Azt szerintem elfogadhatjuk, hogy ezek a be/kivezető nyomvonalak a belvárosban már jó ideje (mondjuk a 70-es, 80-as évek óta) csak virtuálisan, a kilométerszámozás szempontjából léteznek. A 60-as évek térképein a berajzolt nyomvonalak még ténylegesen találkoztak a Lánchíd budai hjdfőjénél.
Jogi szempontból talán ezt a szöveget (és korábbi megfelelőit) érdemes követni:
1. melléklet a 432/2012. (XII. 29.) Korm. rendelethez
A sugár- és gyűrűirányú közutak
Az országos főhálózati elemek fővárosi szakaszai:
1. Az 1. sz. főút vonatkozásában a Budaörsi út a városhatár és a Sasadi út között.
2. A 2. sz. főút vonatkozásában a Váci út a városhatár és a Róbert Károly körút között.
3. A 3. sz. főút vonatkozásában a Szabadföld út - Veres Péter út - Kerepesi út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Szabad sajtó út.
4. A 4. sz. főút vonatkozásában a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető út.
5. Az 5. sz. főút vonatkozásában az Ócsai út - Grassalkovich út - Helsinki út - Soroksári út.
6. A 6. sz. főút vonatkozásában a 6. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Szerémi út - Rákóczi híd budai felhajtó útja.
7. A 7. sz. főút vonatkozásában a Balatoni út.
8. A 10. sz. főút vonatkozásában a 10. sz. főút bevezető szakasza az ürömi körforgalmú csomópont (körpálya nélkül) és a Kocsis Sándor utca között, valamint a Bécsi út a Kocsis Sándor utca és a Vörösvári út között.
9. A 11. sz. főút vonatkozásában a 11. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út.
10. A 31. sz. főút vonatkozásában a Pesti út - Jászberényi út - Körösi Csoma út - Kőbányai út a Liget tér és a Könyves Kálmán körút között.
11. Az 510. sz. főút vonatkozásában a Haraszti út.
12. Az M1-M7 autópálya vonatkozásában az M1-M7 autópálya fővárosi bevezető szakasza - Budaörsi út a Sasadi út és a BAH csomópont között - Hegyalja út a BAH csomópont és az Erzsébet híd között - Erzsébet híd.
13. Az M3 autópálya vonatkozásában az M3 autópálya fővárosi bevezető szakasza.
14. Az M5 autópálya vonatkozásában az M5 autópálya fővárosi bevezető szakasza.
15. A Vörösvári út - Árpád híd - Róbert Károly körút - Hungária körút - Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd.
16. Az Egér út - Andor utca - Galvani utca a Fehérvári út és a Budafoki út között.
17. A Hunyadi János út - Budafoki út a Kondorosi út és a Dombóvári út között.
18. A Dombóvári út a Budafoki út és a Rákóczi híd között - Budai alsó rakpart a Rákóczi híd és a Petőfi híd között - Valdemar és Nina Langlet rakpart - Raoul Wallenberg rakpart - Friedrich Born rakpart - Sztehlo Gábor rakpart - Angelo Rotta rakpart - Slachta Margit rakpart - gróf Esterházy János rakpart - Mozaik utca.
19. Az Üllői út a Határ út és a Könyves Kálmán körút között.
20. Az M0 autóút újpesti felhajtója az M0 és a Váci út között.
Eszerint az országos közúti főhálózat a legtöbb irányból a Hungária-gyűrű vonalában ér véget, ennek ellenére mégis bennemaradt a belvárost feltáró észak-déli (budai rakpart) és kelet-nyugati (Budaörsi-BAH-Hegyalja-Erzsébet-híd-Szabad sajtó-Kossuth-Rákóczi-Kerepesi) gerincvonal.