> A helyszínen kiosztott sajtóanyag szerint a 47-es főúton Berettyóújfalu és a határ között naponta 8000 jármű közlekedik. A gyorsforgalmi út átadásával ez várhatóan a felére csökken.
"A Biharia-Borș telek 5,35 kilométer hosszúságú, összeköti Romániát a magyarországi M4-es autópályával, és új határállomást kínál a sofőröknek: Borș 2-t.
[...]
Az 5 km-es szakasz hivatalos felavatására 13 órai kezdettel kerül sor.
Az ünnepségen a külügyminiszter és a közlekedési miniszter vesz részt.
Az avatásra az autópálya romániai szektorában 14.30-kor kerül sor."
Ha már számozás - a kétszámjegyű főutak számozása jellemzően Budapest irányából növekszik (71-es kezdőpontja közelebb van Budapesthez, mint a 72-esé, ami közelebb van, mint a 73-asé; a 81-esé közelebb van, mint a 82-esé, az, mint a 83-asé; stb.). A 41-es viszont a lehető legmesszebb van - miért?
Ezen rendszer alapján milyen számozást kapott volna 1998-ban az M15, illetve 2004-ben (vagy valamikor akkortájt) az M70? Nem sok országot ismerek, ahol meg van különböztetve számozásban a kettő (D-R, A-S), és nincs a hálózatnak megtévesztő eleme. Például Szlovákiában D4 északi szakasza, Ausztriában S1 déli szakasza, meg ilyenek. Ettől függetlenül nem rossz elgondolás, de nálunk egészen néhány évvel ezelőttig (M25, M44, M85, M86) egyetlen autóútnak tervezett szakasz sem volt. Emiatt a négy miatt pedig nem hiszem, hogy megérné külön kategóriát ,,fenntartani” a számozásban.
Ezektől függetlenül egyetértek, és jó ötletnek tartom a dolgot úgy, ahogyan például Lengyelországban alkalmazzák a dolgot.
Na igen, és akkor még ráadásul autópályát meg autóutat egységesen M-el jelölünk! Lenne inkább MoJáMű meg MoJáAu (Motorizált Járműveknek épített Műút illetve Autóút), annak legalább lenne értelme ;-)))
"...minden olyan út, melyen csak motoros járművek közlekedhetnek(!) M jelölést és kiegészítő számot kapott. Ha eddig azt gondoltuk, hogy ez a „Magyar” szó rövidítése, akkor tévedtünk. Az M ugyanis az angol „Motorway” (csak motorziált járműveknek épült út) szóból ered..."
Érdekes. Mivel anno csak egy nyúlfarknyi autópálya volt a SZU-ban (azt is Hitlertől "örökölték"), ergo nem volt kötelező erejű követendő példa, én mindig azt hittem, hogy az M a magyar műút szóra utal, s nem pedig egy haldokló imprelista országból kölcsönzött jelölés. Pedig, ha már, akkor az A jobb lett volna, mert 1. az olaszokkal szinte mindig jóban voltunk, 2. az Autostrada és az Autópálya végül is testvérszó.
Sokszor kiveséztük már, hogy a román részen annyira béna (mondjuk ki: elkúrt) a vonalvezetés, hogy szinte teljesen használhatatlan az egész... Ha Szilágynagyfaluig (Nusfalau), meg délkeleten Magyarzsomborig (Zimbor) esetleg el is készül maholnap (na jó, úgy 2025-re) az A3, még akkor is van 70 km nyomor, egy megyeszékhelyen (Zilah) és a hegyeken (Meszes) át...