Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52102

Volt az R-re egy bizonytalan kísérlet, de azt végül elhalt, vajon miért?

Előzmény: Avaar (52099)
NAR Creative Commons License 2020.09.04 0 1 52101

Ha már számozás - a kétszámjegyű főutak számozása jellemzően Budapest irányából növekszik (71-es kezdőpontja közelebb van Budapesthez, mint a 72-esé, ami közelebb van, mint a 73-asé; a 81-esé közelebb van, mint a 82-esé, az, mint a 83-asé; stb.). A 41-es viszont a lehető legmesszebb van - miért?

Előzmény: Avaar (52099)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.04 -1 1 52100
Avaar Creative Commons License 2020.09.04 0 0 52099

Ezen rendszer alapján milyen számozást kapott volna 1998-ban az M15, illetve 2004-ben (vagy valamikor akkortájt) az M70? Nem sok országot ismerek, ahol meg van különböztetve számozásban a kettő (D-R, A-S), és nincs a hálózatnak megtévesztő eleme. Például Szlovákiában D4 északi szakasza, Ausztriában S1 déli szakasza, meg ilyenek. Ettől függetlenül nem rossz elgondolás, de nálunk egészen néhány évvel ezelőttig (M25, M44, M85, M86) egyetlen autóútnak tervezett szakasz sem volt. Emiatt a négy miatt pedig nem hiszem, hogy megérné külön kategóriát ,,fenntartani” a számozásban. 

 

Ezektől függetlenül egyetértek, és jó ötletnek tartom a dolgot úgy, ahogyan például Lengyelországban alkalmazzák a dolgot. 

Előzmény: troglodita (52098)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52098

Na igen, és akkor még ráadásul autópályát meg autóutat egységesen M-el jelölünk! Lenne inkább MoJáMű meg MoJáAu (Motorizált Járműveknek épített Műút illetve Autóút), annak legalább lenne értelme ;-)))

Előzmény: Tamas(Ottawa) (52097)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52097

"...minden olyan út, melyen csak motoros járművek közlekedhetnek(!) M jelölést és kiegészítő számot kapott. Ha eddig azt gondoltuk, hogy ez a „Magyar” szó rövidítése, akkor tévedtünk. Az M ugyanis az angol „Motorway” (csak motorziált járműveknek épült út) szóból ered..."

 

Érdekes. Mivel anno csak egy nyúlfarknyi autópálya volt a SZU-ban (azt is Hitlertől "örökölték"), ergo nem volt kötelező erejű követendő példa, én mindig azt hittem, hogy az M a magyar műút szóra utal, s nem pedig egy haldokló imprelista országból kölcsönzött jelölés. Pedig, ha már, akkor az A jobb lett volna, mert 1. az olaszokkal szinte mindig jóban voltunk, 2. az Autostrada és az Autópálya végül is testvérszó.

 

Előzmény: trizs77 (52095)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52096

09. 05-től engem is,

de az átadás mégiscsak ünnep-féle,

az elmaradhatatlan beszédekkel és rongyrázós VIP sereglettel.

 

A tehertranzit nélkülözhetetlen, de nem az M4/A3 szakasz lesz a sikertörténet...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52092)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52095
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.03 0 2 52094

Én nem bánom azt sem ha nem autópálya épül hanem 4 sávos főút ami kikerüli a lakott településeket.

Előzmény: adiaboli (52086)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52093

Sokszor kiveséztük már, hogy a román részen annyira béna (mondjuk ki: elkúrt) a vonalvezetés, hogy szinte teljesen használhatatlan az egész... Ha Szilágynagyfaluig (Nusfalau), meg délkeleten Magyarzsomborig (Zimbor) esetleg el is készül maholnap (na jó, úgy 2025-re) az A3, még akkor is van 70 km nyomor, egy megyeszékhelyen (Zilah) és a hegyeken (Meszes) át...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52092)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52092

A valós haszon (pl. tehertranzit elkerül lakott területet) engem jobban érdekel, mint az ünnepi beszédek :)

Előzmény: dimelo (52084)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52091

IGEN!!!

;-)))

Előzmény: adiaboli (52087)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52090
Előzmény: troglodita (52089)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52089

...és annyira pöpec kis elkerülőt is sikerült építeniük hozzá, hogy dalol az ember lelke tőle. Gondolom a kamionokat nem is engedik be arra, hogy szebb és jobb legyen mindenkinek ;-)))

Előzmény: hegyaljai3 (52085)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52088

M15 2*2?

Előzmény: Landsmann_ (52082)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52087

"Annak ellenére, hogy..." "És mégis..." "Az utókor..."

Megírjam?

Előzmény: troglodita (52081)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52086

Ezek közül csak a "445" a 2010 után forgalomba helyezett út, aminek viszont nincs 2*2 szakasza. Dimelo ui. az utolsó tíz év átadásait összegezte, erre Te kiegészítő felsorolással éltél a "pipec"2*2 főutakat illetően, "stb." jelzettel.

Írtam volt erre, hogy nincs "stb.", mert mindent felsoroltál. Ezen az 52072 sem változtat, mert nem az utolsó tíz év 2*2 eredménye.

 

Előzmény: Gyurma73 (52072)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52085

Nyilván a politikai haszonszerzés a román fél részéről volt a meghatározó. Ezért építették meg a nyúlfarknyi szakaszukat ilyen gyorsan, hogy elkerüljék a szégyent, hogy a magyar autópálya csatlakozás nélkül véget ér a határnál. 

Előzmény: dimelo (52084)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52084

Értelme van,

de az ünnepi beszédek hitelessége kétséges...

 

X-Y-Z verzió...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52083

Ha a tehertranzit mehet és használhatja (pl. a hidat), akkor van értelme.

Előzmény: dimelo (52080)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52082

Majd ezt is átadják vagy ötször mint a bazárt. :)

Előzmény: pentium10 (52078)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52081

na igen, miféle jövőbe mutató és demagóg ünnepi beszédet lehet ilyen alkalomra elmondani?

;-)))

Előzmény: dimelo (52080)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 2 52080

Itt még az ellenkezője sem biztos:(((

 

Nagyon hülyén néz ki az általános határzár idején határátkelőt nyitni...

 

...vagy éppen a komáromi hidat.

Előzmény: pentium10 (52078)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52079

Köszönöm.

Tehát 1968 után, de 1973 előtt.

Előzmény: RadiX (52077)
pentium10 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52078

az a hir jarja, hogy ertesitettek a roman felet hogy az M4-et megsem tudjak megnyitni, fenn all az szitu hogy az unnepseget megcsinaljak es utanna le is zarjak a forgalmat

van errol tobb infotok?

RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52077

De 1973 előtt: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/174727?r=1&c=2119416.1618065:6013618.858268:9, itt már a Fehérváriról csak felhajtani lehet a felüljáróra.

Előzmény: RadiX (52076)
RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52076
Előzmény: trizs77 (52075)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52075

Köszönöm.

 

Azt keresem, hogy a 6-os számú főút kivezető szakaszaiban a változás mikor következett be ?

Mikor volt a váltás?

 

Sokáig a Fehérvári úton ment ki a városból a 6-os út, a Budafokin azért nem mehetett mert annak vége a Hunyadi út egy mocsaras susnyásba vezetett.

( zsákutca volt )

Nem volt bekötve a Leányka utcába.

 

A Leányka utcai felüljárót 1964-ben adták át, még szintén az átkötő szakasz nélkül a Hunyadi felé.

Tehát még akkor sem mehetett a 6-os a Budafokin.

Valamikor 1966-1970 utánra saccolom a hivatalos áttételt, amikor a 6-os kivezetőt áttették a Fehérváriról a Budafokira?

 

Mi a véleményed az ügyről?

Előzmény: RadiX (52074)
RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52074

Azt szerintem elfogadhatjuk, hogy ezek a be/kivezető nyomvonalak a belvárosban már jó ideje (mondjuk a 70-es, 80-as évek óta) csak virtuálisan, a kilométerszámozás szempontjából léteznek. A 60-as évek térképein a berajzolt nyomvonalak még ténylegesen találkoztak a Lánchíd budai hjdfőjénél.

 

Jogi szempontból talán ezt a szöveget (és korábbi megfelelőit) érdemes követni:

 

1. melléklet a 432/2012. (XII. 29.) Korm. rendelethez

 

A sugár- és gyűrűirányú közutak

 

Az országos főhálózati elemek fővárosi szakaszai:

 

1. Az 1. sz. főút vonatkozásában a Budaörsi út a városhatár és a Sasadi út között.

2. A 2. sz. főút vonatkozásában a Váci út a városhatár és a Róbert Károly körút között.

3. A 3. sz. főút vonatkozásában a Szabadföld út - Veres Péter út - Kerepesi út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Szabad sajtó út.

4. A 4. sz. főút vonatkozásában a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető út.

5. Az 5. sz. főút vonatkozásában az Ócsai út - Grassalkovich út - Helsinki út - Soroksári út.

6. A 6. sz. főút vonatkozásában a 6. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Szerémi út - Rákóczi híd budai felhajtó útja.

7. A 7. sz. főút vonatkozásában a Balatoni út.

8. A 10. sz. főút vonatkozásában a 10. sz. főút bevezető szakasza az ürömi körforgalmú csomópont (körpálya nélkül) és a Kocsis Sándor utca között, valamint a Bécsi út a Kocsis Sándor utca és a Vörösvári út között.

9. A 11. sz. főút vonatkozásában a 11. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út.

10. A 31. sz. főút vonatkozásában a Pesti út - Jászberényi út - Körösi Csoma út - Kőbányai út a Liget tér és a Könyves Kálmán körút között.

11. Az 510. sz. főút vonatkozásában a Haraszti út.

12. Az M1-M7 autópálya vonatkozásában az M1-M7 autópálya fővárosi bevezető szakasza - Budaörsi út a Sasadi út és a BAH csomópont között - Hegyalja út a BAH csomópont és az Erzsébet híd között - Erzsébet híd.

13. Az M3 autópálya vonatkozásában az M3 autópálya fővárosi bevezető szakasza.

14. Az M5 autópálya vonatkozásában az M5 autópálya fővárosi bevezető szakasza.

15. A Vörösvári út - Árpád híd - Róbert Károly körút - Hungária körút - Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd.

16. Az Egér út - Andor utca - Galvani utca a Fehérvári út és a Budafoki út között.

17. A Hunyadi János út - Budafoki út a Kondorosi út és a Dombóvári út között.

18. A Dombóvári út a Budafoki út és a Rákóczi híd között - Budai alsó rakpart a Rákóczi híd és a Petőfi híd között - Valdemar és Nina Langlet rakpart - Raoul Wallenberg rakpart - Friedrich Born rakpart - Sztehlo Gábor rakpart - Angelo Rotta rakpart - Slachta Margit rakpart - gróf Esterházy János rakpart - Mozaik utca.

19. Az Üllői út a Határ út és a Könyves Kálmán körút között.

20. Az M0 autóút újpesti felhajtója az M0 és a Váci út között.

 

Eszerint az országos közúti főhálózat a legtöbb irányból a Hungária-gyűrű vonalában ér véget, ennek ellenére mégis bennemaradt a belvárost feltáró észak-déli (budai rakpart) és kelet-nyugati (Budaörsi-BAH-Hegyalja-Erzsébet-híd-Szabad sajtó-Kossuth-Rákóczi-Kerepesi) gerincvonal.

Előzmény: trizs77 (52071)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52073

pl örülök a 8as Várpalotai elkerülőnek 4 sávon .

Amikor épül a 4 sávos főút akkor már elkerüli a városokat,tehát ezek újak.

Csak a 8 as új részeivel fél órát lehet nyerni a regihez képest amikor át kellett menni a lakott területeken.

 

 

Előzmény: dimelo (52066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!