szélessége 6 méter, amelyből 4,8 méter közút, kétoldalt pedig 0,6 méter gyalogosjárda. A híd tengelyében volt a 0,76 méter koronaszélességű un. keskeny nyomtávú vasúti vágány."
Valóban létezett egy híd Balsa és Kenézlő között, amelyet a németek 1944-ben felrobbantottak. Huszonévvel ezelőtt, gyakran jártam hivatalos úton Gávavencsellőn, akkor sétáltam fel a híd maradványaihoz. Emlékeim szerint több pillér is állt még és volt is szó az újjáépítéséről... Hát azóta is torzóként nyúlik be a Tiszába.
Én már az elején elszédültem, mi a f@szért kell ilyen ütődött felvezetőt építeni vajon? És ami még szebb: hamarosan nekilátnak és szétbarmolják az egészet, hogy bekössék az A11-et vagy mit, szóval a nagyváradi elkerülőt ;-)))
Ez bizonyára így van. Ez egy ingyenes szolgáltatás, amelynek eredményeként például egy kamion, vagy 5 éve behajtott a Tiszába Balsánál, mert azt hitte, hogy ott híd van és nem komp.
Csináljál egy fizetős, naprakész szolgáltatást, ha ez nem tetszik. :(
Nyilván '85-ben ay elvtársak még javában vasfüggönyben és KGST-ben gondolkoztak... ami akkor még oké lehetett, de illett volna a koncepciót felülviszgálni legeslegkésőbb az EU csatlakozáskor. Azóta is lefolyt már sok víz a dunán...
Na de félretéve a viccet: jó kis elszigetelt jövőt gondoltak az elvtársak '85-ben, az egyszer szent! Úgy vékonyodik el minden út a határ felé, mintha ott csak a nagy nihil meg tohuvabohu lenne, semmi más. És persze sugaras az áldatlan, mi más is lenne ,-)
Tervezés szintjén már 1981-ben elkészült UVATERV-tanulmány is foglalkozott Pécs és térségének gyorsforgalmi útkapcsolatával,
M6-os autópályával számolt Budapest és a horvát határ (Udvar) között, és ebbe torkolló, ugyancsak autópályás bekötéssel látta el volna a baranyai megyeszékhelyet.
Alternatívaként akkor is, azóta is folyamatosan felmerült a meglévő 6-os főút négysávossá bővítése, ám tervezők az érintett térség gazdasági és kereskedelmi kapcsolatainak
szükséges élénkítése okán folyamatosan elvetették ezt, mint gyorsforgalmi alternatívát. Érdekesség, hogy az akkori tervek a mainál jóval tágabban értelmezhető
műszaki és környezetvédelmi szabályai szerint is számtalan völgyhidat tartalmaztak. (forrás: Unitef).
1998-ban ismételten napirendre került a kérdés, több, az ÁAK megrendelésére készült tanulmány ugyancsak az M6/M60 (helyenként M6/M56) autópályák
megépítésének szükségességét hangsúlyozta, a határátlépési pontot Ilocskát és Ivándárdát megjelölve.
Ne keverd össze az M6 nyomvonalát az alagút-dilemmával... (Pósta Zoltán konfliktusa)
Van a térképen több hasonló "bukfenc".
M0 full............
M3 Barabás (nincs Záhony, sem M49), nyomvonal Nyh. felett
M4 Debrecenhez és Nyíregyházáig...
M43 csak Tisza-hídig
M8 Székesfehérvár alatt, de ráhúzva Kecskemétre...